Salt la conținut

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Foliere geamuri

Microsoft Defender

cartela Internet Europa

Sondaj EV
 Testerul pe VAG arata devieri la ...

Aparat ieftin pentru sigilat pung...

Hyundai elantra 2024 Highway, 6MT.

Interpretare XML
 PPCEnergy - Emiterea facturii in ...

Telefon Nou de la Digi

La multi ani @creativestar!

La multi ani @Nimcid25!
 "Spionul" nostru cel de t...

Care aplicatie are cele mai ok co...

Parere antrenament incepator

Dilema sursa
 

Masinile electrice si hibride nu sunt inca solutia...

- - - - -
  • Acest subiect este blocat Acest subiect este blocat
5662 răspunsuri în acest subiect

#343
bzalex

bzalex

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 2.800
  • Înscris: 02.05.2008

 Kroghy, on 05 decembrie 2017 - 08:24, said:

[ https://img-9gag-fun.9cache.com/photo/aB8egb1_700b.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Eu nu vad nimic ironic/epic, ci cat de versatile sunt masinile electrice: pot fi alimentate si direct folosind curentul electric si indirect folosind carburant. Poate o masina cu combustie interna (folosind aceeasi tehnologie ca acum 150 de ani: mini explozii imping o bucata de metal care antreneaza un ax) sa fie alimentata direct sau indirect cu curent electric ?

Daca era invers si ramanea cealalta masina in "pana prostului" langa un stalp de curent electric, putea sa fie alimentata direct sau indirect cu curent electric ?

Editat de bzalex, 05 decembrie 2017 - 09:25.


#344
dan78rom

dan78rom

    in omnia paratus

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 5.070
  • Înscris: 28.02.2008
Pe principiul asta, cu masina clasica iei doua canistre in portbagaj, si ai autonomie cit cuprinde. Chiar si prin padure. Cu electrica ce iei? Un prelungitor sa-l legi de copac?


#345
Hansolo

Hansolo

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 8.521
  • Înscris: 17.09.2007

 CGDBZ, on 05 decembrie 2017 - 09:11, said:

Mai ales electrica, care este tot germana.............de ramas prin paduri........
Pai da, au gasit ce sa reprezinte. Unul care se duce la furat lemne in padure cu un BMW. Parca as spune ca nu e neamt ci de-al nostru...

#346
bzalex

bzalex

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 2.800
  • Înscris: 02.05.2008

 dan78rom, on 05 decembrie 2017 - 09:29, said:

Pe principiul asta, cu masina clasica iei doua canistre in portbagaj, si ai autonomie cit cuprinde. Chiar si prin padure. Cu electrica ce iei? Un prelungitor sa-l legi de copac?

Din fericire ai mai multe optiuni:
- exact ca la masina clasica iei doua canistre si un generator si poti sa mergi pana se termina benzina din canistre
- poti sa iei un set de panouri solare si poti sa mergi cat vrei(atata timp cat e soare Posted Image )
- poti sa iei un generator pe baza de celule Peltier/Seebeck si sa o incarci si de la focul de tabara

Bine, ultimele doua probabil nu sunt foarte utile. Dar in conditii extreme ar putea fi folosite. Uite si niste exemple de implementari(la scara mai mica):

PS. BMW i3 are optiunea de fi cumparat direct cu un generator incorporat.

Fișiere atașate


Editat de bzalex, 05 decembrie 2017 - 09:56.


#347
Torquemada-666

Torquemada-666

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 7.053
  • Înscris: 15.10.2014

 CGDBZ, on 05 decembrie 2017 - 09:11, said:

Mai ales electrica, care este tot germana.............de ramas prin paduri........

Uite o Tesla incarcata la generator diesel, masina de ramas prin ....

Fișiere atașate



#348
cata

cata

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 8.049
  • Înscris: 16.02.2002

 Torquemada-666, on 05 decembrie 2017 - 09:02, said:

Epic, nu ironic.
Se poate si mai rau

#349
bzalex

bzalex

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 2.800
  • Înscris: 02.05.2008
Dupa ce a platit ratele, nu a mai avut bani si de benzina ...

#350
tfmercedez

tfmercedez

    BUFU

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 73.002
  • Înscris: 15.06.2007

 Rdaneel, on 08 noiembrie 2017 - 19:10, said:


Cum o sa crească cu acelasi procent ??
Doamne,Dumnezeule,voi habar n aveți de matematica... Nu e posibil,voi nu ganditi ?...
Ia calculează ma pe urmatorii 10 ani numarul lor luând in considerare cresterea cu 50% in fiecare an .  Si postează calculul.
Voi stiti ce e aia crestere liniara,exponentiala,logaritmica ?
De parca conteaza? O sa mearga unu la dealer sa cumpere masina, si o sa-i zica dealeru, stiti, nu putem sa vindem ca se stramba curba in grafic.. si nu se incadreaza nici la liniar si nici la logaritmic.

Care a fost modelul ca sa nu zic "pattern" ,  dupa cum au intrat sa nu zic "penetrat"  pe piata telefoanele mobile? Apoi telefoanele dastepte cu ecran tactil?   Hai sa ne uitam in urma la cum au intrat PC urile in casele oamenilor. In anii 80 multi americani aveau pe acasa un PC, in timp ce romanii nici nu stiau ce e ala.. la noi se folosea telexul,  apelul telefonic cu centralista,  in cabina la posta, pentru care primeai instiintare acasa cu cateva zile inainte. Da! Daca voia sa te sune  cineva de la tara iti timitea intai prin posta un bilet sa stai acasa in data de, la ora H sa pazesti telefonul. Asta in timp ce americanii deja se jucau pe PC.

Cand pe strazile noastre masinile electrice vor deveni ceva obisnuit,  deja americanii vor avea  masini electrice trimise la reciclat "programul rabla" ei fiind deja la a doua sau a treia generatie de electrice.

 Hansolo, on 08 noiembrie 2017 - 19:27, said:

@rdaneel,
Ca de obicei, acid in exprimare cu tente de atac la persoane (,,voi habar n aveți de matematica").
Poti sa rogi si tu frumos un coleg sa te ajute cu matematica daca asta intrebai.
Uite, desi Microedge n-a spus deloc pe cati ani, iti fac eu calculul pe 3, mai departe te descurci si singur, daca nu cu mare placere te ajut.
1. 2017 - 100000 vanzari (crestere cu 50% fata de anul trecut)
2. 2018: 100000+50%*100000=150000
3. 2019: 150000+50%*150000=225000
4. 2020: 225000+50%*225000=337500
Nu e vorba de nici un exponent, logaritm, integrala sau alte chestiuni complexe dupa cum vezi,
Mai urma doar sa vina un user cu hartia milimetrica, si sa ne traseze graficul, apoi sa ne dam cu parerea unde se incadreaza, eventual sa scrie cineva ecuatia  pentru grafic.

 Torquemada-666, on 24 noiembrie 2017 - 19:47, said:

Cam rau stam cu energia electrica. Asa ca tot vb.de masini electrice.

Sa vedem cand se vor alimenta cate 10.000 sau 100.000 masini odata. Sau 500.000 odata, in care sa intre si cele de la curti. Mai ales ca n masini vor sta la superchargere.
Intram in bezna instantaneu. Ne intoarcem in epoca primitiva, daca pica reteaua. La noi acum e greu deja, fara masini electrice. Pana o repara astia .... vae victis.

https://m.antena3.ro...ana-443744.html

"Evoluție șocantă în economie. Costul electricității pe bursa de energie a crescut cu 38% în ultimele șapte zile.

Prețul mediul al energiei pentru vineri este de 344 de lei pe MWh, pe piața spot a bursei de specialitate OPCOM, în creștere cu 38% față de acum o săptămână, când electricitatea costa 249 de lei pe MWh, potrivit datelor operatorului pieței.

Prețul mare vine în contextul în care producția de energie eoliană, cea mai ieftină, este pe minus. Cu alte cuvinte, în loc să producă, turbinele eoliene din România consumă energie. De exemplu, la ora 11:15, turbinele eoliene utilizau 11 MW.

Astfel, vineri la ora menționată, producția de energie era următoarea: 30,34% hidro (2.452 MW), 26,31% cărbune (2.126 MW), 24,63% hidrocarburi (1.991 MW), 16,91% nuclear (1.367 MW), 1,40% fotovoltaic (113 MW), 0,54% biomasa (44 MW), -0.14% eolian (-11 MW).

Totodată, România este importator de electricitate vineri dimineață, ceea ce arată că, dacă n-am fi adus energie din afară, prețul pe bursă ar fi fost și mai mare.

Consumul național de energie la ora 11:15 era de 8.400 de MW, iar producția, de 8.085 de MW, diferența fiind reprezentată de importuri."
Probabil ca vor vedea ca "monopolul ala natural" de care se vorbea mai sus, e kkt cu perje, si vor liberaliza piata distributiei energetice, sa-si faca privatii intre ei retele de distributie.  

Este vreo lege care sa-mi interzica sa-mi iau un generator de .. sa zicem 1-2MW pe gaz,  si sa distribui energia la toate gospodariile din imprejurimi, prin conexiuni directe, private, pe teren privat?  

(Mai demult am lucrat la un proiect de cogenerare, cu motoare Perkins de 1MW, care produceau electricitate, dar scopul principal era defapt producerea de agent termic cu care se incalzeau blocurile din imprejurimi, iar energia electrica era "varsata" la reteaua nationala. )

 bzalex, on 05 decembrie 2017 - 09:58, said:


Din fericire ai mai multe optiuni:
- exact ca la masina clasica iei doua canistre si un generator si poti sa mergi pana se termina benzina din canistre
- poti sa iei un set de panouri solare si poti sa mergi cat vrei(atata timp cat e soare Posted Image )
- poti sa iei un generator pe baza de celule Peltier/Seebeck si sa o incarci si de la focul de tabara

Bine, ultimele doua probabil nu sunt foarte utile. Dar in conditii extreme ar putea fi folosite. Uite si niste exemple de implementari(la scara mai mica):PS. BMW i3 are optiunea de fi cumparat direct cu un generator incorporat.
Cred ca glumesti  cu Peltier.. ala are un randament se speriat..

#351
bzalex

bzalex

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 2.800
  • Înscris: 02.05.2008

 tfmercedez, on 05 decembrie 2017 - 10:31, said:

Cred ca glumesti  cu Peltier.. ala are un randament se speriat..

Ce conteaza. Ce randament are un foc de tabara ?

#352
dan78rom

dan78rom

    in omnia paratus

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 5.070
  • Înscris: 28.02.2008

 bzalex, on 05 decembrie 2017 - 09:58, said:



Din fericire ai mai multe optiuni:
- exact ca la masina clasica iei doua canistre si un generator si poti sa mergi pana se termina benzina din canistre
- poti sa iei un set de panouri solare si poti sa mergi cat vrei(atata timp cat e soare Posted Image )
- poti sa iei un generator pe baza de celule Peltier/Seebeck si sa o incarci si de la focul de tabara

Bine, ultimele doua probabil nu sunt foarte utile. Dar in conditii extreme ar putea fi folosite. Uite si niste exemple de implementari(la scara mai mica):

PS. BMW i3 are optiunea de fi cumparat direct cu un generator incorporat.

Mhm. Cu diferenta "minora" de timp, pentru ca dureaza citeva minute sa versi doua canistre in rezervor, fata de naiba stie cite ore cu un prapadit de generator pe benzina sa incarci ditai bateria.  

S-a tot spus, au destule limitari masinile electrice, si nu-s potrivite chiar deloc pentru orice aplicatie. Insa, in mod cert, pentru oras vor fi imbatabile.

#353
inuendo0

inuendo0

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 4.540
  • Înscris: 03.06.2007

 dan78rom, on 05 decembrie 2017 - 12:53, said:

S-a tot spus, au destule limitari masinile electrice, si nu-s potrivite chiar deloc pentru orice aplicatie. Insa, in mod cert, pentru oras vor fi imbatabile.
Masinile electrice mai noi au peste 300km autonomie REALA. Si nu vorbesc doar de Tesla. De ce nu le-ai putea folosi si in afara orasului? Chiar si cele din generatia anterioara (putin peste 100km) pot fi folosite si in afara orasului, cu putina determinare si planificare, asa cum au demonstrat-o unii colegi de pe acest forum. Ca unii aleg sa ii contrazica sau sa nu vada avantajele masinilor electrice este strict problema lor.

#354
dan78rom

dan78rom

    in omnia paratus

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 5.070
  • Înscris: 28.02.2008
Tu ai o problema de intelegere.
N-a zis nimeni ca nu poti iesi din oras cu ele, dar poate n-am chef sa merg pe unde sint incarcatoarele vietii, poate vreau sa vad niste zone retrase. Sau poate vreau sa ma duc pe niste forestiere. Sau treaba mea, cert este ca electricele nu pot acoperi orice nevoie. Pina una alta nu vad sa existe hilux electric, nici patrol si nici echivalente ale lor.


#355
Torquemada-666

Torquemada-666

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 7.053
  • Înscris: 15.10.2014

 dan78rom, on 05 decembrie 2017 - 13:39, said:

Tu ai o problema de intelegere.
N-a zis nimeni ca nu poti iesi din oras cu ele, dar poate n-am chef sa merg pe unde sint incarcatoarele vietii, poate vreau sa vad niste zone retrase. Sau poate vreau sa ma duc pe niste forestiere. Sau treaba mea, cert este ca electricele nu pot acoperi orice nevoie. Pina una alta nu vad sa existe hilux electric, nici patrol si nici echivalente ale lor.

Viata frumoasa bu am ce zice. Cu toate cate sunt pe capul unei persoane in viata de astazi plina de planuri, evenimebte, stiri si gadgeturi care te controleaza, acum trebuie sa mai faci si planuri de calatorie sa nu ramai fara curent, sa analizezi, sa tragi diagrame, echere si compasuri ... ca un colac peste pupaza. Nu e minunat?
Calcule de km, de metri chiar, cat mergi, cat stai, cata caldura dai in masina (mai iei o cergă in plus), cata muzica asculti ca sa nu ramai in pana de curent.

Minunat. Pana acuma nu gandeai asa cu masina normala pe combustibil. Full in 5 min si gata.

Ssu simplu. Vezi si vizitezi doar ce e pe o parte si pe alta a unei autostrazi/strazi. Ai si aici obiective turistice: incarcatoare, benzinarii, toalete, magazine.

Editat de Torquemada-666, 05 decembrie 2017 - 15:05.


#356
bzalex

bzalex

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 2.800
  • Înscris: 02.05.2008
Daca mergi cu masina prin padure, nu iti faci calculul cata benzina iti iei ca sa nu ramai in pana? Chiar si pe autostrada risti sa ramai in pana de benzina la cat de dese sunt benzinariile.

La fel e si cu electrica, cu exceptia ca Romania e ca o imensa padure plina de copaci si la fiecare copac e cate un mic furtun din care picura benzina. Din cand in cand pe la 100-200 km gasesti si un furtun mai gros, care pe langa faptul ca e mai gros si baga mult mai repede benzina, e si gratis.
Daca ai masina cu autonomie mica pierzi timpul la furtunase. Daca ai autonomie suficienta, te opresti doar la furtunele groase si gratuite.

Lasand gluma la o parte, trebuie sa fim constienti ca fiecare tehnologie are avantajele si dezavantajele ei. Benzina e scumpa, poluanta, toxica, exploziva, o gasesti numai in anumite locuri(parca le ziceau benzinarii :) ), dar o poti lua dupa tine si mergi mult cu ea. Curentul e ieftin/gratis, il gasesti peste tot unde sunt oameni, nu poluaeaza cand e folosit, polueaza mult mai putin sau chiar de loc cand e produs, dar nu poti sa il iei dupa tine si dureaza(decocamdata) ceva mai mult sa alimentezi.

In functie de situatii e mai avantajos una sau alta dintre alternative. Singura problema e ca pretul carburantilor e subventionat masiv. Subventia o platim cu totii din buzunarul nostru pe la doctori, sau cand ni se inunda casele si ni se parjolesc recoltele si o sa o plateasca mult si bine si copii copiilor nostri. Si cand nepotii/copii vostrii o sa vina bolnavi sa va certe, si o sa va intrebe de ce nu ati condus masini electrice cand inca se mai putea face ceva, ce o sa raspundeti?: aveam multe probleme pe cap, era prea mica autonomia, nu puteam astepta 15 minute sa se incarce... O sa fie prea tarziu atunci pentru regrete. Dar asa e omul. Ieftin si mult. Nu conteaza calitatea ...

 dan78rom, on 05 decembrie 2017 - 13:39, said:

Pina una alta nu vad sa existe hilux electric, nici patrol si nici echivalente ale lor.

Nu fi asa de sigur:

https://www.cincinna...esla/677393001/

#357
inuendo0

inuendo0

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 4.540
  • Înscris: 03.06.2007

 bzalex, on 05 decembrie 2017 - 16:53, said:

Chiar si Bollinger Motors, cum spuneam aici:
https://forum.softpe...4#entry21799931

Editat de inuendo0, 05 decembrie 2017 - 17:07.


#358
dan78rom

dan78rom

    in omnia paratus

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 5.070
  • Înscris: 28.02.2008
Foarte faine autonomiile alea, demne de o motocicleta!
Auzi, 80-100 mile/incarcare. Daca dai de ceva noroi prin padure, acolo ai ramas, astepti sa vina careva cu generatorul.
Hai sa nu mai punem aberatii, pur si simplu electricele mai au mult pina la versatilitatea actuala a termicelor.
O masina obisnuita o cumperi acum, si poti pleca cu ea in jurul lumii, vei gasi combustibil peste tot. Cu electrica poti pleca pina la kaufland sa o incarci.
Cu siguranta problemele astea vor fi depasite, dar nu maine, va mai dura.
Si tot cu siguranta, electricele vor veni cu propriile lor neajunsuri, care vor fi cu adevarat vizibile doar in momentul in care se va atinge un numar critic de asemenea vehicule intr-o anumita arie geografica.



#359
ericmario

ericmario

    Fenomembru

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 39.921
  • Înscris: 14.12.2007

 dan78rom, on 05 decembrie 2017 - 13:39, said:

Tu ai o problema de intelegere.
N-a zis nimeni ca nu poti iesi din oras cu ele, dar poate n-am chef sa merg pe unde sint incarcatoarele vietii, poate vreau sa vad niste zone retrase. Sau poate vreau sa ma duc pe niste forestiere. Sau treaba mea, cert este ca electricele nu pot acoperi orice nevoie. Pina una alta nu vad sa existe hilux electric, nici patrol si nici echivalente ale lor.
Hai sa-ti povestesc.
Dupa Passau am avut o Tesla S in fata, cu numere de Elvetia.
Eu am mai oprit, probabil si el, dar la iesirea de pe autostrada la Ravensburg, am vazut aceeasi masina, acelasi numar de inmatriculare, in mersul ei spre acasa.
Eu am tankat de vreo 50 euro, el?

ps. Sunt doar eu sau noile Audi au copiat farurile de la Tesla? Posted Image

Editat de ericmario, 05 decembrie 2017 - 18:34.


#360
dan78rom

dan78rom

    in omnia paratus

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 5.070
  • Înscris: 28.02.2008
Daca tot ce conteaza este pretul/km, baga-te repede la o electrica, ca in mod cert iesi mai ieftin.
Doar ca unii vor si altceva, iar electricele nu raspund acestor dorinte. Atit.

Anunturi

Chirurgia spinală minim invazivă Chirurgia spinală minim invazivă

Chirurgia spinală minim invazivă oferă pacienților oportunitatea unui tratament eficient, permițându-le o recuperare ultra rapidă și nu în ultimul rând minimizând leziunile induse chirurgical.

Echipa noastră utilizează un spectru larg de tehnici minim invazive, din care enumerăm câteva: endoscopia cu variantele ei (transnazală, transtoracică, transmusculară, etc), microscopul operator, abordurile trans tubulare și nu în ultimul rând infiltrațiile la toate nivelurile coloanei vertebrale.

www.neurohope.ro

Utilizatori activi: 1

0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate