Accident masina de firma fara CASCO
Last Updated: May 15 2016 14:42, Started by
Manjachka
, Mar 01 2012 17:05
·
0
#37
Posted 05 March 2012 - 20:08
orice accident petrecut pe perioada normala a unei zi de lucru se considera accident de munca (nu mai retin daca tot aici se incadreaza si faptul ca dupa ce iesi pe usa casei iti rupi un picior pe scari, doar te duceai la job - timpii de sosire/plecare)
exista firme si firme: am lucrat si la firme cu casco full si nu era nici o problema daca se bulea o masina, am lucrat si la altele unde erau masini care nu aveau nu li se mai faceau asigurari si aia era( se reparau in regie proprie cu costuri minime; cel care calca pe bec de mai multe ori era "amendat" la salariu) dar si la firme cu masini in care casco era o notiune uitata, chiar si la masinile sefului... acum, cei ce au masini de firma sint "partasi" la incidente de genul asta, mai ales ca folosesc masina si in interes personal. eu consider asta o metoda foarte buna, ca doar asa responsabilizezi un angajat care are mentalitatea aia nesanatoasa de da-o 'n plm, ca e de firma, nu platesc eu...ia sa ii scot pistoanele prin capota si sa iau viraje pe 2 roti prin toate gropile mihai!, on 4th March 2012, 22:40, said: Eu vad asa : -masina pe firma -trimis in interes de servici -foaie de parcurs si delegatie Edited by Evergreen, 05 March 2012 - 20:09. |
#38
Posted 05 March 2012 - 20:12
Evergreen, on 5th March 2012, 20:08, said: La un sereleu de firma nu prea ai parte de asa ceva... Pustiul nostru spune ca a avut . Oricum , a mai spus cineva aici . Isi merita soarta cine accepta sa mearga cu genul asta de masini. Sa va povestesc eu cand aveam masina de la servici si nu vroia ala de la auto sa imi cumpere cauciucuri. Ii spuneam ca ma duc la primul militian si ii dau talonul sa il ia. A doua zi ma trimitea sa pun cauciucuri. Edited by mihai!, 05 March 2012 - 20:18. |
#39
Posted 05 March 2012 - 20:17
Pai la firme cat de cat ok procedura e asa: masina are full CASCO + RCA. Daca ai pocnit-o din vina ta/vandalizata/furata platesti franciza (100 euro parca era acum). Chiar la dauna totala a masinii erau acelasi conditii. Stiu insa unul care a facut 3 masini dauna totala si au refuzat sa ii mai dea o masina, i-au spus ca o iau pe a lui (daca are) in contract de comodat (nu stiu daca e denumirea exacta, insa i se plateau servisari pe luna intr-un anumit plafon ceva gen 200 euroi si portia lunara de benzina).
Cazul asta e clar accident de munca, nu erai in interes personal cu ea. Orice chestie in interes de serviciu facuta in o masina de-a lor se numeste accident de munca. Eu chiar daca as veni cu tramvaiul la serviciu (sau as pleca, sau plecat in interes de serviciu) dacao sa cad de pe scara tramvaiului si imi rup un picior = accident de munca. Cam asta e solutia de scapat din chestia asta, plus plecat la alta firma pentru ca astia iti vor face zile negre. |
#40
Posted 05 March 2012 - 20:25
si le are degeaba...
medicina muncii ce zice? recent verificarea mea nu a fost la fel cu a colegului care a primit masina pe mina... chiar daca mai conduc si eu utilajele din dotare mihai!, on 5th March 2012, 20:12, said: Sa va povestesc eu cand aveam masina de la servici si nu vroia ala de la auto sa imi cumpere cauciucuri. Ii spuneam ca ma duc la primul militian si ii dau talonul sa il ia. A doua zi ma trimitea sa pun cauciucuri. asisderea cu un break ce era reparat de mintuiala si ma lasa te miri pe unde de i-am zis cu spume in telefon ca eram in vf de deal si vreau sa stiu daca are casco sa ne facem un bine atit mie cit si mecanicilor Asa ca nu stiu cum sa imi fi pus mie pe masinile firmei cind chitrosu zicea ca mai merg placutele lui de frina care erau aproape duse si masina era automata ?!?!? si nici nu era un habarnist.... |
#41
Posted 05 March 2012 - 21:07
Eu nu inteleg despre ce accident de munca se vorbeste aici ?!?!
Din cate stiu accidentul de munca presupune ranirea ori decesul unui angajat ! Initiatorul topicului nu a facut altceva decat sa avarieze un bun sau un `echipament de lucru` din patrimoniul firmei Edited by polizei, 05 March 2012 - 21:10. |
#42
Posted 06 March 2012 - 23:25
geutz, on 5th March 2012, 13:02, said: 1.Daca soferul merge de exemplu cu 100 la ora in conditii de iarna, cand toata lumea de pe drumul ala merge cu 50, mai e un risc asumat de firma? Sau daca merge cu 200 pe autostrada? Sau daca intra in depasire in curba fara vizibilitate, ii vine masina din fata si are de ales intre impact frontal si a baga masina in sant. Sa presupunem ca a ajuns in sant, ca nu a existat contact cu alta masina si ca eroul nu a patit nimic. Care ar fi descrierea evenimentului din perspectiva eroului? Ceva de genul: 2.Faptul ca nu a mai scris pe aici si ca nu a dat detalii despre circumstantele producerii evenimentului imi spune mie ca nu e vreun sfant 3.Sunt curios, la cazul ipotetic de care am zis mai sus (angajatul se impiedica pe scari, scapa bormasina firmei si o face praf) cine e bun de plata? E riscul firmei ca ala nu se uita pe unde merge? 1. E vina firmei ca la angajat, el atat poate atat face, nu-l duce capul, plateste amenda, etc. Si mai e si vina politiei ca i-a dat permisul. S daca era masina lui in interes personal si-o platea singur si gata. 2. Asta nu are nici o relevanta. 3. Da e riscul firmei, si firma/compania de asigurari, sa zica mersi ca nu a facutdecat bormasina praf, ca daca-si rupea si piciorul.... era si mai scump. RealThing, on 5th March 2012, 20:17, said: Pai la firme cat de cat ok procedura e asa: masina are full CASCO + RCA. Daca ai pocnit-o din vina ta/vandalizata/furata platesti franciza (100 euro parca era acum). Chiar la dauna totala a masinii erau acelasi conditii. Asta nu e firma cat de cat ok, e cam la fel de cacao. |
#43
Posted 07 March 2012 - 07:20
#44
Posted 07 March 2012 - 07:41
#45
Posted 07 March 2012 - 08:07
in puii mei de sef cum sa-ti impute reparatiile, dimpotriva trebuie sa plateasca daune morale ca ai fost supus la stres
|
#46
Posted 09 March 2012 - 01:07
In functie de contractul de munca si regulamentul intern al societatii , angajatul va raspunde patrimonial sau disciplinar ! Este foarte posibil ca , conflictul sa se rezolve in instanta !
Conform Codului Muncii, pentru a exista răspundere patrimonială este necesar să fie îndeplinite cumulativ următoarele condiții de fond: calitatea de salariat la angajatorul păgubit a celui ce a produs paguba, fapta ilicită și imorală a salariatului, săvârșită în legătură cu munca sa, prejudiciul cauzat patrimoniului angajatorului, raportul de cauzalitate între fapta ilicită și prejudiciu; vinovăția (culpa) salariatului. În literatura de specialitate se apreciază că pentru stabilirea răspunderii patrimoniale, caracterul ilicit al faptei se analizează în raport cu obligațiile de serviciu, decurgând din contractul individual de muncă, în conținutul căruia sunt incluse, pe lângă obligațiile concrete, specifice naturii, funcției, felului și locului muncii, toate celelalte îndatoriri prevăzute de legi și de alte acte normative. Edited by polizei, 09 March 2012 - 01:08. |
|
#47
Posted 12 May 2016 - 10:19
Am patit si eu ceva asemanator, am fost trimis sa duc niste cunostinte ale patronului in alta localitate, fara niciun document (foaie parcurs, delegatie, etc). Mi-a iesit brusc in fata unul cu caruta. L-am evitat si am franat; m-am dus intr-un cap de pod si masina a fost avariata (paguba este de circa 3500 ron). La postul de politie carutasul a recunoscut ca nu m-a vazut = neacordare de prioritate. Patronul imi spune ca e problema mea si sa repar masina pe banii mei apoi sa dau in judecata carutasul sa-mi recuperez banii. Nu stiu cum sa procedez in continuare.
|
#48
Posted 15 May 2016 - 14:42
Anunturi
Bun venit pe Forumul Softpedia!
▶ 1 user(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users