Dacia Logan
Last Updated: Oct 05 2009 14:02, Started by
romaximusro
, Nov 11 2005 15:40
·
0
#1369
Posted 31 July 2009 - 10:01
Salutare,
De cateva luni conduc un Logan 1.4 MPI ce are putin peste 133 000 km la bord. Nu stiu ce consum ar trebui sa aiba, dar din ce am calculat eu: mers bucuresti-slobozia-braila-constanta consum mediu 6.5 %. In Bucuresti cred ca ajunge pe la 10%. Mers cu viteza pe autostrada: 7-7.5%. Problema pe care o am eu e alta: am inceput sa conduc masina pe la 128 mii de km. Dupa aproximativ 2 mii km mi se pare ca masina nu mai "trage". Am schimbat benzina ( am pus de la Petrom, Lukoil, Rompetrol - doar benzina 95 fara plumb ) dar degeaba. Nu stiu ce ar putea sa aiba. As vrea daca se poate sa-mi spuneti in functie de treapta de viteza ce turatie si ce viteza aveti in mod normal, singuri in masina si fara bagaje. Din ce am observat, in viteza a V-a nu mai are nici un pic de vlaga ( chiar daca am picioru la fund, degeaba. In loc sa urce mai repede mi se intampla sa ramana la aceeasi viteza, aceeasi turatie. ) Incepe sa urce doar daca o iau usor ( apas din ce in ce mai tare ). O sa-mi spuneti ca asa e normal, si sunt de acord. Dar daca fac o depasire ? daca am un obstacol si vreau cu 10 km mai mult pentru 5 secunde ? Poate o sa-mi spuneti ca asta e loganu, ca astia-s caii putere si ca atata poate. Si aici de acord, dar de ce inainte era ok si acum nu mai este ? (Nivelul de ulei e ok ) Aveti vre-un sfat ? Poate s-a mai intamplat cuiva de pe forum ( nu ma tenteaza ideea s-o duc la service doar pentru atat ). |
#1371
Posted 31 July 2009 - 11:06
asta nu mai e ca Dacia aia veche ... daca nu ai un tester sa iti zica eventuale dude capatate nu poti merge decit pe bijbiite
de la injectoare curatate, clapeta acceleratie si senzori curatati, etc. filtrele sint schimbate? trebuie vazut ce pres baga si pompa in rampa... |
#1372
Posted 31 July 2009 - 11:16
La bujii/injectoare ma gandeam si eu. Nu stiu cand au fost schimbate ( eu nu le-am schimbat ).
Stiu ca pot fi multe motive pentru care se intampla asta. Ar putea fi 2 sau mai multe probleme cumulate. Cred ca trebuie dusa la service, doar ca am teama ca e posibil sa schimbe ceva ce inca mai e bun si sa lase ce e stricat la locul lui, nerezolvand problema sau ca imi mai schimba si alte piese bune sa-mi umfle nota... O sa ma uit sa vad cand au fost facute schimburile de piese, poate gasesc un indiciu. |
#1373
Posted 31 July 2009 - 11:56
Majoritatea problemelor de genul asta se rezolva cu schimbarea pompei de benzina. Aia contine si filtrul si este posibil ca ala sa fie infundat.
|
#1374
Posted 31 July 2009 - 14:01
eviltruth, on 31st July 2009, 11:01, said: Salutare, ................................................................................ .............. ................................................................................ .......................... Problema pe care o am eu e alta: am inceput sa conduc masina pe la 128 mii de km. Dupa aproximativ 2 mii km mi se pare ca masina nu mai "trage". ...................................... Nu stiu ce ar putea sa aiba. ............................................................. Pe trepte inferioare (tr II tr III ) cum trage daca bagi talpa la podea? Daca trage bine, nu e de la pompa si/sau injectoare. Daca trage slab si pe tr inf o cauza ar putea fi unu-doua injectoare infundate (se curata in service, daca esti mester poti si tu, dar mai bine in service), daca ar fi problema la pompa (sa fie murdara sita aia, ca n-are filtru) s-ar opri BRUSC motorul, merge bine si odata pac, se opreste, asta e simptom de pompa benzina infundata. Vezi ca in zilele caniculare motorul devine lesinat destul de bine, e mare diferenta de cum trage pe racoare si cum trage pe caldura mare (pe caldura mare pe tr V demarajul e aproape inexistent, se duce dar e chinuita rau, mai bine dai tr IV si talpa pana la cat vrei sa ajungi). Ce poti sa faci tu: verifica filtrul de aer, poate n-a fost schimbat de cand lumea si e murdar, atunci il schimbi desigur. Edited by Octavian___28, 31 July 2009 - 14:03. |
#1375
Posted 31 July 2009 - 15:24
Marti o sa intru si in posesia cartii masinii si o sa vad cand s-au facut ultimile schimbari. O sa verific daca trage in treptele inferioare.
Ce am mai observat e faptul ca daca apas pedala la fund uneori nu accelereaza si trebuie sa mai ridic piciorul de pe acceleratie si incepe sa traga. Lucrul asta se intampla si cand abia am schimbat viteza si cand sunt la jumatatea cursei pedalei de acceleratie. Intrebam de turatie,viteza si trepte pentru ca vroiam sa fiu sigur ca nu e de la motor/discul de ambreiaj sau orice e legat de mecanismul de actionare. E posibil sa se intample asta si din cauza anvelopelor ? ( sunt cam uzate, ar trebui sa le schimb ). Intreb asta pentru ca am observat ca pe anumite suprafete ( anumite drumuri din afara localitatilor, cu tip diferit de asfalt ) accelereaza mai bine. E posibil sa fie ceva subiectiv pentru ca soselele respective puteau avea inclinatie, si atunci e normal sa simt asta. Am zis sa intreb si de anvelope, ca mi-ar fi mai comod sa le inlocuiesc si sa rezolv problema, decat sa ma duc la service ( sa pierd timp cu cautarea unui service bun in Bucuresti/Ploiesti, programarea, drumul pana acolo + banii pe care ii dau ). Multumesc tuturor pentru raspunsuri ! |
#1376
Posted 03 August 2009 - 15:14
Salut din nou.
Nu stiu ce s-a intamplat, dar parca cu cat o vorbesc mai mult de rau, cu atat merge mai bine ) Am pus in benzina un aditiv pentru curatat injectoare ( poate curata ceva totusi, pana ajung la un service). Am pus si in ulei un aditiv ( pana il schimb ). Problema spinoasa: ce service bun ( eventual acceptabil si ca pret ) imi recomandati in Bucuresti/Ploiesti sa fac schimbul de ulei, filtre si sa se uite la bujii/injectoare sau ce alte "mici" probleme o mai avea ? @Evergreen: nu sunt schimbate, trebuie sa le schimb. De asta intrebam de un service bun ... @cristi.r -> daca e pompa de benzina .... mai bine arunc masina @Octavian___28 : Nu duc niciodata piciorul la fund, dar am testat dupa ce am cititi raspunsul tau si concluzia e ca nu trage cum ar trebui; adica trage mai bine daca apas treptat decat o data la fund. Iar in treptele inferioare ( 2 si 3 trage ok, acum am vazut ca a inceput usor usor si in a 4-a ). In a 5-a chiar asa balena e ? Nu trage deloc-deloc ? In pante ce sa mai zic ... apas acceleratia si doar mentine viteza, nici vorba de acceleratie. PS: e posibil sa fie si cablul de acceleratie mancat si cand trag mai tare, in loc sa traga, sa se lungeasca ? Astept sugestii ! |
#1377
Posted 03 August 2009 - 16:05
Pana nu mergi la mester cu ea, e greu de spus daca are si ce problema are.
Eu asa...50% as suspecta dupa ce spui acum (ca ai bagat aditiv in benzina) ca 1-2 injectoare sunt infundate (nu de tot) si dupa ce ai bagat aditivu ala o idee doar s-au mai curatat, oricum daca au mizerie trebuie curatate pe banc. Cam asta e simptomul cu injectoarele, daca o iei frumos se duce cat de cat ok, nu trebe sa pise benzina multa, dar cand dai podeaua atunci tre sa dea benzina multa si in cazu de fata ciuciu, daca au mizerie injectoarele ''refuza'' sa dea benzina destula. Nu mai baga aditiv in motor/in ulei. |
#1378
Posted 04 August 2009 - 09:17
#1379
Posted 04 August 2009 - 10:01
Un ulei bun si schimbat la timp e de ajuns.
Aditivul (ce aditiv ai bagat?) mai face depuneri si unde nu trebuie, se mai intampla sa obtureze ceva orificii mici din circuitul de ulei, numai de asta n-ai nevoie. Eu nici de astea bine vazute nu sunt convins, am vazut un motor desfacut (capacu de la culbutori) bagat metabond , era tot rosu...depunere peste tot, mie imi place sa vad mtorul curat ca lacrima, nu plin de depuneri ciudate. |
#1380
Posted 04 August 2009 - 11:50
Octavian___28, on 4th August 2009, 11:01, said: ... Aditivul (ce aditiv ai bagat?) ..... ... L-am luat din carefura, ii zicea STP ( 10 lei parca am dat pe el ; era incolor si foarte vascos, arata ca un lipici din ala vechi ). Nu stiu cand a fost schimbat uleiul si nu am ajuns inca la service ( astept salariul ) si am zis ca pana ajung la service, sa-l mai duca nitel, sa nu calesc motorul. Nu stiu cat de bine am procedat, dar am zis totusi sa iau o masura, sa nu stric motorul. Cand am scos joja era destul de negru ( sigur trebuie schimbat ). Cam cat o fi schimbul de ulei + filtre la service ? ( Nu ma bag sa-l schimb eu, ca nici nu stiu, nici nu am unde. ) Mersi inca o data pentru sfaturi. |
#1381
Posted 04 August 2009 - 13:33
Numai schimb ulei + filtru ulei cu tot cu manopera la reprezentanta e aprox 200 lei.
Daca schimbi si filtrul de aer (recomandat) cam ~250 lei totul lui tot (uleiul lor, filtrele lor). |
#1382
Posted 05 October 2009 - 13:36
Octavian___28, on 4th August 2009, 14:33, said: Numai schimb ulei + filtru ulei cu tot cu manopera la reprezentanta e aprox 200 lei. Daca schimbi si filtrul de aer (recomandat) cam ~250 lei totul lui tot (uleiul lor, filtrele lor). Cum se prezinta un Logan la +200.000km . Hai sa zicem 300.000km.... Sau sa facem un thread, cine are mai multi km cu Loganul. Daca moderatorul este de acord, si mai ales initiatorul topicului, atunci poate se deschide un thread nou pe tema asta? Loganul care a ajuns cel mai departe, suna potrivit? |
#1384
Posted 05 October 2009 - 14:02
Anunturi
Bun venit pe Forumul Softpedia!
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users