Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Challengers (2024)

Care mai sunt mediile de admitere...

Laptop cu HDD atasare memorie MMC...

Hartile google nu mai au chenarul...
 Tomate in ghiveci la curte?

Idei cale de actiune recuperare g...

Intoleranța lactoza- vegan v...

Tobe acustice insonorizare in blo...
 Cine canta? Fragment din melodie...

Tablou sigurante Dacia Sandero 2012

Baby Reindeer - 2024

Hotii voteaza hoti?!
 Camera video masina

Zilele emailului din gospodaria n...

Best gaming laptop?

Humane (2024)
 

Industria bucureșteană: ce a fost, câtă a mai rămas

* * * * - 4 votes
  • Please log in to reply
2856 replies to this topic

#523
r_murphy

r_murphy

    ANTENIST SPALAT PE CREIER

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,113
  • Înscris: 30.04.2007

View Postdjl, on 23 martie 2019 - 20:08, said:

Dar despre fostele fabrici de cărămidă din zona Balta Albă - Titan - Săjan ştiţi ceva?   Posted Image  Sau cele din zona Colentina.
r_murphy, bănuiesc că ai cumpărat dulciuri de la fabrica de lângă şcoala nr. 56   Posted Image   Cred că pe acolo producea doar bomboane.

fabrica de caramida aflata pe actualul loc al clubului juventus colentina s-a  .. inchis in 77, cind i s-a daramat cosul la cutremur, oricum nu mai functiona
delicia .. nu avea magazin de desfacere la poarta, desi am impresia ca mai bagau marfa "pe mana scurta" la alimentara de vis a vis ..

#524
djl

djl

    Smrt fačizmu, sloboda narodu! Îmi cresc amprenta de Carbon

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,586
  • Înscris: 13.06.2004
Deci magazinul de la fabrică e post-Decembrist.
Ce s-a închis?   :huh:

#525
Bogotta

Bogotta

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,456
  • Înscris: 24.02.2017
Ia fiti atenti la adresa acestei fabrici de conserve. Acum e un simplu depozit acolo sau ma inseala pe mine memoria ?

Attached Files



#526
djl

djl

    Smrt fačizmu, sloboda narodu! Îmi cresc amprenta de Carbon

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,586
  • Înscris: 13.06.2004
Nu ştiu dacă e depozit, dar sunt spaţii comerciale. Nici prin cap nu-mi trecea că a fost asta pe acolo.
În domeniul industriei alimentare avem mult potenţial, dar nu-l exploatăm   :(

Edited by djl, 24 March 2019 - 11:23.


#527
r_murphy

r_murphy

    ANTENIST SPALAT PE CREIER

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,113
  • Înscris: 30.04.2007

View Postdjl, on 23 martie 2019 - 20:45, said:

Deci magazinul de la fabrică e post-Decembrist.
Ce s-a închis?   Posted Image
subiectul fiind?

#528
valirex

valirex

    Muzeul Lampilor

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,746
  • Înscris: 30.07.2006
Demolarea stadionului Giulesti a avansat,iata cateva poze actuale:

Attached Files



#529
Bogotta

Bogotta

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,456
  • Înscris: 24.02.2017
Reclamă interbelică  (aprox. 1932), emailată pe tablă embosata pentru produsul "DIANA - fricțiunea mondială, înviorează corpul, combate nevralgia, răceală, junghiuri, gripă".


Fabrica in București, Soseaua Vitan, nr.11.

#530
valirex

valirex

    Muzeul Lampilor

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,746
  • Înscris: 30.07.2006
Interesanta inscriptia"marca depusa"Posted Image
Cred ca era echivalentul de azi la marca inregistrata,dar S.A.R. de la ce venea oare?

#531
djl

djl

    Smrt fačizmu, sloboda narodu! Îmi cresc amprenta de Carbon

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,586
  • Înscris: 13.06.2004
S.A.R. = Societate Anonimă Română. Adică un fel de societate pe acţiuni. E traducere din Franceză.
Unele societăţi străine făceau S.A.R.-uri ca să plătească taxe mai mici la import (dacă asamblai pe aici taxele de import erau mai mici). "Ericcson" S.A.R. sunt curios dacă asambla telefoane... acumulatorii (inclusiv Fero-Nichel) cred că erau importaţi.
Să includem şi Centrala de gaz aerian şi Centralele electrice Diesel Filaret şi termică Grozăveşti la industrie?
În interbelic existau diverse ateliere de fabricaţie, montaj, reparaţii. Apropos de reparaţii, nu ştiu dacă şi pe aici sau numai la Retro R.A.T.B. am pus un articol despre Atelierere Centrale (U.R.A.C.).

Edited by djl, 28 March 2019 - 20:57.


#532
valirex

valirex

    Muzeul Lampilor

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,746
  • Înscris: 30.07.2006
Pe Calea Victoriei s-a pus in functiune prima centrala electrica din Bucuresti,in 1882,stie cineva unde se afla aceasta mai exact?
Am gasit aceasta poza pe net:

#533
Bogotta

Bogotta

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,456
  • Înscris: 24.02.2017
Hai sa va vad dragi forumisti daca stiti unde era fabrica asta. Hai repejor :)

Attached Files



#534
djl

djl

    Smrt fačizmu, sloboda narodu! Îmi cresc amprenta de Carbon

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,586
  • Înscris: 13.06.2004
Prima centrală a fost instalată în 1882 într-o clădire ce se afla pe locul Biblotecii Central Universitare. Se compunea dintr-o centrală cu dinamuri "Brush" 4 x 500 Volţi = 2000 Volţi (dinam = era de c.c.), dinamurile fiind acţionate de o locomobilă. Se folose la iluminatul vechiului Palat Regal şi a Palatului Cotroceni. Conductoarele aeriene erau de 2.000 Volţi, cabluri Cupru, secţiune 50 m.m. 2. Stâlpi de lemn. Iluminarea se făcea cu lămpi cu arc electric, înseriate.
La fostele ateliere C.F.R. ce se aflau pe locul Palatului C.F.R. (Min. Transporturilor) s-a dat în folosinţă în Sept. 1882 o centrală pt. iluminatul atelierelor şi a gării (care încă se numea Gara Târgoviştii, de Nord devenind în 1888)
În 1883 a  fost la Palatul Regal (ăla vechi, care a fost demolat în anii '30). Asigura şi iluminatul exterior al Teatrul Naţional (cel bombardat în August 1944 şi care se afla pe locul Teresei "Anda" unde e acum Hotel "Novotel") şi Cişmigiul.
În 1885 se pune în funcţiune cea de la Teatrul Naţional, cu maşini cu aburi de 25 C.P. care acţionau dinamuri "Edison". Vechea centrală a fost mutată la Peleş.
Ţinând cont că aceste centrale erau mici şi rudimentare, poza aia de mai sus nu are cum să fie cu vreuna!
Au mai existat şi centrale de clădiri, căci din cauza concesiunii cu Soc. de Gaz deabea în 1906 s-a putut instala reţea publică electrică în oraş (până atunci nu mersese decât în zonele unde nu avea societatea concesiune, adică unele bulevarde şi zona Abator). Concesiunea expira în 1908, dar nu au vrut s-o piardă aşa că în 1906 au băgat şi electrictate, devenind Soc. Generală de Gaz şi Electricitate.
În Braşov, şi din cauza unei concesiuni cu o societate de gaz s-a început abia în 1933 electrificare generală, deşi oraşul nu era deloc unul subdezvoltat.
Tot din cauze anumite Timişoara a avut tramvai electric după Bucureşti, deşi iluminat public pe străzi a avut din 1884. La Timişoara tramvai electric din 1899, la Bucureşti din Dec. 1894.
În 1911 apar în Bucureşti liniile de tramvai electrice
16 Halele Centrale - Obor via Smârdan, Banca Naţională, Academiei, Palat, Grădina Icoanei, Gemenii, Viitor (ului). Traseul pe ambele sensuri care era odinioară pe Academiei
17 Gara de Nord - Obor (via Polizu, Verde (G-ral Gh. Manu),  Bd. Lascăr Catargiu, P-ţa Romană... Iocanei)...
18 Halale Centrale - Căuzaşi - Labirint - Traian - Foişorul de Foc
19 P-ţa Buzeşti - Str. Dr. Sergiu (nu ştiu cum se numea pe atunci) - Str. Spitalului (Dr. Felix) - Bd. Filantropiei (Ion Mihalache) - Str. Arh. Ion Mincu - Rondul I Kiseleff
Depoul de electrice bănuiesc că era la Cotroceni (sau făcuseră şi la Victoriei?)

Str. Unirei = Str. Unităţii. nr. 3 e la începutul dinspre Cal. Dudeşti, deci se afla până probabil la demolările din anii '80 pe la începutul Str. Unităţii (nu mai ştiu cum îi zice acum străzii). Sau a existat până la boomul imobiliar clădirea?   Posted Image

Edited by djl, 29 March 2019 - 01:31.


#535
Bogotta

Bogotta

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,456
  • Înscris: 24.02.2017
Mersi frumos Stefan.

#536
djl

djl

    Smrt fačizmu, sloboda narodu! Îmi cresc amprenta de Carbon

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,586
  • Înscris: 13.06.2004
Str. Unităţii se numeşte azi Traian Popovici.
Traseul spre Kiseleff a lui 19 avea ulterior să fie preluat de 20. A circulat până în 1959 acolo.
Şi tot în 1911 a apărut 15 Gara de Nord - Antrepozite (buclă de întoarcere prin triunghiul Şos. Viilor, Str. Odoarei, Bd. Regina Maria). De la P-ţa Romană ieşea prin Str. Mendeleev, Str. G. Clemenceau (Corabiei cred că se numea pe atunci), Str. Episcopei. La fel ieşea şi 17, după care ce trecea prin P-ţa Palatului ieşea în Str. Rosetti, deşi văd că exista Bd. Colţei...
Hartă din 1911: https://www.ideiurba...alte-documente/
Într-o poză am văzut că unul din vechii stâlpi de susţinere a reţelei de contact a tramvaielor (cel de la intersecţia Str. C.A. Rosetti cu Str. Boteanu) a fost turnat la "Meteor" Ploieşti. Oare la "Lemaître" or fi fost turnaţi?   Posted Image  La peronul 1 al Gării de Est (Obor) am văzut unii turnaţi acolo (susţin acoperişul peronului).
La Ploieşti o dată cu modernizarea linei de tramvai au dat jos stâlpii metalici interbelici de care nu se atinseseră comuniştii când lărgiseră Bd. Republicii! (Bd. Ferdinand la instalarea acelor stâlpi, pe vremuri Cal. Câmpinei - că deh, ieşi spre Câmpina acolo).

Ca f.d. cred că ultima linie de tramvai cu cai din Bucureşti a fost 5.

Edited by djl, 29 March 2019 - 02:00.


#537
malmoth

malmoth

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,850
  • Înscris: 11.10.2006
str Unitatii a fost impartita in doua  - Unitatii/T. Popovici de la Dudesti spre Baba Novac si Brailita de la Dudesti spre Vitan. La un moment dat era si fabrica de ace acolo.
Primul depou de tramvaie electrice a fost la Cotroceni, realizat odata cu prima linie de tramvai electric in 1894. A fost vandut Societatii de Gaz si Electricitate pentru extinderea Uzinelor Grozavesti in 1943, deoarece STB avea capacitati destule de garare - doua depouri noi (Dudesti - 1938 si Bucurestii Noi - 1942 si Panduri reconvertit din autobaza tot in 1942).
Depoul servea pentru garararea unor vagoane care faceau serviciul pe linia 14 sau 28 apoi pentru autobuzele ce mergeau pana la Pirotehnia Armatei, pe splai; in paralel cu acestea mai fiinta si atelierul de cale STB.
Exista fotografii cu interiorul depoului, o remiza cu doar trei linii. De la depou spre podul Cotroceni era linie dubla* - unde este benzinaria era o bucla de intoarcere iar inspre podul Grozavesti tot linie dubla dar tramvaiele intorceau in triunghi.

* continua pe malul drept pana la podul Stirbei Voda dupa care traversa si intra pe cel stang, pana la introducerea (prelungirea) sensurilor unice spre Stavilarul Ciurel in 1958. De asemenea, linie dubla era si pe sos. Cotroceni pana sus la Palat (instalata in 1931) - venind din deal spre Dambovita, firul de pe sos. Cotroceni dintre str. Carol Davila si splai nu era folosit in mod curent, decat pentru retrageri, in mod obisnuit se folosea bucla lui 14 din cartier de pe Carol Davila si Dr. Lister (1934-1935 scoasa in 1958 si inlocuita cu troleibuze)

Edited by malmoth, 29 March 2019 - 02:25.


#538
a_user

a_user

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,334
  • Înscris: 22.04.2017
djl, faci ce faci si tot la RATBajungi atat pe topicul asta cat si pe "Bucurestiul de alta data".Posted Image

#539
valirex

valirex

    Muzeul Lampilor

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,746
  • Înscris: 30.07.2006

View Posta_user, on 29 martie 2019 - 15:13, said:

djl, faci ce faci si tot la RATBajungi atat pe topicul asta cat si pe "Bucurestiul de alta data".Posted Image

Chiar caPosted Image. Eu chiar am crezut ca sunt pe Bucurestii de alta data,nu mi-am dat seama unde citesc.

#540
malmoth

malmoth

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,850
  • Înscris: 11.10.2006
Exista Retro RATB pe aria de Auto dar nimeni nu se inghesuie acolo.

Anunturi

Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă

Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne.

Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate