Salt la conținut

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Poiana lui Ioc Khan CPI

Reconditionare cada baie din fonta

Problema imprimanta

Here goes nothing
 BCR sau Raiffeisen

Visual Studio 2022 instaleaza Epi...

Sfat alegere parbriz

EMAG - recenzii false facute de ei?
 Recomandare telefon 900-950

Nivel de trai

Semnal bun da'... prost

De ce statiile de radio FM nu ren...
 Pe unde pot sa gasesc statistici ...

Este reconditionat acest laptop?

Prelungire fire electrice

Amintiri despre satelit si retran...
 

PFA , I.I intrebari si raspunsuri (2013)

- - - - -
  • Vă rugăm să vă autentificați pentru a răspunde
619 răspunsuri în acest subiect

#91
chris_t

chris_t

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 6.116
  • Înscris: 27.04.2006
Salutare,

Am înțeles că pot face contract de vânzare - cumpărare între mine pers fizică și mine PFA. Ca urmare am câteva întrebări:

1. Limita de suma pentru încadrarea ca și cheltuială, fără a fi nevoie de amortizare, pentru echipamente IT e 1.500 lei?  

2. După cât timp pot casa următoarele și cumpăra altele: telefon mobil, laptop, imprimantă? În cazul în care mi le vând deja uzate.

3. Am nevoie și de factura inițială de cumpărare a produsului pe pers fizică, sau un simplu ctr vânzare - cumpărare e suficient?

Mulțumesc.

#92
neagu_laurentiu

neagu_laurentiu

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 40.642
  • Înscris: 30.07.2003
Nu e avantajos contractul de vanzare-cumparare pentru ca tu, persoana fizica (nu autorizata), incasezi bani si trebuie declarati/impozitati. Nu rezolvi ceva per total. Asa ca un contract de comodat (cu titlu gratuit) e mult mai bun intre tine PFA si PF. Daca vorbim de o alta PF atunci e altceva.
Plafonul e de 2500 lei.
Daca respectivele echipamente sunt la mijloace fixe (peste 2500 lei) atunci consulta tabelul cu marjele duratelor de functionare:
http://codfiscal.net...ijloacelor-fixe
Cand e sub acel plafon se numesc obiecte de inventar si pot fi puse pe cheltuiala oricand.
Ar fi bine ca si PF sa aiba un document de provenienta. Dar sfant e borderoul de achizitii intocmit de PFA.

Editat de neagu_laurentiu, 07 iunie 2014 - 07:48.


#93
chris_t

chris_t

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 6.116
  • Înscris: 27.04.2006
Merci, nu mă gândisem și la impozitarea persoanei fizice :)

Cred că varianta care va rămâne e vinderea telefonului mobil actual și achiziționarea altuia direct pe PFA. Ce mă interesează pe mine e deducerea cheltuielilor de achiziție, nu a consumabilelor / serviciilor ulterioare.

#94
neagu_laurentiu

neagu_laurentiu

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 40.642
  • Înscris: 30.07.2003
Ideea e ca acele cheltuieli sa fie pentru buna desfasurare a activitatii, altfel nu-s deductibile. Nu se pune problema de un telefon, calculator, imprimanda. Dar nu 100 (exemplu exagerat) daca nu ai si oamenii care sa le foloseasca. Iar mijloacele fix se amortizeaza treptat.
Gandeste-te la o varianta: un contract de consultanta cu PFA la norma de venit. Tu ai deductibilitate iar PFA-ul (altcineva) nu e constrans de valoarea reala. Sigur, un comision platesti pentru factura in cauza.

Editat de neagu_laurentiu, 07 iunie 2014 - 08:37.


#95
chris_t

chris_t

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 6.116
  • Înscris: 27.04.2006
Nope , sunt PFA în sistem real, dar cheltuielile cu consumabilele (toner, hârtie, etc) sunt decontate direct de SRL-ul cu care colaborez în principal. Ideea e că echipamentele gen imprimantă, telefon, laptop sunt ale mele și sunt cumpărate pe PF, înainte de a înființa PFA. Fiind și la început (am tăiat 3 facturi măricele până acum), nu mi-a fi stricat să îmi scot vreo 3.000 lei prin vânzarea echipamentelor către PFA.

#96
neagu_laurentiu

neagu_laurentiu

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 40.642
  • Înscris: 30.07.2003
Ce ti-am indicat era o colaborare cu un alt PFA pentru a avea cheltuieli deductibile.

#97
chris_t

chris_t

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 6.116
  • Înscris: 27.04.2006
Da, acum am înțeles, practic eu să facturez către un PFA servicii de consultanță. Am două probleme legate de chestia asta: nu știu pe nimeni, dar bănuiesc că pot găsi astfel de "prestatori de servicii". Și doi la mâna, PFA-ul respectiv poate presta servicii de consultanță (7022 sau altceva) dacă e la normă de venit? Parcă știam că e restricționată activitatea pe normă la unele coduri CAEN. La fel e și la mine, am 7022 și 8559  (training), și n-am avut voie la normă.

Merci mult.

Editat de chris_t, 07 iunie 2014 - 10:37.


#98
neagu_laurentiu

neagu_laurentiu

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 40.642
  • Înscris: 30.07.2003
Celalalt PFA cu norma iti factureaza tie. Tu primesti factura si ai cheltuieli deductibile.
CAEN-ul furnizorului nu te intereseaza pe tine, sunt in lista aici: http://static.anaf.r..._venit_2014.htm
Iar CAEN-ul tau nu are legatura cu norma celuilalt, tu esti/ramai in sistem real.

Editat de neagu_laurentiu, 07 iunie 2014 - 10:46.


#99
chris_t

chris_t

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 6.116
  • Înscris: 27.04.2006
Merci frumos pentru sfaturi!

#100
alinescoo

alinescoo

    Active Member

  • Grup: Members
  • Mesaje: 1.778
  • Înscris: 21.11.2005
O întrebare: dacă lucrez cu o persoana fizica care îmi executa niște servicii si care nu are posibilitatea de a-mi face factura, am vreo posibilitate de a baga cheltuiala pe pfa? Menționez ca se va face un contract între noi. M-a gândeam la ceva dispoziție de plata pe baza contractului...

#101
neagu_laurentiu

neagu_laurentiu

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 40.642
  • Înscris: 30.07.2003
Nu poti. Doar la achizitie de marfuri/materii prime ai varianta cu intocmirea borderoului de achizitie de la persoane fizice (intra ceva palpabil) dar serviciile sunt la categoria "azi o vedem si nu e".

Editat de neagu_laurentiu, 17 iunie 2014 - 11:31.


#102
alinescoo

alinescoo

    Active Member

  • Grup: Members
  • Mesaje: 1.778
  • Înscris: 21.11.2005
Pai practic el o sa îmi furnizeze niște resurse Grafice (imagini). Le pot considera materii prime pt aplicația pe care o fac?

#103
neagu_laurentiu

neagu_laurentiu

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 40.642
  • Înscris: 30.07.2003
Cat timp sunt trecute ca bunuri ce intra intr-o gestiune, da. Insa PF va trebui sa-si declare veniturile pe anul anterior, sa plateasca impozit etc. nu cred ca-i prea fericita (sigur, nu-i treaba ta asta) si daca asta va face mereu ar trebui sa aiba o forma autorizata pentru activitati comerciale.
Chestiunea e spinoasa cand nu ai acte si interpretarea legii o face ANAF-ul.

BORDEROU DE ACHIZIŢIE
(cod 14-4-13 şi cod 14-4-13/b)
http://www.finanteha...fp1040_2004.htm

Editat de neagu_laurentiu, 17 iunie 2014 - 12:05.


#104
alinescoo

alinescoo

    Active Member

  • Grup: Members
  • Mesaje: 1.778
  • Înscris: 21.11.2005
Mersi Laurentiu, de mare ajutor de fiecare data. Nu cred ca ma complic pentru moment cu borderou. Vedem pe viitor.
In alta ordine de idei, rapizi domle astia de la finante. Pe data de 10 iunie mi-a si venit decizia de impunere recalculata pe 2014. Evident, degeaba am depus eu estimativa, ca ei au facut recalculare pe baza veniturilor de anul trecut.
Eu chiar nu inteleg rahatul asta. Cum fac ei estimari asa din burta ? Pai eu iti zic, o sa fac 10.000 lei si ei vin si zic, nu o sa faci 100.000 si o sa platesti anticipat pe anul viitor. Pai daca eu am chef sa nu fac nimic anul asta ? Ce fac, le platesc impozite ?
Nu dom'le, daca eu estimez ca o sa fac 10.000, apoi asa imi faci impunerea, nu dupa ce a  fost. Si se mai intreaba de ce oamenii lucreaza la negru si fenteaza statul... si pe care e corect il baga la greu. Nu tu facilitati, nu tu ajutor. Si da, inca o chestie de rahat 5.5% sanatate din profit. Nu o valoare minima pe care sa o poti plati ca la pensii... nuuu... ca daca ma duc la spital sunt tratat regeste, ca doar sunt PFA bun platnic. Anu asta dau vreo 2000 EUR la sanatate si eu cand nu ma simt bine merg la spital privat sau la cabine private pentru consulatii.
De ce nu exista posibilitaea de pensie si asigurari de sanate private in locul celor de stat ? Le platesc unor spitale private si ma duc la ei daca e cazul. De ce nu pot renunta la pensie ?

Dar nah, nu m-a obligat nimeni sa imi fac PFA Posted Image Mergem inainte.
Nu ma bagati in seama, azi am fost sa imi platesc trimestrul 2 la finante :D

Editat de alinescoo, 17 iunie 2014 - 18:11.


#105
neagu_laurentiu

neagu_laurentiu

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 40.642
  • Înscris: 30.07.2003
Nu traim in USA/democratie unde tu-ti platesti sanatea unde vrei, aici e pseudodemocratie, avem socialisti la putere etc. Insa chestiunea nu tine de PFA, un salariat se confrunta cu aceleasi aspecte.

Editat de neagu_laurentiu, 17 iunie 2014 - 18:18.


#106
TLGsoft

TLGsoft

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 2.553
  • Înscris: 25.03.2006
Asa este Laurentiu, dar nu este corect sa taxezi la fel venitul din salariu cu profitul dintr-o activitate comerciala. Eu poate am un utilaj care aduce profitul respectiv, nu cred ca il primeste in spital daca se strica....

#107
neagu_laurentiu

neagu_laurentiu

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 40.642
  • Înscris: 30.07.2003
Zi merci ca nu platesti si partea angajatorului Posted Image ca la pensii. Pe de alta parte treci la SRL, te pui angajat si gata (daca-ti pui acelasi venit ca fiind salariu nu rezolvi nimic). PFA-ul a fost gandit initial ca o forma simpla si individuala de a obtine un venit dar a ajuns un fel de SRL cu un singur actionar.

Editat de neagu_laurentiu, 17 iunie 2014 - 19:17.


#108
imgsrc

imgsrc

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Mesaje: 28
  • Înscris: 28.04.2013
Am un PFA infiintat la inceputul anului. Am platit prin martie vreo 900 lei (pensii + sanatate, cred) si, din cate stiu, urmeaza sa platesc la sfarsitul acestei luni aceasi suma de bani. Am declarat ca am profit 900 lei / an. Credeam ca e declarat profitul pe luna.

Diferenta dintre veniturile declarate si cele reale se plateste la sfarsitul anului? Sunt verificate platile din  contul bancar? Am nevoie de extras de cont de la banca, sau e suficient registrul acela in care ar trebui sa scriu toate platile primite/facute?
Nu am scris nimic in registrul de incasari si plati. Nu ma pricep. E vreo problema daca-l completez la sfarsitul anului? Voi merge la cineva care se pricepe.
Ca PFA nou cu venituri relativ mici, sunt neplatitor de TVA, nu? Din cate am inteles pentru a plati TVA trebuie sa te inregistrezi ca platitor de TVA si/sau sa faci peste 50.000 euro / an.

Anunturi

Chirurgia spinală minim invazivă Chirurgia spinală minim invazivă

Chirurgia spinală minim invazivă oferă pacienților oportunitatea unui tratament eficient, permițându-le o recuperare ultra rapidă și nu în ultimul rând minimizând leziunile induse chirurgical.

Echipa noastră utilizează un spectru larg de tehnici minim invazive, din care enumerăm câteva: endoscopia cu variantele ei (transnazală, transtoracică, transmusculară, etc), microscopul operator, abordurile trans tubulare și nu în ultimul rând infiltrațiile la toate nivelurile coloanei vertebrale.

www.neurohope.ro

Utilizatori activi: 1

0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate