Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Consum ulei masina de tuns iarba...

"Moda" tinerilor care se ...

E.on energie aplicație intre...

Masina de tuns... buruieni
 Recomandare drona

Exista un soft care sa reia autom...

Identificare plante

Cum declari o variabila care nu s...
 Schimbare certificat de inmatricu...

Poligon auto București

nelamurire legata de pret la mode...

Hotel cu restaurant si Demipensiu...
 Croaziera in Mediterana de Vest 1...

Copilot are pica pe Vladimir Putin

MicroSoft Edge: Cum pun Google in...

Dashcam
 

First Bike TNT24

- - - - -
  • Please log in to reply
6 replies to this topic

#1
Steauaboy95s

Steauaboy95s

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,162
  • Înscris: 01.10.2009
Salutare tuturor!

M-am hotarat sa deschid acest topic deoarece am reusit de curand sa o "corup" pe prietena mea la cateva ture cu bicicleta. Ea nu stia sa mearga deloc asa ca am avut ceva bataie de cap pana cand am reusit sa izbutim, dar in final totul s-a terminat cu bine.

Bineinteles, nu puteam sa ii imprumut Brass-ul meu tot timpul, + ca vreau sa facem ture cu bicicleta impreuna, ceea ce e cam greu cu una singura. Ea nu a avut asa ceva si nici nu are nimic "depozitat" prin beci. In schimb eu am aceasta bicicleta, un First Bike achizitionat in urma cu aproape 10 ani. Bicicleta a fost primita cadou de ziua mea in momentul cand am implinit 7 ani.

Avand in vedere ca este un "First Bike" dati-mi voie sa spun ca s-a descurcat ONORABIL pana astazi. Sa zicem ca nu a mai fost folosita de circa 2 ani, iar pana atunci a fost practic plimbata weekend de weekend pe strazile patriei. Prin clasele 7-8 a devenit si mijloc de transport pe timpul sezoanelor calde, deoarece era mult mai practic si rapid sa merg la scoala pe bicicleta, decat sa ma chinui cu autobuzele extra-aglomerate. Dar gata cu nostalgia, sa revenim la scopul acestui topic.

[ http://i43.tinypic.com/34qnxfm.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Aceasta este bicicleta in cauza (din pacate e singura poza care o am si e destul de veche, de cand ma intorceam cu ea de la scoala).
Daca ignorati cadrul supra aglomerat de un lantz de motociclist (paranoia ca in Romania se poate fura si din curtea scolii, unde sunt paznici si camere, etc) o sa observati ca are un design simplist, si are roti de 24". Prietena mea este mai mica de statura insa asa ca nu ar avea probleme cu marimea...

Ei bine, am scoso din "beciul cu vechituri" si am curatato cum se cuvine acum 2 zile. Bine, defapt am sterso de praf si i-am umflat rotile. Camerele rezista eroic chiar si dupa un deceniu, la fel si cauciuciucurile, care nu sunt foarte tocite. Totusi, m-ar interesa sa stiu daca ar merge niste roti de 26" pe ea, precum si unde as gasi unele relativ ieftine (poate daca cineva din bazar vinde...eu nu am gasit).

Rotile insa sunt pe al doilea plan. Ce ma intereseaza cel mai mult este aceasta lista pe care m-am gandit sa o schimb.

-Ghidon + Pipa (sunt groaznice si foarte jos pentru o persoana cu inaltime medie, pentru un copil sunt OK insa). Coarnele alea sunt prea inguste si in general mai mult incurca...deci renuntam la ele.
- Sa Noua (cea veche s-a incovoiat rau de tot, iti intra in dos, ca sa ma exprim, iar datorita ei e un chin sa pedalezi pe ea...asta e cam prima pe lista) Ma intereseaza o Sa relativ ieftina, dar sa fie confortabila. Poate fi si SH, cum spuneam, nu ma deranjeaza...
-Schimbatoare (cel de foi nu mai schimba deloc, celalalt schimba dar foarte greu). Prietena mea insa nu foloseste vitezele si deci nici nu o intereseaza acest aspect. Eu am un kit Single Speed care nu cere de mancare in casa...ma gandeam sa scot 2 foi (sau sa le las acolo daca nu merge) de pe angrenaj si sa o las pe cea din mijloc. Sa o fac Single, pe scurt, atat in fata cat si in spate. Asa ar fi mai rezistenta si m-ar scuti de niste bani, dat fiind ca nu vreau sa investesc prea mult in ea.
-Frane V-Brake noi (cele vechi abia mai franeaza, poate si pentru ca nu sunt reglate, dar sabotii sunt dusi clar, iar manetele sunt ca vai de ele de ruginite si au cursa grea) Ma interesa ceva cat mai ieftin cu manete cu tot.

Ce am gasit:
Ghidon: http://sportwin.ro/g...-negru-254.html
Pipa: http://sportwin.ro/p...m-c215-5-8.html
(nu stiu daca se potriveste insa era interesanta ca mai ridica putin ghidonul, oricum asta e bugetul)
Schimbatoare: - (o fac single cu ce am prin casa)
Frane: http://sportwin.ro/f...-alba-set-.html
Manete Frane: http://sportwin.ro/m...ruargintii.html
Sa: http://sportwin.ro/s...al-edition.html (Pur informativ...cam asta ar fi bugetu pentru ea)

Total: 165 RON (la care mai adaugam niste mansoane probabil)

Va rog sa ma ajutati cu niste sfaturi cum ar trebui sa o curat (ar trebui sa o desfac in intregime sa o ung?) si, daca stiti, niste produse mai bune (fie ele si SH) care sa se incadreze in buget. Motivul pentru care nu investesc mult este ca bicicleta este foarte veche si oricum este "doar un First Bike". Fata se va folosi de aceasta bicicleta pana va avea bani sa isi achizitioneze ceva serios, dar asta cere ca cel putin vara asta sa foloseasca First Bike-ul, care, in opinia mea este mult mai sanatoasa decat multe dintre bicicletele noi din supermarket. Stiu ca nu este o firma adevarata si ca de obicei produc fiare vechi, dar pe mine unu bicicleta asta chiar m-a multumit, si ma indoiesc ca se mai fac in stilul asta...Va rog nu ma luati cu "arunco si ia alta" pentru ca, in final asta voi face (bine, nu o voi arunca...o voi dona cuiva care are nevoie de ea). Deocamdata bicicleta este suficienta pentru prietena mea si are nevoie doar de o reimprospatare, dat fiind ca are 10 ani vechime...

Multumesc tuturor pentru sfaturi, si imi cer scuze pentru postul asa de lung!

Edited by Steauaboy95s, 20 April 2012 - 01:28.


#2
user033

user033

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,533
  • Înscris: 07.07.2009
Ai Audi si te dai cu First bike?

zgarcenia asta

#3
rasistu

rasistu

    Troll

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,715
  • Înscris: 20.03.2011
ai cerut permisiunea propietarului ca sa faci poza cu masina lui?

#4
Tutzzu

Tutzzu

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 835
  • Înscris: 24.03.2010
Daca nu iti permiti o bicicleta noua, poti face ceva destul de bun din aceasta. Rotile, nu le poti schimba cu unele pe 26, din cauza ca asa este cadrul construit, pur si simplu nu incap.
        Pentru frane si schimbatoare, eu zic sa le scoti. Cablurile si camasile le schimbi in totalitate, iar schimbatoarele incerci sa le cureti, in motorina, pana se duce toata rugina, apoi le ungi(recomand Gulf de la Stihl). Cred ca le poti face sa mearga iar.
         Franele, iti recomand niste V-Brake-uri originale, nu rusesti. E vorba de siguranta ta, gen acestea : http://www.playbike....p?id_produs=395 , nu sunt nici foarte scumpe si merita. Pentru a desface suruburile blocate si a indeparta rugina, foloseste sprai WD-40. Alte piese mai gasesti si prin targuri de SH. Bafta !!

#5
wirespot

wirespot

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,654
  • Înscris: 23.09.2002
Măsoară dacă încape roată de 26" deși mă îndoiesc. Diametrul la 26" este 559mm (la janta goală), deci împarți la doi ca să obții raza și adaugi vreo 50-60mm pentru anvelopă plus spațiu liber. Apoi măsori de la axul roții spate pe tijele cadrului și vezi unde ajungi.

Cum a zis și Tutzzu, deseori schimbătoarele pot fi recondiționate prin desfacere, curățare și ungere. (O idee bună similară e să ceri mecanicului să desfacă, curețe și reconstruiască butucii roților cu bile vărsate.)

Nu trebuie neapărat s-o faci single, am constatat că deseori sunt utile câteva viteze diferite. Poți renunța doar la schimbătorul de foi și lăsa viteze multiple pe spate. Se poate cumpăra schimbător separat doar pentru spate. Scoți schimbătorul de față și cablurile/cămășile lui, iar deraiorul de foi îl ajustezi din șurubul H până în dreptul foii din mijloc (bănuiesc că are angrenaj triplu) și eventual îi schimbi puțin poziția din colier dacă mai e nevoie -- în felul ăsta poate servi de ghidaj fix și prevenirea scăpării lanțului de pe foaie.

Toate modificările pot fi făcute de un mecanic, nu trebuie neapărat să le faci tu. Te duci cu toate piesele la un magazin și le fac ei. Costă ceva în plus (nu e foarte mult) dar în schimb ți le face bine și repede un om care toată ziua asta face.

Frânele Avid SD5 la reducere la 36 lei bucata de la Playbike sunt o ofertă excelentă. Dar dacă vrei neapărat să reduci cât mai mult cheltuiala, acestea sunt și ele foarte ok (din proprie experiență).

Șaua vezi că depinde de lățimea dintre oasele fundului. Fă testul cu șezut pe un carton cu striații, sau pe o folie de aluminiu pentru gătit și ia distanța între centrele feselor. Șaua trebuie să fie cu vreo 2cm mai lată decât acea distanță. În general, fiind vorba de o fată, e posibil să fie ok începând chiar de la 14-15cm, dar eu aș zice să te orientezi spre șei de oraș. Selle Royal fac niște șei decente, ieftine, cu sau fără arcuri: [1], [2], [3].

La ghidon și pipă e mai delicat. Aș zice să faci reglajele descrise aici și să vezi ce iese la (4). Adică să vezi cam pe unde tinde persoana să țină natural mâinile, unde e poziția naturală, pe care o poate menține fără să se sprijine în mâini. Și abia apoi să vezi ce pipă și ghidon i-ar trebui pentru a obține acea poziție.

Pipa aia reglabilă am folosit-o și eu. La poziția maximă adaugă 5cm în sus și 10cm în față între capul pipei și punctul de fixare al ghidonului. Alte sugestii: vezi că există adaptoare pe care poți pune pipe moderne (ahead) (vezi să iei pipă cu 25.4 nu 31.8). Respectivul adaptor are 15cm dar vezi că vreo 6,5cm e minimum insertion recomandat. Un adaptor din ăsta cu o pipă scurtă face niște combinații care-s greu de reprodus cu pipe turnate dintr-o singură bucată.

Doi, există ghidoane "city" care ridică și trag în spate mult poziția mâinilor: [1], [2], [3].

Trei, există seturi speciale city.

Alte idei pentru oraș: pedale fără zimți genul ăsta și anvelope cât mai netede. Din păcate oferta pentru 24" netede e cam restrânsă, am găsit doar două: [1], [2]. Vezi că alea cu lățimea exprimată zecimal (1.9) e alt standard decât cele fracționare (1 3/8) și nu se potrivesc decât ori unul ori celălalt. Cel mai probabil (90%) vrei zecimală dar cel mai sigur te uiți pe anvelopele existente și vezi ce scrie.

#6
pg-soare

pg-soare

    Ciclist de mahala

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,533
  • Înscris: 14.09.2008
pe langa,  
Haha, wirespot! In legatura cu acele pedale . Eu le-am luat cu 6-8 lei de la "rusi"  si dupa 2 ture a cate 70km fiecare plus miscarea prin oras zilnica s-au rupt.   Astazi s-a intamplat chestia, la urcarea de la crama Seciu cu amicu kosti.  
Asa-zisul sistem antialunecare este exclusiv  marketing deoarece am mers cu adidasii umezi  pe talpa si era de vreo 2 ori sa cad in oras.    Mai bine ii ia unele cu zimti, pentru ca stabilitatea este sfanta, mai ales daca-i fata  si poate nu stie f bine sa mearga/ anticipeze ,etc .

#7
wirespot

wirespot

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,654
  • Înscris: 23.09.2002
OK, dar dacă folosești prin oraș pedale cu zimți te umpli rapid de julituri pe tibie și pulpe, din cauza opririlor.

Le-am dat ca exemplu pe acelea. Există tot pe acel site versiuni mai durabile. Depinde cât vrei să dai pe ele, depinde ce faci cu ele... Uite o gamă mai largă.

Cred că o variantă intermediară ar împăca și capra și varza. Ceva de genul ăsta, cu zimți mici care să ofere aderență dar să nu rănească. Sau ceva ca astea, cu platformă dublă.

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate