Anvelopele de iarna obligatorii intre 1 noiembrie si 1 martie
Last Updated: Feb 28 2012 22:44, Started by
Courage
, Jun 29 2011 10:21
·
0
#1
Posted 29 June 2011 - 10:21
E oficial: anvelopele de iarna obligatorii intre 1 noiembrie si 1 martie
Quote Deputatii au adoptat in cursul zilei de astazi Ordonanta Guvernului 5/2011 care ii obliga astfel pe soferi sa isi echipeze masinile cu anvelope de iarna intre 1 noiembrie si 1 martie, in fiecare an. Ordonanta a primit 153 de voturi pentru si 123 de voturi impotriva, doar un singur deputat abtinandu-se. Soferii care vor conduce masinile in perioada indicata mai sus pe drumurile publice care sunt acoperite cu zapada, gheata sau polei folosind cauciucuri de vara risca amenzi intre 2.500 si 4.000 de lei, precum si retinerea talonului pana la achitarea amenzii. Iar in cazul in care soferul care nu si-a echipat masina corespunzator este implicat si intr-un accident, acesta va trebui sa suporte si cheltuielile necesare pentru repararea drumurilor si despagubirile pentru pagubele create in urma accidentului. Una dintre prevederile oarecum ciudate ale noii Ordonante de Urgenta specifica faptul ca anvelopele all-season sunt considerate anvelope de iarna, astfel ca soferii vor putea circula cu ele si pe durata sezonului rece. Proiectul de lege conform carora anvelopele de iarna devin obligatorii pe durata iernii a fost elaborat de Ministerul Transportului la inceputul lunii noiembrie a anului trecut, atunci cand au fost propuse amenzi cuprinse intre 540 de lei si 1200 de lei pentru soferii care circula cu masinile echipate necorespunzator. |
#2
Posted 29 June 2011 - 10:25
Foarte bine, am vorbit deja sa iau si jante si anvelope... nu mai astept sezonul ca la balamucul de atunci e jale.
|
#3
Posted 29 June 2011 - 10:32
E stipulat undeva ce se intampla daca voi conduce masina in perioada indicata mai sus pe drumurile publice care NU sunt acoperite cu zapada, gheata sau polei folosind cauciucuri de vara ??
|
#4
Posted 29 June 2011 - 10:47
Cauciucul are alte proprietati sub 7 grade asa ca poate fi si uscat pe jos daca sint -20 grade vei avea alta aderenta cu alea de iarna.
Strict la intrebare: se vor toci mai repede iar dpdv legal esti pasibil de sanctiune. E foarte posibil sa fie ca anul acesta, prin februarie sa fie o caldura de peste 15 grade si apoi dupa 1 martie sa vina gerul si sa ai nevoie de anvelope de iarna. Trebuia cumva stipulata o data, nu? |
#5
Posted 29 June 2011 - 10:55
Daca carosabilul nu este acoperit de zapada,gheata sau polei conform legii ai voie cu anvelope de vara .
|
#6
Posted 29 June 2011 - 11:06
In lege se spune clar ca intre 1 nov si 1 martie trebuie anvelope de iarna. Ca se tocesc mai repede nu e o problema, daca peste noapte vine vreo zapada si tu ai anvelope de vara spui ca ieri era uscat pe jos? E un nonsens, ne uitam la altii, raminem uimiti dar noi nu aplicam.In fond, ficare face cum vrea, eu am avut in ultimii 5 ani 2 seturi fara sa fie vreo lege, ma uitam la aia cu anvelope de vara cum patinau...
|
#7
Posted 29 June 2011 - 11:16
Pe carosabil uscat, anvelopele mele de vara (Khumo KH17) franeaza mult mai bine fata de cele de iarna (Vredestein Wintrac XTreme). Bine, recunosc, abea dupa ce le-am luat am vazut ca sunt dedicate mai mult pt. viteza decat pt. zapada dar exact despre asta vorbeam - cum se comporta pe carosabil uscat/umed/mazga.
Intr-adevar, pe zapada diferenta este de la cer la pamant. IulianX a pus o intrebare pertinenta: e un nonsens sa pun anvelopele de iarna pe 1 noiembrie, stiind ca nu o sa ies din oras, cand prognoza pe urmatoarea luna anunta numai temperaturi peste 10C. |
#8
Posted 29 June 2011 - 11:52
M-am uitat in fuga de dimineata peste OUG si n-am observat sa fie mentionata obligativitatea anvelopelor de iarna in perioada 1 noiembrie - 31 martie, ci numai pe drumurile acoperite de zapada,gheata sau polei. E posibil sa fiu in eroare.
|
#9
Posted 29 June 2011 - 12:00
Cum isi da seama politistul ca is de iarna?
Pe ale mele scrie: "KELLY WINTER" si au profilul agresiv de iarna, insa nu scrie si "M+S". Sa le arunc si sa iau altele? Desi nu le-am folosit decat o iarna... Plus ca sunt foarte multumit de ele desi au fost de buget. |
#10
Posted 29 June 2011 - 12:01
|
#11
Posted 29 June 2011 - 12:06
Din pacate anvelopele fara M+S nu sunt legale in conditii de iarna. Aceste anvelope chiar daca sunt de iarna nu sunt inscriptionate conform normelor UE, ele fiind probabil destinate altor piete (in afara UE).
|
#12
Posted 29 June 2011 - 12:08
CGDBZ, on 29th June 2011, 13:06, said: Din pacate anvelopele fara M+S nu sunt legale in conditii de iarna. Aceste anvelope chiar daca sunt de iarna nu sunt inscriptionate conform normelor UE, ele fiind probabil destinate altor piete (in afara UE). Pai pe toate site-urile apar ca fiind de iarna. Si din moment ce se vand in UE.... "ST" de la ce vine? Nu de la Snow Tyre? Edited by numeoarecare, 29 June 2011 - 12:35. |
#13
Posted 29 June 2011 - 12:40
CGDBZ, on 29th June 2011, 13:06, said: Din pacate anvelopele fara M+S nu sunt legale in conditii de iarna. Aceste anvelope chiar daca sunt de iarna nu sunt inscriptionate conform normelor UE, ele fiind probabil destinate altor piete (in afara UE). |
#14
Posted 29 June 2011 - 13:05
Dupa cate am inteles eu, daca circuli in intervalul mentionat pe o sosea fara zapada, polei, gheata, nu esti pasibil de vreo amenda, dar suporti riscurile penalizarilor pecuniare in caz de accident.
Consider ca forma actuala a legii este cat se poate de corecta. Daca nu esti incaltat corespunzator macar belesti ochii si atentia. Altfel, decartezi banu'. |
#15
Posted 29 June 2011 - 13:17
Si ce faci cu politistii pusi pe spagi? Cum demonstrezi tu ca poleiul/zapada era doar in imaginatia politistului si ca ai fost sanctionat incorect?
Nu cred ca politistii de la rutiera au nevoie de mai multa putere. Ba din contra. Edited by figo1988, 29 June 2011 - 13:20. |
|
#16
Posted 29 June 2011 - 13:18
numeoarecare, on 29th June 2011, 13:00, said: Cum isi da seama politistul ca is de iarna? winter.jpg 1.98K 23 downloads winter2.png 117.41K 111 downloads Edited by alex_pescaru, 29 June 2011 - 13:22. |
#17
Posted 29 June 2011 - 13:56
danghetau, on 29th June 2011, 10:47, said: Cauciucul are alte proprietati sub 7 grade asa ca poate fi si uscat pe jos daca sint -20 grade vei avea alta aderenta cu alea de iarna. cauciucurile de iarna sunt mai bune pe gheata si zapada. |
#18
Posted 29 June 2011 - 14:02
Diferențele cresc gradual nu discret (peste 7 grade nici o diferență, sub 7 alea de vară-s praștie)
|
Anunturi
Bun venit pe Forumul Softpedia!
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users