Salt la conținut

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Ruse vs Rusesti

Le mai putem da pe brazda? tipsuri

Recomandari gips carton tavane. (...

ce fel de activitate intretinere ...
 Se poate imbunatati o poza sa se ...

Folosește cineva syncthing? ...

Închidere fereastra dupa deschidere.

Kit AC contine brate Unitatea ext...
 smart switch fara neutru

Ierbicid pentru parul porcului.

Smecher de talie grea

PH apa plata
 Recomandare Mocheta -pe suport pa...

ram upgrade asus rog strix

Alegere memorie USB

Manere clasice mobila sau push to...
 

Este posibila constructia de noi cartiere?

- - - - -
  • Vă rugăm să vă autentificați pentru a răspunde
16 răspunsuri în acest subiect

#1
Josef_Mengele

Josef_Mengele

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 7.997
  • Înscris: 09.10.2011
Salut! Privesc oarecum dezgustat cum rasar blocuri intre case, pe stradute inguste, si fara utilitatile necesare pt asemenea constructii!

Ma intreb daca in Romania se mai pot construi cartiere noi, cu platforma industriala la periferie, cu parc, cu obiective de distractie, de recreere, de petrecere a timpului liber, asa cum trebuie sa fie!
In strainatate, in vest, s-a procedat tot cam ca pe vremea lui nea nicu, statul scotea un teren si hotara! Bulevard, aici blocuri, aici vile semi-detasate, aici case independente, fiecare antreprenor licita pt o bucatica de teren unde construia fie un bloc, fie o casa, in functie de ce-si alegea, imobilul il construia conform proiectului, si il vindea cum putea, Intotdeauna insa s-a implicat, inclusiv in vest, statul! Adica primaria! Ea facea exproprierile, si zonarea, o parte din bani recuperandu-i la licitatia loturilor de contruit!

La fel se facea si in perioada interbelica, poate ati auzit de parcelari! Se "desena" un nou cvartal de locuinte, care poate era construit prin exproprierea unor case mai vechi, sau poate era construit prin exproprierea posesorilor de teren, sau pe terenul statului, al bisericii sau al armatei. Insa odata aprobat lotul de teren si imobilul de pe el, firmele din vremea aceea, il construiau si il vindeau, participand pt teren la o licitatie, rascumparand terenul de la stat! Statul intre timp, pregatea drumurile, edificiile, etc!

Nu intotdeauna initiativa trebuia sa vina de la stat. Persoane fizice, care aveau un teren intravila, si doreau sa construiasca, cereau Primariei sa aprobe un regim al constructiilor, odata aprobat, primaria le impartea terenul, fiecare pierzand procente pt drumuri si altele necesare, iar ulterior, daca se aproba cartierul de case, se facea concurs de arhitectura sa zicem, si fiecare construia!

Ma intreb de ce urbanistii au permis actualul haos, si nu au continuat traditia Interbelica, traditie oarecum apropiata practicii comuniste, doar ca acolo totul venea de la stat si se facea prin stat!

Intreb daca este posibila constructia de noi cartiere, nu atat din ratiuni economice, sunt sigur ca nu mai are cine sa le populeze, ci intreb mai mult din punct de vedere al ordinii sociale. Cartierul, e un exercitiu al statului de drept, o dovada a ordinii publice! Se mai poate asa ceva dpdvd juridic, administrativ, etc? (nu neaparat economic)

Editat de Josef_Mengele, 04 februarie 2013 - 17:03.


#2
_Smiley_

_Smiley_

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 20.087
  • Înscris: 24.02.2006
ai auzit de "cartierele ANL" ?

#3
Josef_Mengele

Josef_Mengele

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 7.997
  • Înscris: 09.10.2011

View Post_Smiley_, on 04 februarie 2013 - 17:18, said:

ai auzit de "cartierele ANL" ?
Cartier trebuie sa aiba cateva zeci de mii de apartamente. Dincolo de faptul ca sunt un esec, ele nu indeplinesc pe deplin rolul si functionalitatea unui cartier. De asemenea, acele cartiere nu sunt un exemplu, pt ca sunt totul "in house".
Si eu daca aveam 1000 de hectare ale mele, faceam ce cartier vream, dar intrebarea e daca n-ai hectarele alea. Incepi cu exproprieri, cu totul! Rezisti?

#4
Razvan20k

Razvan20k

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Mesaje: 198
  • Înscris: 23.11.2010
Ar trebui sa te intrebi si cu ce resurse.

Nu stiu cum este la tine daca stai in afara Bucurestiului insa aici este relativ plin de constructii noi si cartiere / micro-cartiere. Din pacate, 50% sunt neocupate si cateva proiecte majore au dat faliment inainte sa fie deschise.

In alte cuvinte, construiesti daca ai cui sa vinzi. Momentan exista destule locuinte pe piata si proiecte noi pentru a suporta piata.

#5
_Smiley_

_Smiley_

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 20.087
  • Înscris: 24.02.2006
statul controleaza constructiile prin PUZ-uri si PUD-uri. sunt destule initiative private, nu mai e nevoie de implicarea statului.
exemplu dat de mine isi justifica existenta prin caracterul social al programului (ma rog, mai mult pe hartie, ca in realitate numai "cazuri sociale" nu sunt cei ce prind repartitie pe acolo).

#6
budrom

budrom

    Expert Member

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 5.018
  • Înscris: 21.07.2010
Militari residence e un cartier de blocuri...
sau acesta...

Fișiere atașate



#7
Josef_Mengele

Josef_Mengele

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 7.997
  • Înscris: 09.10.2011

View Post_Smiley_, on 04 februarie 2013 - 17:29, said:

statul controleaza constructiile prin PUZ-uri si PUD-uri. sunt destule initiative private, nu mai e nevoie de implicarea statului.
exemplu dat de mine isi justifica existenta prin caracterul social al programului (ma rog, mai mult pe hartie, ca in realitate numai "cazuri sociale" nu sunt cei ce prind repartitie pe acolo).
PUZurile si PUDurile nu rezolva trecerea unei zone de la un nivel la altul, si dezvoltarea corecta si naturala a zonei, fara conflicte. Daca luam o zona de case, si decidem transformarea lor in blocuri apare o problema. Si aici trebuie sa intre in act institutia exproprierii, iar privatii nu pot expropria!

Uite sa-ti dau exemplul unui dezastru, zona delimitata pe E-V de Nicolae Caramfil si Soseaua Nordului (Parcul Herastrau), iar la N-S de Magistrala CF 800 si Ambasada Chinei.

Zona inghesuita la limita obscenitatii, diferente teribile si haotice de nivel, densitate mai mare decat in cvartalele comuniste, mult mai inghesuit decat cartierul comunist din dreapta, fara respectarea unei distante decente intre constructii, sau vre-un drept la "lumina soarelui", fara parcari suficiente, si alte obiective de interes.
Sigur, ala nu e un cartier, ci un cvartal sau raion, dar sper ca m-am facut inteles.

Un cartier vine cu un parc de dimensiuni mari, mai multe de dim mici, si vine si cu "locurile de munca", de shoping, recreere, distractie, etc!

View Postbudrom, on 04 februarie 2013 - 17:46, said:

Militari residence e un cartier de blocuri...
sau acesta...
Vezi mai sus! Unde lucreaza cei din blocurile alea? Unde invata copii lor? Ce parc de minim 100 hectare au inaugurat? Spital, policlinici? Magazine, teatre, sali de concerte, de concursuri si spectacole? Platforme industriale si spatii comerciale si de birouri?

Cartier e ceva mare, si aproape autonom, care poate functiona ca un oras independent! Daca te inchid in Militari Residence, iti poti duce viata?

Intradevar, un cartier se poate extinde cu noi cvartale, dar poate Militariul prelua spre exemplu nevoile locuitorilor din Militari Residence? Nu impiedica distanta integrarea functionala?

Editat de Josef_Mengele, 04 februarie 2013 - 17:59.


#8
budrom

budrom

    Expert Member

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 5.018
  • Înscris: 21.07.2010
MR are autobuz ratb, are mega complex mall langa el, iesire la A1, garadinita, piscina, cica...
asmita e mai ...retras, dar sunt zgarie nori acolo...!

#9
Josef_Mengele

Josef_Mengele

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 7.997
  • Înscris: 09.10.2011
MR incearca sa devina un cvartal al Cartierului Militari care incepe de la Palatul cotroceni si se termina la Linia de Centura! Deocamdata e un micut satelit, disfunctional, obligand locuitorii la navete mari.
Tocmai faptul ca acele blocuri au fost construite intr-o zona comerciala-industriala cu acces la LEA 110KV, aproape de calea ferata si autostrada, e un semnal de alarma ca ceva nu functioneaza corect! Acolo trebuiau construite fabrici si uzine, nu cutii de chibrituri!

Un cartier putea fi construit deasupra satului Dudu, Rosu si Chiajna, de la 0, prin demolari si exproprieri, cartier care ar fi avut si gara, si parc (padurea), si prin amenajarea partii inferioare a Lacului Morii, si apa, si zona industriala in lateral!
Un asemenea cartier s-ar fi intins de la Apusului pe dreapta Dreptatii pe stanga, pana la Linia Ferata, daca nu chiar peste, pana la padurea Ileana, dupa Dragomiresti Deal!

View PostRazvan20k, on 04 februarie 2013 - 17:25, said:

Ar trebui sa te intrebi si cu ce resurse.

Nu stiu cum este la tine daca stai in afara Bucurestiului insa aici este relativ plin de constructii noi si cartiere / micro-cartiere. Din pacate, 50% sunt neocupate si cateva proiecte majore au dat faliment inainte sa fie deschise.

In alte cuvinte, construiesti daca ai cui sa vinzi. Momentan exista destule locuinte pe piata si proiecte noi pentru a suporta piata.
Nu disfunctionalitatea isi spune cuvantul? Sunt putine blocuri plasate incat sa incapa corect in vechile cartiere, majoritatea sunt mutanti in zone de case deja problematice, sau aglomerari de 10 etaje ultrainghesuite, mai inghesuite decat blocurile comuniste, fara geam la bucatarie si alte anomalii, si la 1km de ultimul semn de civilizatie!

Ma inchin cu 3 maini desi nu sunt religios, la boii care au luat apartamente in complexe rezidentiale la sute de mii de euro fara parcari, sau fara acces corespunzator!
Sa-ti dau un exemplu: Ten Bloks! Unul din ansamblurile aparent OK. Cineva a cumparat scump, si incerca sa vanda, dar ce au observat noii cumparatori?

Constructii inghesuite: In MAI am trecut pe acolo, era sa-mi rup gatul, ghiata de 10cm, datorita lipsei de soare si de dezapezire! Sare, nisip, nimic?
Demisol: Cat de idiot sa dai banii pe un apartament pe care intri pe geam, si il folosesti ca spatiu de locuit
Parcari: Cum sa cumperi fara loc de parcare? Pai eu care produc suta de mii de euro sa iau asa ceva, am uitat cat costa cartela de metrou, dar stai, ca multi aveau doar 5000 de euro, nu-si permiteau nici masina si au luat apartament "rezidential"
Acces: Pai acolo ies 500-1000 de masini zilnic! Unde le scoti? In blocajele de pe preciziei si Pacii?
Scoli: Prima scoala publica e la 1km, mult prea mult pt un copil sa mearga pe jos.

Editat de Josef_Mengele, 04 februarie 2013 - 18:21.


#10
porphyrogenitus

porphyrogenitus

    priveste profund

  • Grup: Validating
  • Mesaje: 23.297
  • Înscris: 30.10.2005
Don Doctor vorbeşte de sistematizări pe suprafeţe mari.
Nu avem investitori care să susţină financiar investiţii de dimensiuni atât de mari.
Poate peste 50 de ani.
Singura investiţie cât de cât coerentă pe care o ştiu este Cosmopolis.
[ http://img11.mercador.ro/images_mercadorro/4512470_3_644x461_cosmopolis-apartamente-garsoniere.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]
Dacă mai luăm în considerare şi natura pieţei şi tipologia clienţilor, mai bine zici pas.

#11
emil_sv

emil_sv

    Senior Member

  • Grup: Validating
  • Mesaje: 5.663
  • Înscris: 19.12.2012
Problema e lipsa infrastructurii, asa ca dezvoltatorii cauta sa construiasca unde au macar drumuri. Daca ar face drumuri prin tot campul ala prin Ghencea de exemplu ar fi perfect, ar avea o gramada de construit acolo. Asta e marea problema, autoritatile sunt si incompetente si dezinteresate.

#12
vacantamijlocie

vacantamijlocie

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 10.830
  • Înscris: 13.08.2008

View Postemil_sv, on 05 februarie 2013 - 16:37, said:

Problema e lipsa infrastructurii, asa ca dezvoltatorii cauta sa construiasca unde au macar drumuri. Daca ar face drumuri prin tot campul ala prin Ghencea de exemplu ar fi perfect, ar avea o gramada de construit acolo. Asta e marea problema, autoritatile sunt si incompetente si dezinteresate.
Da, iar proprietarii/ dezvoltatorii ( ex Ghencea ) ar putea cere mai mult pe case/ terenuri...
Multi dezvoltatori/ proprietari de terenuri au investit si in drumuri, utilitati.
In unele parti, autoritatile se mai implica, dar poate ca uneori nu pe degeaba...Posted Image

Editat de vacantamijlocie, 05 februarie 2013 - 17:13.


#13
emil_sv

emil_sv

    Senior Member

  • Grup: Validating
  • Mesaje: 5.663
  • Înscris: 19.12.2012

View Postvacantamijlocie, on 05 februarie 2013 - 17:12, said:

Da, iar proprietarii/ dezvoltatorii ( ex Ghencea ) ar putea cere mai mult pe case/ terenuri...
Multi dezvoltatori/ proprietari de terenuri au investit si in drumuri, utilitati.
In unele parti, autoritatile se mai implica, dar poate ca uneori nu pe degeaba...Posted Image

Pai asta e si problema. Acolo unde e infrastructura e normal ca sunt preturile mai mari la teren. Daca primariile s-ar implica in dezvoltarea oraselor/sectoarelor mai mult si ar face infrastructura preturile la terenurile pretabile pentru constructii ar scadea. Daca s-ar implica ar rezolva si problemele de urbanism din orasele tarii. Urbanismul e la pamant peste tot in Romania.

#14
vacantamijlocie

vacantamijlocie

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 10.830
  • Înscris: 13.08.2008

View Postemil_sv, on 17 februarie 2013 - 10:51, said:


Pai asta e si problema. Acolo unde e infrastructura e normal ca sunt preturile mai mari la teren. Daca primariile s-ar implica in dezvoltarea oraselor/sectoarelor mai mult si ar face infrastructura preturile la terenurile pretabile pentru constructii ar scadea. Daca s-ar implica ar rezolva si problemele de urbanism din orasele tarii. Urbanismul e la pamant peste tot in Romania.
Pai preturile la terenuri au scazut deja cu circa 60- 70 %, chiar si acolo unde au aparut utilitati/ infrastructura/ transport !

#15
emil_sv

emil_sv

    Senior Member

  • Grup: Validating
  • Mesaje: 5.663
  • Înscris: 19.12.2012

View Postvacantamijlocie, on 17 februarie 2013 - 12:22, said:

Pai preturile la terenuri au scazut deja cu circa 60- 70 %, chiar si acolo unde au aparut utilitati/ infrastructura/ transport !

Chiar daca preturile au scazut in general, exista totusi o diferenta simtitoare de pret intre terenurile cu utilitati si drumuri asfaltate fata de cele fara.  Iar la terenurile cu facilitati, preturile nu au scazut chiar atat de dramatic precum cele din camp. Acum ma rog, mai e si problema ca nu se mai construieste atat ca nu se mai dau credite pentru locuinte cum se dadeau pana in 2008. Nevoie de locuinte inca exista cel putin in Bucuresti, nu stiu in orasele mai mici cum sta treaba. Atata timp cat exista nevoia e si potentiala cerere, si in Bucuresti problema va apare din nou la un moment dat, si primariile trebuie sa se implice ca sa arate intr-un fel zonele de locuinte. Pana acum toti au facut cum i-a taiat capul si multe zone arata oribil dpvd urbanistic.

#16
vacantamijlocie

vacantamijlocie

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 10.830
  • Înscris: 13.08.2008

View Postemil_sv, on 17 februarie 2013 - 15:51, said:

Chiar daca preturile au scazut in general, exista totusi o diferenta simtitoare de pret intre terenurile cu utilitati si drumuri asfaltate fata de cele fara.  Iar la terenurile cu facilitati, preturile nu au scazut chiar atat de dramatic precum cele din camp. Acum ma rog, mai e si problema ca nu se mai construieste atat ca nu se mai dau credite pentru locuinte cum se dadeau pana in 2008. Nevoie de locuinte inca exista cel putin in Bucuresti, nu stiu in orasele mai mici cum sta treaba. Atata timp cat exista nevoia e si potentiala cerere, si in Bucuresti problema va apare din nou la un moment dat, si primariile trebuie sa se implice ca sa arate intr-un fel zonele de locuinte. Pana acum toti au facut cum i-a taiat capul si multe zone arata oribil dpvd urbanistic.
Este normal sa existe o diferenta.
In orasele mici preturile au inceput sa scada foarte mult la apartamente/ case, pentru ca nu prea mai sunt locuri de munca si oamenii pleaca ( unii in strainatate- vezi si liberalizarea pietei muncii dupa 01 Ianuarie 2014 ). In unele zone pur si simplu nu va mai cumpara nimeni, pentru ca blocurile vor fi parasite.
Locuinte conf 1:
Garsoniere ( 35 mp utili )= 10- 15 K Euro
Ap 2 camere ( 50 mp utili)= 15- 20 K Euro
Ap 3 camere ( 70 mp utili )= 20- 25 K Euro
In Bucuresti ramane de vazut ce se va intampla dupa regionalizare, cand vor disparea multe posturi de la "Centru", daca va aparea Noua Casa etc.
Impactul unor evenimente care se vor produce in perioada urmatoare este nebanuit, deocamdata. Majoritatea oamenilor, fiind sedata/ anesteziata mental prin massmedia/ internet in principal, nu va face decat sa constate consecintele pe propria piele. Atunci va fi deja prea tarziu.Posted Image

Editat de vacantamijlocie, 17 februarie 2013 - 17:51.


#17
vacantamijlocie

vacantamijlocie

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 10.830
  • Înscris: 13.08.2008

View Postvacantamijlocie, on 17 februarie 2013 - 17:48, said:

Este normal sa existe o diferenta.
In orasele mici preturile au inceput sa scada foarte mult la apartamente/ case, pentru ca nu prea mai sunt locuri de munca si oamenii pleaca ( unii in strainatate- vezi si liberalizarea pietei muncii dupa 01 Ianuarie 2014 ). In unele zone pur si simplu nu va mai cumpara nimeni, pentru ca blocurile vor fi parasite.
Locuinte conf 1:
Garsoniere ( 35 mp utili )= 10- 15 K Euro
Ap 2 camere ( 50 mp utili)= 15- 20 K Euro
Ap 3 camere ( 70 mp utili )= 20- 25 K Euro
In Bucuresti ramane de vazut ce se va intampla dupa regionalizare, cand vor disparea multe posturi de la "Centru", daca va aparea Noua Casa etc.
Impactul unor evenimente care se vor produce in perioada urmatoare este nebanuit, deocamdata. Majoritatea oamenilor, fiind sedata/ anesteziata mental prin massmedia/ internet in principal, nu va face decat sa constate consecintele pe propria piele. Atunci va fi deja prea tarziu.Posted Image
In orasele mici, se gasesc la periferie si case cu teren, la aceste preturi.

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

Utilizatori activi: 1

0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate