Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
nelamurire legata de pret la mode...

Hotel cu restaurant si Demipensiu...

Croaziera in Mediterana de Vest 1...

Copilot are pica pe Vladimir Putin
 MicroSoft Edge: Cum pun Google in...

Dashcam

Mini server - VMware

betano.ro
 Poveste fara sfarșit

I-auziti voi! - nu vor romani...

Colon iritabil

Perioada de gratie inexistenta
 Cel mai ieftin TV LED mic

Reverse proxy si htaccess pe Raps...

Statie de epurare sau fosa septic...

"enerlux p" afisaj interm...
 

Despre invidie - in islam

- - - - -
  • This topic is locked This topic is locked
12 replies to this topic

#1
poarta-cunoasterii

poarta-cunoasterii

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,092
  • Înscris: 19.01.2012

„...Ori îi pizmuiesc ei pe oameni pentru ceea ce El le-a dat cu harul Său?”

(Coran, 4: 54)


Abu ' Abd Allah (al-Imam al-Sadiq) (a.s.) a relatat că Trimisul lui Allah (S) a spus că Allah Atotputernicul i s-a adresat lui Musa ibn ' Imran (a.s.) în felul următor:
„O fiu al lui ' Imran, să nu fii niciodată invidios în privința favorurilor pe care lor le-am conferit prin a Mea bunăvoință; nu-ți aprinde firea împotriva lor și nu te lăsa omorât de către sinele tău pizmuitor. Adevărat spun că omul pizmuitor este revoltat de revărsarea răsplății Mele și tăgăduiește împărțirea Mea de daruri între ființele Mele. Și oricum ar fi aceasta, el nici nu-mi aparține Mie și nici Eu nu-i aparțin lui.”

(Al-Kulayni, Usul al‑Kafi,vol. 2, pag. 307, Bab al-Hasad, hadith # 6)


Hasad ori invidia răutăcioasă este o stare psihologică în care cineva dorește lipsirea altei persoane (mahsud) de binecuvântarea, de talentul sau de meritul pe care aceea le posedă. Învățăturile morale islamice aruncă o lumină asupra cauzelor și motivelor invidiei (hasad) și asupra efectelor distrugătoare, fie spirituale, fie morale și sociale generate și oferă soluții practice pentru combaterea acestei boli spirituale.


Cauzele și motivele existenței invidiei (hasad)

Calitățile care se găsesc la ceilalți precum anume atribute intelectuale, spirituale și merite morale, cum și fapte de bunătate și credință... sau factori exteriori precum onoarea, prestigiul și bogăția pot fi o cauză pentru invidie (hasad). Dar pot să fie cauză și trăsături imorale sau negative care sunt percepute drept merite. Aproape toate cauzele generatoare de invidie sunt produse ale sentimentului de inferioritate sau de descurajare. Când cineva îi vede pe alții ca fiind cu mult mai buni decât el, atunci îl acaparează un sentiment de inferioritate care, cu participarea unor factori externi și a unor tendințe interioare, generează în inima celui afectat sentimentul de invidie.
Eruditul al-'Allamah al-Majlisi a menționat șapte cauze și motive ale invidiei (hasad). Am listat aici cauzele acestea și în unele cazuri am dat exemple de hasad care corespund cauzei:
q  

   Dușmănia. Invidia poate fi un rezultat al vrăjmășiei. De exemplu, dușmănia împotriva altei familii, împotriva altui trib sau grup poate provoca invidia privitoare la reușitele celor invidiați.

q Simțul propriei puteri. Invidiosul (hasid) anticipă în mintea sa mândria resimțită de cel invidiat (mahsud), mândrie cu bază într-un merit de care invidiatul se bucură. Neputând să reziste acestui gând privitor la mândria invidiatului, cel care invidiază are un simț al superiorității și dorește realmente pierderea acestui merit de către cel invidiat.

q Orgoliu (Kibr) și mirare. Cel care invidiază îl tratează cu superioritate pe acela căruia îi este conferit vreun merit, favor sau talent și poate fi surprins văzând marea binecuvântare de care se bucură invidiatul. De exemplu, în exterior, un om bogat privește cu dispreț la respectul de care se bucură un om sărac, dar, în interior, el crede că merită cu adevărat a fi beneficiarul acelui respect.

Teamă și iubire de autoritate. La fel, invidiosul se teme de vreun obstacol pus de către cel invidiat ‒ un om care se bucură de vreun avantaj, de vreun talent sau merit ‒ obstacol care l-ar putea împiedica în atingerea dorințelor sale obiective. O asemenea teamă se vede atunci când un om, obținând sau păstrând autoritatea asupra altora, pretinde ca nimeni să nu împărtășească avantajele sau meritele ce le are. De exemplu, cineva care dorește să fie reales ca lider al unei organizații poate dori ca nici un alt membru să nu iasă în evidență și să-și demonstreze abilitățile de conducător cum ar fi, de exemplu, elocvența în vorbire ori eficiență în organizarea și mobilizarea oamenilor.

Relele efecte ale invidiei (hasad)
Invidia este una dintre bolile sufletești cele mai mortale și ea produce sporirea unor vicii precum ipocrizia, bârfirea, calomnierea, maltratarea și torturarea (psihică), toate acestea fiind păcate grave. Această condiție a invidiei face inima umană într-atât de îngustă și posomorâtă, încât efectele sale pătrund domeniul ființei interioare și exterioare a celui invidios. Temerile și durerile sufletești ale celui invidios (hasid) gravitează în jurul omului invidiat. Gelozia pe care-o găzduiește invidiosul în inima sa îl face să fie orb la virtuțile celui invidiat și să devină nefericit pentru binecuvântările pe care Allah i le-a dăruit invidiatului. Lumina spirituală și divina scânteie a credinței care fac inima umană să fie mai mare decât orice altceva în lume nu pot merge împreună cu obscuritatea și îngustimea cauzate de către invidie. Inima devine îndurerată și abătută, pieptul devine îngust și sufocat, iar fața, sumbră și încruntată. Pe cât câștigă mai multă putere starea aceasta, pe atât se pierde strălucirea credinței, în timp ce, se știe, tocmai această credință este mântuirea în Viața de apoi, iar aici, viața și vigoarea inimii celui invidios. În cele din urmă, această boală îl scade pe invidios la măsura unui amărât neajutorat.
q Profetul Muhammad (S) a spus: „Atenție! Nu purtați dușmănie binecuvântărilor lui Allah.” Când fu întrebat cine sunt oamenii care poartă dușmănie binecuvântărilor lui Allah, el (S) a răspuns: „Aceia care sunt invidioși.”

(Al-Mu`tazali, Sharh Nahj al-Balagha, vol.1, pag. 315)

q Imamul ' Ali (a.s.) a spus: „Invidia este o mare capcană a lui Satan.”

(Al-Amadi, Gharar al-Hakam wa darar al-Kalam, hadith # 1133)

q Imamul ' Ali (a.s.) a spus: „Un invidios (hasid) este un om bolnav, cu toate că trupește el poate părea sănătos.”

(Gharar, hadith # 1963)

q Muhammad ibn Muslim narează că Imamul al-Baqir (a.s.) a spus: „Un om poate fi iertat pentru ceva făcut într-o izbucnire de mânie, dar (nu) invidiosul care devorează credința așa cum focul devorează lemnul.”

(Al-Kulayni, Usul al‑Kafi, vol. 2, pag. 306, Bab al-Hasad, hadith # 1)

q Se povestește că Imamul Ja ' far al-Sadiq (a.s.) ar fi zis: „Satan le spune oștenilor săi: «Invidie (hasad) și neascultare de Allah insuflați celor din neamul oamenilor, căci în ochii lui Allah acestea sunt de-o seamă cu politeismul (shirk).»”

(Al-Kulayni, Usul al-Kafi, vol. 2, pag. 327, Bab al-Baghy, hadith # 2)

q Imamul Ja ' far al-Sadiq (a.s.) a relatat că Luqman (a.s.) i-a zis fiului său: „Există trei semne în omul invidios (hasid): el este un bârfitor pe la spate, el este un lingușitor în față și el este fericit când soarta rea îl cuprinde pe cel invidiat.”
(Al-Saduq, Al-Khisal, pag. 121, hadith # 113)


Tratamentul pentru această boală, invidia (hasad)
Dacă suferiți de această boală mortală (pentru suflet), meditați cu seriozitate la gravele ei efecte devastatoare asupra credinței voastre. Gândiți-vă la a face următorii pași pentru a o elimina din inimile voastre.

q   Trebuie să știți că invidia voastră nu-l afectează pe cel invidiat (mahsud) și nici nu-l face să-și piardă vreunul dintre favorurile și meritele sale. În Viața de Apoi, veți suporta o tristețe plină de regrete, durere sufletească și agonie mentală, în vreme ce acela pe care l-ați invidiat (mahsud) va fi într-o stare de binecuvântare și fericire; invidia voastră îi va aduce beneficii celui invidiat, mai cu seamă dacă beneficiul său va avea drept cauze bârfirea și calomnierea, iar bunele voastre fapte îi vor fi date lui ca merite.

q Străduiți-vă să fiți mai plini de afecțiune față de cel invidiat. Scopul de atins prin bunătatea către el este că trebuie să vă vindecați pe voi înșivă de invidie. Dacă sinele vostru interior, pervertit, vă cere să-l tratați rău pe invidiat sau să-l răniți sufletește, trebuie să acționați împotriva acestor înclinații și să fiți prietenos cu el. Trebuie să-l respectați (prin atitudine) și apoi, gradat, să vă convingeți inima să-l respecte (în mod real).

q Străduiți-vă să vedeți voi înșivă virtuțile sale și gândiți-vă că sunt privilegiile lui Allah acordate lui; străduiți-vă să vorbiți lăudându-l și faceți ca bunele lui calități să fie cunoscute celorlalți. Chiar dacă la început comportamentul vostru va fi nenatural, odată ce țelul vostru este corectarea de sine, (prin aceasta) comportamentul vă va deveni mai puțin artificial. Și, cu voia lui Allah (Insha 'Allah), zi de zi, acest comportament va deveni o realitate, iar inima voastră va urma limba voastră în aprecierea virtuților și bunelor atribute ale celui invidiat (mahsud).

q Trebuie să vă convingeți pe voi înșivă și să vă fie clar că omul invidiat de voi este o ființă a lui Allah; e probabil că înzestrarea de către Allah este aceea care a atras primirea de avantaje și binecuvântări de care se bucură și pe care voi, în viața de cotidiană, nu le aveți.

q Dacă, Doamne ferește, ținta invidiei voastre este un învățat înzestrat cu cunoaștere și religiozitate, trebuie să înțelegeți că el este unul dintre cei aleși de către Allah, binecuvântat printr-un mare merit. Încercați să aveți un sentiment de iubire și o atitudine de umilință față de acesta.

q În fiecare etapă din timpul tratamentului vostru nu vă gândiți că viciul acesta moral este incurabil; această perspectivă eronată este inspirată de către Satan și de către sinele inferior (al-nafs al-ammara) care vor să vă păgubească de eforturile ce le faceți spre a vă vindeca. Aveți nădejde în Allah Atotputernicul, Cel care a promis că-i va călăuzi pe cei care luptă cu sine, că-i va ajuta prin bunăvoința Sa invizibilă și că le va spori capacitățile.

Concluzie
Invidia (hasad) este o boală a sufletului ce are grave consecințe psihologice, morale și sociale. Din fericire, cu credință și eforturi sincere, persistente, este vindecabilă. Un om plin de credință este optimist, are o atitudine plină de speranță către Allah și este mulțumit cu felul în care Allah Și-a distribuit darurile Sale între ființele Sale.
Imamul 'Ali (a.s.) a spus: „Acela care se eliberează de invidie este iubit de către oameni.” (Al-Majlisi, Bihar al-Anwar, vol. 77, p. 237, hadith # 1)

#2
Mur

Mur

    Guru Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 10,144
  • Înscris: 16.01.2012
Prietene musulman care esti tu, despre asta http://translate.goo...392_049627.html  ce-ai de zis? Ca spam vad ca faci cat China.

http://translate.goo...844_002556.html

Religia pacii, hmm? Yeah, right.

[ http://ep01.epimg.net/internacional/imagenes/2012/09/11/actualidad/1347387392_049627_1347462167_sumario_normal.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

#3
poarta-cunoasterii

poarta-cunoasterii

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,092
  • Înscris: 19.01.2012
Ce parere sa am? Ca un grup de musulmani needucati in general si needucati in ce priveste religia lor au reactionat ca niste animale dintr-o falsa iubire de islam si au recurs la singura reactie pe care o cunosc, dat fiind mediul social in care traiesc, violenta, omorand oameni nevinovati.
Indiferent de blasfemia din acel film, islamul nu permite nici unui musulman sa verse sange nevinovat. Musulmanii trebuie sa protesteze pasnic, sa explice, sa isi foloseasca ratiunea pentru a incerca sa convinga ca jignirea religiei, oricare ar fi ea, nu aduce nici un folos nimanui, dar nu au voie sa recurga la crima si violenta. Dintr-un miliard de musulmani un grup a reactionat in mod criminal. Inseamna aceasta ca toti musulmanii au reactionat astfel sau ca sunt de acord cu violenta acelor ucigasi? Eu am vazut condamnari ale acestui atac din partea majoritatii musulmanilor, fie ei shia sau sunni. De ce trebuie sa fiu condamnat si eu pentru un act pe care eu insumi il condamn si nu il accept? De ce sa platiti dvs pentru Breivik, de exemplu? Sunt de acord ca imamii si oamenii responsabili de educatie in tarile arabe trebuie sa depuna un efort mai mare pentru a-i invata pe toti musulmanii ca aceasta reactie nu e din islam si ca e un pacat major, dar nu sunt de acord sa fie incriminat islamul din cauza acestor acte si nici ceilalti musulmani care nu sunt pe aceeasi linie de gandire cu respectivii.
Daca sunteti atent, acei musulmani din Libia e foarte posibil sa fie influentati de ideologia salafita care prinde bine in acea tara. Salafitii ucid nemusulmani asa cum ucid si musulmani, inclusiv musulmani shiiti si aici e o problema mai complicata. De ce sa fiu eu ca musulman shiit condamnat pentru ce fac cei care imi omoara si fratii si surorile mele shiite cand modurile noastre de gandire si credintele noastre difera complet?

#4
gigel de hohențolărn

gigel de hohențolărn

    am merțan

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 17,692
  • Înscris: 07.07.2006

View Postpoarta-cunoasterii, on 13 septembrie 2012 - 16:21, said:

Ce parere sa am? Ca un grup de musulmani needucati in general si needucati in ce priveste religia lor au reactionat ca niste animale dintr-o falsa iubire de islam si au recurs la singura reactie pe care o cunosc, dat fiind mediul social in care traiesc, violenta, omorand oameni nevinovati.
Indiferent de blasfemia din acel film, islamul nu permite nici unui musulman sa verse sange nevinovat.
i-auzi, şi sânge "vinovat" au voie? ai început bine, dar ai terminat extrem de îndoielnic, nu crezi?

Quote

Musulmanii trebuie sa protesteze pasnic, sa explice, sa isi foloseasca ratiunea pentru a incerca sa convinga ca jignirea religiei, oricare ar fi ea, nu aduce nici un folos nimanui, dar nu au voie sa recurga la crima si violenta. Dintr-un miliard de musulmani un grup a reactionat in mod criminal. Inseamna aceasta ca toti musulmanii au reactionat astfel sau ca sunt de acord cu violenta acelor ucigasi?
fără doar şi poate că nu înseamnă. sunt de acord cu cele ce-ai zis mai sus.

Quote

Eu am vazut condamnari ale acestui atac din partea majoritatii musulmanilor, fie ei shia sau sunni. De ce trebuie sa fiu condamnat si eu pentru un act pe care eu insumi il condamn si nu il accept? De ce sa platiti dvs pentru Breivik, de exemplu?  
de acord cu dumneata.

#5
Mur

Mur

    Guru Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 10,144
  • Înscris: 16.01.2012
De ce sa nu ne scutesti de copy-paste-ul incredibil de lung si boring pe care-l pui aici, si pe care oricum nu-l citeste nimeni?

#6
poarta-cunoasterii

poarta-cunoasterii

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,092
  • Înscris: 19.01.2012

View Postgigel de hohenţolărn, on 13 septembrie 2012 - 16:26, said:

i-auzi, şi sânge "vinovat" au voie? ai început bine, dar ai terminat extrem de îndoielnic, nu crezi?


Sangele vinovat este, in islam, sangele celui care ma ataca fizic si incearca sa imi ia viata. In islam am dreptul doar sa ma protejez de la a fi ucis, nu am dreptul sa initiez un atac, cu atat mai putin sa pedepsesc prin crima pe cel care ma ataca doar verbal.

Filmul este condamnabil din multe puncte de vedere, nu doar islamic, ci si umanist, dar nu exista nici o justificare pentru raspunsul dat prin crima al acestor musulmani. Este alegerea lor si ii reprezinta doar pe ei, nu islamul si nici restul musulmanilor. Nici ambasadorul USA nici ceilalti ucisi nu erau responsabili pentru acel film si chiar daca ar fi creat ei direct, sa spunem, acel film, nu este corect ca sa li se ia viata pentru aceasta. Se poate raspunde si argumenta rational, a ucide un suflet nevinovat echivaleaza cu uciderea intregii omeniri si pentru crima nu exista scuza.

View Post0101010, on 13 septembrie 2012 - 16:28, said:

De ce sa nu ne scutesti de copy-paste-ul incredibil de lung si boring pe care-l pui aici, si pe care oricum nu-l citeste nimeni?

Este o sectiune despre cultul islamic, deci despre ce ar fi corect sa se vorbeasca daca nu despre perspectiva islamului asupra diferitor probleme. Orice religie se ocupa in primul rand de moralitate, la fel si islamul. Aici a fost un articol despre invidie, un defect uman si raspandit. Nu cititi daca nu va intereseaza, dar eu am postat foarte on topic.

#7
Mur

Mur

    Guru Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 10,144
  • Înscris: 16.01.2012
Vorbeste aici de unul singur cat vrei, eu astept momentul in care europenii vor fi satui de musulmani si vi se va interzice dreptul la cuvant. Daca ar fi dupa mine, asta s-ar intampla chiar de maine. Dar nu-i stres, va veni si ziua noastra, s-atunci sa vezi show.Posted Image

#8
gigel de hohențolărn

gigel de hohențolărn

    am merțan

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 17,692
  • Înscris: 07.07.2006

View Postpoarta-cunoasterii, on 13 septembrie 2012 - 16:36, said:



Sangele vinovat este, in islam, sangele celui care ma ataca fizic si incearca sa imi ia viata. In islam am dreptul doar sa ma protejez de la a fi ucis, nu am dreptul sa initiez un atac, cu atat mai putin sa pedepsesc prin crima pe cel care ma ataca doar verbal.
de acord cu tine :)

Quote

Filmul este condamnabil din multe puncte de vedere, nu doar islamic, ci si umanist,
filmul este pur și simplu un film. atâta tot. există bancuri cu moldoveni, crezi că astea sunt condamnabile sau mai știu eu ce?
hai să fim serioși.

Quote

dar nu exista nici o justificare pentru raspunsul dat prin crima al acestor musulmani. Este alegerea lor si ii reprezinta doar pe ei, nu islamul si nici restul musulmanilor. Nici ambasadorul USA nici ceilalti ucisi nu erau responsabili pentru acel film si chiar daca ar fi creat ei direct, sa spunem, acel film, nu este corect ca sa li se ia viata pentru aceasta. Se poate raspunde si argumenta rational, a ucide un suflet nevinovat echivaleaza cu uciderea intregii omeniri si pentru crima nu exista scuza.
iarăși suntem de acord. însă chestiile de mai sus se întâmplă pentru că există destui imami scelerați care incită la jihad și la toate prostiile, în loc să îndemne la o conviețuire pașină inter-confesională șamd. lucru care în anumite medii se întâmplă, însă acolea unde educația lipsește, conviețuirea cu oameni de alte religii este aproape nulă.



#9
dreamseeker11us

dreamseeker11us

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 682
  • Înscris: 18.11.2009
mi se pare mie, sau moderatorii mi au sters un mesaj pe degeaba?!

ce wtf ...sunt musulmani cu toti, moderatorii de aici ?!

#10
ThinkAbout

ThinkAbout

    RhetoricalWind

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 68,013
  • Înscris: 19.03.2011

View Post0101010, on 13 septembrie 2012 - 17:18, said:

Vorbeste aici de unul singur cat vrei, eu astept momentul in care europenii vor fi satui de musulmani si vi se va interzice dreptul la cuvant. Daca ar fi dupa mine, asta s-ar intampla chiar de maine. Dar nu-i stres, va veni si ziua noastra, s-atunci sa vezi show.Posted Image
Ca nuka` in perete, ca peretele in zid.
Tatarii din Romania sunt musulmani de generatii si sunt romani.
Deci sa inteleg ca pregatesti un holocaust micutz in care sa te apuci sa extermini si un bebe nou nascut pe motiv ca este musulman?
Sau ai interzice plansul lui bebe?
Crezi ca daca te transformi in tortionar esti mai presus de extremistii din alte religii?

View Postdreamseeker11us, on 13 septembrie 2012 - 21:12, said:

mi se pare mie, sau moderatorii mi au sters un mesaj pe degeaba?!

ce wtf ...sunt musulmani cu toti, moderatorii de aici ?!
Pesemne ai sarrit valul ratiunii si ai intrat in zona crepusculara asa ca mesajele s-au ratacit pe acolo.
Spor la cautat si ai grije sa nu te ratacesti si tu

View Postpoarta-cunoasterii, on 13 septembrie 2012 - 16:21, said:

. Salafitii ucid nemusulmani asa cum ucid si musulmani, inclusiv musulmani shiiti si aici e o problema mai complicata.
Chiar foarte, in Iraq au dechis competitie de ucis unii pe altii, shiiti pe sunniti si vice versa.

#11
poarta-cunoasterii

poarta-cunoasterii

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,092
  • Înscris: 19.01.2012

View PostThinkAbout, on 16 septembrie 2012 - 01:14, said:


Chiar foarte, in Iraq au dechis competitie de ucis unii pe altii, shiiti pe sunniti si vice versa.

Nu, shiitii nu i-au ucis niciodata pe sunniti si chiar sunnitii din Iraq depun marturie pentru aceasta.  Nu puteti transforma victimele in atacatori cand sunt atitia shiiti omorati zilnic prin atentate salafite.  Rar auzi de vreun atentat prin cartierele sunnite, dar sarbatorile shiite si cartierele shiite sunt pline de cadavre zilnic.

#12
ThinkAbout

ThinkAbout

    RhetoricalWind

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 68,013
  • Înscris: 19.03.2011

View Postpoarta-cunoasterii, on 16 septembrie 2012 - 01:22, said:

Nu, shiitii nu i-au ucis niciodata pe sunniti si chiar sunnitii din Iraq depun marturie pentru aceasta.  Nu puteti transforma victimele in atacatori cand sunt atitia shiiti omorati zilnic prin atentate salafite.  Rar auzi de vreun atentat prin cartierele sunnite, dar sarbatorile shiite si cartierele shiite sunt pline de cadavre zilnic.
Hai de dragul adevarului sa admitem ca toate comunitatile religioase au fost tinta teroristilor, cu mentiunea ca comunitatea crestina s-a redus drastic de la 1.500 000 de locuitori la 400 000 de locuitori si taman ca au emigrat intr-un stat al musulmanilor sunniti precum Iordania.
In plus crestinii nu au militie, shiiti au la dispozitie guvernul si armata iar sunniti au extremistii lor numiti salafiti.
Oricum este ingrozitor ca se mai practica omorul din cauze religioase, cred ca religia victimelor chiar nu mai conteaza.
Este horror sa omori un om din motive religioase.

View Post0101010, on 13 septembrie 2012 - 16:06, said:

Religia pacii, hmm? Yeah, right.
Poza cu ambasadorul american omorat in Libia denota fapte de barbarie ale extremistilor sunniti libieni, salafiti dupa cate se pare care detesta cam orice inclusiv pe shiiti sau pe sunniti moderati.
Intre islamul shiit si islamul sunnit exista diferente fundamentale de interpretare ceea ce face ca islamul sa fie perceptut im mod diferit iar credinciosi sa se raporteze in mod distinct la el.
Islamul shiit este mai apropiat oarecum ca traire interioara de crestinism, in sensul ca este prezenta notiunea de lider spiritual sfant impecabil, care nu a facut nimanui vreodata vreun rau si a fost dupa toate definitiile crestine un pacifist- in Liban in perioada moderna au avut un asemenea lider spiritual in persoana lui Musa al Sadr care a fost stimat de intreaga comunitate crestina si care a murit in conditii misterioase in Libia si care a fost o raritate in peisajul islamic modern.
Despre restul liderilor religiosi am inteles din ceea ce am citit ca cei 12 Imami au calitatea de persoane sfinte iar musulmanii shia fac pelerinaj la mormintele lor, lucru incompatibil cu doctrina sunnita care considera asta ca un act de erezie.

Edited by ThinkAbout, 16 September 2012 - 02:23.


#13
poarta-cunoasterii

poarta-cunoasterii

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,092
  • Înscris: 19.01.2012
Uite cine a distrus Iraqul si buna intelegere dintre musulmani si crestini acolo:

[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/mxbFEHMQO7E?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]
[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/eGkVNzLUpGg?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate