Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Care mai sunt mediile de admitere...

Laptop cu HDD atasare memorie MMC...

Hartile google nu mai au chenarul...

Tomate in ghiveci la curte?
 Idei cale de actiune recuperare g...

Intoleranța lactoza- vegan v...

Tobe acustice insonorizare in blo...

Cine canta? Fragment din melodie...
 Tablou sigurante Dacia Sandero 2012

Baby Reindeer - 2024

Hotii voteaza hoti?!

Camera video masina
 Zilele emailului din gospodaria n...

Best gaming laptop?

Humane (2024)

Recomandare casti 100-150 lei
 

Tractorase facute acasa

* * * * * 4 votes
  • Please log in to reply
3832 replies to this topic

#271
IdI1

IdI1

    ?????!!!!!!????

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,599
  • Înscris: 01.12.2007
Ca o parere personala:
- gasiti diagrama (graficul) de putere al motorului si vedeti la ce turatie are cuplul cel mai mare ( sau informatia despre turatia la cuplu maxim )
- dupa ce aflati turatia la cuplu maxim calculati rapoartele de reducere si aflati viteza in sarcina. Relantiul=0, turatia la care functioneaza motorul in gol, lafel si restul turatiilor.

#272
mivol

mivol

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 41
  • Înscris: 01.01.2013
@andrei_ci

Eu asa am vazut prin manualele mele. Nu mai spun ca eu tineam minte ca 1 CP = 0,735 KW  si mereu vedeam pe la altii ba 0,75 ba 0,76.
Oricum nu cred ca asta e baiul cel mai mare, diferentele sunt mici mai ales pt calculele "din topor" pe care le facem aici.

@addyyyOO7

Din experienta mea cu moto-tartareata mea (un Loncin L90) pot sa spun ca e suficient. Moto singur are aprox.90 kg.
Cu plugul din dotare (cel obisnuit pt motocultoarele mici de la magazinele tip brico) reusesti sa ari cam 15 cm adancime cu viteza cea mai mica - in jur de 2 km/ora.
Este functie si de cat de tare e solul si daca a mai fost arat inainte.

#273
addyyyOO7

addyyyOO7

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 110
  • Înscris: 31.10.2008
Alex din ce stiu eu la masinile cu tractiune fata diferentialul/grupul este atasat pe cutie... la cele cu tractiune spate diferentialul/grupul este atasat pe puntea spate si este conectat de cutia de viteze prin cardan... planetarele sunt conectate la diferential...

...deci la cutia de viteze in 4 trepte de pe dacie acel grup/cuplu conic cu raport 4,125 ar reprezenta diferentialul...

Sa ma corecteze cineva daca gresesc!

...astfel folosind o cutie de viteze de la masina cu tractiune fata si diferentialul meu de bmw voi avea practic 2 diferentiale/grupuri ;)

#274
mivol

mivol

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 41
  • Înscris: 01.01.2013
@addyyyOO7

In cutia de Dacia normala diferiantialul e in cutie legat de grupul conic.
Doar Dacia Papuc cu tractiune pe spate (propulsia) avea diferentialul pe puntea din spate.
Va trebui sa blochezi diferentiantul din cutia de Dacia sau sa scoti piesele care nu sunt necesare - nu stiu daca se poate.
Grupul conic "intoarce" rotatia in cutie la 90 grade.
Este util doar prin prisma raportului de transmitere, altfel cred ca mai bine transmiti puterea direct la axul cardanic fara sa mai intorci cutia, scotand grupul conic.
iarasi nu stiu ce complicatii implica asta.

#275
addyyyOO7

addyyyOO7

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 110
  • Înscris: 31.10.2008
...sa inteleg ca schema e in felul urmator: cutie->diferential->grup conic?

#276
addyyyOO7

addyyyOO7

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 110
  • Înscris: 31.10.2008

View Postmivol, on 25 martie 2013 - 20:11, said:

Formula pentru cuplu cu care sunt obisnuit si eu este:

M [daNm] = 955 x P [kW] / n[rpm]

Ce am folosit eu acolo rezulta din faptul ca 1 CP = 1,36 kW si 1 kgf = 0,98 daN, 1 daN = 10 N.

955 x 1,36 x 0,98 = 1272... am rotunjit un pic.

Mivol te rog refa aceste calcule folosind valorile de mai jos

View PostaddyyyOO7, on 27 martie 2013 - 08:46, said:

conform convertorului:
-> 1 CP = 0,7457 Kw
-> 1Kw = 1,341 CP

dar aproximate la 1 CP = 0,75 KW, si te rog sa ma corectezi daca am gresit...

Ce reprezinta 955?

M = cuplul/momentul
P = puterea
n = 3000 rpm

...ar trebui sa fie M =  [955 * (6 * 0,75 )] / 3000 = 1,4325 rotunjit la 1,5

Dar ai mai scris  

Quote

Ce am folosit eu acolo rezulta din faptul ca 1 CP = 1,36 kW si 1 kgf = 0,98 daN, 1 daN = 10 N.
955 x 1,36 x 0,98 = 1272... am rotunjit un pic.
...si aici m-ai bagat in ceata

955 * 0,75 * 0,98 = 701,9 rotunjim la 702...

Ce valoare trebuie sa folosesc pt a recalcula ce e mai jos? ... ca apoi ma descurc ;)

View Postmivol, on 25 martie 2013 - 19:49, said:

Hai sa va mai ametesc cu niste calcule:

2. motorul de 6 CP seamana cu cel facut la Tohan si cred ca avea puterea asta pe la 3500-3600 rpm, deci un cuplu de 1275x6/3600=2.125 kgfm.
Dar pare a fi uzat, sa zicem 25%, rezulta un cuplu la turatia maxima de 0.75x2.125=1.6 kgfm.
Mai departe, teoretic, cuplul lui maxim este pe la 2400-2500 rpm: 3600/2400 x 1.6 = 2,3 kgfm.
Ma mai urmariti?


#277
mivol

mivol

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 41
  • Înscris: 01.01.2013
Da, ai dreptate, am facut o varza ... Posted Image Posted Image Posted Image

E corect cum ai calculat (cu 702), mi se parea mie ca iese cam mare cuplul.

955 e o constanta care, ca in multe formule, e rezultata din experiente, incercari etc.
Asta nu am gresit-o :)

#278
alexbjorg

alexbjorg

    Who cares?!

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,143
  • Înscris: 10.10.2007
Din experienta mea,nici un motor,diesel sau benzinar nu are cplul maxim la turatia maxima
Ar fi si culmea,atunci daca imi trebe cuplu maxim.inseamna ca eu trebuie sa ii dau la matiz 6500rpm?
Hai mah,sau la bmw,sau la dacie.
O grafica generalizata arata cuplul maxim pe la 75-80% din turatie,dupa care scade,chiar daca creste turatia.
Amintiti-va de jocul NEED FOR SPEED UNDERGROUND 2,unde se facea tuningul la motor (cupluri,turatii),culmea jocul e facut dupa grafice reale ale masinilor in cauza.
Verificati eventual cuplul maxim la masinile din dotare,sau cele de pe net,exista cartile tehnice unde exista si grafic dar si spune textual turatia la care are cuplul maxim masina respectiva.2 minute de goagal.
Ex;ceva fiat diesel cuplul maxim la 2500,unde turatia maxima (capatul lui rosu la turometru )este pe la 4500,parca
ex:
"Daewoo Matiz
Preţ: 5350 € - 7850 €
  Versiuni, preţuri| Dotări standard| Opţionale| Date tehnice| Finanţare| Garanţie
  
  Motor: 0.8 SOHC
- Capacitate cilindrica (cmc): 796
- Cutie de viteze: 5M
- Putere maxima(CP@RPM): 48@5900
- Cuplu maxim (NM@RPM): 68.6@3500"
Real,turometru urca pe la 6000,dar cuplu vezi mai sus.Oricum,la matiz cuplul este din verificate de pe la altii(am 1an si pe forumul daewoo) la 4000 rpm,acolo se schimba si vitezele.

Alt ex:
"Motor noua Dacia Logan 1.2 16V 75 CP (D4F)
- Capacitate cilindrică (cmc): 1149
- Cutie de viteze: 5M
- Putere maximă (CP@RPM): 75@5500
- Cuplu maxim (NM@RPM): 107@4250"

Vorbim de cuplu (sau cel putin eu);daca ii puterea maxima,ii "alta mancare de peste".
Cuplul,din ce stiu eu,se defineste prin raportul putere consum,dar poate gresesc.
Tehnicii sa ma corecteze,neaparat,eu sint numai tamplar Posted Image si nu vreau sa greseasca altii (nici eu,clar) din cauza unor calcule eronate sau termeni.

"CAL-PUTERE (CP,BHP)
Puterea produsa de motor se masoara cu o unitate de masura numita cal-putere. Calul putere reprezinta puterea efectiva sau puterea de franare a unui automobil. Trebuie insa retinut ca desi calul putere este mai des utilizat, nu este unitatea de masura „oficiala” a puterii dezvoltate de un motor cu ardere interna, ci watt-ul (1 watt este puterea care corespunde schimbului de energie de 1 joule pe secunda → 1W = 1J/s) sau mai des intalnitul sau multiplu - kilowatt-ul (1kW =1000W). Cu cat numarul cailor putere este mai mare cu atat vehiculul poate atinge o viteza mai mare. Notiunea de "cal putere" vine de la experimentul realizat de James Watt. Acesta folosea caii pentru exploatarea unei mine de carbune. Dorind sa aproximeze puterea unui cal obisnuit a constatat dupã cateva calcule simple ca acesta poate tracta in medie 82 kg-forta. Aceastã valoare se înmulþeºte cu viteza de deplasare a calului care a fost aproximatã la 0,9 m/s. Rezultã 75 kg·m/s. De aici rezultã urmãtoarea formulare: „puterea necesarã pentru a urca 75 kg la înãlþimea de un metru într-o secundã este de 75 kg·m/s. Daca vrem sa exprimam puterea in CP, atunci utilizam urmatoarea formula: 1 kW = 1,36 CP
CUPLUL MOTOR
Reprezinta forta de tractiune a unui motor. Cuplul motor se masoara in Nm (Newton-metru) si reprezinta cuplul fortei pe care o exercita pistonul pe arborele cotit.
Important:
––> Valoarea cuplului motor este variabila in functie de turatia motorului. Cuplul creste pana la o valoare maxima, dupa care scade chiar daca turatia creste in continuare. Notiunea de “cuplu maxim” se refera la aceasta valoare maxima obtinuta la o anume turatie, numita “turatia cuplului maxim”. Turatia cuplului maxim (o gasiti in cartea tehnica a masinii) este recomandabila pentru schimbul de viteze, pentru a solicita cat mai putin transmisia (demaraj fara zgaltaituri)."

"Incerc sa ajut.Am spus incerc,ok? "-plagiat

Edited by alexbjorg, 27 March 2013 - 16:41.


#279
mivol

mivol

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 41
  • Înscris: 01.01.2013
Formulele sunt aceleasi indiferent ca esti tamplar sau fierar, difera doar materialele cu care lucrezi.

Cuplul sau momentul de rotatie este forta inmultita cu bratul fortei, adica: M (Nm) = F (N) x L (m).

Exemplul cel mai bun este parghia - la bratul scurt are forta mare si la bratul lung are forta mica, dar cuplul este acelasi: F1xL1 = F2xL2

Un pic mai greu de inteles in prima faza, dar la angrenaje cu roti (indiferent ca sunt dintate, cu curea, prin frictiune) se aplica acelasi principiu.
Acolo forta periferica (tangenta la roata) este constanta si se schimba cuplul pt ca se schimba bratul fortei (raza rotii).

La motoare, teoretic, la turatia de cuplu maxim randamentul e maxim si consumul minim.
La tractoare nu te intereseaza viteza maxima (evident de ce) ci sa aiba forta de tractiune cat mai mare.

#280
alexbjorg

alexbjorg

    Who cares?!

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,143
  • Înscris: 10.10.2007

View Postmivol, on 27 martie 2013 - 17:06, said:

La motoare, teoretic, la turatia de cuplu maxim randamentul e maxim si consumul minim.
La tractoare nu te intereseaza viteza maxima (evident de ce) ci sa aiba forta de tractiune cat mai mare.

Aia era:randamentul!,adica cel mai bun raport putere/consum.Simteam ca ceva nu era in regula la mine,dar nu puteam "pune degetul pe rana".
Sarumana pentru lamuriri.
Forta de tractiune ar fi puterea maxima,indiferent de consum si turatii,care se afla in general la 90-95% din rpm,adica "pe rosu",nu?Exemplificate mai sus.
Ca la cursele de f1,unde blana primeaza si schimbatul vitezelor aproape de rosu,adica peste cuplul maxim.
Deci la motor cu maxim de ture la 3000,metrom,forta de tarctiune maxima ar fi pe la 2800????si consumul,cit ii!

L.E.
Aia cu forta "liniara" si tangentiala le stiu,dar e bine de stiut si de catre altii Posted Image ca si cultura generala (fara apropos-uri-nici prin gand nu imi trece sa jignesc pe cineva,nici macar "pe nevrute"-ci pura informatie)

View Postmivol, on 27 martie 2013 - 17:06, said:

La tractoare nu te intereseaza viteza maxima (evident de ce) ci sa aiba forta de tractiune cat mai mare.

Deci,si asta cu adresa,degeaba te cramponezi sa ai viteza de 4-5km/h daca cuplul este prea mic pentru o viteza asa mare?! si iti moare motorul in sarcina.
Trebe kgf pentru un plug si de acolo incep calculele,ca aia ii constanta.

View Postmivol, on 27 martie 2013 - 10:11, said:

Din experienta mea cu moto-tartareata mea (un Loncin L90) pot sa spun ca e suficient. Moto singur are aprox.90 kg.
Cu plugul din dotare (cel obisnuit pt motocultoarele mici de la magazinele tip brico) reusesti sa ari cam 15 cm adancime cu viteza cea mai mica - in jur de 2 km/ora.
Este functie si de cat de tare e solul si daca a mai fost arat inainte.
Nah bine ca amu' zici!
Unde ii graficul de la motor?Cuplu maxim?etc
Sa vedem cam cite kgf avem nevoie sa tragem un plug,chiar si din cel mic?Ca de acolo a pornit toata discutia.
Ce reductie are,mai exact ce raport final de reductie are in treapta I???

Edited by alexbjorg, 27 March 2013 - 17:46.


#281
mivol

mivol

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 41
  • Înscris: 01.01.2013
Nici eu nu vreau sa jignesc pe cineva, nimeni nu s-a nascut invatat, orice informatie este bine venita.
Mai ales de la cei care isi "murdaresc" mainile facand cate ceva.

Trebuie sa te contrazic. Forta de tractiune maxima este data de cuplul maxim (am explicat mai sus) nu de puterea maxima.
Puterea este o energie (forta x deplasarea). La viteza maxima se consuma putere maxima, care este data de deplasarea (viteza) maxima si nu neaparat de forta maxima.
La viteza maxima intervine foarte mult inertia - cu totii stim ca dupa ce am pornit ceva este mult mai usor (forta mica) sa-l impingem / tragem.
La putere maxima motorul consuma maxim pt ca este la turatia maxima.
La puterea de cuplu maxim (care, dupa cum s-a mai spus pe aici, este cam 70-75% din puterea maxima) se produce un echilibru intre consum si rezultatele consumului.

#282
alexbjorg

alexbjorg

    Who cares?!

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,143
  • Înscris: 10.10.2007
Ok.In cazul in care "ne doare in cot" de consum si vrem putere maxima,asta inseamna turatie aproape maxima,unde-clar-cuplul este un pic mai mic fata de maxim,da?
Dar la un motoras de 5-6cp,trebuie sa scoatem maxim,tocmai din cauza cuplului mic al motorasului.In acest caz,mergem pe turatie maxima sau pe cuplul maxim?
Concret.In cazul nostru(3000rpm max.) sa se mearga cu calculele pe turatie maxima sau numai cel in care avem cuplu maxim?Ce recomanzi?
Si asteptam kgf pentru plug Posted Image

L.E.
E posibil ca la aceeasi capacitate cilindrica(cmc) sa fie cp diferit?
LC 90 cmc 196 6.5cp
Loncin lc 55 (carte tehnica) 196 cmc 5.5cp (4 kw)
?????????????Posted Image Posted Image

#283
mivol

mivol

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 41
  • Înscris: 01.01.2013
Cum atasez un document PDF? Am fisa motorului Loncin de 6 CP.

Pentru tractoras calculele trebuie facute la cuplul maxim nu la puterea maxima. Dupa cum am mai zis, sunt interesat de forta de tractiune nu de viteza.  

Eu am mai zis ce am in dotare dar a trecut neobservat Posted Image

Eu vreau sa-mi transform Loncinu' intr-un tractoras.
Cu gandul asta l-am ales pe asta (L90). Are cutie de viteza cu roti dintate si ambreiaj multidisc in ulei. Are si mers inapoi.

Forta de tractiune rezulta din calcule cam 400 kgf in viteza 1 (2 km/ora) si cu roti 4.00-8.
Dar real cum o masor? Mi-ar trebui un dinamometru calibrat pe zona asta de forte.

Edited by mivol, 27 March 2013 - 18:59.


#284
addyyyOO7

addyyyOO7

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 110
  • Înscris: 31.10.2008
ioiiii dar a fost ceva activitate in lipsa mea Posted Image
...dar nici eu nu am stat degeaba Posted Image

Am gasit o cutie de viteze la un centru de colectare de materiale reciclabile Posted Image (fiare vechi)... provine de pe un Renault...Are 30 kg... lipseste o planetara... se pare ca are doar 4 trepte, pe a 5-a nu am gasit-o...

Am incercat sa vad si ce rapoarte am in fiecare treapta la iesirea din cutie invartind axul pe care era discul de ambreiaj pana cand axul pe care se prinde planetara a facut o rotatie completa...si am obtinut urmatoarele valori: 12,25; 6,75; 4,25; 3,25 si 2,5 pt marsarier...

In primele 2 trepte am invartit relativ usor axul care intra in cutie...ma gandesc ca dupa ce voi pune ulei se va invarti si mai usor...

Maine am sa desfac partea cu diferentialul ca sa il sudez si sa vad ce e si prin cutie...si ii voi pune ulei ca nu mai are deloc...

View Postmivol, on 27 martie 2013 - 13:10, said:

E corect cum ai calculat (cu 702), mi se parea mie ca iese cam mare cuplul.

Multumesc pt confirmare Posted Image

Quote

motorul de 6 CP seamana cu cel facut la Tohan si cred ca avea puterea asta pe la 3500-3600 rpm, deci un cuplu de 1275x6/3600=2.125 kgfm.
Dar pare a fi uzat, sa zicem 25%, rezulta un cuplu la turatia maxima de 0.75x2.125=1.6 kgfm.

Cuplul la turatia maxima ar trebui sa fie acum 702*6/3000 = 1,4 kgfm, nu?
... de restul calculelor ma voi ocupa mai tarziu Posted Image si voi considera pt cuplul max turatia de 2400 rpm (80% din turatia max)... voi incerca si varianta la 75% din turatia maxima, adica la 2250 rpm...

Eu nu am nevoie sa ar la adancime de 15cm...de aceea am zis ca vreau viteza mai mare... mai avantajos e sa folosesc freza daca vreau sa lucrez la o adancime mai mare (gen 10-15cm) ;) chiar daca viteza va fi mai mica , latimea de lucru va fi mai mare :P


@ Alex - la o anume capacitate poti sa ai mai multe variante de putere in functie de ce se vrea de la acel motor... daca vrei putere multa atunci supraalimentezi motorul si vei avea si putere si cuplu, dar consum ridicat... daca vrei sa fie mai economic, se umba la reglaje (carburator in cazul nostru), eventual si raportul de compresie difera, puterea este mai mica dar are cuplu mai mare fata de un motor de capacitate mai mica, care dezvolta aceeasi putere Posted Image

..sper sa intelegi ce am vrut sa spun Posted Image

@Mivol - fisierul pdf il poti incarca la fel ca si cum ai pune o imagine, numai sa nu fie mai mare de 8Mb

Attached Files

  • Attached File  1.jpg   409.26K   81 downloads
  • Attached File  2.jpg   353.09K   105 downloads
  • Attached File  3.jpg   330.05K   110 downloads
  • Attached File  4.jpg   293.3K   124 downloads
  • Attached File  5.jpg   620.91K   131 downloads
  • Attached File  6.jpg   657.73K   124 downloads

Edited by addyyyOO7, 27 March 2013 - 19:28.


#285
alexbjorg

alexbjorg

    Who cares?!

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,143
  • Înscris: 10.10.2007

View Postmivol, on 27 martie 2013 - 18:58, said:

Cum atasez un document PDF? Am fisa motorului Loncin de 6 CP.Clic pe"mai multe optiuni de raspuns"->"selecteaza fisiere"->apare fereastra cu calculatorul,cauti si clic pe fisier->save.Se uloadeaza fisierul si apare jos o mica poza sau ceva asemanator si linga ea"adauga in mesaj"


Pentru tractoras calculele trebuie facute la cuplul maxim nu la puterea maxima. Dupa cum am mai zis, sunt interesat de forta de tractiune nu de viteza.  

Eu am mai zis ce am in dotare dar a trecut neobservat Sry,nu am observat .Mea culpa!

Eu vreau sa-mi transform Loncinu' intr-un tractoras.
Cu gandul asta l-am ales pe asta (L90). Are cutie de viteza cu roti dintate si ambreiaj multidisc in ulei. Are si mers inapoi.

Forta de tractiune rezulta din calcule cam 400 kgf in viteza 1 (2 km/ora) si cu roti 4.00-8.
Dar real cum o masor? Mi-ar trebui un dinamometru calibrat pe zona asta de forte.Iei 400kg de ceva,si daca motocultorul le ridica la 1m prin tragere intr-o secunda...Posted Image


Siacum nu mai pot eu sterge poza aia :D

Attached Files


Edited by alexbjorg, 27 March 2013 - 19:34.


#286
mivol

mivol

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 41
  • Înscris: 01.01.2013
am pus documentul

Attached Files



#287
Ion_Bumbu

Ion_Bumbu

    User asocial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,591
  • Înscris: 31.01.2010

View Postmivol, on 27 martie 2013 - 18:58, said:

Dar real cum o masor? Mi-ar trebui un dinamometru calibrat pe zona asta de forte.

Ete fix dinamometru!
Cu formulele stai bine deci mere versiunea de jos:
iei o sufa  de vre`o 8mm de otel , dai anvelopa de pe roata jos , suspenzi moto de ceva si ridici o greutate respectabila
legata de acel cablu.
Acuma variatiuni pe aceeasi tema sint destule , scripete legat pe un stilp , grinda si moto fixat de ceva pe orizontala .
Sufa trecuta peste scripete si ridici greutatea si vezi ce si cum. Iasa ceva in genul unui cabestan .
Oricum e doar teoretica solutia , daca din calcule rezulta 400Kg clar atita iese.
Problema e alta , rezistenta angrenajelor , un moto de 90Kg nu va putea pune niciodata o forta de 400Kg tractiune in roti .
Precis sint calculate la moment mai mic .

Grig

P.S M`a batut si pe mine ideea cu un tractoras, da intr`un fel ca imi e si groaza sa va zic......

Edited by Ion_Bumbu, 27 March 2013 - 19:50.


#288
alexbjorg

alexbjorg

    Who cares?!

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,143
  • Înscris: 10.10.2007
Mi-a batut la usa mecanicul la care am fost azi cu masina(rotule inferioare,I.T.P.cu revenire) si mi-a adus bunatatile.iata-le:
Attached File  IMG_20130327_195047.jpg   472.88K   85 downloads Attached File  IMG_20130327_195101.jpg   492.02K   85 downloads Attached File  IMG_20130327_195129.jpg   448.31K   78 downloads
Pentru cine nu a prins de la inceput,sint capete de planetara dinspre fuzeta cu rotile dintate prezentate mai in urma sudate "pe buza"

Rotulele numai atatea a avut,mai trebe una,astea fiind pentru puntea fata,unde voi folosi aceleasi roti de dacie cu fuzete (ca la original,m-ai putin caseta de directie).

Cilindreea/cp acum pricepui.Urata treaba atata cit eu nu pot sa ma bizui doar pe cartea tehnica,si de acolo sa imi scot maxim torque :D

Anunturi

Second Opinion Second Opinion

Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale.

Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate