Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Poligon auto București

nelamurire legata de pret la mode...

Hotel cu restaurant si Demipensiu...

Croaziera in Mediterana de Vest 1...
 Copilot are pica pe Vladimir Putin

MicroSoft Edge: Cum pun Google in...

Dashcam

Mini server - VMware
 betano.ro

Poveste fara sfarșit

I-auziti voi! - nu vor romani...

Colon iritabil
 Perioada de gratie inexistenta

Cel mai ieftin TV LED mic

Reverse proxy si htaccess pe Raps...

Statie de epurare sau fosa septic...
 

Am dreptul sa stiu suma totala platita la fondul de rulment ?

- - - - -
  • Please log in to reply
8 replies to this topic

#1
i032013

i032013

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 2
  • Înscris: 08.02.2013
Inainte sa intreb cazul meu particular, vreau sa explic faptul ca avand in vedere ca nu locuieste nici un membru al familiei in aceasta garsoniera, proprietatea familiei, am debransat toate utilitatile pentru a avea cheltuieli reduse, dar platim intretinearea mai rar, de cateva ori pe an, costul nu este mare. Ultima data cand am platit, a fost inclus si un fond de rulment, insa nu stiu pentru care luna, pentru ca nu mi s-a eliberat chitante pentru fiecare luna in parte ci suma totala. Imediat luna urmatoare cand am plecat, deci avand toate cheltuiele achitate, a fost introdus din nou un fond de rulment. - Nu inteleg de ce?!  Stiu ca acel fond de rulment este ca un imprumut pe care il platim ca sa aiba administratia bani de plata pentru lunile in care nu platesc, dar nu o taxa. Insa platind foarte multi ani eu cred ca s-a adunat o suma mare la acel fond incat sa-mi acopere micile cheltuieli lunare, chiar si pentru un an. Mai stiu ca acest fond se returneaza la schimbarea proprietarului - ceea ce demonstreaza ca acest fond este un imprumut de la proprietar, o plata in avans, altfel nu s-ar returna.

As vrea sa stiu daca am dreptul prin lege sa stiu ce suma am achitat la acest fond (un articol din monitorul oficial ), iar daca administratia nu imi raspunde la intrebare, sa nu il mai platesc.

#2
Wotan

Wotan

    Io n-am cerut sa ma nasc argyelean. Amu, am avut noroc...

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 21,765
  • Înscris: 01.10.2002
Cel mai simplu ar fi sa suni administratorul si sa-l intrebi...

#3
papa1

papa1

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 41
  • Înscris: 26.05.2010
In primul rind conform legii 230/2007 asociatia este obligata sa isi constituie un fond de rulment care trebuie sa fie in medie intretinrea asociatiei pe o luna,dar trebuie sa existe o hotarare a adunarii generale pt a stabili suma si modul de incasare,respectiv nr de rate.Fiecare proprietar ar trebuii sa aiba o fisa in care sa se mentioneze fiecare plata cu suma
si sold.Cereti aceasta fisa in scris asociatiei iar daca nu va raspunde in termen de 7-30 zile adresati-va primariei care are un serviciu specializat pt asociatii.

#4
jumborom

jumborom

    E bine așa cum e.

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,616
  • Înscris: 25.11.2007
Poti sa soliciti (in scris) restituirea lui oricand (chiar si fara sa vinzi apartamentul). Fondul de rulment este al proprietarilor, nu al asociatiei.

Pentru sumele aferente fondului de rulment casierul iti emite o chitanta separata de cea reprezentata de contributia lunara la cheltuielile asociatiei (adica "intretinerea"). Trebuie sa ai grija de ele.

Diferenta este ca daca nu platesti intretinerea in 5 zile de la afisarea listei de plata intri la penalizari de intarziere.
Daca ai fondul de rulment achitat la zi, penalizarile incep sa dupa 20 de zile de la afisarea listei.

Edited by jumborom, 08 February 2013 - 20:44.


#5
adisz

adisz

    Targu Mures

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 24,036
  • Înscris: 07.11.2006

 papa1, on 08 februarie 2013 - 20:12, said:

In primul rind conform legii 230/2007 asociatia este obligata sa isi constituie un fond de rulment care trebuie sa fie in medie intretinrea asociatiei pe o luna,dar trebuie sa existe o hotarare a adunarii generale pt a stabili suma si modul de incasare,respectiv nr de rate.Fiecare proprietar ar trebuii sa aiba o fisa in care sa se mentioneze fiecare plata cu suma
si sold.Cereti aceasta fisa in scris asociatiei iar daca nu va raspunde in termen de 7-30 zile adresati-va primariei care are un serviciu specializat pt asociatii.

Ca o completare:se ia in considerare luna cu cel mai mare consum,de regula ianuarie,in stabilirea cotei fondului de rulment.Acest fond de rulment,sau mai bine-zis cuantumul lui se stabileste prin hotarare generala de catre locatari.prin acest cuantum se stabileste suma lunara ( rata de achitat) de fiecare locatar pana se ajunge la consumul lunii respective.Ex:consumul pe ianuarie 2013 este de 500 de lei,se stabileste prin sedinta generala o rata de 50 de lei pe 10 luni,dupa care nu se mai plateste nimic la acest fond.Bineinteles,tot pe baza de hotarare generala (acolo unde exista oameni de inteles,caz foarte rar) aceasta suma poata fi marita,lucru benefic mai ales cand este vorba de anumite cheltueli pe care le face asociatia de proprietari (reparare terasa,reparare acoperis,inlocuiri tevi,etc.)Folosirea fondului de rulment pentru plata cheltuielilor de intretinere este interzisa prin lege.In orice asociatie de locatari,fiecare suma platita de un locatar trebuie contabilizata prin emiterea de chitanta fiscala in care se specifica natura platii.

#6
Josef_Mengele

Josef_Mengele

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,997
  • Înscris: 09.10.2011
Altul care mananca rahat cu spume, convins ca are dreptate.
Fondul de rulment se foloseste strict pt acoperirea cheltuielilor curente, in baza de contract. (utilitati, salarii, prestari servicii), adica indeplinirea obligatie contractuale de a plati in termen.

Pe langa fondul de rulment, asociatia e obligata prin lege sa aiba si fond de reparatii, cu care se mentin spatiile comune ale blocului in stare de functionare. Fondul de reparatii nu poate fi folosit la investitii si reparatii capitale, trebuind constituit un alt buget.

Ambele fonduri, se decid anual de catre asociatie, si ele au o valoare fixa. Daca s-a folosit luna asta din fondul de rulment achitandu-se o factura in locul unui restantier, sau s-a reparat ceva luandu-se din fondul de reparatii, luna urmatoare, in mod obligatoriu, fondurile trebuiesc reconstituite.

Eu vorbesc despre asociatiile de locatari mature, cu fondul constituit, nu de imobilele contruite recent. In cazul asociatiilor vechi, la vanzarea unui imobil nu se mai restituie fondul de rulment, ci se ofera Dovada platii acestuia, iar noul proprietar trebuie sa ramburseze suma inscrisa vechiului proprietar!

Exemplu, fond de rulment de 500 milioane. Vin facturile pe Decembrie, asociatia le plateste chiar inainte de a afisa lista de plata, si fondul mai ramane in 100 milioane. Apoi incep incasarile, si fondul se recupereaza, mai putin 50 milioane, fiind totalul debitelor restante.
Dupa incheierea incasarilor pe Decembrie, se trage linie, si fondul de rulment ramas descompletat, intra ca obligatie de plata, conform legii, si se platesc inclusiv penalizari!

La fel si in fondul de reparatii, luna asta s-a reparat usa la lift, 30 de milioane s-au scurs din contul de reparatii, luna urmatoare trebuie pusi la loc!

In cazul imobilelor noi, aceste fonduri se constituie treptat, dar la fel, intrarea in fondul de rulment, constituit integral sau partial, inseamna obligatie de plata pentru toti luna urmatoare!

#7
i032013

i032013

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 2
  • Înscris: 08.02.2013
Daca aceasta suma e fixa, de ce  nu este impartita in mod egal in fiecare luna, iar la unele persoane e afisat 0 iar la altele nu ?

Acest topic este doar despre fondul de rulment, vrem sa stim exact pentru ce il platim, punct. Nu ne intereseaza alte cheltuieli.

#8
Josef_Mengele

Josef_Mengele

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,997
  • Înscris: 09.10.2011
Suma nu e fixa, variaza lunar, cu plus si minus, si nu se imparte egal, se imparte dupa cota indiviza!

Fondul de rulment variaza dea lungul timpului, creste, apoi scade. Sunt oameni ce solicita rambursarea diferentei din timpul anului, si sunt care nu, si apoi cand fondul iar scade si trebuie completat, unii completeaza altii nu!
Spre exemplu daca suma restanta luna asca a scazut, inseamna ca fondul de rulment se trece cu minus in fata, adica sunt bani de luat, nu de dat! Asociatiile insa nu au obligatia de a rambursa aceste fonduri decat cu cerere scrisa, si multi nu o fac!
Daca fondul se constituie acum, unii au platit integral!

E posibil sa fie si greseli de calcul...

Din fondul de rulment se platesc cheltuielile contractuale, tot ce este pe contract, adica: Utilitatile, intretinere lift, salarii, etc.

El este foarte similar cu fondul de reparatii, care e folosit la reparatiile curente!

Edited by Josef_Mengele, 23 February 2013 - 21:27.


#9
cris000

cris000

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 25
  • Înscris: 11.02.2016
(sper ca mai citeste cineva pe aici..)
Intampin urmatoarea problema: am stabilit cu fostul proprietar sa nu isi retraga fondul de rulment, iar in schimbul acelor bani eu sa platesc ultimele lui facturi la utilitati si ultima luna de intretinere in care a stat el in ap, am vazut ca se "practica" situatia asta. Problema este ca dupa ce el a plecat am aflat ca de fapt nici nu putea sa isi retraga fondul respectiv pentru ca momentan actuala administratie se judeca cu el - el fiind fostul adm, iar banii din fond sunt doar pe foi, nu si fizic in totalitate...
as vrea sa stiu ce pot face ca sa nu ies in pierdere...niciuna din parti nu ma poate lamuri suficient.
pot cere de la actuala administratie o situatie cu fondul de rulment pe apartamentul respectiv....ce pot face daca nu vor sau nu au cum sa imi dea o situatie clara dat fiind ca ei sunt in proces? ce pot face daca fostul prop nu vrea sa plateasca ultima factura la lumina de ex sau ult intretinere?
va rog daca are cineva cunostinte legate de aceste aspecte...

Anunturi

Chirurgia endoscopică a hipofizei Chirurgia endoscopică a hipofizei

"Standardul de aur" în chirurgia hipofizară îl reprezintă endoscopia transnazală transsfenoidală.

Echipa NeuroHope este antrenată în unul din cele mai mari centre de chirurgie a hipofizei din Europa, Spitalul Foch din Paris, centrul în care a fost introdus pentru prima dată endoscopul în chirurgia transnazală a hipofizei, de către neurochirurgul francez Guiot. Pe lângă tumorile cu origine hipofizară, prin tehnicile endoscopice transnazale pot fi abordate numeroase alte patologii neurochirurgicale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate