Educația - reconcepută?
#1
Publicat: 11 ianuarie 2013 - 21:31
_Smiley_, on 11 ianuarie 2013 - 18:22, said:
exact, deci cerinta b se rezolva fara nici o iteratie. le: se porneste de la ecuatia N = M(M+1)/2 <=> M^2 + M - 2N = 0 . N se stie iar M se calculeaza cu formula de rezolvare a ecuatiei de gradul2 ( http://www.mateonline.net/algebra.htm ), dupa care M se rotunjeste in sus. echo3, on 11 ianuarie 2013 - 18:12, said:
Pai, numarul de probleme e p(p+1)/2 Voi ştiţi ce ştiţi, dar cădeţi în aceeaşi categorie de oameni care ştiu ce ştiu, şi ştiu doar pentru ei, exact ca profesorii din şcoli, care nu ştiu să explice aşa încât elevul chiar să priceapă ideea din spate, nu doar abrambureli cu ecuaţii şi toate porcăriile (nu, nu-s porcării, DAR principal e să înţeleagă şi să internalizeze ce face, să "simtă" problema, nu doar s-o rezolve "pe hârtie"). Încercaţi de exemplu să-i explicaţi interpretarea geometrică a problemei. Cu bile. Atunci să vezi ce clară va fi treaba în căpşorul sărmanului elev. În mod normal MarianG, on 11 ianuarie 2013 - 17:28, said:
invatand matematica Dar şcoala e o maşinărie de îndobitocit oameni, nu una bazată pe competenţe, pe modul de gândire... Dacă ar fi făcut cum trebuie treaba la ora de matematică, apăi ar fi văzut şi singur legătura dintre problema lui de programare şi ideea din spatele formulei matematice. Ideea în sinea ei e no-brainer. Şcoala e de vină, că le bagă pe gât exerciţii, în loc să-i înveţe să gândească în primul şi primul rând. Şi să nu-mi spuneţi că nu toţi sunt deştepţi, d-aia se procedează aşa în şcoli. Nu e aşa. Oricât de tembel ai fi, când ţi se desenează nişte biluţe pe tablă, pricepi. Atunci când ai aşteptări mici de la un copil, apăi fi sigur că nici el nu va încerca să le depăşească. |
#2
Publicat: 11 ianuarie 2013 - 23:55
E cam offtopic discutia, dar nu cred ca ai dreptate.
Cel putin la integrale mai poti spune ca nu intelege nimeni pentru ca explica prost profesorii de liceu. Dar la niste lucruri simple gen clasa a cincea nu exista scuze. Mai era unul pe alt topic care nu stia ce e ala cat si ce e ala rest. Hai da-o incolo de treaba ca nu e vina profesorilor. Si nu, scoala nu te prosteste. Pur si simplu acolo se separa cei care vor sa invete de cei care nu vor si care apoi se plang pe forumuri ca "scoala romaneasca produce idioti". |
#3
Publicat: 12 ianuarie 2013 - 02:18
Nenea Zap, on 11 ianuarie 2013 - 23:55, said:
E cam offtopic discutia, dar nu cred ca ai dreptate. Parcă ar fi robotizaţi. Le este lobotomizată încrederea în sine, şi sunt spălaţi la creier să facă cât mai multe exerciţii, parcă ar fi maşini de scris. Nimeni din sistem, începând de la profesori, nu încearcă să-i facă să simtă problema, nu doar s-o rezolve. Eu îmi bazez afirmaţiile pe aceste observaţii empirice, de pe teren, nu pe credinţe. |
#5
Publicat: 12 ianuarie 2013 - 09:33
Offtopic
Nenea Zap, on 11 ianuarie 2013 - 23:55, said:
Cel putin la integrale mai poti spune ca nu intelege nimeni pentru ca explica prost profesorii de liceu. Cine ii opreste sa se duca la biblioteca sa caute carti de referinta, sa cauti mai multe detalii pe internet sau sa intrebe pe un forum de matematica ? Daca in secolul acesta nu poti face rost de informatiile de care ai nevoie ca sa poti invata, atunci cand? Editat de secretalex92, 12 ianuarie 2013 - 09:35. |
#6
Publicat: 12 ianuarie 2013 - 12:09
secretalex92, on 12 ianuarie 2013 - 09:33, said:
Cine ii opreste sa se duca la biblioteca sa caute carti de referinta, sa cauti mai multe detalii pe internet sau sa intrebe pe un forum de matematica ? După ce se duce la şcoală câţiva ani, şcoala îl învaţă să fie submisiv, îi induce frica de a explora, de a greşi. Dacă greşeşti, iei notă mică. Sistemul nu încearcă nici câtuşi de puţin să-l ţină entuziasmat pe copil faţă de nou, aşa cum e el de la mama natură. Iar sistemul le pune tentaţii pe masă. Copiii în sinea lor, dacă învaţă jucându-se, pot învăţa orice, absolut orice. Ia uite, copii învăţând în mijlocul unui slum, interacţionând cu lumea chiar într-o limbă pe care n-o înţelege: [ https://www.youtube-nocookie.com/embed/xRb7_ffl2D0?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] Entuziasmul este cheia. Ori nu te poţi aştepta ca entuziasmul să rămână în viaţă într-un elev într-un sistem care te subjugă cu note. Note care induc frică, care îţi fură identitatea de explorator. |
#7
Publicat: 12 ianuarie 2013 - 13:20
MarianG, on 11 ianuarie 2013 - 17:28, said:
invatand matematica echo3, on 11 ianuarie 2013 - 18:12, said:
Pai, numarul de probleme e p(p+1)/2 Nenea Zap, on 11 ianuarie 2013 - 18:31, said:
While in for in for pentru o problema care se rezolva in cateva linii Acelasi raspuns ca al celor de mai sus: invata matematica. Clasa a 5a chiar. Si apoi gandeste putin logic cum poti optimiza. Nenea Zap, on 11 ianuarie 2013 - 23:55, said:
E cam offtopic discutia, dar nu cred ca ai dreptate. secretalex92, on 12 ianuarie 2013 - 09:33, said:
Acum hai sa fim sinceri, cati se straduie sa le inteleaga ? Aici este problema, toata lumea cand nu intelege ceva : "Ha!Este vina profului ca nu stie sa explice!" si gata, aproape nimeni nu mai stie sa invete singur. Cine ii opreste sa se duca la biblioteca sa caute carti de referinta, Nu toata lumea are o pasiune pentru matematica abstracta si explicatiile seci si formale as spune ca e chiar invers. Iar pentru majoritate diferenta dintre o explicatie buna, usor de inteles si una seaca, formala, e diferenta dintre a intelege si a nu intelege. Nu e vorba ca unii sunt mai desptepti sau altii mai prosti, ci ca unii digera mai usor anumite chestii decat alte chestii (ca si cu aia pasionati de "computer science", matematica si programare functionala - care abia daca pot incropi un programel practic cu functionalitate minima vs cei din software engineering real world) |
#8
Publicat: 12 ianuarie 2013 - 14:04
MrReason, on 12 ianuarie 2013 - 13:20, said:
Eu am serioase dubii ca astfel de probleme trebuie rezolvate, atunci cand se invata informatica, intr-un mod matematic (folosind direct formule)... pai asa ajung sa foloseasca elevii limbajele de programare ca pe un fel de calculatoare de buzunar si nu pentru programare... Genul ăsta de probleme pot fi făcute la ora de matematică, ca studiu de caz, care după părerea mea ar trebui strâns legată de ora de fizică şi de informatică. Profesorul de la matematică vine şi pune pe tablă formula, cel de fizică vine cu o problemă în care se poate aplica formula, cel de informatică vine mai întâi cu un program brute-force, şi apoi cu unul mai matematic, şi tot aşa, iterativ, cu legături între noţiuni, cu folosirea calculatoarelor pentru a rezolva (şi mai ales a înţelege) probleme de matematică şi de fizică din lumea reală. Nu exerciţii abstracte făcute maşinal, pe care le rezolvi fără să ştii de ce le rezolvi şi ce relevanţă au ele într-o lume concretă. Adică să îl faci pe elev să simtă cum poate modela matematic lumea care îl înconjoară. Editat de OriginalCopy, 12 ianuarie 2013 - 14:05. |
#10
Publicat: 12 ianuarie 2013 - 14:39
Din pacate/fericire scoala trebuie sa scoata/produca oameni care sunt necesari societatii. Sunt in general putine persoane care fac studiul (ma refer in special la studii superioare) din placere. Sau care si-au ales domeniul pt ca le-a placut ceva anume.
Iar aceeasi societate are nevoie ca oamenii sa fie productivi mult mai repede decat ar face-o printr-un proces natural, stimulat in mare masura de curiozitate. La fel cum acum omenirea poate sa sintetizeze tomate de culoare galbena. Posibil ca acest lucru sa se faca foarte incet sau deloc in cadrul unui proces normal de evolutie. Nu zic daca e bine sa rau. Asta probabil ca va genera mai multe discutii din care unele mai filozofice, altele legate de "Big Brother" si teorii ale conspiratiilor. Consider ca un profesor bun este necesar. Am avut parte de niste cazuri destul de socante, ca niste elevi din mediul rural sa nu inteleaga ce e aia o problema (nivel clasa a 3-a). Era ca si cum tot enuntul problemei ar ti continut doar niste numere, cu care eventual se vor face niste operatii pt a obtine un rezultat (ala de la sfarsitul manualului). Cred ca altfel ar fi performat, invatat respectivii elevi intr-un alt mediu. Dovada si faptul ca engleza au putut-o invata de la televizor (si nu de la scoala). Probabil ca si mult altora, nu au vazut nici-o aplicabilitate a ceea ce invatau in mediul lor. |
|
#11
Publicat: 12 ianuarie 2013 - 14:48
neagu_laurentiu, on 12 ianuarie 2013 - 14:16, said:
Trebuie redusa mult programa sa ai timpul necesar exemplificarii asa cum spui tu. Momentan noi pierdem resurse intelectuale enorme punându-i pe profesori să stea în faţa elevilor şi să turuie 1:1 ceea ce este deja scris în cărţi. E complet suboptim. Cu flipped classroom, îi dai elevului ca temă să citească noua lecţie şi să facă exerciţii. Cel dotat la materia respectivă va avansa rapid şi va avea în schimb mai mult timp liber pentru materiile problematice. Cel cu probleme, vine la şcoală şi pune întrebări, pe exerciţii, concret. Iar acolo poate să-i explice fie profesorul, fie chiar alţi colegi. Până pricepe. Studii indică că astfel se poate creşte nivelul tuturor elevilor cu chiar 20%, şi o parte din cei pe care îi considerăm slabi, pot deveni chiar elevi de top - dacă îi laşi să urmeze ritmul lor, şi să facă exerciţii până când îşi însuşeşc materia - mai mult nu are sens. Iar atunci când un elev mai bun îi explică o treabă unui alt elev mai slab, ai şi un snowball effect, cel bun recapitulează, şi deoarece face asta cu entuziasm (şi o face, oamenilor le place să arate ce ştiu şi cât de bine ştiu), toată acea materie pe care o explică va începe să o şi simtă. Programa nu trebuie redusă, trebuie chiar desfiinţată. Ce e aia "programă"? Adică într-un an şcolar faci două lucruri:
O dată cu epoca industrială, am încercat să formalizăm prea mult învăţământul. Ori omul e o fiinţă curioasă, exploratoare, care învaţă cel mai bine când învaţă din pasiune. Dar această formalizare omoară pasiunea din orice individ. În loc să fie un sistem care te stimulează să-ţi descoperi şi să-ţi creşti pasiunea pentru diferite domenii, sistemul actual mai degrabă te pune la încercare. Sistemul e conceput prost, în loc să te susţină, te subjugă. |
#12
Publicat: 12 ianuarie 2013 - 14:52
Sa nu mai mentionam profesorii carora nu le place sa le fiu puse intrebari stimulatoare, luand-o ca pe un afront personal, si cei cu viziuni invechite asupra unor lucruri, precum negarea rolului masonieriei in isotoria Romaniei.
Editat de Sirius_B, 12 ianuarie 2013 - 14:52. |
#13
Publicat: 12 ianuarie 2013 - 15:46
Sirius_B, on 12 ianuarie 2013 - 14:52, said:
Sa nu mai mentionam profesorii carora nu le place sa le fiu puse intrebari stimulatoare, luand-o ca pe un afront personal OriginalCopy, on 12 ianuarie 2013 - 14:48, said: Sistemul e conceput prost, în loc să te susţină, te subjugă. Sistemul ca principiu de functionare e usor de schimbat, problema e sa aduci in el oamenii facuti pentru a fi profesori si bineinteles o salarizare adecvata numai ca asta-i mult mai greu in conditiile actuale. Editat de neagu_laurentiu, 12 ianuarie 2013 - 15:48. |
#14
Publicat: 12 ianuarie 2013 - 17:05
OriginalCopy, on 11 ianuarie 2013 - 21:31, said:
În mod normal da, la ora de matematică li se explica elevilor şi ideea din spatele formulelor respective. Quote adică îi pui pe elevi să înveţe acasă noua lecţie, şi la şcoală să apeleze la profesor pentru ceea ce este el: un om cu experienţă. Editat de MarianG, 12 ianuarie 2013 - 17:06. |
#15
Publicat: 12 ianuarie 2013 - 17:36
Studii facute de cercetatorii britanici au arata ca ...
OriginalCopy, on 12 ianuarie 2013 - 14:48, said:
Iar atunci când un elev mai bun îi explică o treabă unui alt elev mai slab, ai şi un snowball effect, cel bun recapitulează, şi deoarece face asta cu entuziasm (şi o face, oamenilor le place să arate ce ştiu şi cât de bine ştiu), toată acea materie pe care o explică va începe să o şi simtă. Asa ceva ar functiona intr-o societate utopica. Ala slab cand a vazut ca a invatat cu un minim de efort ditamai lectia pe spatele si munca unuia bun, data viitoare nici nu isi mai bate capul si apeleaza direct la el. Si tot asa pana isi baga ala bun picioarele in ea de treaba. Si data viitoare se gandeste de doua ori inainte daca merita sa explice ceva unui anume individ si de ce nu ar putea face ceva productiv pentru el. Spun asta din experienta proprie cu unii colegi. Editat de The0nly0ne, 12 ianuarie 2013 - 17:37. |
|
#17
Publicat: 12 ianuarie 2013 - 17:46
The0nly0ne, on 12 ianuarie 2013 - 17:36, said:
Asa ceva ar functiona intr-o societate utopica. Ala slab cand a vazut ca a invatat cu un minim de efort ditamai lectia pe spatele si munca unuia bun, data viitoare nici nu isi mai bate capul si apeleaza direct la el. Si tot asa pana isi baga ala bun picioarele in ea de treaba. Si data viitoare se gandeste de doua ori inainte daca merita sa explice ceva unui anume individ si de ce nu ar putea face ceva productiv pentru el. Spun asta din experienta proprie cu unii colegi. E suficientă o societate bazată pe meritocraţie, unde ştii că dacă încerci să devii bun, atunci chiar ajungi undeva, nu cu o bucată de diplomă bună de şters rahat. |
Anunturi
▶ Utilizatori activi: 1
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi