Salt la conținut

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
installation has failed there was...

Montura polara.....

Sfat inchiriere locuinta unei per...

Sursa stereo -> amplif mono
 Dan Blondu vs. Marian Piciu

Side - Antalya

Nume fetita - international dar c...

A fost lansat MX Linux 23.3
 Pompa bazin gradina

Nici pescarii nu mai sunt ce-au f...

Arici in curte

Telefoane achizitionate de pe OLX
 Incalzire pardoseala slim (renova...

Probleme echitatie amatori

Scurgere chiuveta -> teava co...

Trigger Warning (2024)
 

Educația - reconcepută?

- - - - -
  • Vă rugăm să vă autentificați pentru a răspunde
22 răspunsuri în acest subiect

#1
OriginalCopy

OriginalCopy

    I'm harmful, fear me please! :))

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 27.268
  • Înscris: 10.08.2006

View Post_Smiley_, on 11 ianuarie 2013 - 18:22, said:

exact, deci cerinta b se rezolva fara nici o iteratie.

le: se porneste de la ecuatia N = M(M+1)/2 <=> M^2 + M - 2N = 0 . N se stie iar M se calculeaza cu formula de rezolvare a ecuatiei de gradul2 ( http://www.mateonline.net/algebra.htm ), dupa care M se rotunjeste in sus.

View Postecho3, on 11 ianuarie 2013 - 18:12, said:

Pai, numarul de probleme e p(p+1)/2

Voi ştiţi ce ştiţi, dar cădeţi în aceeaşi categorie de oameni care ştiu ce ştiu, şi ştiu doar pentru ei, exact ca profesorii din şcoli, care nu ştiu să explice aşa încât elevul chiar să priceapă ideea din spate, nu doar abrambureli cu ecuaţii şi toate porcăriile (nu, nu-s porcării, DAR principal e să înţeleagă şi să internalizeze ce face, să "simtă" problema, nu doar s-o rezolve "pe hârtie").

Încercaţi de exemplu să-i explicaţi interpretarea geometrică a problemei. Cu bile. Atunci să vezi ce clară va fi treaba în căpşorul sărmanului elev.

În mod normal

View PostMarianG, on 11 ianuarie 2013 - 17:28, said:

invatand matematica
da, la ora de matematică li se explica elevilor şi ideea din spatele formulelor respective.

Dar şcoala e o maşinărie de îndobitocit oameni, nu una bazată pe competenţe, pe modul de gândire...

Dacă ar fi făcut cum trebuie treaba la ora de matematică, apăi ar fi văzut şi singur legătura dintre problema lui de programare şi ideea din spatele formulei matematice.

Ideea în sinea ei e no-brainer. Şcoala e de vină, că le bagă pe gât exerciţii, în loc să-i înveţe să gândească în primul şi primul rând.

Şi să nu-mi spuneţi că nu toţi sunt deştepţi, d-aia se procedează aşa în şcoli. Nu e aşa. Oricât de tembel ai fi, când ţi se desenează nişte biluţe pe tablă, pricepi.

Atunci când ai aşteptări mici de la un copil, apăi fi sigur că nici el nu va încerca să le depăşească.

#2
Nenea Zap

Nenea Zap

    Zuperman

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 17.154
  • Înscris: 10.04.2006
E cam offtopic discutia, dar nu cred ca ai dreptate.
Cel putin la integrale mai poti spune ca nu intelege nimeni pentru ca explica prost profesorii de liceu. Dar la niste lucruri simple gen clasa a cincea nu exista scuze. Mai era unul pe alt topic care nu stia ce e ala cat si ce e ala rest. Hai da-o incolo de treaba ca nu e vina profesorilor.
Si nu, scoala nu te prosteste. Pur si simplu acolo se separa cei care vor sa invete de cei care nu vor si care apoi se plang pe forumuri ca "scoala romaneasca produce idioti".

#3
OriginalCopy

OriginalCopy

    I'm harmful, fear me please! :))

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 27.268
  • Înscris: 10.08.2006

View PostNenea Zap, on 11 ianuarie 2013 - 23:55, said:

E cam offtopic discutia, dar nu cred ca ai dreptate.
Am stat de vorbă cu elevi inteligenţi, olimpici, din sistem.

Parcă ar fi robotizaţi. Le este lobotomizată încrederea în sine, şi sunt spălaţi la creier să facă cât mai multe exerciţii, parcă ar fi maşini de scris.

Nimeni din sistem, începând de la profesori, nu încearcă să-i facă să simtă problema, nu doar s-o rezolve.

Eu îmi bazez afirmaţiile pe aceste observaţii empirice, de pe teren, nu pe credinţe.

#4
msmihai

msmihai

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 5.271
  • Înscris: 02.09.2006
Interesanta discutia, propun crearea unui topic dedicat!

#5
secretalex92

secretalex92

    Active Member

  • Grup: Members
  • Mesaje: 1.496
  • Înscris: 28.12.2008
Offtopic

View PostNenea Zap, on 11 ianuarie 2013 - 23:55, said:

Cel putin la integrale mai poti spune ca nu intelege nimeni pentru ca explica prost profesorii de liceu.
Acum hai sa fim sinceri, cati se straduie sa le inteleaga ? Aici este problema, toata lumea cand nu intelege ceva : "Ha!Este vina profului ca nu stie sa explice!" si gata, aproape nimeni nu mai stie sa invete singur.
Cine ii opreste sa se duca la biblioteca sa caute carti de referinta, sa cauti mai multe detalii pe internet sau sa intrebe pe un forum de matematica ? Daca in secolul acesta nu poti face rost de informatiile de care ai nevoie ca sa poti invata, atunci cand?

Editat de secretalex92, 12 ianuarie 2013 - 09:35.


#6
OriginalCopy

OriginalCopy

    I'm harmful, fear me please! :))

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 27.268
  • Înscris: 10.08.2006

View Postsecretalex92, on 12 ianuarie 2013 - 09:33, said:

Cine ii opreste sa se duca la biblioteca sa caute carti de referinta, sa cauti mai multe detalii pe internet sau sa intrebe pe un forum de matematica ?
Lipsa încrederii în sine şi a entuziasmului şi curiozităţii pe care sistemul i le fură. Uită-te la un copil înainte de a ajunge la şcoală: pune întrebări, se joacă, explorează.

După ce se duce la şcoală câţiva ani, şcoala îl învaţă să fie submisiv, îi induce frica de a explora, de a greşi. Dacă greşeşti, iei notă mică. Sistemul nu încearcă nici câtuşi de puţin să-l ţină entuziasmat pe copil faţă de nou, aşa cum e el de la mama natură.

Iar sistemul le pune tentaţii pe masă.

Copiii în sinea lor, dacă învaţă jucându-se, pot învăţa orice, absolut orice. Ia uite, copii învăţând în mijlocul unui slum, interacţionând cu lumea chiar într-o limbă pe care n-o înţelege:

[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/xRb7_ffl2D0?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Entuziasmul este cheia. Ori nu te poţi aştepta ca entuziasmul să rămână în viaţă într-un elev într-un sistem care te subjugă cu note.

Note care induc frică, care îţi fură identitatea de explorator.

#7
MrReason

MrReason

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 9.266
  • Înscris: 08.10.2010

View PostMarianG, on 11 ianuarie 2013 - 17:28, said:

invatand matematica

View Postecho3, on 11 ianuarie 2013 - 18:12, said:

Pai, numarul de probleme e p(p+1)/2
Eu am serioase dubii ca astfel de probleme trebuie rezolvate, atunci cand se invata informatica, intr-un mod matematic (folosind direct formule)... pai asa ajung sa foloseasca elevii limbajele de programare ca pe un fel de calculatoare de buzunar si nu pentru programare...

View PostNenea Zap, on 11 ianuarie 2013 - 18:31, said:

While in for in for pentru o problema care se rezolva in cateva linii Posted Image
Acelasi raspuns ca al celor de mai sus: invata matematica. Clasa a 5a chiar. Si apoi gandeste putin logic cum poti optimiza.
Serios? Ori a ajuns invatamantul romanesc pe noi "culmi" de nevisat acu' vreo 20jde ani, ori ati luat-o voi razna... serii numerice si ecuatii de gradul 2 in clasa a 5a?

View PostNenea Zap, on 11 ianuarie 2013 - 23:55, said:

E cam offtopic discutia, dar nu cred ca ai dreptate.
Ba are.

View Postsecretalex92, on 12 ianuarie 2013 - 09:33, said:

Acum hai sa fim sinceri, cati se straduie sa le inteleaga ? Aici este problema, toata lumea cand nu intelege ceva : "Ha!Este vina profului ca nu stie sa explice!" si gata, aproape nimeni nu mai stie sa invete singur.
Cine ii opreste sa se duca la biblioteca sa caute carti de referinta,
Cartile de "referinta" in general nu sunt bune, iar alea romanesti sunt la fel de praf in explicatii ca si explicatiile profesorilor slabi din scoli.

Nu toata lumea are o pasiune pentru matematica abstracta si explicatiile seci si formale as spune ca e chiar invers. Iar pentru majoritate diferenta dintre o explicatie buna, usor de inteles si una seaca, formala, e diferenta dintre a intelege si a nu intelege. Nu e vorba ca unii sunt mai desptepti sau altii mai prosti, ci ca unii digera mai usor anumite chestii decat alte chestii (ca si cu aia pasionati de "computer science", matematica si programare functionala - care abia daca pot incropi un programel practic cu functionalitate minima vs cei din software engineering real world)

#8
OriginalCopy

OriginalCopy

    I'm harmful, fear me please! :))

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 27.268
  • Înscris: 10.08.2006

View PostMrReason, on 12 ianuarie 2013 - 13:20, said:

Eu am serioase dubii ca astfel de probleme trebuie rezolvate, atunci cand se invata informatica, intr-un mod matematic (folosind direct formule)... pai asa ajung sa foloseasca elevii limbajele de programare ca pe un fel de calculatoare de buzunar si nu pentru programare...
Problema în sinea ei chiar aşa trebuie rezolvată. Întrebarea e mai degrabă care a fost geniul de pedagog care a pus o astfel de problemă în carte/concurs/whatever?

Genul ăsta de probleme pot fi făcute la ora de matematică, ca studiu de caz, care după părerea mea ar trebui strâns legată de ora de fizică şi de informatică. Profesorul de la matematică vine şi pune pe tablă formula, cel de fizică vine cu o problemă în care se poate aplica formula, cel de informatică vine mai întâi cu un program brute-force, şi apoi cu unul mai matematic, şi tot aşa, iterativ, cu legături între noţiuni, cu folosirea calculatoarelor pentru a rezolva (şi mai ales a înţelege) probleme de matematică şi de fizică din lumea reală.

Nu exerciţii abstracte făcute maşinal, pe care le rezolvi fără să ştii de ce le rezolvi şi ce relevanţă au ele într-o lume concretă.

Adică să îl faci pe elev să simtă cum poate modela matematic lumea care îl înconjoară.

Editat de OriginalCopy, 12 ianuarie 2013 - 14:05.


#9
neagu_laurentiu

neagu_laurentiu

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 40.643
  • Înscris: 30.07.2003
Trebuie redusa mult programa sa ai timpul necesar exemplificarii asa cum spui tu.

#10
Cy_Cristian

Cy_Cristian

    Active Member

  • Grup: Members
  • Mesaje: 1.845
  • Înscris: 22.02.2009
Din pacate/fericire scoala trebuie sa scoata/produca oameni care sunt necesari societatii. Sunt in general putine persoane care fac studiul (ma refer in special la studii superioare) din placere. Sau care si-au ales domeniul pt ca le-a placut ceva anume.
Iar aceeasi societate are nevoie ca oamenii sa fie productivi mult mai repede decat ar face-o printr-un proces natural, stimulat in mare masura de curiozitate. La fel cum acum omenirea poate sa sintetizeze tomate de culoare galbena. Posibil ca acest lucru sa se faca foarte incet sau deloc in cadrul unui proces normal de evolutie.
Nu zic daca e bine sa rau. Asta probabil ca va genera mai multe discutii din care unele mai filozofice, altele legate de "Big Brother" si teorii ale conspiratiilor.

Consider ca un profesor bun este necesar. Am avut parte de niste cazuri destul de socante, ca niste elevi din mediul rural sa nu inteleaga ce e aia o problema (nivel clasa a 3-a). Era ca si cum tot enuntul problemei ar ti continut doar niste numere, cu care eventual se vor face niste operatii pt a obtine un rezultat (ala de la sfarsitul manualului). Cred ca altfel ar fi performat, invatat respectivii elevi intr-un alt mediu. Dovada si faptul ca engleza au putut-o invata de la televizor (si nu de la scoala).
Probabil ca si mult altora, nu au vazut nici-o aplicabilitate a ceea ce invatau in mediul lor.

#11
OriginalCopy

OriginalCopy

    I'm harmful, fear me please! :))

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 27.268
  • Înscris: 10.08.2006

View Postneagu_laurentiu, on 12 ianuarie 2013 - 14:16, said:

Trebuie redusa mult programa sa ai timpul necesar exemplificarii asa cum spui tu.
Trebuie schimbat sistemul în totalitate: flipped classroom, adică îi pui pe elevi să înveţe acasă noua lecţie, şi la şcoală să apeleze la profesor pentru ceea ce este el: un om cu experienţă.

Momentan noi pierdem resurse intelectuale enorme punându-i pe profesori să stea în faţa elevilor şi să turuie 1:1 ceea ce este deja scris în cărţi. E complet suboptim.

Cu flipped classroom, îi dai elevului ca temă să citească noua lecţie şi să facă exerciţii. Cel dotat la materia respectivă va avansa rapid şi va avea în schimb mai mult timp liber pentru materiile problematice.

Cel cu probleme, vine la şcoală şi pune întrebări, pe exerciţii, concret. Iar acolo poate să-i explice fie profesorul, fie chiar alţi colegi. Până pricepe.

Studii indică că astfel se poate creşte nivelul tuturor elevilor cu chiar 20%, şi o parte din cei pe care îi considerăm slabi, pot deveni chiar elevi de top - dacă îi laşi să urmeze ritmul lor, şi să facă exerciţii până când îşi însuşeşc materia - mai mult nu are sens.

Iar atunci când un elev mai bun îi explică o treabă unui alt elev mai slab, ai şi un snowball effect, cel bun recapitulează, şi deoarece face asta cu entuziasm (şi o face, oamenilor le place să arate ce ştiu şi cât de bine ştiu), toată acea materie pe care o explică va începe să o şi simtă.

Programa nu trebuie redusă, trebuie chiar desfiinţată. Ce e aia "programă"? Adică într-un an şcolar faci două lucruri:
  • îi laşi în urmă pe cei slabi, indiferent dacă ei şi-au însuşit sau nu materia, tu ca profesor trebuie să treci mai departe
  • îi ţii pe frână pe cei buni, pentru că nu poţi să predai la fiecare în parte, trebuie la toată clasa deodată
Şcolile trebuie să devină ceea ce au fost cândva, în Grecia antică de exemplu: un loc tumultuos, dinamic, interactiv, în care lumea învaţă şi se dezvoltă.

O dată cu epoca industrială, am încercat să formalizăm prea mult învăţământul. Ori omul e o fiinţă curioasă, exploratoare, care învaţă cel mai bine când învaţă din pasiune. Dar această formalizare omoară pasiunea din orice individ.

În loc să fie un sistem care te stimulează să-ţi descoperi şi să-ţi creşti pasiunea pentru diferite domenii, sistemul actual mai degrabă te pune la încercare.

Sistemul e conceput prost, în loc să te susţină, te subjugă.

#12
Sirius_B

Sirius_B

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 9.291
  • Înscris: 30.04.2012
Sa nu mai mentionam profesorii carora nu le place sa le fiu puse intrebari stimulatoare, luand-o ca pe un afront personal, si cei cu viziuni invechite asupra unor lucruri, precum negarea rolului masonieriei in isotoria Romaniei.

Editat de Sirius_B, 12 ianuarie 2013 - 14:52.


#13
neagu_laurentiu

neagu_laurentiu

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 40.643
  • Înscris: 30.07.2003

View PostSirius_B, on 12 ianuarie 2013 - 14:52, said:

Sa nu mai mentionam profesorii carora nu le place sa le fiu puse intrebari stimulatoare, luand-o ca pe un afront personal
Astia trebuiesc dati afara, nu inclusi in ce inseamna profesor.

View PostOriginalCopy, on 12 ianuarie 2013 - 14:48, said:

Sistemul e conceput prost, în loc să te susţină, te subjugă.
Sigur ca interactivitatea aduce beneficii. Dar cel ce nu vrea nu va vrea indiferent de sistem. In plus si in actuala organizare acei profesori carora meseria le este o pasiune nu fug de a da explicatii ori sustine cand vad si din partea scolarilor interes.
Sistemul ca principiu de functionare e usor de schimbat, problema e sa aduci in el oamenii facuti pentru a fi profesori si bineinteles o salarizare adecvata numai ca asta-i mult mai greu in conditiile actuale.

Editat de neagu_laurentiu, 12 ianuarie 2013 - 15:48.


#14
MarianG

MarianG

    be that as it may

  • Grup: Moderators
  • Mesaje: 31.519
  • Înscris: 10.08.2005

View PostOriginalCopy, on 11 ianuarie 2013 - 21:31, said:

În mod normal

da, la ora de matematică li se explica elevilor şi ideea din spatele formulelor respective.
La orele de matematica am incercat sa deduc singur formulele.

Quote

adică îi pui pe elevi să înveţe acasă noua lecţie, şi la şcoală să apeleze la profesor pentru ceea ce este el: un om cu experienţă.
O singura data a incercat doamna profesor (de informatica) acest experiment, dar a esusat si a ajuns sa citeasca lectia din nou.

Editat de MarianG, 12 ianuarie 2013 - 17:06.


#15
The0nly0ne

The0nly0ne

    Member

  • Grup: Members
  • Mesaje: 847
  • Înscris: 16.11.2010
Studii facute de cercetatorii britanici au arata ca ... Posted Image

View PostOriginalCopy, on 12 ianuarie 2013 - 14:48, said:

Iar atunci când un elev mai bun îi explică o treabă unui alt elev mai slab, ai şi un snowball effect, cel bun recapitulează, şi deoarece face asta cu entuziasm (şi o face, oamenilor le place să arate ce ştiu şi cât de bine ştiu), toată acea materie pe care o explică va începe să o şi simtă.


Asa ceva ar functiona intr-o societate utopica. Ala slab cand a vazut ca a invatat cu un minim de efort ditamai lectia pe spatele si munca unuia bun, data viitoare nici nu isi mai bate capul si apeleaza direct la el. Si tot asa pana isi baga ala bun picioarele in ea de treaba. Si data viitoare se gandeste de doua ori inainte daca merita sa explice ceva unui anume individ si de ce nu ar putea face ceva productiv pentru el. Spun asta din experienta proprie cu unii colegi.

Editat de The0nly0ne, 12 ianuarie 2013 - 17:37.


#16
echo3

echo3

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 2.567
  • Înscris: 21.12.2012
De ce i-as explica... ii dau un hint. Trebuie sa gandeasca si el nitel.

#17
OriginalCopy

OriginalCopy

    I'm harmful, fear me please! :))

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 27.268
  • Înscris: 10.08.2006

View PostThe0nly0ne, on 12 ianuarie 2013 - 17:36, said:

Asa ceva ar functiona intr-o societate utopica. Ala slab cand a vazut ca a invatat cu un minim de efort ditamai lectia pe spatele si munca unuia bun, data viitoare nici nu isi mai bate capul si apeleaza direct la el. Si tot asa pana isi baga ala bun picioarele in ea de treaba. Si data viitoare se gandeste de doua ori inainte daca merita sa explice ceva unui anume individ si de ce nu ar putea face ceva productiv pentru el. Spun asta din experienta proprie cu unii colegi.
Nu e o societate utopică, ţi se pare ţie utopică, deoarece o raportezi la jungla care te înconjoară în România.

E suficientă o societate bazată pe meritocraţie, unde ştii că dacă încerci să devii bun, atunci chiar ajungi undeva, nu cu o bucată de diplomă bună de şters rahat.

#18
neagu_laurentiu

neagu_laurentiu

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 40.643
  • Înscris: 30.07.2003
@OriginalCopy ar fi interesant sa ne spui sistemul din Austria, daca ai facut scoala acolo. Stiu de exemplu cum sistemul din UK e intradevar diferit de cel romanesc.

Editat de neagu_laurentiu, 12 ianuarie 2013 - 17:49.


Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

Utilizatori activi: 1

0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate