Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Cum sterg mails din Promotions

Vanzare cumparare fara transfer b...

Receptie ciudata, in functie de t...

Dupa 20 ani de facultate, am uita...
 Mobile.de ofera imprumut de bani ...

problema test grila

Digi24 a disparut de pe TV Lg

Drept de proprietate intelectuala...
 Jante noi shitbox

Trinitas TV 4K

Dacia 1316 cu 6 usi ...

Frecventa modificata radio
 Un nou pericol pt batrani

Ar trebui sa vindem imobiliarele ...

Dupa renuntarea la aparat dentar

pelerinaj in Balcik
 

Cu masina catre Croatia, prin Serbia si Muntenegru

- - - - -
  • Please log in to reply
211 replies to this topic

#181
takis

takis

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,636
  • Înscris: 22.03.2007
Revin cu informatii. Am plecat din Croatia spre MNE, de la Split la Dubrovnik am platit autostrada 60 kuna, apoi am pierdut cca 1 ora la granitele HR-BIH-HR, am lasat in urma Dubrovnik ul cu minunatele sale peisaje si am intrat in Muntenegru. Fara carte verde valabila nu se poate intra in aceasta tara! Coada la vama? Cca 30 minute...

Sunt cazat la Tivat. Arata destul de rau aici, cam ca la bulgari in zonele modeste, rurale, in afara de zona portului unde sunt ancorate navele imperialistilor ( ⊙ ), litoralul e cam murdar. Preturile la market IDEA sunt mai mari ca in Croatia! Sper sa gasesc maine o plaja mai buna, la Kalardovo este neagra apa din cauza nisipului de pe fundul apei, ai senzatia ca faci baie intr-un lac cu namol! Parerea mea e ca MNE asa cum l-am vazut eu, seamana cu Romania anilor 90. Multe chinezarii, kitsch-uri, lume saraca si preturi mari. O pereche de pantofi costa exact cat la viena! 70 de euro. Sunt putin dezamagit, amdat Peloponezul pe Muntenegru anul acesta, poate mai salvam ceva cu Kotor... scuzati deranjul!

Edited by takis, 28 July 2016 - 23:34.


#182
takis

takis

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,636
  • Înscris: 22.03.2007
Am sosit in Romania, Slava Domnului! Nu mai merg in Muntenegru, poate intr.o alta viata Posted Image

Am pornit din Tivat, am trecut cu bacul la Lepetane, 4,50euro, am mers spre Niksici, un drum foarte bun, dupa Niksici spre granita cu Serbia (Zabljak) este chiar excelent, unul dintre cele mai bune drumuri pe care am condus,  am lasat in urma Canionul Tara, doar am traversat raul si am pornit spre salba de serpentine care strabate zona. Drum solicitant, de dificultate medie ridicata, fara probleme deosebite dar cu precautie pentri soferii neexperimentati si nerecomandat incepatorilor!

Ne.a intampinat un politist de frontiera la granita cu Serbia, care avea in mana, nu la umar, un Kalasnikov. Motivul? Un fleac... sarbii blocasera banda de intrare in MNE (intrasera pe contrasens) si omul, scrufulos  la datorie, venise sa faca ordine. Ne.am cam dezumflat la faza asta, chiar nu ma asteptam sa ne trateze ca pe somalezi, WTF?

In fine, am intrat in Serbia, am mers pana la Cacak, unde am oprit pentru masa, 20 euro cu tot cu bacsis 2 platouri mix grill, cartofi, salata greceasca si sucuri. Ieftin! Drumul de la Uzice la Zlatibor e prost, in rest este bun si chiar foarte bun. Dupa Cacak am mers o portiune spre Belgrad, apoi am virat spre Nis, pe autostrada pana la Paracin,  cca 45km, 1,50 euro. In continuare, drumul pana la Zajekar este impecabil. Imi pare rau ca m.am luat dupa multi petardisti de pe diverse forumuri, care nu recomandau oprirea de noapte in Serbia, eu preferand sa dorm in Vidin... Stiti ce oras frumos este Zajecar? Fata de ghetoul Vidin este la polul opus! Luminat, civilizat, animat si curat! As fi vrut sa opresc acolo, dar nu mai puteam anula reaervarea.

Ce am vazut in cele doua tari: trafic haotic, supraaglomerat in Tivat si Budva, in MNE 2 accidente, un copil evitat in fata mea pe trecere, in MNE e ceva normal sa nu dea prioritate la pietoni, xxx taieri de fata, yyy degete mijlocii ca nu vroiam sa depasesc la linia continua, mizerie pe strazi si sosele, politisti care, in loc sa fluidizeze traficul stateau la panda la linia continua, masina de politie in Serbia care patrula in spatele meu, asteptand sa vada daca calc dubla continua, un pistolar cu radar in MNE semnalizat prin flashuri si ceva parapeti lipsa pe serpentine. Zastava, Golf I si alte coji de 20-25 de ani care put si merg cu 40 la ora in zone de 80, dar care intra pe contrasens in virajul la stanga si gonesc ca nebunii in zone circulate intens de pietoni! Sunt imprevizibili in trafic, pastrati distanta fata de ei si asigurati.va ca la franare nu intra in spatele vostru, de multe ori pustanii lor cu figuri dubioase vorbesc cu nesimtire la telefon.  Ceva mai agresivi decat noi mi s.au parut in trafic si pusi pe harta. Unu chiar m.a luat la ture cand l.am rugat sa semnalizeze! Noroc ca atunci cand franezi se aprinde automat becul rosu, altfel eram terminati. A! Si mai au un obicei tampit! Claxoneaza aiurea in trafic. Sa nu credeti ca au ceva cu voi, un claxon scurt inseamna ca se saluta intre ei, abia daca se repeta semnalul sau claxonul devine mai lung (enervant), atunci sa va faceti probleme. Probabil ca a treia etapa este un glonte in aer (nu radeti, am auzit focuri de arma in toiul noptii la o petrecere, probabil ca le.a pastrat socrul de la razboiul cu americanii pentru ziua cand se cununa odrasla. Sa fie o coincidenta ca nunta era joi?)


Ce nu am vazut: respect, amabilitate si civilizatie. Nu numai in trafic!

Cu respect!

#183
Zob

Zob

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 104
  • Înscris: 29.07.2002
Pornim in cateva zile din Sibiu spre Dubrovnik, dar o sa ramanem o noapte in Sarajevo.Sunt totusi multe trasee prin Serbia si nu suntem prea siguri pe care sa-l urmam.Ne intereseaza cel mai rapid drum pana in Sarajevo si sa nu pierdem prea mult timp prin vama.Daca aveti informatii mai recente despre traseul din Serbia (starea drumurilor), va rugam sa le impartasiti.

#184
biscatrix

biscatrix

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 886
  • Înscris: 24.04.2007
Greu de zis care-i cel mai rapid. Eu am fost pe Tm - Jimbolia - Novi Sad - Sabac - Lozinca - Zvornik - Sarajevo. Comparativ cu ani in urma, anul acesta am vazut ca drumul e ok (exceptie cativa kilometrii pe langa Lozinca). La vami doar max 5 minute. In zona Sabac e un sir de sate cu limitarile aferente, dar daca te iei dupa vreun localnic mergi mai repede.
La sfarsit de iulie am facut cred vreo 5 sau 5 ore jumate de la Sarajevo la Timisoara.
Pentru Sarajevo iti recomand cazare la Bujrum -sunt foarte ospitalieri.

#185
Zob

Zob

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 104
  • Înscris: 29.07.2002
Multumesc, o sa luam in considerare.Cazare am luat deja in Sarajevo, la Ambrela, vad ca au rating 9,9 pe Booking.

#186
denisr

denisr

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 57
  • Înscris: 10.01.2015
Pe 23 ianuarie trebuie sa ajungem de la Craiova la Belgrad. Sunt 2 rute, cea prin Calafat-Bulgaria-Belgrad si cea pe la Portile de fier-Pozarevac-Belgrad. Ca timp Google Maps are aceaasi estimare pe ambele rute,5 ore si ceva, iar ca distanta varianta Portile de fier ar fi mai scurta cu 34 de km.
In vara am venit din Franta pe varianta cu Bulgaria la recomandarea unor soferi de microbuze romani pe care i-am intalnit intr-o benzinarie la iesirea din Italia. Spuneau ca desi drumul este putin mai lung si mai scump( vigneta de BG si taxa de pod Calafat), calitatea acestuia este mult mai buna decat la cel pe malul Dunarii. Intradevar drumul a fost ok, nu am avut nici un fel de problema.
Avand in vedere ca este Ianuarie sunt nehotarat ce varianta sa aleg din cauza posibilelor probleme cu inzapezirea drumurilor. Este cineva care stie ambele rute in conditii de iarna? Imi poate da un sfat?
Multumesc.

Edited by denisr, 05 January 2017 - 10:25.


#187
MirceaDWC

MirceaDWC

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,097
  • Înscris: 28.02.2006
Pe ruta de la Portile de fier am venit eu in 2015, drumul era relativ OK, dar destul de valurit, cu multe petice. Nu stiu sa-ti spun cum ar fi in conditii de iarna, o portiune destul de mare este de-a lungul Dunarii prin zona muntoasa.

#188
atupi

atupi

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,585
  • Înscris: 17.08.2007
Am fost și eu de câteva ori pe Clisura dar niciodată iarna. Mă gândesc că nr localităților fiind mai mic ar deszăpezi mai greu. Apoi pe Clisura pietrele de pe versanți au obiceiul să o mai ia la vale, am evitat câteva nasoale.

#189
claudiu2k

claudiu2k

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 11
  • Înscris: 01.07.2008
Buna! Masina este inscrisa pe tata si as vrea sa stiu daca pot calatori in aceste tari? Am nevoie de procura sau contract de comodat? Multumesc!

Edited by claudiu2k, 03 July 2017 - 17:50.


#190
MirceaDWC

MirceaDWC

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,097
  • Înscris: 28.02.2006
Procura tradusa intr-o limba de circulatie internationala.

#191
Tz3posu

Tz3posu

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 906
  • Înscris: 20.03.2009
Baieti, cateva intrebari,
Treaba cu masina vad raspunsul mai sus, nici eu nu am masina pe numele meu deci am nevoie de procura+traducere.
Pentru trecerea prin Serbia si Muntenegru avem nevoie de pasaport? Croatia stiu ca face parte din UE deci actul de identitate e suficient.
M-am inspirat putin de la posturile din primele pagini(2-3), urmeaza sa parcurg si restul si mi-am propus un traseu orientativ Bucuresti - Plitvice - Split - Dubrovnik - Kotor - Bucuresti.
As vrea sa urmez si traseul acela dificil din Muntenegru pentru a ma bucura de peisajele de care am citit, nu stiu exact unde se afla dar banuiesc ca este undeva in zona Kotor.
Ceva informatii recente referitoare la taxe? Croatia, Serbia, Muntenegru?

Ca si perioada ma gandesc la sfarsitul lui August - inceput de septembrie, nu stiu exact inca.
Nu ma duc neaparat pentru plaja cu mai mult in plimbare, daca e loc si de plaja voi vedea.
Inca nu sunt hotarat 100% asupra traseului, destinatiilor ori daca 100% voi merge, inca ma informez.
Multumesc.

#192
MirceaDWC

MirceaDWC

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,097
  • Înscris: 28.02.2006
In Serbia si Bosnia nu ai nevoie de pasaport, CI este suficienta. Nu stiu Muntenegru, dar cred ca e la fel, te poti informa de pe site-ul MAE

#193
qew

qew

    Tren International

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,752
  • Înscris: 05.11.2010
Si in Muntenegru e la fel. Doar in Kosovo, Turcia,Ucraina,Belarus si Rusia avem nevoie de pasaport din ce stiu eu.

Eu o sa plec in 11 august pe traseul Timisoara-Jimbolia-Novi Sad-Sabac-Loznica-Sarajevo-Mostar-Neum-Korcula-Dubrovnik- Kotor-Budva-Serbia-Moravita(Naidas, depinde aici inca nu is hotarat)-Timisoara si o sa imi prezint si eu experienta.

#194
geluadi2000

geluadi2000

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,086
  • Înscris: 08.02.2006
Cei care ati fost, ati folosit statia radio? Are rost sa o iau sau este cumva interzis?

Multumesc.

#195
atupi

atupi

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,585
  • Înscris: 17.08.2007
Știi sârbește?

#196
geluadi2000

geluadi2000

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,086
  • Înscris: 08.02.2006

View Postatupi, on 13 august 2017 - 09:50, said:

Știi sârbește?
Desigur nu, insa ma gandeam ca poate ma intalnesc cu un roman de al nostru pe drum.

#197
qew

qew

    Tren International

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,752
  • Înscris: 05.11.2010
Am facut traseul.  Sincer, portiunea din Muntenegru nu mi se pare grea, doar lunga. La fel si la sarbi, e doar lung si dureaza.

Am fost 2 soferi si am facut cu schimbul.

Kotor-Budva-Tunelul de 4 km- Podgorica- Moikovac-Bijelo Pole- Prijepole- Zlatibor- Uzice-Cacak-Kragujevac-Batocina-Smederevo-Bela Crkva- Naidas-Oravita-Timisoara. - 11 ore jumate.

La granita Muntenegru-Serbia am fost verificat de sarbi la sange(inclusiv in portofele s-au uitat, ne-au scos din masini ,ne-au pus cu mainile pe masina, chemat forte suplimentare, ne-au tratat ca pe niste infractori, toata masina scotocita, toate bagajele scoase, cautat prin masina peste tot, ne-am simtit foarte naspa). Ca o comparatie restul vamilor prin care am trecut de abia s-au uitat la acte. Croatii nici la acte nu s-au uitat, muntenegrenii la fel, bosniecii mi-au cerut cartea verde ca sa vada ca am BiH trecut. Deci clar nu aratam dubios. Groaznica experienta. Am avut si control corporal, buzunare, descaltat. In final ne-au lasat sa plecam fiindca eram in regula. Dar am pierdut timp.

Cat s-a intamplat faza nu au lasat sa treaca nimeni vama asa ca toti erau spectatori la noi si se stransesera ceva masini.

Multa politie in Muntenegru. Am evitat in filtru la budva la mustata, fiind oprita masina din fata noastra ce era de BiH. Altfel ne-ar fi oprit pe noi. Am evitat un radar pistol in Muntenegru , tot limita ne-au facut semn 2-3 masini si am incetinit. Mai un radar pistol in munti dar acolo nu ai ce face.

La sarbi pe autostrada au oprit un BMW, folosind o masina in civil , neagra , Lancer Evo X, cu girofare in geam si grila.

Noi ne-am grabit in limite acceptabile, si ma bucur ca nu am luat amenzi deloc(nu doar pe portiunea asta ci pe tot tripul).

Vama Naidas s-au miscat foarte repede- 10 minute a durat sa trecem vama. Romanii super ok.

Edited by qew, 15 August 2017 - 21:12.


#198
geluadi2000

geluadi2000

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,086
  • Înscris: 08.02.2006
Da zici ca te-au puricat bine. Am mai văzut si eu la intrare din Serbia in Romania pe unul la care i-au dat jos si plasticul de pe interiorul usilor.  Sarbii mai au inca vameșii ca la noi acum 10 ani. O sa le vina și lor vremea de o sa se comporte normal. Mai fac pe scrofulosii.

Anunturi

Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă

Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne.

Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate