Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Merita un Termostat Smart pentru ...

Sfat achizitie MTB Devron Riddle

Problema mare cu parintii= nervi ...

switch microtik
 Permis categoria B la 17 ani

Sfaturi pentru pregatirea de eval...

Crapaturi placa

cum imi accesez dosarul electroni...
 Momentul Aprilie 1964

Sursa noua - zgomot ?

A fost lansat Ubuntu 24.04 LTS

Pareri apartament in zona Berceni?
 Free streaming SkyShowtime de la ...

Skoda Fabia 1.0 TSI (110 CP)- 19 ...

Mezina familiei, Merida BigNine

The Tattooist of Auschwitz (2024)
 

Cauciucurile de iarna - cum e in Europa

- - - - -
  • This topic is locked This topic is locked
227 replies to this topic

#37
rotnic

rotnic

    Proud "United Gashka" member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,793
  • Înscris: 28.11.2005
Azi mai mult m-am ferit de altii decat sa pilotez prin Ploiesti. Polei, intra ABS-ul la frana dar in rest mergea struna.

#38
Evergreen

Evergreen

    Proud "United Gashka" member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,922
  • Înscris: 09.12.2004

View PostCourage, on 9th December 2010, 10:28, said:

Capital
informatiile de acolo puteau fi verificate cautind cuvinte cheie in limba lu' Ghiote
http://www.winterrei...licht_29KFG.pdf
sau mai simplu, pe site-ul mae:
http://www.mae.ro/tr...itions/3670#801
Condiții privind traficul auto

    * Circulația auto:
      În Austria, circulația auto se efectuează pe partea dreaptă a drumului.
      Funcționează sistemul priorității de dreapta.
     În perioada 1 noiembrie ? 15 aprilie este obligatoriu ca autoturismele să fie dotate cu cauciucuri de iarnă.
      Accesul pe autostrăzi se face în baza unor vignete (Autobahn Vignette), care se procură contra cost de la punctele de trecere a frontierei, de la benzinării sau de la magazinele de difuzare a presei. Vigneta se lipește în mod obligatoriu pe parbrizul mașinii. Dacă nu respectați această obligație, riscați o amendă de 120 euro.
    * Starea drumurilor
      Starea generală a drumurilor și infrastructurii este foarte bună.
    * Centura de siguranță
      În Austria centura de siguranță (inclusiv locurile din spate) și farurile aprinse, în timpul deplasării, sunt obligatorii.
    * Aparatele anti-radar și de detectare a radarului
      Folosirea aparatelor antiradar este interzisă în Austria.
      Folosirea acestor dispozitive de detectare a aparatelor radar constituie contravenție, iar sancțiunea prevăzută constă în amendă (până la 4 000 euro) și confiscarea aparatului. De asemenea, există posibilitatea reținerii temporare a autoturismului.
    * Limitele de viteză admise
      - 50 km/h în localități
      - 100 km/h pe șoselele rapide și pe drumurile naționale
      - 130 km/h pe autostrăzi

Există și porțiuni cu restricții, marcate corespunzător.

Depășirea limitelor de viteză, conform ultimelor reglementări, se pedepsește cu amendă cuprinsă între 70 și 730 euro și suspendarea permisului de conducere.

În cazul în care ați încălcat o regula de circulație, sunteți obligat să plătiți amenzile pe loc, în caz contrar putându-vă fi confiscate plăcuțele de înmatriculare sau alte bunuri până la achitarea acestora.

Este foarte important sa dispuneți de bani cash deoarece poliția de autostradă, de cele mai multe ori, solicită ca plata amenzilor să fie făcută pe loc. Sunt rare cazurile în care amenzile pot fi plătite și prin sistemul ?Carte de credit? (Bankomat). În aceste situații, echipajele de poliție sunt dotate cu aparatura corespunzătoare.

În cazul în care vă este aplicată o amendă, vă recomandăm să solicitați să vă fie eliberată o chitanță pentru suma plătită.

Conducerea autovehiculelor sub influența băuturilor alcoolice se pedepsește cu amendă în cuantum de 150 Euro și până la 5 500 euro și suspendarea permisului de conducere.


PS: cind mergeti in austria fara gume de iarna si se intimpla un accident, chiar daca nu sinteti de vina voi, dintosu' o sa taie chitanta de amenda cu 3 zero-uri asa ca musai sa va adresati acelui ziar pt decontare :lol:

bun comentariu la articolul de inceput al topicului:
M S la 9 decembrie, 07:37 a spus:

Nicaieri în lume nu exista o lege care obliga automobilistul sa adapteze viscozitatea uleiului în functie de sezon. Nici rezistenta la înghet a lichidului de spalat parbrizul. Cu toate acestea, orice automobilist dotat cu ratiune urmeaza scrupulos aceste sfaturi simple. Asa cum nimeni nu se plimba iarna în pantaloni cu mâneca scurta si sandale, tot asa logica ar vrea ca iarna, masinile sa fie încaltate cu anvelope de iarna. Fara vreo obligativitate impusa prin lege. Daca treaba este usor de înteles de cei dotati cu creier si minte, românilor le lipseste aceasta din urma. Si bineînteles, daca ninge pe sosele, "aia" sunt de vina, adica cei care nu deszapezesc la timp(?) si peste tot în acelasi timp(?). "Aia" care nu dau cu "material antiderapant" la timp(?) si peste tot în acelasi timp(?). În România vina este mereu a celuilalt.


Cum naiba se face ca totusi sint roman da' in acelasi timp am creier si minte ?!?!? :lol:

Edited by Evergreen, 15 December 2010 - 19:24.


#39
overseas

overseas

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 38,104
  • Înscris: 09.01.2007

View PostEvergreen, on 15th December 2010, 19:25, said:

Cum naiba se face ca totusi sint roman da' in acelasi timp am creier si minte ?!?!? :lol:

Pai nu esti un bun roman.

#40
Evergreen

Evergreen

    Proud "United Gashka" member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,922
  • Înscris: 09.12.2004
mda, ce mi-ar mai placea sa fiu un bun american, platitor de taxe in Miami (sa nu am nici o treaba cu anvelopele astea de iarna) :lol:

#41
cipaul

cipaul

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,171
  • Înscris: 15.10.2006

View Postrvic77, on 15th December 2010, 16:42, said:

Problema e ca exista soferi ce conduc la limita masinii si atunci accidentele sunt mai nasoale din cauza vitezii mai mari. Consider condusul prudent iarna  mult mai eficient decat increderea oarba in cauciucuri sau masina, cauciucurile de iarna sunt excelente pentru fluidizarea in oras - reduc timpul de plecare de la stop, dar nu recomand sa pastrezi distanta mica ca si vara chiar daca ai gume de iarna.

Astazi, -12 grade si gheata pe 50...80% din suprafata drumului.
Fixat bine morcovul marimea XXL in locasul potrivit si pornit cu cauciucuri de "vara" (asa sunt catalogate desi ele sunt pt. altceva).
Pipait cauciucuri de iarna si de "vara" ale aceluiasi producator: cele de iarna moi parca nici nu sau intarit de la temperatura iar cele de "vara" intarite dar nu exagerat.

O curba care se ia cu +80 cu cauciucurile de vara pe uscat cu cele de iarna cu cca. 70 s-a abordat cu doar 50...55 la ora fara nici un derapaj. Ghiata la temperatura aia are ceva aderenta.

Tot circa 2..3 la suta au fost zmeii care nu erau multumiti cu viteza de 55....65 la ora din coloana si faceau slalom chiar la peste 80 km/h. Bineinteles incaltati adecvat.

Cum era de asteptat accident: BMW echipat cu cauciuri de sezon ( dupa profil) a iesit in afara carosabilului cu spatele: roata ramasa rupta pe sosea. Posibil victime fiindca erau 3..4 masini de politie la accident.
Urmare: coloane pe cele doua sensuri de peste 1000 masini.
Ce e drept gheata s-a terminat imediat dupa zona accidentului.

Intrebare pentru experti: care sunt distantele care trebuie pastrate intre masini in functie de conditiile meteo?
Circa 90% din soferii de astazi nu au respectat distanta minima pe care o retin ca corecta.

#42
aalinn

aalinn

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,907
  • Înscris: 25.09.2007
cipaul te-ai gandit ca esti unul dintre vinovatii moral ?
pai ala cu BMW si-a calculat ca merge cu 70 km/h si ajunge intr-o ora la destinatie
cum a dat de slapi care merg cu 55 km/h sa enervat si a calcat-o sa recupereze timpul pierdut din cauza slapilor...

#43
calinkgb

calinkgb

    "United Gashka" mobile team

  • Grup: Moderators
  • Posts: 75,844
  • Înscris: 15.08.2008

View Postcipaul, on 15th December 2010, 19:59, said:

Intrebare pentru experti: care sunt distantele care trebuie pastrate intre masini in functie de conditiile meteo?
Circa 90% din soferii de astazi nu au respectat distanta minima pe care o retin ca corecta.

Nu sunt espert, dar risc un raspuns - pe o asemenea vreme cum e acum in TM - btw, unde-i meseriasul ala de zicea ca in TM nu e iarna, de obicei, sa-l trimit sa se dea nitel pe strazile minunatului oras de 5 *, care este - las de obicei distanta tripla decat in mod obisnuit.
Asta in conditiile in care am cauciucuri de iarna, si pot cupla 4x4 la nevoie.

Edited by calinkgb, 15 December 2010 - 20:19.


#44
Evergreen

Evergreen

    Proud "United Gashka" member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,922
  • Înscris: 09.12.2004
eu ma enervez si atunci cind e uscat si cald afara iar ei merg cu 50 la ora pe Valea Muresului si aduna coloana imensa in spatele lor, dar sint offtopic :D

distanta nu se lasa nici iarna nici vara pentru ca se gaseste imediat un dashtept care sa te depaseasca :D
la semafor las loc in fata sa am loc de intors daca e unu d-asta in spate si vine lansat pe frina....

#45
cipaul

cipaul

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,171
  • Înscris: 15.10.2006

View Postaalinn, on 15th December 2010, 20:10, said:

cipaul te-ai gandit ca esti unul dintre vinovatii moral ?
pai ala cu BMW si-a calculat ca merge cu 70 km/h si ajunge intr-o ora la destinatie
cum a dat de slapi care merg cu 55 km/h sa enervat si a calcat-o sa recupereze timpul pierdut din cauza slapilor...

Eu am mers cu viteza coloanei adica a celor vreo 98% din soferi incaltati cu ce erau fiecare. In plus era vorba de localitate.
Cel cu BMW-ul era pe sensul opus si se pare ca a intrat pe zona cu gheata chiar inainte de derapaj la o viteza de genul +100.
Cam asta incerc sa explic: viteza, iarna trebuie redusa suficient ca sa evite capcanele de genul gheata, polei, denivelari acoperite cu gheata.

View Postcalinkgb, on 15th December 2010, 20:18, said:

Nu sunt espert, dar risc un raspuns - pe o asemenea vreme cum e acum in TM - btw, unde-i meseriasul ala de zicea ca in TM nu e iarna, de obicei, sa-l trimit sa se dea nitel pe strazile minunatului oras de 5 *, care este - las de obicei distanta tripla decat in mod obisnuit.
Asta in conditiile in care am cauciucuri de iarna, si pot cupla 4x4 la nevoie.

Asa stiu si eu.
Cum evaluezi distanta asta in functie de viteza?  :rolleyes:

#46
calinkgb

calinkgb

    "United Gashka" mobile team

  • Grup: Moderators
  • Posts: 75,844
  • Înscris: 15.08.2008
Cum as putea sa o evaluez daca nu vizual? Ca nu am telemetrie pe masina...
Si mai e si chestia aia necuantificabila, EXPERIENTA.

#47
Evergreen

Evergreen

    Proud "United Gashka" member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,922
  • Înscris: 09.12.2004
iti iei repere in trafic, de obicei unele ce nu misca :D

apoi corelezi viteza pe care o ai cu distanta in care te opresti

#48
Dominator_rlz

Dominator_rlz

    Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 282
  • Înscris: 13.10.2010
nu cred  in reclamele alea, nu am cum. nu as intra cu un BMW pe un patinoar :|, nici macar cu tractiune fata, indiferent de cauciucuri. doar daca are esp(tc) cum are cel de la fifth gear pe jaguarul ala.
insa abia astept sa-i vad pe cei care au vazut acele reclame si se vor avanta sa mearga pe polei "fara probleme" fiindca is echipati.

de ce nu sunt teste cu asfalt uscat sau ud la temperaturi scazute? defapt sunt dar nu ale producatorilor si isi iau bataie de la cele all season si chiar de vara. la mine inca e uscat asfaltul, nici macar polei n-a fost pana acum. ZERO. iar daca pe polei toata lumea recunoaste ca nu e mare diferenta,desi se contrazic cu reclamele(sa mai citez din useri? ), atunci zapada care e cateva zile in toata iarna pe strazile orasului nu merita deranjul.

in fine, la anu va fi interesant, eu pariez pe schimbari in rau in trafic.

Edited by Dominator_rlz, 15 December 2010 - 21:17.


#49
cipaul

cipaul

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,171
  • Înscris: 15.10.2006

View PostEvergreen, on 15th December 2010, 20:54, said:

iti iei repere in trafic, de obicei unele ce nu misca :D

apoi corelezi viteza pe care o ai cu distanta in care te opresti

Cam asa stiam si eu:
1) aleg un punt de reper pe langa care trece masina din fata
2) cronometrez (numar) timpul in care masina mea ajunge la reperul respectiv
Timpii ar fi astia: - 2 sau 3 secunde in conditii de asfalt uscat
                         - 4 secunde pe carosabil ud
                         - 6 secunde pe zapada/gheata.

#50
rotnic

rotnic

    Proud "United Gashka" member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,793
  • Înscris: 28.11.2005
Plina tara de soferi, conducatori auto mai greu.

#51
calinkgb

calinkgb

    "United Gashka" mobile team

  • Grup: Moderators
  • Posts: 75,844
  • Înscris: 15.08.2008

View PostDominator_rlz, on 15th December 2010, 21:15, said:

nu cred  in reclamele alea, nu am cum. nu as intra cu un BMW pe un patinoar :|, nici macar cu tractiune fata, indiferent de cauciucuri. doar daca are esp(tc) cum are cel de la fifth gear pe jaguarul ala.
insa abia astept sa-i vad pe cei care au vazut acele reclame si se vor avanta sa mearga pe polei "fara probleme" fiindca is echipati.

de ce nu sunt teste cu asfalt uscat sau ud la temperaturi scazute? defapt sunt dar nu ale producatorilor si isi iau bataie de la cele all season si chiar de vara. la mine inca e uscat asfaltul, nici macar polei n-a fost pana acum. ZERO. iar daca pe polei toata lumea recunoaste ca nu e mare diferenta,desi se contrazic cu reclamele(sa mai citez din useri? ), atunci zapada care e cateva zile in toata iarna pe strazile orasului nu merita deranjul.

in fine, la anu va fi interesant, eu pariez pe schimbari in rau in trafic.

Gizaaaaas....
Tu chiar crezi ceea ce spui. Deja problema e grava.
Serios.

Ciudat, dar eu cred exact opusul. Chiar daca doar prin prisma faptului ca "reisarii", vor evita sa iasa in trafic de frica amenzii..

@rotnic
E invers.. ;)

Edited by calinkgb, 15 December 2010 - 21:26.


#52
rexkroki

rexkroki

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,191
  • Înscris: 24.11.2006
@Dominator_rlz
De ce crezi in testele alea in care cauciucurile de iarna isi iau bataie dupa cum spui de la cele de vara sau all-season si nu crezi in alea in care reiese ca un cauciuc de iarna e mai bun in conditii de iarna, cu tot ce inseamna asta, asfalt uscat, ud, mazga, polei sau zapada?  De ce nu incerci pe rotile tale, sa vezi cu ochii tai ce si cum? Ti-e frica ca ajungi la alte concluzii decat cele pe care le sustii acum? Sau e doar o poblema financiara, adica nu gasesti niste banuti si pentru cauciucuri de iarna?  :)

Edited by rexkroki, 15 December 2010 - 21:25.


#53
cipaul

cipaul

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,171
  • Înscris: 15.10.2006

View Postrexkroki, on 15th December 2010, 21:24, said:

@Dominator_rlz
De ce crezi in testele alea in care cauciucurile de iarna isi iau bataie dupa cum spui de la cele de vara sau all-season si nu crezi in alea in care reiese ca un cauciuc de iarna e mai bun in conditii de iarna, cu tot ce inseamna asta, asfalt uscat, ud, mazga, polei sau zapada?  De ce nu incerci pe rotile tale, sa vezi cu ochii tai ce si cum? Ti-e frica ca ajungi la alte concluzii decat cele pe care le sustii acum? Sau e doar o poblema financiara, adica nu gasesti niste banuti si pentru cauciucuri de iarna?  :)

As vrea sa vad si eu testul ala.
La alfalt ud conteaza mai mult firma decat modelul.

#54
Evergreen

Evergreen

    Proud "United Gashka" member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,922
  • Înscris: 09.12.2004

View Postcipaul, on 15th December 2010, 21:17, said:

Cam asa stiam si eu:
1) aleg un punt de reper
mai sta dracu sa faca matematica, statistici si integrale triple cind ii apare ceva in fata


treaba asta e valabila cind ziceam mai inainte de opritul la semafor...

Anunturi

Neurochirurgie minim invazivă Neurochirurgie minim invazivă

"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv.

Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate