Second Opinion
Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale. Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit. www.neurohope.ro |
Documentatie oficial - schimb ulei Peugeot 107
#1
Posted 24 September 2012 - 20:12
Am schimbat uleiul la motor in Spania si desteptii astia din Spania (mai ca Romanii) nu mi-au pus eticheta pe motor sa stiu cand trebuie sa fac urmatoarea schimbare.
Nemtii, mai destepti, imi legau de motor o eticheta care spunea cand a fost schimbat, cand se face urmatoare schimbare, temperatura la care rezista antigelul, etc, etc. Asa dar: Masina: Peugeot 107, Street race, Benzina Ulei: Total Quartz 7000 / 10W40 (au bagat vreo 3L. restul mi l-au dat acasa in bidon) Filtru: Norauto 240 Cand il schimb? Pe internet am gasit tot felul de 'empiristi' care isi dau cu opinia de la 'cat mai des' la 10.000 sau 20.000Km. Exista o documentatie oficiala care spune cand trebuie sa schimb uleiul. Tine de motor sau de ulei? PS: filtrul de ulei se schimba ori de cate ori se schimba uleiul. Right? |
#2
Posted 24 September 2012 - 20:26
Pe factura sau devizul de service nu apare rulajul la momentul reviziei? la noi in Romania este trecut pe document si in cazul in care se omite acel sticker sau eticheta, ai factura ca si referinta, sau iti cumperi masina cu meniu de revizie si te anunta din timp ce sa schimbi la ea.
|
#3
Posted 24 September 2012 - 20:28
connectorxp, on 24 septembrie 2012 - 20:26, said:
Pe factura sau devizul de service nu apare rulajul la momentul reviziei? Nope. Scrie doar ca e garantat 3 luni/2.000km Atat. ______________ Plus ca ultima data nemtii (service Peugeot) mi-au pus HD10W40. Spaniolii mi-au pus 5W40. E ok? Edited by dotniet, 24 September 2012 - 20:31. |
#4
Posted 24 September 2012 - 20:30
Naspa si daca nici tu nu ai retinut in mare cand l-ai schimbat, este indicat sa-l inlocuiesti si sa notezi data si rulajul la care ai facut operatiunea.
|
#5
Posted 24 September 2012 - 20:34
#6
Posted 24 September 2012 - 20:38
La ce pret are uleiul si la cit de eficient e sa-l schimbi 74k km spun eu ca e indicat .
Uleiul e sufletul motorului , asta nu inseamna ca trebuie sa-l schimbi din 2 in 2 mii de km dar nici sa-l uiti in motor . Depinde foarte mult si citi km faci/an , cit la % in oras si cit pe autostrada . |
#7
Posted 25 September 2012 - 14:54
Ești cam încrâncenat. Spaniolii ți-au pus un ulei mai bun.
Nu neapărat bun dar nu poșirca pe care ți-au pus-o nemții. Dar nu-i nimic, tu bucură-te de eticheta aia atârnată. E ok dacă schimbi uleiul la 10.000 Km. Aici iar ești încrâncenat degeaba. În manualul de utilizare ar trebui să îți spună la ce interval să schimbi uleiul. Și ar trebui să ai și un manual de întreținere unde îți sunt înșirate toate reviziile pe care trebuie să le faci. La ce Km și în ce constau. Edited by Pejeu, 25 September 2012 - 14:54. |
#8
Posted 25 September 2012 - 20:08
Pejeu, on 25 septembrie 2012 - 14:54, said:
Dar nu-i nimic, tu bucură-te de eticheta aia atârnată. Pai daca stai intr-un cot si gandesti putin fara sa te scarpini in urechea dreapta cu mana stanga, eticheta aia e importanta. Or fi pus spaniolii ulei bun dar degeaba daca imi ia foc motorul din cauza ca au uitat sa spuna si cand trebuie sa il schimb. Cand l-am schimbat in DE nu a fost nevoie sa stau pe forumuri sa ascult pe unii cum bat camput despre ce e 'posirca' si ce nu e. (da... niste date tehnice care sa descrie ce e 'posirca' si ce nu e ar fi bune, dar de, la noi nici macar inginerii nu folosesc termeni tehnici. de asta nemtii is nemti si spaniolii romani.) PS: din moment ce am schimbat uleiul (in DE) intr-un service autorizat Peugeot, nu nemtii au pus 'posirca' cu Peugeot. Dar de... stim cu totii cat de 'grozave' sunt serviciile Peugeot. Aici, in ES, am intrat in primul service pe care l-am gasit (am cautat explicit sa NU fie unul Peugeot) si m-am ales cu ceva mai bun (asta daca e intr-adevarat ce zici tu, ca uleiul 10w40 e mai bun ca 5w40). |
#9
Posted 26 September 2012 - 01:08
dotniet, on 25 septembrie 2012 - 20:08, said: Pai daca stai intr-un cot si gandesti putin fara sa te scarpini in urechea dreapta cu mana stanga, eticheta aia e importanta. Or fi pus spaniolii ulei bun dar degeaba daca imi ia foc motorul din cauza ca au uitat sa spuna si cand trebuie sa il schimb. Cum să îți ia motorul foc de la o etichetă? dotniet, on 25 septembrie 2012 - 20:08, said: Cand l-am schimbat in DE nu a fost nevoie sa stau pe forumuri sa ascult pe unii cum bat camput despre ce e 'posirca' si ce nu e. Dude, eu nu bat câmpii. Și nu eu sunt ăla care întreabă pe forumuri când a schimbat uleiul și când să îl mai schimbe. dotniet, on 25 septembrie 2012 - 20:08, said: (da... niste date tehnice care sa descrie ce e 'posirca' si ce nu e ar fi bune, dar de, la noi nici macar inginerii nu folosesc termeni tehnici. de asta nemtii is nemti si spaniolii romani.) Degeaba îți explic. 10w40 e o grupă de vâscozitate caracteristică uleiurilor minerale inferioare, mai slab rafinate. 10w denotă în linii mari rezistența pe care o întâmpină electromotorul încercând să pornească motorul iarna. Cu cât mai mare indicativul, cu atât mai greu de învârtit vilbrochenul datorită smoalei din lagăre și pornirea motorului e posibilă doar la temperaturi mai ridicate. Și cu cât mai slab rafinat uleiul mineral, cu atât mai mare indicativul. 15w40 ar fi și mai nașpa decât ce ți-au pus nemții. 20w40 nici nu cred că se mai găsește dar ar fi încă și mai nașpa, de-a dreptul sinistru. iar 0w40 ar fi categoric sintetic. Și un ulei 0w40 e mai scump decât un ulei 5w40. Și un 5w40 decât un 10w40. Și un 10w40 decât un 15w40. Etc. Iar faptul că uleiul este de proveniență minerală și mai slab rafinat nu afectează doar pornirea la rece ci și depunerile pe care le va lăsa prin motor (rezistență mai slabă la oxidare și degradare termică). Marea majoritate a uleiurilor 5w40 și 5w30 nu sunt sintetice. Deși toate vor pretinde că sunt. De fapt sunt uleiuri minerale hidrocracate sau hidrocracate sever. La bază tot fracții de țiței purificate sunt dar oricum sunt peste un ulei 10w40, de care ți-au pus nămțî tăi. Uleiurile 0w40 și 0w30, însă, sunt categoric sintetice, nu se pot obține doar din rafinarea țițeiului. Și nu formează depuneri în motor sau o fac mult mai greu. Dar și costă mai mult. Mobil 1 ESP 0W40 - 5L costă £55.99 la Halfords. În timp ce Mobil Super 2000 X1 10W/40 Oil - 5L costă £27.99. Oare de ce? dotniet, on 25 septembrie 2012 - 20:08, said: PS: din moment ce am schimbat uleiul (in DE) intr-un service autorizat Peugeot, nu nemtii au pus 'posirca' cu Peugeot. Dar cine? Lucrau francezi la reprezentanță? dotniet, on 25 septembrie 2012 - 20:08, said: Dar de... stim cu totii cat de 'grozave' sunt serviciile Peugeot. Aici, in ES, am intrat in primul service pe care l-am gasit (am cautat explicit sa NU fie unul Peugeot) si m-am ales cu ceva mai bun (asta daca e intr-adevarat ce zici tu, ca uleiul 10w40 e mai bun ca 5w40). Aproape sigur ține mai mult de faptul că ai schimbat țara decât că ai ales un service independent. Edited by Pejeu, 26 September 2012 - 01:13. |
#10
Posted 26 September 2012 - 18:14
Cauti tu frumos manualul masinii, eventual il cauti pe google in pdf si citesti acolo la cati km se schimba uleiul de la motor. La motoarele de genul ala se schimba la 15.000 km.
|
|
#11
Posted 26 September 2012 - 20:01
dan84, on 26 septembrie 2012 - 18:14, said:
Cauti tu frumos manualul masinii, eventual il cauti pe google in pdf si citesti acolo la cati km se schimba uleiul de la motor. La motoarele de genul ala se schimba la 15.000 km. Manualul nu are decat chstii de baza: cum sa setezi radioul, scaunele, geamurile, etc |
#13
Posted 28 September 2012 - 11:08
#14
Posted 29 September 2012 - 22:07
[ http://s6.postimage.org/s4t1bibw1/schimb_ulei.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]
Dude, și în manual îți scrie 10.000~16.000 Km. Deci exact ce ți s-a spus și ai refuzat cu obstinație să accepți în încrâncenarea ta să... ce? Și la ulei alegi ce vrei între smoală minerală 15w40 și sintetic 0w30, după cât îți pasă de mașină, cum ți s-a spus. [ http://s6.postimage.org/k0kx6rpgx/uleiuri_recomandate.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] Ei îți recomandă orice, inclusiv smoală 15w40 de care își punea tataia în Dacie sau Oltcit. Bine că ai primit un răspuns documentat care îți recomandă 15w40 schimbat la 16.000 Km și nu mai trebuie să pleci urechea la toți "cunoscătorii" "binevoitori". Edited by Pejeu, 29 September 2012 - 22:08. |
#15
Posted 30 September 2012 - 08:07
"Smoala" 15W-40 (Total sau Mobil) este uleiul ce-l recomand pentru 107 1.0i, iar inlocuirea lui e bine a fi efectuata intre 10 000 > 15 000 km (ca doar e Romanica), impreuna cu celalate 2 filtre.
Inca un pont: nu luati de BUNE toate recomandarile, chiar si cele oficiale, in ceea ce priveste intervalul de efectuarea a reviziilor&intretinerii unui autovehicul, deoarece sunt unele generale, aplicabile unui anumit tip de exploatare, mai precis una Normala. Edited by GTA-FT, 30 September 2012 - 08:09. |
|
#17
Posted 30 September 2012 - 12:02
Pejeu, on 30 septembrie 2012 - 09:38, said:
Plin de experți la tot pasul... Explica te rog ce am spus gresit mai sus!? M-am referit strict la intervalele de revizie recomandate, raportate la modul general in care se exploateaza un automobil in tara nosatra si la mediul in care el trebuie sa functioneze. |
#18
Posted 30 September 2012 - 12:25
GTA-FT, on 30 septembrie 2012 - 12:02, said: Explica te rog ce am spus gresit mai sus!? Recomanzi un rahat de ulei. GTA-FT, on 30 septembrie 2012 - 12:02, said: M-am referit strict la intervalele de revizie recomandate, raportate la modul general in care se exploateaza un automobil in tara nosatra si la mediul in care el trebuie sa functioneze. Pe care să-l țină 15.000 Km. |
Anunturi
▶ 1 user(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users