Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Cum sterg mails din Promotions

Vanzare cumparare fara transfer b...

Receptie ciudata, in functie de t...

Dupa 20 ani de facultate, am uita...
 Mobile.de ofera imprumut de bani ...

problema test grila

Digi24 a disparut de pe TV Lg

Drept de proprietate intelectuala...
 Jante noi shitbox

Trinitas TV 4K

Dacia 1316 cu 6 usi ...

Frecventa modificata radio
 Un nou pericol pt batrani

Ar trebui sa vindem imobiliarele ...

Dupa renuntarea la aparat dentar

pelerinaj in Balcik
 

Sisteme Fotovoltaice ON-Grid

* * * * * 6 votes
  • Please log in to reply
8970 replies to this topic

#5131
sorinmircea

sorinmircea

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 603
  • Înscris: 23.10.2011

View Postrinaldoparaipan, on 13 ianuarie 2019 - 14:17, said:

Si ca sa revenim la subiect, am facut un studiu comparativ pentru o casa cu un consum mediu lunar de 300 kWh cu fotovoltaice in doua variante:sistem de 3kWp si 5kWp.

https://ecowindsolar...-energie-verde/
Concluziile nu sunt alea care sunt sugerate acolo..  Nu asa trebuie facuta comparatia.. O sa-ti explic  unde nu bate intr-un mesaj privat ca daca o lungim aici se supara moderatorul.

#5132
EmeraldCountryHouse

EmeraldCountryHouse

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,001
  • Înscris: 31.03.2018
Eu cred ca trebuie uitat la puterea totala generata mai intai si apoi la consum.
Consumul trebuie optimisat catre soare si apoi catre noapte cu tariful redus sau pe baterii daca presente.

Mai jos,generatia mea pe ultimile 12 luni.
Nu este un sistem perfect , optimisat ci doar stabil pe set inaltime si un pic umbrit cele trei luni de iarna.

Bafta

Attached File  12mGeneration.jpg   117.6K   55 downloads

#5133
rusman

rusman

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,186
  • Înscris: 03.05.2009
E posibil să numere din doi în doi?

#5134
deloghi

deloghi

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,498
  • Înscris: 16.08.2015
Toată această iarnă, nu numai în perioada grevei, România a importat energie, chiar şi în zilele cu consum redus. Sâmbătă 19 ianuarie, la ora 12,46 consumul era de 8.233 MW, producţia de 7.156 MW, iar importul de 1.076 MW. Pe piaţa angro de electricitate, preţul ajunge - repetăm, sâmbăta, într-o zi fără consum industrial - şi la 650 lei MWh, aproape de maximul pieţei din toate timpurile, atins în 2017.
În toţi aceşti 30 de ani de după revoluţie, proiectele sau retehnologizările au rămas în stadiul de proiect. O putere instalată de 24.000 MW nu poate asigura un consum de 9.000 MW, iar importul a fost constant în această iarnă, zilnic, între 500 şi 2000 MW.
În plus, conform aceleiaşi OUG 114, Hidroelectrica şi Nuclearelectrica vor trebui să vândă 65% din producţie la preţul de cost plus 5%, conform normelor emise de ANRE, pentru a asigura plafonarea preţurilor pentru consumatorii casnici, care reprezintă o cincime din total. Oficial, companiile nu au anunţat care vor fi efectele acestor prevederi asupra cifrelor lor de afaceri şi asupra planurilor de investiţii. Nuclearelectrica se află în plin plan de retehnologizare a Unităţii 1 de la Cernavodă, pentru extinderea activităţii, dar şi în negocieri pentru Unităţile 3 şi 4, iar Hidroelectrica anunţase un plan de investiţii pe 5 ani în valoare de peste 5,6 miliarde lei.
Şi alte companii din domeniul energetic se văd nevoite să acţioneze: Engie, de exemplu, şi-a notificat clienţii industriali că, după apariţia OUG 114, va scumpi gazele naturale, conform unor relatări din presă.
De ce toate acestea? Deoarece nu avem cum sa stopam un fenomen. Romania este tara a UE in care salariile sunt platite in Lei IAR COSTURILE SI TAXELE sunt calculate in euro. Pana sa ne explice ANRE ce inseamna acest lucru toti fac profit in euro nu in lei.
Profiturile sunt si depind de cate unitati energetice opresti la un moment dat ca sa ai pretul cel mai ridicat la vanzare. Daca este cerere de energie nu cumperi intern de la producatori ieftini, cumperi de la bursa si ii obligi pe cei ieftini sa tina inchise turbinele sau generatoarele.
ANRE plafoneaza pretul de consum dar nu explica de ce lasa mana libera la importuri cand avem surplus intern, ieftin si expus anumitor jocuri ale baietilor destepti din energie. Motivul pentru care se tin oprite unitati energetice in momente de cerere pe piata de energie este foarte controversat si ofera multe semne de intrebare.
La discutiile avute cu jucatorii de transport energie, ANRE nu explica care a fost tema si de ce sunt atat de multi intermediari pe 1 metru de cablu de transport energie. Liberalizarea a fost buna doar pentru acesti baieti care se joaca acum la bursa cu siguranta nationala.
O data cu liberalizarea, din tara care exportam in regiune, am ajuns importatori constanti. Toate acestea datorita lipsei de contracte ieftine cu furnizori locali de energie si indreptarea atentiei catre extern la preturi mult mai atractive si cu profituri substantiale.

Edited by deloghi, 20 January 2019 - 07:40.


#5135
deloghi

deloghi

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,498
  • Înscris: 16.08.2015
Cine sunt cei mai mari beneficiari de subventii din Romania si de ce?

Dincolo de efectul asupra casnicilor, toată industria din amonte a fost afectată, mai puțin producătorii, care au prosperat, chiar și termocentralele pe cărbune din Oltenia și Valea Jiului, care contabilizau ani la rândul de pierderi. Toate dezechilibrele de anul trecut nu mai există acum. Ieftinirea energiei în piață este masivă. În mod normal, ANRE ar trebui să ajusteze corespunzător prețurile finale la populație, pentru cei rămași în sistemul reglementat, pentru că stabilirea prețurilor finale este în seama instituției de stat, deși piața a fost liberalizată pe segmentul prețului de achiziție. Nu o face deoarece trebuie sa suplineasca pierderile cu subventionarea anumitor firme si institutii.
Printre cei mai mari subventionati se numara:
- România are instalați circa 5.000 MW în parcuri eoliene și fotovoltaice. Aceste investiții masive in energia regenerabilă au permis României ca, în ultimii ani, să fie net exportator de energie. Din păcate însă, competitivitatea la export a energiei verzi, ieftină, vine din faptul că este subvenționată masiv de consumatorii români. Practic, țara noastră exportă subvenție.
- Guvernul si Parlamentul Romaniei primesc energie subventionata. In cele doua cladiri curentul electric ajunge cu costuri de achizitie 0. Subventionarea celor doua este facuta de 28 ani. Practic tot ce consuma cele doua este echivalnt cu consumul populatiei orasului Timisoara sau Constanta.
- In domeniul auto cea mai mare sumă a fost primită de Dacia, care va beneficia de 115.8 milioane de lei pe care îi va folosi pentru a crește capacitatea de producție la circa 406.000 de unități pe an. Oficialii romani afirma cu nonsalanta ca "Acordul de finanţare este vital pentru Dacia în competiţia cu celelalte uzine Renault, în special cele care activează în ţări non-UE". Practic ca in cazul celor din energia verde, Romania exporta subventia. Practic noi toti tinem pretul la Renault competitiv, din saracia noastra.
- Tot in domeniul auto cei de la Ford sunt subventonati masiv in domeniu. Pentru o perioada de 20 ani pana la o noua negociere, fiecare masina iesita pe poarta beneficiaza de energie subventionata ....tot de bugetarul roman.
- Grupul britanico-indian Mittal Steel a cumpărat combinatul de la Galaţi (care se numea SIDEX) în anul 2001, de la statul român, contra a doar 77 de milioane de dolari, sumă estimată ca reprezentând 10% din valoarea fierului vechi de pe platforma siderurgică. Ulterior, statul a anulat companiei datorii de aproape un miliard de dolari, în speranţa că cei 27.000 de angajaţi de la Galaţi nu-şi vor pierde locurile de muncă. În ultimii 15 ani, însă, au fost desfiinţate din combinat peste 21.000 de locuri de muncă, concedierile colective fiind susţinute finaciar, în peste 80% dintre cazuri cu subvenţii guvernamentale. Acum sunt mai puţin de 6.000 de angajaţi la unitatea de la Galaţi, iar jumătate dintre capacităţile de producţie au fost închise şi demolate. Cea mai mare subventie oferita de stat este in energie. Suma nu se cunoaste concret dar dupa spusele unora se ridica la cifre astronomice. Practic tot ce s-a livrat catre Mittal a fost platit tot de ......
- Lanturile de supermarketuri care isi desfasoara activitatea pe intreg teritoriul romaniei beneficiaza de subventie din partea guvernantilor.

Lista este enorma, se poate vedea in clar unde sunt pierderile, cine le suporta, ce inseamna de fapt asa numita Siguranta Nationala in Energie care de fapt este o mare bagatela stiindu-se in realitate cine nu plateste corect pretul energiei.

Edited by deloghi, 20 January 2019 - 08:35.


#5136
marius_vfp

marius_vfp

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,130
  • Înscris: 14.07.2008
Deloghi, nu avem decat sa ne "luptam" pentru independenta energetica , fiecare pentru el ,atunci cand nu or sa mai fie cei de jos care sa pompeze poate so mai face ceva dar pana atunci suntem sclavi cu contracte .

#5137
vast

vast

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,471
  • Înscris: 04.05.2008
După cele citite mai sus, am ajuns să ma bucur că nu am extins rețeaua pe banii mei, ca apoi să plătesc facturi, iar banii respectivi i-am folosit pentru a-mi face propriul sistem.

#5138
marius_vfp

marius_vfp

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,130
  • Înscris: 14.07.2008
Vast , cat timp te tine bateria de leaf incarcata maxim la un consum modest pentru treburile casnice obisnuite,
Te felicit ca nu ai aruncat banii pe fereastra


Firar am dat laptele in foc

#5139
ggelu

ggelu

    Senior Member

  • Grup: Moderators
  • Posts: 7,316
  • Înscris: 21.01.2009

View Postdeloghi, on 20 ianuarie 2019 - 08:29, said:

- Grupul britanico-indian Mittal Steel a cumpărat combinatul de la Galaţi (care se numea SIDEX) în anul 2001, de la statul român, contra a doar 77 de milioane de dolari, sumă estimată ca reprezentând 10% din valoarea fierului vechi de pe platforma siderurgică. Ulterior, statul a anulat companiei datorii de aproape un miliard de dolari, în speranţa că cei 27.000 de angajaţi de la Galaţi nu-şi vor pierde locurile de muncă. În ultimii 15 ani, însă, au fost desfiinţate din combinat peste 21.000 de locuri de muncă, concedierile colective fiind susţinute finaciar, în peste 80% dintre cazuri cu subvenţii guvernamentale. Acum sunt mai puţin de 6.000 de angajaţi la unitatea de la Galaţi, iar jumătate dintre capacităţile de producţie au fost închise şi demolate. Cea mai mare subventie oferita de stat este in energie. Suma nu se cunoaste concret dar dupa spusele unora se ridica la cifre astronomice. Practic tot ce s-a livrat catre Mittal a fost platit tot de ......

Nu cunosc situatia celorlalti beneficiari de subventii  cu doua exceptii :
- Mittal Steel a avut ani de dispute cu Electrica Distributie si urmasii ei pentru ca era nevoit sa plateasca taxa de distributie energie - cea pe care o platim cu totii. Ai spune ca e ceva normal , n-or fi ei mai cu mot. Diferenta  e ca transformatoarele IT/MT/JT  sunt la Mittal in curte , sunt in proprietatea  combinatului ,  iar liniile de distribuite sunt liniile lor interne , cu foarte mici exceptii .  Or sa platesti taxa de distribuitie de 10-40% pentru nimic....se poate numi ca nu vrei sa subventionezi un distribuitor de energie.  E ok sa platesti Transelectrica pentru transportul pe IT si MT dar mai incolo deja e o alta discutie. N-am idee cum s-a incheiat disputa , asta era situatia acum ceva ani buni.
- Complexul energetic Oltenia . Aici e o discutie mai lunga  si fac doar un rezumat .  Are termocentralele pe lignit Rovinari, Turceni, Isalnita si Craiova II + exploatarile  .  Au fost ca o minge de ping pong  la placul guvenantilor care au vazut doar interesul de moment si n-au avut  o strategie valabila  .
Fie au impus licitatii la pretul cel mai mic la carbune si  s-a importat din Serbia, Polonia, samd carbune prin intermediari . Carbune ( lignit ) care  s-a vadit a fi inferior ( deh, pretul cel mai scazut ) celui din bazinul Jiu.  Fie au micsorat din pix rezervele minime la jumatate ( cazul actual ) , fie au pus taxa de 3% producatorilor de energie ( ordonanta din decembrie )  sau ( anul trecut ) au impus platirea de dividente  unor companii care sunt in pierdere .  Adica in loc ca fondurile alea ,  atatea cate sunt , sa fie folosite pentru investitii , ele au trecut la bugetul central al statului .   Aici sunt muuulte de discutat  si e de apreciat daca subventia nu e de fapt rezultatul  unui pret de vanzare nerealist ( al carbunelui sau energiei ) impus  din pix de la centru .

Edited by ggelu, 20 January 2019 - 12:05.


#5140
xcvt

xcvt

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 171
  • Înscris: 17.11.2018
Sistemul energetic ducea o mega industrie, acuma nu poate asigura pentru consumul casnic la electrocasnice AAA+ si acum inportam energiePosted Image

Edited by xcvt, 20 January 2019 - 11:53.


#5141
vast

vast

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,471
  • Înscris: 04.05.2008
Marius, pune din nou întrebarea pe topicul de offgrid, că aici nu sunt oameni interesați ca dincolo.

#5142
Viorelsolar

Viorelsolar

    ”Dă sfaturi numai celor ce știu sa le primească”

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,237
  • Înscris: 03.03.2010
Subvenţia acordată de statul român mineritului este derizorie, de aceea nu poate acoperi cheltuielile materiale în fluxul de producție și vorbim de 29 de ani de bătaie de joc ! Nicăieri în lume mineritul energetic nu a funcționat și nu funcționează fără a fi subvenționat, asta nu vor să înțeleagă haita de dobitoci din politică care tâlhăresc banii publici în cu totul alte domenii de unde-i pot sifona către interese străine sau de grup !

Cu cât vei oferi subvenții mai mici mineritului, cu atât populația va plăti facturi la energie mai scumpe, la ora asta reușim să scoatem la suprafață cea mai ieftină tonă de lignit din toate țările UE care exploatează cărbune, prețul este undeva la jumătate față de tona de cărbune scoasă la suprafață de Polonia și Cehia, dacă mai este ceva de comentat ! Cele mai mici salarii din lume le câștigă minerii din România și mă repet acest lucru se întâmplă de 29 de ani, pentru că scopul lor a fost și este încontinuare distrugerea și închiderea mineritului cu toate implicațiile sociale din zonele carbonifere monoindustriale supuse la acest genocid !

Avem o ”ministresă” idioată și semi analfabetă fapt demonstrat la ordinea zilei, când începe să deschidă pliscul, în spatele ei după cum știe o țară întreagă, sunt cei doi păpușari care o ghidează după mintea și asemănarea lor de penali !!! Păi cum mă cucoană să nu știi că minerii sunt în grevă de o săptămână, și cer o nimica toată la un salariu derizoriu, ca să nu moară de foame ??? Ce făceai când te sculai din somn, desenai cărți colorate ??? Nu cumva trebuia să te informezi personal ce se întâmplă în țara asta și care sunt prioritățile importante din economie ??? timp în care matale făceai pe nevinovata că n-ai fost informată, deși cred că știai foarte bine ce se întâmplă în minerit, de la cei doi păpușari care te coordonează până și la toaletă ca să nu te pierzi, dar cum ăștia nu-i doare nici în pwlă de mineri, termocentralele riscau să rămână cu stocuri zero la cărbune, știindu-se faptul că acestea asigură cam 25-30% din energia electrică a țării pe timpul iernii și energie termică livrată zonelor respective ??? Posted Image

Edited by Viorelsolar, 20 January 2019 - 12:54.


#5143
deloghi

deloghi

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,498
  • Înscris: 16.08.2015
Chiar daca nu are legatura ce ce discutam aici, o sa pun totusi o intrebare. Nu am gasit nicaieri raspunsul.

Se pot importa masini electrice din China? Ma adresez celor care au mai importat din China si s-au lovit de acest subiect.
In ce conditii? Taxe si vama.
Daca da, care sunt pasi de urmat ca sa poti circula pe strazile din Romania?
Spre ex https://www.alibaba.....4de31653OyhGIF  sau asta https://www.alibaba....u4m7t  doresc sa cumpar aceasta masina.
Cum procedez, pas cu pas ca sa fie pana la final inmatriculata si sa circul cu ea?
Beneficiez de ajutor de la stat ca nu este poluanta?
Multumesc.
Subiectul este foarte important pentru multi oameni care habar nu au cum se procedeaza cu astfel de masini.
Multi vor o astfel de masina pentru oras dar nu stiu cum sa procedeze.
Am surplus de curent care il limitez ca sa nu dau in retea. Nu e mai ok sa-l donez unei masini?
Ma bate gandul de mult sa merg prin oras cu astfel de masina mai ales vara cand limitez mai mult de 40 % din ce produc. Astfel le dau flit si la benzinari dar si la cervice pentru consumabile.

Edited by deloghi, 22 January 2019 - 07:23.


#5144
vast

vast

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,471
  • Înscris: 04.05.2008
Vamă și TVA o să plătești ca la orice alt produs adus din China.
Pentru înmatriculare va trebui să faci întâi omologare individuală la RAR. Vezi acolo ce ai nevoie ca sa treci.

#5145
vbn

vbn

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 340
  • Înscris: 21.07.2017
Varianta mai eftina e cu acumulatori cu plumb la 60v 100Ah 5 acumulatori in serie si nu or sa reziste mai mult de un an, la cele cu acumulatori cu litiu nu e specificat ce capacitate au si la ce tensiune e acumulatorul.

#5146
deloghi

deloghi

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,498
  • Înscris: 16.08.2015
Important este daca astia imi dau verde sa circul cu ea fiind din China.
Vama stiu ca platesc si TVA important este daca am dreptul sa circul pe strada. Cu TVA si Vama plus RAR nu cred ca depasesc 9.000$.
Era bine daca gaseam undeva clar scris pasi care trebuie pentru asa ceva.
Chiar merita o astfel de masina prin oras. In loc sa vand curentul pe frimituri sau sa limitez mai bine cumpar o masina iar in 4-5 ani tot imi scot banii deoarece nu mai pun benzina, consumabile, ulei, etc. Practic numai din acestea imi amortizez masina.
Ideea mi-a fost data de un baiat cu Smart electric.

In legatura cu acumulatorii, daca ma incumet sa cumpar si aflu ce trebuie facut iti dai seama ca il inebunesc pe chinez cu e-mailuri, in ce fel sa fie acumulatorii, capacitate, etc. Oricum ei sunt flexibili cand vine vorba de dotari suplimentare.
Aici de ex spune chinezul ce capacitate are https://chinaeverbri....48806006ZKXeYX

Edited by deloghi, 22 January 2019 - 11:21.


#5147
EmeraldCountryHouse

EmeraldCountryHouse

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,001
  • Înscris: 31.03.2018

View Postdeloghi, on 22 ianuarie 2019 - 11:00, said:

Important este daca astia imi dau verde sa circul cu ea fiind din China.



In ciuda intentiilor tale serioase si verzi...nimeni nu iti va da voie sa circuli cu acea masina.
Nu respects legislatia CE si nu poate fi omologata sau inregistrata.

Aceasta legislatie / confomitate ComnitateaEuropeana se aplica la toate produsele si nu numai la masini.
Orienteazate catre o masina produsa in EU,de asta multe firme de dincolo investesc sa produca acel "produs finit" in fabrici locale din Europa...

#5148
vast

vast

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,471
  • Înscris: 04.05.2008

View PostEmeraldCountryHouse, on 22 ianuarie 2019 - 11:09, said:



In ciuda intentiilor tale serioase si verzi...nimeni nu iti va da voie sa circuli cu acea masina.
Nu respects legislatia CE si nu poate fi omologata sau inregistrata.

Aceasta legislatie / confomitate ComnitateaEuropeana se aplica la toate produsele si nu numai la masini.
Orienteazate catre o masina produsa in EU,de asta multe firme de dincolo investesc sa produca acel "produs finit" in fabrici locale din Europa...

Greșit total.
Poți să înmatriculezi ORICE fel de mașină dorești DACĂ faci omologare individuală la RAR.
Poți să aduci mașina și de pe Lună sau o construiești în garaj, dacă treci de RAR și o omologhezi, poți apoi să o înscrii în circulație.

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate