Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Identificare plante

Cum declari o variabila care nu s...

Schimbare certificat de inmatricu...

Poligon auto București
 nelamurire legata de pret la mode...

Hotel cu restaurant si Demipensiu...

Croaziera in Mediterana de Vest 1...

Copilot are pica pe Vladimir Putin
 MicroSoft Edge: Cum pun Google in...

Dashcam

Mini server - VMware

betano.ro
 Poveste fara sfarșit

I-auziti voi! - nu vor romani...

Colon iritabil

Perioada de gratie inexistenta
 

MTB usor intre 1000-1500 RON

- - - - -
  • Please log in to reply
9 replies to this topic

#1
Bughy

Bughy

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 437
  • Înscris: 12.12.2004
Salut. Vreau sa-mi cumpar si eu o bicicleta, sunt incepator (in sensul ca ultima mea bicicleta a fost un bmx pe la 13-14 ani, iar acum am 24). O vreau pentru plimbari prin oras, eventual padure, mai rar munte.
Ma intereseaza cel mai mult greutatea, deoarece sunt cam slab. Am 1.72, 60kg.

Eu as alege intre astea:
Kellys Viper 2.0
Univega Alpina HT-300 2011:
Impulse Challenge 2012  (aici e mai scumpa, am gasit-o pe la 14 mil.)

Doar Impulse are frana pe disc, si din ce am inteles, ar fi mai bine.

Va rog sa-mi spuneti pareri pro si contra la ce am ales, si alte sfaturi, daca se poate sa nu depasiti bugetul, deoarece sunt usor influentabil :)).
Multumesc :)

#2
loock

loock

    Unas

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 18,662
  • Înscris: 29.03.2006
Masa nu este specificata in linkuri decat la primul model, deci nu se poate face comparatie decat daca sta cineva sa caute special - si cel mai indreptatit sa faca asta, ghici cine este...?

Revenind la primul model, chiar daca are 2 Kg mai putin decat una din fier, nu cred ca se poate considera usoara.
Nu se specifica clar - fara cautare suplimentara, din ce material sunt jantele.
Legat de asta, sunt multe biciclete care au cadru din dural, dar aliajul este slab si profilele sunt foarte groase pt. a pastra rezistenta, deci nu se castiga mare lucru, iar jantele sunt la multe din fier, si anvelopele grele, ajungand la o masa finala tot in jur de 16 Kg, deci fara avantaje fata de una de fier, ba chiar din contra, dezavantaje mari - pret mai mare nejustificat, elasticitate mai mare la AL, de unde si randament mai prost/efort mai mare facut inutil.

Evident ca pt masa redusa semnificativ, este necesar atat un cadru usor, fie din dural inalt aliat, fie din titanium inalt aliat, fie din otel molibden inalt aliat, fie din rasina armata cu fibre de carbon, cu pereti subtiri, dar si jante usoare, realizate tot din materialele amintite.
La jantele din aliaj al-mg, trebuie precizat ca, la fel ca la automobile, nu sunt prea rezistente - se deformeaza si crapa relativ usor, printre altele pt. ca sunt facute ieftin, cu urme de litiu in aliaj, cu alte impuritati si fara omogenizare si rafinare eficienta, iar unele rezistente si usoare, in general costa de multe ori mai mult.
De asemenea, si restul subansablurilor trebuie alese cu masa redusa - furca, pipa, pedale, etc.
Din pacate, indeplinirea celor de mai sus, duce la un pret final care iese extrem de mult din buget, cel putin la o bicicleta noua, dar in general chiar si SH....

La categoria de 2,5 - 4,5 Kg nu ai sanse sa ajungi cu un MTB in buget de 1500 RON, nici macar SH, poate doar furata.
La categoria 5 - 8 Kg. ai sanse doar SH, daca dai peste un fraier care nu stie ce vinde.

Franele pe disc sunt o aberatie la bicicleta, mai ales cand vb. de buget.
Este un lucru care costa bani in plus, un lucru care se poate strica in plus, lichid hidraulic care se poate scurge, si care nu aduce avantaje reale la o bicicleta.

O frana normala V buna, reglata bine, neuzata, ingheata bicicleta pe loc de la o viteza normala de deplasare pt. acest tip de vehicul.
De fapt, daca se franeaza gresit doar roata din fata si nu ambele, eventual mai intai cea din spate, franarea doar pe roata din fata, cu banala frana V, este suficienta cat sa-l trimita pe biciclist cu fata-n asfalt, catapultat si invartit odata cu bicicleta in jurul axului din fata...

Mai interesanta este suspensia, insa si aici sunt aspecte discutabile si subiective.
Suspensia pe fata este bine sa fie macar blocabila, daca nu reglabila.
Una reglabila pe fata costa evident mult, pt. ca presupune amortizoare adevarate, si nu doar elastomeri pe teava.
Amortizarea realizata de suspensie, presupune automat mult mai mult efort depus la pedalare, si un randament mic.
Din acest motiv este preferabila o suspensie macar blocabila, care sa ajute macar la urcat pante.
Preferabil ar fi una reglabila.
Pe spate sunt mai multe care au amortizor reglabil, si asta ar fi mai interesant decat o frana pe disc la bicicleta.
Evident este nevoie de cadru dedicat pt suspensie spate, si unul bun costa...

Edited by loock, 12 April 2012 - 16:05.


#3
Bughy

Bughy

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 437
  • Înscris: 12.12.2004
eu n-am zis sa aiba 4kg, am zis ca in marja aia de pret, cam ce e mai usor, daca se poate.. daca nu, asta e. Challenge are 15kg.

#4
eug3n92

eug3n92

    Mechanical Engineer

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,375
  • Înscris: 28.09.2009
Macar daca tot dai atatia bani pe bicicleta, nu lua DHS. Sunt varza.

#5
Bughy

Bughy

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 437
  • Înscris: 12.12.2004
Ok, daca imi ziceti sa nu iau dhs, exista totusi vreo bicicleta decenta in banii astia? Am un program foarte incarcat, o iau doar de hobby.. chiar nu sunt dispus sa dau mai mult, mai ales ca nici nu prea am unde s-o tin deocamdata..

#6
bfn

bfn

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 762
  • Înscris: 24.04.2008

 loock, on 12th April 2012, 16:41, said:

La categoria de 2,5 - 4,5 Kg nu ai sanse sa ajungi cu un MTB in buget de 1500 RON, nici macar SH, poate doar furata.
La categoria 5 - 8 Kg. ai sanse doar SH, daca dai peste un fraier care nu stie ce vinde.

Omu cere o bicicleta bunicica de 15 mil si tu ii recomanzi avioane. Asa, de curiozitate, arata-mi si mie un MTB de 2.5 kg.

O bicicleta noua cat de cat ok nu prea gasesti la 15 mil, poate doar ceva la oferta. Franele pe disc sunt bune daca ai de gand sa mergi prin noroaie, zapada, sa treci paraie etc. Uita-te la modelele entry level de la firme cunoscute (Cube, Trek, Kona, Giant, etc.) si vezi daca prinzi ceva la oferta sau un s.h cat mai tanar.
Eu zic sa nu te bagi la biciclete din game superioare si mai vechi, pentru ca si intretinerea va fi mare la ele.

#7
wirespot

wirespot

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,654
  • Înscris: 23.09.2002
Poate să ia cam orice (bine, nu DHS ca să nu ne batem totuși joc de bani). Odată pentru că în bugetul respectiv sunt diferențe destul de mici. Apoi pentru că va face probabil 90% plimbări prin parc sau oraș și nu trebuie dotări speciale pentru asta.

@Bughy, dacă ai Decathlon prin preajmă mergi și ia cel mai ieftin MTB RockRider de la ei, este vreo 700-800 de lei.

Dacă nu, ia acest Mistral Tourney care mi se pare fix ce trebuie. Are mărimi multiple disponibile, este și ieftin și redus și are o geometrie mai relaxată, ba chiar cred că au și culori diverse. Atenție la mărime, întreabă-i pe cei de la magazin. Cred că 17" va fi mărimea bună. Am și eu 1.72, apropo, și te-aș sfătui să-i întrebi așa de control care-i lungimea orizontală între tija de șa și head tube -- eu simt nevoia la MTB ca distanța aia să fie maxim 55-56cm.

în mod normal ai fi putut lua chiar și chestii mai ieftine din gama Neuzer sau Magellan de aici. Problema e că modelele cele ieftine nu se fac aparent decât într-o singură mărime fiecare. Nelson și Nelson ST sunt 19" și 20" și-s prea mari. Crater sau Fornax ar putea fi ok ca mărime, dar au geometria prea agresivă, e prea abrupt înclinat top tube. Deci mai bine Mistralul.

în ambele cazuri (RockRider sau Neuzer Mistral) furca cu suspensie din dotare cam face degeaba umbră pământului. Din păcate găsești greu furci rigide potrivite pentru headset de 1 1/8" threadless. în mod paradoxal, s-a ajuns să fie plin pe toate drumurile de furci cu suspensie ieftine și proaste, dar furcile rigide de MTB au devenit un lux, o piesă exotică, rară și scumpă.

Alternativ, dacă iei Mistralul poți folosi restul bugetului pentru a pune o furcă mai ok. întreabă la magazin ce s-ar potrivi (principalul e să aibă suporți de v-brake) și roagă-i s-o trimită direct montată. Eu aș zice Suntour XCR LO 26" sau Suntour XCR RL (are în plus rebound ajustabil și 100g în minus). Nu lua mai ieftină că nu prea are rost s-o mai schimbi, nici mai scumpă că n-are rost la ce o vei folosi tu.

Eventual întreabă dacă vor să țină ei furca originală și să-ți facă ție o reducere. E posibil să facă mutre, dar eu zic că pot s-o revândă și un 50-100 de lei (plus înlocuirea gratuită) tot ar merita să-ți dea. Dar dacă nu vor ei poți s-o vinzi tu la SH cu ~100 de lei și tot recuperezi niște bani.

PS: Că tot s-a vorbit de greutate, majoritatea MTB se învârt între 12-15kg. Cursierele și bicicletele pliante pe la 10kg. Sub 10kg se scade greu și cu cheltuieli mari și nu prea văd rostul decât dacă faci sport de performanță cu ea. Și e mai probabil și mai simplu să găsești de dat jos niște kile din călăreț. :) Ideea e să nu te cramponezi de greutate.



@loock, dacă o luăm așa, blocajul roții poți să-l obții și băgând un băț între spițe. :) Acum serios, orice frână poate bloca dar nu ăsta e avantajul unei frâne bune ci modulația, adică să poți doza frânarea, să reduci viteza dar fără să blochezi. Blocarea roții nu e de dorit aproape niciodată, o roată blocată derapează și pierzi controlul asupra ei.

De acord că frânele pe disc și/sau hidraulice ieftine sunt prea proaste ca să merite. De acord că niște frâne V bune sunt mai eficiente și mai ieftine decât niște frâne pe disc proaste. Dar frânele pe disc bune au avantajele lor, la fel și cele hidraulice bune, să nu se înțeleagă că toate frânele pe disc sau hidraulice sunt prostii.

Edited by wirespot, 14 April 2012 - 00:39.


#8
Bughy

Bughy

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 437
  • Înscris: 12.12.2004
@wirespot , iti multumesc foarte mult pentru sugestii. Asta cautam, niste modele, ca sa stiu spre ce sa ma uit, plus indicatiile date de tine legat de inaltime.

O singura nelamurire am, de ce sunteti toti asa porniti impotriva DHS? Pentru ca din ce vad eu, cam fiecare componenta a unei bicicleta e fabricata de un producator international..

#9
wirespot

wirespot

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,654
  • Înscris: 23.09.2002
Pentru că-s măgari. Și orice ciclist care se pricepe cât de cât îi miroase pe producătorii care-s măgari când dă cu nasul de modele de 600 de lei cu frâne pe disc și full suspension. Nu zice nimeni să nu ofere biciclete ieftine, sunt o grămadă de alte firme, ungurești și bulgărești, care tot asta fac. Dar ăia nu încearcă să facă din rahat bici și nici să ia ochii oamenilor care nu se pricep cu briz-briz-uri.

Iar peste atitudinea asta se mai adaugă și calitatea proastă a componentelor și a asamblării. Toate rezultă în biciclete cu probleme diverse, iar garanția și personalul lor sînt și ele varză.

Că tot veni vorba, n-am înțeles niciodată de ce a trebuit să-și deschidă propriile magazine în loc să economisească banii de personal și spații și să vândă prin magazinele de profil. Era suficient un site unde să-și descrie produsele și să dea link-uri la site-urile magazinelor distribuitoare, majoritatea producătorilor așa fac.

Chiar nu mi se pare cine știe ce filozofie să produci și vinzi biciclete decente. Nu-i chirurgie pe creier, principalul se reduce la achiziții en gros de componente la preț mic ca să ai de unde scoate marjă de profit, și la o linie de asamblare decentă. Unde "linie de asamblare" pot fi o mână de oameni într-o hală, un singur mecanic priceput poate asambla și regla 5-10 biciclete într-o zi, asta înseamnă 100-200 de biciclete pe lună cu un singur om, clienți să ai. Chiar nu văd cum poți s-o dai în bară, dar DHS aparent au găsit cum.

#10
Bughy

Bughy

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 437
  • Înscris: 12.12.2004
@wirespot , incep sa inteleg :)

Eu ma uitam la Impulse Challenge aia de la ei, pentru ca gasisem pe ea franele Avid, de care am auzit ca-s bune, furca aia Suntour V2, care am vazut-o si pe modele mai scumpe, singurul inconvenient pe care mi l-a spus cineva ar fi schimbatorul spate si manetele, care sunt Shimano Tourney, si cica-s cele mai slabe.

Dar tot asa am inteles ca n-ar trebui sa imi iau neaparat cu frane pe disc, chiar daca ar fi mai bune. Si la frane V, am gasit si Merida in bugetul meu, si Kelly's.

Anunturi

Chirurgia spinală minim invazivă Chirurgia spinală minim invazivă

Chirurgia spinală minim invazivă oferă pacienților oportunitatea unui tratament eficient, permițându-le o recuperare ultra rapidă și nu în ultimul rând minimizând leziunile induse chirurgical.

Echipa noastră utilizează un spectru larg de tehnici minim invazive, din care enumerăm câteva: endoscopia cu variantele ei (transnazală, transtoracică, transmusculară, etc), microscopul operator, abordurile trans tubulare și nu în ultimul rând infiltrațiile la toate nivelurile coloanei vertebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate