Chirurgia endoscopică a hipofizei
"Standardul de aur" în chirurgia hipofizară îl reprezintă endoscopia transnazală transsfenoidală. Echipa NeuroHope este antrenată în unul din cele mai mari centre de chirurgie a hipofizei din Europa, Spitalul Foch din Paris, centrul în care a fost introdus pentru prima dată endoscopul în chirurgia transnazală a hipofizei, de către neurochirurgul francez Guiot. Pe lângă tumorile cu origine hipofizară, prin tehnicile endoscopice transnazale pot fi abordate numeroase alte patologii neurochirurgicale. www.neurohope.ro |
Despre iubirea aproapelui, prin prisma Crestinismului, dar si prin altele.
#1
Posted 25 September 2012 - 11:50
Aflandu-ne pe un forum dintr-o tara in care crestinii sunt majoritari, incep acest topic cu un citat din Noul Testament, un citat care desemneaza niste idei de baza ale Crestinismului, apoi se poate discuta la modul constructiv, fara polemici agresive si distructive, cele echilibrate si calibrate fiind binevenite, deci mai bine cu simtul umorului si cu voie buna, decat cu ofense.
Citatul: '’Unul dintre ei, învăţător de Lege, ispitindu-L pe Iisus, L-a întrebat: Învăţătorule, care poruncă este mai mare în Lege? El i-a răspuns: Să iubeşti pe Domnul Dumnezeul tău, cu toată inima ta, cu tot sufletul tău şi cu tot cugetul tău. Aceasta este marea şi întâia poruncă. Iar a doua, la fel ca aceasta: Să iubeşti pe aproapele tău ca pe tine însuţi.’’ - Noul Testament. Asadar, s-a zis ,,la fel ca aceasta’’ – sugerez putina reflectie, ce poate aduce cu sine – o mare reflexie, pe tema respectiva. Iar acea idee nu se regaseste doar in Noul Testament, ci si in Vechiul, care, la fel cum s-a discutat si pe forumul asta, la fel si in viata de zi cu zi sau in carti, tratate, studii, statistici, orice: la fel deci, contine si pasaje metaforice, care trebuie interpretate cu tact, dibacie, intelpeciune, ratiune etc. Dar contine si istorie pura si pasaje care pot fi luate ca atare, aproape mot-a-mot. Faptul ca este ‘’Vechiul’’ – denota clar prioritatea ‘’Noului’’ – iar faptul este folosit uneori un limbaj arhaic si un stil de exprimare caracteristic acelor vremuri, e lesne de inteles, dar si logic, oamenii relatau cum puteau, vorbeau cum puteau. Daca cineva se gandeste ca arta are o istorie, stiinta are o istorie, gastronomia are o istorie, toate au o istorie, ar trebui sa i sa para logic ca si Dumnezeu sa aiba o istorie. Ca si in domeniile anterior enumerate, istoria Crestinismului nu s-a oprit brusc, la un moment x, ci a continuat, deci mai sunt si alte scrieri utile, chiar si documentare(mai nou), obiecte de arta, de arhitectura, relatari, intamplari, Traditia Crestina in sine s.a.m.d. – care sunt reprezentative, insa temelia tot Biblia e, deci tot Noul Testament, completat cu anumite chestiuni din Vechiul, nicidecum invers. Chiar si scrierile acumulate de-a lungul veacurilor, dintotdeauna, spre exemplu -cele ce apartin Parintilor Crestini, scrieri de valoare, atat d.p.d.v. istoric, cat si teologic, prezinta pe alocuri mici variatiuni ale ideilor crestine, de la Sfant la Sfant sau de la autor la autor, variatiuni survenite pe fondul istoric, social, demografic etc. – al vremurilor in cauza. Asadar, revenind: ‘’ Să iubeşti pe aproapele tău ca pe tine însuţi.’’ – ramane pilonul de baza al Crestinismului. Iar citatul oglindit, in si din Vechiul Testament, e acesta: ,, Grăit-a Domnul[…]: Să nu ai ură asupra fiilor poporului tău, ci să iubeşti pe aproapele tău ca pe tine însuţi.’’ Formularea e la persona a2-a(singular), insa e asa deoarece se adreseaza tututor, ca unui tot unitar. Se observa cuvantul ‘’fiilor’’ – deci automat intervine si un invizbil apelativ, anume: ‘’frati’’. Tinand cont de toate cele scrise mai sus, care reprezinta o frantura din parerea mea, impartasita si documentata si de altii, sa ne iubim aproapele, netinand cont de criterii straine iubirii(a se intelege la modul general, nu doar cu sensul de iubire ,,fizica’’ sau amor etc. dar si cu sensul asta), cum ar fi specia(intra aici si animalele, plantele), rasa, culoarea, orientarile sexuale, oricare alte orientari de sorginte materiala, dar si de sorginte spirituala(iar aici nu fac abstractie nici de divergentele dintre teisti si atei). Chiar daca e chinez, chiar daca e african, rrom, tot asa se aplica iubirea, la fel cum se aplica si daca are alte orientari sexuale sau apartine unor anumite grupuri, care desemneaza anumite ideologii, trairi, stari etc. Trebuie stimat, respectat, apreciat, ajutat, trebuie facut tot ce se poate in sens pozitiv, pentru el. Oricare om merita un trai decent, chiar daca uneori e aproape imposibil sa-l pui si pe un ,,pedestal’’ al societatii. Dar un trai decent si ajutor nelimitat, merita, fara agresiune, fara comportamente nocive etc. E greu, sunt multi oameni cu o conduita generala care inclina spre negativ, dar nimic nu e imposibil. Faptul ca suntem diferiti reiese pana si din exemplele de mai sus, cu orientarile proprii, aferente unor anumite ideologii si fapte reale, insa asta nu descalifica drepturile aproapelui, nici din perspectiva celor scrise in Biblie, unele idei de acolo regasesindu-se si in alte conceptii teiste, aferente altor religii; dar nici din punct de vedere ‘’legislativ’’ – in sensul de drepturi stipulate de oameni, care pana la urma converg tot cu cele anterior mentionate, cele de inspiratie Divina. Deci apelul meu e la Pace, Iubire si Iertare.(scris cu majuscule, chiar si pentru faptul ca acele cuvinte citate, au fost si intrupate, nu degeaba e scris ,,La inceput fost cuvantul.’’ – o constructie extrem de importanta si complexa. As mai cita asta, ceva ce ar trebui sa le sune in special crestinilor, dar uneori se muleaza si pe celelalte categorii: ‘’Dacă zice cineva: Eu iubesc pe Dumnezeu, şi urăşte pe fratele său, este un mincinos; căci cine nu iubeşte pe fratele său, pe care-l vede, cum poate să iubească pe Dumnezeu, pe care nu-l vede? Şi aceasta este porunca, pe care o avem dela El: cine iubeşte pe Dumnezeu, iubeşte şi pe fratele său. ‘’ – citat din Noul Testament. Se observa, e scris ,,cineva’’ – deci nu oricine, nu toata lumea, generalizat, ci un x(un exemplu), iar de aici reiese si faptul ca unii il ,,vad’’ – iar o parte din ei isi iubesc si aproapele(implicit), e logic si e o reciprocitate in idee, cu sau fara acele ghilimele, care nu sunt de rigoare intotdeauna, ci depinde si de relatia individuala cu Divinitatea(Creatorul = ,,Programatorul’’ =Dumnezeu), cu toate ca exista si relatii la scara ampla, ale comunitatii(‘’ Că unde sunt doi sau trei, adunaţi în numele Meu, acolo sunt şi Eu în mijlocul lor.’’ - tot din Bilbie, tot ceva de importanta colosala, in antiteza cu ura si consecintele ei ,,abisale’’). La fel, pe principiul acelui citat si prin analogie, pot sa-si iubeasca aproapele si cei care nu il vad pe Dumnezeu(inca).Cam asta e cu ideile despre iubire(un termen complex, pardigmatic, o realitate si o fericire), de pe acest topic, am mai discutat unele aspecte interesante si pe thread-ul asta: http://forum.softped...-aproapele-meu/ Deci, eu zic ca asa e normal si pozitiv, atat in viata de zi cu zi, cat si pe forum(care nu e o viata virtuala, totusi, e mult spus, ci e un fel de himera a acesteia, conceptul de viata virtuala e o utopie, daca e luat la modul propriu), astfel s-ar ajunge si la o atmosfera placuta, la discutii constructive si serioase, la entertainment de calitate, amuzament, practici pozitive: cum ar fi acordarea de ajutor de orice natura, jocuri, dedicatii muzicale, iar exemplele pot continua la nesfarsit, fie ele si de natura ,,off-topic’’ – daca ne referim la forum, desi se aplica si in viata de zi cu zi, atat astea cat si altele, nenumarate. Ca sa mai fac un pas inspre ceea ce inseamna aceasta arie, zic asa: inteligenta si intelepciunea nu tin EXCLUSIV de orientarile (ne)spirituale sau (ne)religioase, am mai zis asta de multe ori, cand se abordau in mod exhaustiv anumite comparatii relative prin insasi natura lor, dar si prin prisma logicii elementare. Extremele sunt cu probleme si sunt complexe(si la nivel individual, dar si la nivel macrosocial), dar asta nu inseamna ca trebuie sa se recurga la generalizari anoste, care oricum nu aduc nimic bun, mai ales in privintele astea, tinand cont ca e limpede: se pot generaliza destul de putine aspecte ale vietii, per ansamblu. Numai bine! Edited by DayDreamer, 25 September 2012 - 21:36. |
#2
Posted 25 September 2012 - 12:28
este mult mai importanta iubirea dusmanului nu a aproapelui
iubirea aproapelui e deja un fel de pleonasm Edited by gi_fubar, 25 September 2012 - 12:29. |
#3
Posted 25 September 2012 - 12:44
gi_fubar, on 25 septembrie 2012 - 12:28, said:
este mult mai importanta iubirea dusmanului nu a aproapelui iubirea aproapelui e deja un fel de pleonasm ''Aproape'' nu se refera doar la prieteni, include si dusmanii. Ideea e ca in Crestinism nici macar nu se concep dusmanii, conform principiilor sanatoase si adevarate. Asta e ceva profund, deci gandeste-te bine, se vrea ca toti sa fie ca fratii, pe cat posibil, iar asta nu se refera neaparat la fratii de sange, de cruce sau de care mai sunt, ci la toata lumea, deci oricine poate fi ''aproapele'' - pana si animalele pot fi considerate ''aproapele'' - in anumite privinte, la fel si plantele, toate sunt vietati, fiinte. Sf. Pavel zicea ca lupta crestinilor nu este purtata cu oamenii din lumea asta(nici lupta fizica, dar nici cea spirituala, deci era si stilizat sensul cuvantului ''lupta''), ci cu pacatele si cu anumite ''entitati''. Asta zicea el, poti verifica, insa nu doar el a zis asta, eu doar ti-am dat un exemplu, dar ele abunda. Pe de alta parte, Iisus a zis si el, ca a venit si pentru bolnavi, nu doar pentru cei sanatosi, chiar a accentuat in niste spuse, acest aspect(''Nu cei sănătoşi au nevoie de doctor, ci cei bolnavi''). Deci cred ca e relevant, nu trebuie o ca cineva sa fie ''inzestrat'' cu o logica foarte acerba, pentru a pricepe si percepe ca e asa. S-ar putea spune multe, dar cum ziceam, nu mai am timp, nici nu stiu cand voi mai avea, dar voi raspunde cand se va putea. Edited by DayDreamer, 25 September 2012 - 13:50. |
#4
Posted 25 September 2012 - 13:16
#5
Posted 26 September 2012 - 10:57
#6
Posted 26 September 2012 - 11:47
#7
Posted 26 September 2012 - 12:45
Ideea e ca observatiile biblice sunt bune, ele sunt rezultanta experientei inaintasilor, explicatiile, rationalizarea lor, sunt proaste.
|
#8
Posted 26 September 2012 - 12:53
TOPCATBV, on 26 septembrie 2012 - 12:45, said:
Ideea e ca observatiile biblice sunt bune, ele sunt rezultanta experientei inaintasilor, explicatiile, rationalizarea lor, sunt proaste. |
#9
Posted 26 September 2012 - 13:05
Eu vorbeam de iubirea fata de aproape ca rezultanta biologico-sociala.
|
#10
Posted 26 September 2012 - 13:28
TOPCATBV, on 26 septembrie 2012 - 13:05, said:
Eu vorbeam de iubirea fata de aproape ca rezultanta biologico-sociala. Ok, dar asta nu inseamna ca rezultanta nu poate fi si de natura spirituala sau ca rezultanta biologico-sociala nu poate fi determinata de aspecte care tin de spiritualitate(nu are rost sa dezvolt, pot sa -ti zic ca si partea biologica ar putea fi creata de catre un ''Programtor'', vezi post-ul lui Celest, de aici: http://forum.softped...6#entry12011665 ). Apoi, e suficient sa-ti spun despre suflet(doar un exemplu), cu mentiunea ca nu as vrea sa pornim o dezbatere despre acele grame ''lipsa'' - cand moare omul, care se presupune(de catre unii, e controversata teoria, dar are si baze solide si multi adepti, asta e, infinite necunonuscute in Universul asta) ca reprezinta sufletul. Unii cred, altii nu, dar nu e obiectul topic-ului, in principiu eu vorbeam acolo despre iubirea aproapelui, fara discriminari pe anumite criterii, am explicat foarte bine. Repet, faptul ca am pornit cu citatele alea, nu inseamna ca nu putem aduce si abordari noi in discutie, insa am pornit in ton cu aria, totusi, e aria Spiritualitate&Religie, sectiunea Taifasuri Agreabile, deci am gasit niste citate ce tin de spiritualitate, nu doar de religie, sa nu uitam, Iisus e recunoscut si de alte religii, faptul ca nu il recunosc ca si Mesia, e altceva. In plus, e recunoscut si de catre Istorie. Da, deci chiar ma bucur ca intervin si alte texte ce reflecta iubirea de aproape, ideea e sa nu o dam in contradictii inutile, alea sunt din belsug, pe alte thread-uri. Normal ca pot aparea discutii contradictorii, dar fara flame, off-topic agresiv s.a.m.d. Edited by DayDreamer, 26 September 2012 - 13:32. |
|
#11
Posted 26 September 2012 - 15:09
DayDreamer, on 25 septembrie 2012 - 12:44, said:
''Aproape'' nu se refera doar la prieteni, include si dusmanii. Ideea e ca in Crestinism nici macar nu se concep dusmanii, conform principiilor sanatoase si adevarate. Istoria lipsită de războaie religioase şi vărsări de sînge motivate religios a popoarelor creştine demonstrează punctul tău de vedere !! Edited by DayDreamer, 26 September 2012 - 15:18. |
#12
Posted 26 September 2012 - 15:24
Arraquwain, on 26 septembrie 2012 - 15:09, said:
Istoria lipsită de războaie religioase şi vărsări de sînge motivate religios a popoarelor creştine demonstrează punctul tău de vedere !! Nu toti crestinii sunt la fel, cum nu sunt toti ateii la fel, nici agonosticii. Cred ca nu trebuie explicatii suplimentare. Orice om poate declara ca este crestin, asta nu insemna ca si este. Poate fi hindus, spre exemplu, dar se declara crestin. Daca au fost niste razboaie, nu e vina mea, nici vina lui x, nici a lui Iisus. Daca Stalin a fost cum a fost, iar in doctrina comunismului se regaseste ateismul, nu inseamna ca toti comunistii sunt atei, nici ca sunt raspunzatori pentru faptele lui, nici pentru alea lui Pol Pot, Mao Mao Zedong sau Kim Jong Il. Deci, slow down, eu am zis dintotdeauna: oamenii sunt diferiti, nu trebuie generalizari stupide, mai ales pe aceasta noua sectiune. Ideea e in felul urmator: ce discutam noi acum se dezbate pe alte thread-uri, s-a vorbit extrem de mult despre asta, deci chiar nu are sens sa continuam discutia la modul asta. E vorba despre iubrea aproapelui, nu doar prin prisma Crestinismului. De 7000000000 de ori ti-am zis. |
#13
Posted 26 September 2012 - 15:43
Exactly my point !!!!
Nu numai că există creştini care concep duşmani, contrar punctului tău de vedere, dar aceştia sînt chiar majoritari. Cu excepţia martorilor lui Iehova şi quakerilor, eu unul nu am auzit de vreo sectă creştină care să fi fost pacifistă de-a lungul istoriei. Restul argumentaţiei tale ("orice om poate declara că este creştin, asta nu înseamnă că nu este") nu este decît o variaţie pe tema clasicei erori de raţionament denumită plastic "No True Scotsman". P.S. Dacă tot ai deviat în off-topic, o să te rog în primul rînd ca pe viitor să nu îmi mai editezi posturile aşa cum ai făcut cu cel anterior, din care ai şters prima linie. Asta denotă lipsa de respect faţă de un interlocutor care nu a încălcat nici o regulă, lipsă de respect cu atît mai flagrantă pentru cineva care pretinde că creştinii, în rîndul cărora se auto-include, trebuie să dea dovadă de toleranţă şi iubire pentru întreaga omenire. În al doilea rînd, deşi aici discutăm despre iubirea aproapelui în creştinism şi nu despre comunişti sau atei, îţi atrag atenţia că din lista aia înşirată de tine de comunişti atei numai Stalin era ne-religios sau ateu, restul au fost cît se poate de religioşi. Unul dintre ei chiar se credea zeu şi capabil să înfăptuiasscă miracole, la fel ca faraonii antici. PPS Dacă tot eşti atît de sensibil la limbaj, poate nu ar trebui să foloseşti construcţii lexicale de genul "generalizări stupide". Eu unul nu am făcut nici o generalizare, dimpotrivă, tu ai început cu una. Edited by Arraquwain, 26 September 2012 - 15:48. |
#14
Posted 26 September 2012 - 16:53
Arraquwain, on 26 septembrie 2012 - 15:43, said:
P.S. Dacă tot ai deviat în off-topic, o să te rog în primul rînd ca pe viitor să nu îmi mai editezi posturile aşa cum ai făcut cu cel anterior, din care ai şters prima linie. Faptul ca cel pe care l-ai mentionat se credea zeu, nu iseamna ca in doctrina comunismului nu e inclus ateismul, nici ca toti comunistii sunt atei, cum nu toti ateii sunt comunisti. Poate si X - mare conducator de tara, care zice ca e crestin, e in realitate ateu, dar face niste afirmatii, cu un scop. Nu e relevant. Chiar nu se poate generaliza in privintele astea, asta e. Edited by DayDreamer, 26 September 2012 - 17:22. |
#15
Posted 26 September 2012 - 17:16
Arraquwain, on 26 septembrie 2012 - 15:43, said:
Nu numai că există creştini care concep duşmani, contrar punctului tău de vedere, dar aceştia sînt chiar majoritari. Cu excepţia martorilor lui Iehova şi quakerilor, eu unul nu am auzit de vreo sectă creştină care să fi fost pacifistă de-a lungul istoriei. Arraquwain, on 26 septembrie 2012 - 15:43, said:
Cu excepţia martorilor lui Iehova şi quakerilor, eu unul nu am auzit de vreo sectă creştină care să fi fost pacifistă de-a lungul istoriei. Deci vezi ca exista crestini care nu apartin vreunei secte ...din pacate, nu sunt atat de multi incat sa-i remarce orice ignorant. Edited by kruger, 26 September 2012 - 17:19. |
|
#16
Posted 26 September 2012 - 17:36
Cum adică nu m-a interesat ? Tocmai ce am spus că din punctul ăsta de vedere, al non-violenţei, îi admir pe quakeri şi pe martorii lui Iehova.
Este într-adevăr foarte uşor de observat ostilitatea existentă între sectele creştine sau între creştini şi ne-creştini, ostilitate care a degenerat şi degenerează uşor în violenţe grave, chiar şi în zilele noastre. De aia sugeram că este o enormitate să spui că creştinii nu pot concepe duşmani. Există într-adevăr şi creştini non-denominaţionali, care nu aparţin niciunei secte, chiar dacă teologic pot fi cu uşurinţă incluşi în categoria neo-protestanţilor. Dar după cum chiar tu spui, numărul acestora este nesemnificativ în tabloul general. DayDreamer, on 26 septembrie 2012 - 16:53, said:
Poate si X - mare conducator de tara, care zice ca e crestin, e in realitate ateu, dar face niste afirmatii, cu un scop. Nu e relevant. Chiar nu se poate generaliza in privintele astea, asta e. Edited by Arraquwain, 26 September 2012 - 17:40. |
#17
Posted 26 September 2012 - 17:39
Arraquwain, on 26 septembrie 2012 - 17:30, said:
De aia sugeram că este o enormitate să spui că creştinii nu pot concepe duşmani. DayDreamer, on 25 septembrie 2012 - 12:44, said:
Ideea e ca in Crestinism nici macar nu se concep dusmanii, conform principiilor sanatoase si adevarate. Edited by DayDreamer, 26 September 2012 - 17:44. |
#18
Posted 26 September 2012 - 20:45
lucifer76, on 25 septembrie 2012 - 13:16, said:
Cand vreti voi sunt majoritari, si cand nu va cade bine faptele lor, brusc, nu mai sunt crestini!!! Nu ca vrem noi, ci ca asa i-au botezat ma-sa si ta-su... Ca dupa fapte, unii dintre aia botezati, nu mai sunt crestini. Ori nu stii tu ce fapte ar trebui sa faca oamenii ca sa se numeasca crestini? |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users