Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Cum vand casa fara factura Hidroe...

Scor FICO minim

Tonometru compensat CAS?

polita RCA ONLINE
 Va rog recomandati echipa serioa...

Termostat frigider - verificare

Mai au PC-urile vreun viitor?

Centrala termica immergas
 Amenda in Lipsa ?

Acoperire gol extrior intre termo...

Intreprindere individuala fara ac...

Marci Biciclete - recomandari
 Lipsa Tensiune pe o Faza, bransam...

Recomandare bicicleta copil 5 ani.

Recomandare kit automat acces usa

Stimulente AJOFM
 

Cauciucurile de iarna - cum e in Europa

- - - - -
  • This topic is locked This topic is locked
227 replies to this topic

#1
Courage

Courage

    Founder

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 21,658
  • Înscris: 26.11.2001

Quote

Dacă aveți în plan o călătorie în statele Uniunii Europene pe timp de iarnă sau aveți curiozitatea de a afla cum au reglementat alte state utilizarea anvelopelor de iarnă în sezonul rece, Capital vă prezintă o scurtă trecere în revistă a situației din mai multe țări ale Europei.

Ideea ministrului transporturilor, Anca Boagiu, de a impune utilizarea cauciucurilor de iarnă din noiembrie până în martie a iscat vii discuții și controverse. Asta nu pentru că anvelopele M+S (Mud and Snow) ar fi inutile în condițiile unor temperaturi exterioare scăzute sau pe un carosabil alunecos, ci pentru că oficialul a dorit cu tot dinadinsul ca măsura să fie aplicată în doar câteva zile, neluând în calcul costurile suplimentare puse în cârca șoferilor și nici posibilitatea comercianților de a furniza cauciucuri suficiente într-un timp atât de scurt pentru întregul parc auto național. Ei bine, dacă decizia autorităților române a fost să amâne aplicarea obligativității utilizării acestui tip de anvelope până anul viitor, Comisia Europeană a definit, încă din 1992, ce înseamnă un pneu de iarnă M+S (Anexa II 92/23 CEE).

Conform Continental AG, este vorba în acest sens de „pneuri la care profilul suprafeței de rulare și structura sunt astfel concepute încât să ofere, mai ales pe mâzgă și pe zăpadă proaspătă sau topită, caracteristici mai bune la rulare decât pneurile normale. Profilul pneurilor M+S este caracterizat în principal prin profiluri și/sau spații intermediare mai mari, care sunt separate la o distanță mai mare decât la pneurile normale.“

Pneurile de iarnă din prezent nu pot fi considerate ca atare în baza acestei definiții – pentru că – pornind de la exemplul produsului ContiWinterContact TS 810 Sport cu respectivul design de profil asimetric ele sunt mai degrabă suprafețe de contact filigranate între vehicul și calea de rulare. Chiar și amestecul din care este făcută suprafața de rulare potrivită pentru iarnă nu este inclus în definiție.

Mai clară este indicația cu privire la simbolul fulgului de zăpadă cu care aproape toate pneurile de iarnă performante sunt inscripționate. Acest simbol poate fi aplicat dacă respectivul pneu înregistrează valori mai bune cu șapte procente la frânarea cu ABS pe zăpadă decât un pneu standard de referință, cu marcaj M+S.


Obligatorii sau recomandate

În Austria, spre exemplu, nu există o obligație generală privitoare la pneurile de iarnă, însă ea poate fi dispusă prin indicatoare rutiere. Pe distanțele marcate ca atare se interzice circulația vehiculelor fără echipament de iarnă – și acesta include și lanțuri de zăpadă. Adâncimea necesară a profilurilor este de patru milimetri. Toate anvelopele sub această valoare sunt considerate pneuri de vară.

Crampoanele sunt admise la vehicule de până la 3,5 t, fiind aplicate limitări de viteză în acest sens.
În Belgia, Olanda și Luxemburg, nu există o obligativitate cu privire la pneurile de iarnă, iar crampoanele sunt interzise.

În Germania, șoferii sunt obligați, conform Codului rutier, să-și echipeze autoturismele potrivit condițiilor meteorologice, prin urmare este vorba despre o obligativitate situativă de echipare cu anvelope de iarnă.

Conducătorii auto care încalcă aceste standarde pot fi amendați primind și puncte negative în registrul auto din Flensburg. Legea a fost completată în 26 noiembrie cu detalii exacte în ce privește condițiile meteorologice la care se face referire și descrie drept calități obligatorii ale anvelopei de iarnă specificația M+S. Amenzile au fost și ele majorate.

Francezii nu au impus o obligativitate privitoare la folosirea pneurilor M+S, însă aceasta poate fi dispusă pe drumuri de munte prin indicatoare corespunzătoare.

Lanțurile de zăpadă pot fi obligatorii pe anumite segmente de drum. Autoturismele pot să fie echipate și cu pneuri cu crampoane doar de la începutul lunii noiembrie până la sfârșitul lunii martie, cu limitări de viteză de 90 km/h în afara localității și 50 km/h în localitate. Utilizarea crampoanelor trebuie menționată pe o tăbliță amplasată pe vehicul, care să se facă referire la această echipare.

Nici în Italia nu există o obligație de a folosi pneuri de iarnă, cu toate că acestea pot fi solicitate pentru anumite segmente de drum. În peninsulă nu există nici norme speciale privitoare la folosirea lanțurilor de zăpadă. Cine vrea să circule cu crampoane trebuie să respecte limitările de viteză (90 km /h în afara localității și 50 km/h în localitate).

Cine pleacă pe timpul iernii în Polonia nu e obligat să aibă pneuri de iarnă. Însă serviciile de întreținere a drumurilor sunt destul de slabe, existând riscuri când se circulă fără astfel de cauciucuri.

Nici în Elveția nu există o obligație cu privire la pneurile de iarnă. Însă folosirea acestora este recomandabilă, pentru că în cazul unui accident care se poate dovedi că a fost generat de utilizarea unor pneuri necorespunzătoare, se aplică o împărțire a răspunderii.
Asigurarea Casco integrală din Elveția nu intră în vigoare în aceste situații. Lanțurile de zăpadă și crampoanele sunt opționale, însă pot fi prevăzute și prin indicatoare rutiere (chiar și la vehiculele cu tracțiune integrală). Cele mai multe autostrăzi din Elveția au interdicție de acces cu crampoane.

În Slovenia, există obligația de echipare pentru anotimpul rece între 15 noiembrie și 15 martie. Acest lucru înseamnă fie pneuri de iarnă, fie pneuri radiale cu o adâncime minimă a profilului de patru milimetri; cu toate acestea, conform legilor din Slovenia, e suficient să existe două pneuri de iarnă per vehicul. Având în vedere însă că în multe state legislația se poate modifica, este bine să vă informați, înaintea călătoriei, asupra condițiilor impuse de autoritățile locale în privința utilizării anvelopelor de iarnă.

Cât de importante sunt anvelopele de iarnă


Anvelopele sunt considerate adesea ca fiind piese mai puțin importante ale vehiculului. Această apreciere este însă departe de adevăr. Anvelopele sunt singurele zone de contact pe care vehiculul le are cu suprafața carosabilă. Este foarte importantă adâncimea profilului căii de rulare, care în general este reglementată de lege a fi de minimum 1,6 mm. Indicatorii de uzură ai căii de rulare (TWI) reprezintă un reper important de apreciere al adâncimii acesteia. TWI sunt nervuri aflate în principalul canal longitudinal al căii de rulare, care ajung să fie la același nivel cu profilul căii de rulare atunci când este atins nivelul minim legal de 1,6 mm al adâncimii profilului.

Odată cu apropierea iernii, șoferii se confruntă cu schimbări rapide în ceea ce privește starea vremii. Dacă termometrul arată sub 7 °C, e vremea ca anvelopele de vară să-și ia concediu. Adaptarea comportamentului în trafic la condițiile de iarnă vă poate fi, de asemenea, de mare ajutor, chiar dacă anvelopele de iarnă vă oferă supraprotecție împotriva surprizelor neplăcute ce apar în anotimpul rece.

Capital

#2
cipaul

cipaul

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,155
  • Înscris: 15.10.2006
Interesant e ca in Austria ca sa fie cauciuc de iarna trebuie sa aiba adancimea profilului peste 4 mm.
Am impresia ca de la ei provin cauciucurile second cu care unii romani se lauda.

#3
Dominator_rlz

Dominator_rlz

    Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 282
  • Înscris: 13.10.2010
un video foarte dragut, se presupune a fi germania si anvelope de iarna, dar eu nu cred :) :

http://www.autobook....bo-s-iarna.html

#4
richelieu

richelieu

    Monsenior Members

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 36,444
  • Înscris: 04.05.2006
Ce nu crezi? Ca-i in Germania, sau ca are cauciucuri de iarna?

#5
Dominator_rlz

Dominator_rlz

    Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 282
  • Înscris: 13.10.2010

View Postrichelieu, on 14th December 2010, 08:23, said:

Ce nu crezi? Ca-i in Germania, sau ca are cauciucuri de iarna?

cu germania nu ma bag, posibil, dar cauciucuri de iarna nu cred, adica ar insemna ca ala vrea sa anuleze putin din distractie, plus ca la cat de late trebuie, cam greu sa fie si de iarna. si ii aluneca destul de des si se asteapta sa faca asta, deci nu cred ca le-ar fi vrut.


oft: vad primii fulgi (firimituri)- 14 decembrie! dar tot iarba verde din fata blocului va castiga pt moment, sigur.

Edited by Dominator_rlz, 14 December 2010 - 08:31.


#6
richelieu

richelieu

    Monsenior Members

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 36,444
  • Înscris: 04.05.2006
Se vede cat de sofer esti :). Tu ai avut de-a face cu vreo masina peste 100CP? De ce sa anuleze distractia?

Hai sa-ti spun o faza. Am un prieten care are un Lexus IS-F, care e dus la aproape 500cp. Nu i-a pus cauciucuri de iarna, pentru ca nu iese cu el iarna. E...iarna trecuta, l-a scos din garaj, asa...de curios. Cati metri crezi ca a facut cu ea, prin zapada din curtea blocului, cu cauciucurile de iarna? :) Iti spun eu......15m. Dupa care a ajuns inapoi la asfalt impins. Si masina are un buton special pentru Winter:). Are un cuplu atat de mare, incat de caci pe ea distractie cu cauciucuri de vara. N-ai aderenta absolut deloc.

Deci..repet intrebarea: De ce sa anuleze distractia?

#7
aeon

aeon

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,487
  • Înscris: 05.08.2002
[quote]Cati metri crezi ca a facut cu ea, prin zapada din curtea blocului, cu cauciucurile de iarna?[/quote]
cred ca ai vrut sa spui "de vara", altfel nu are sens

#8
richelieu

richelieu

    Monsenior Members

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 36,444
  • Înscris: 04.05.2006
Asa....de vara :D.

#9
fastcarjunkie

fastcarjunkie

    Active Driver ;)

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,314
  • Înscris: 27.03.2007
+1

Senzatiile fara control au exact efectul invers celui dorit, adica in loc sa-ti dai drumul de placere te kci pe tine de frica si mai si distrugi bordurile primariei (nu vrem sa le dam iar motiv sa le schimbe, nu?!). Inclusiv la AWD-ul cu ceva caluti utilizat pt. mers de-a latul iarna am pus roti de.... iarna.

Daca Porsche-ul n-ar fi avut roti de iarna pe viraje i-ar fi fugit spatele si fara sa se chinuie atat de mult (se vede ca accelereaza mai puternic in mod deliberat tocmai pentru a derapa putin). Relevante sunt insa momentele cand ruleaza pe zapada, la cat de puternic a accelerat s-ar fi rasucit indiferent cat de mult ar fi corectat - mai ales la intoarcerea de 180 - asta daca evident mai reusea s-o scoata de-acolo.

#10
Dominator_rlz

Dominator_rlz

    Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 282
  • Înscris: 13.10.2010
mie mi se pare ca apasa acceleratia dupa ce iese din viraje sa fie sigur ca poate controla, ii derapeaza prea usor, iar virajele le ia ca o dacie. in zapada are si o mica portiune de pamant, o calca tare doar ca sa inainteze. iar vara ar fi mers de 2 ori mai repede in general.

n-am astfel de prieteni, dar am mers in weekend(noaptea, sub 0 C) cu un BMW de 1.6 si n-a zis nimic, nici abs la franari mai grele, nici nu a fugit de spate. si am avut ocazia sa-l turez  sau in afara localitatii sa prind ceva viteza. n-a schitat nimic. si are doar abs iar presiunea in roti cred ca ii mai trebuia (cica le tine pe la 2 :| ).

#11
Nicu90

Nicu90

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,112
  • Înscris: 14.09.2007
In viraj desi detine controlul ii mai dai cate-un sprit atat cat crede el ca o poate controla sa-i iasa un derapaj controlat .Daca avea cauciucuri de vara, la primul "sut din acceleratie" l-ar fi intors in loc .

#12
Materium

Materium

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,148
  • Înscris: 23.02.2005
Imi explicati si mie de ce obositi desenand unora de ce trebuie sa poarte anvelope de iarna, iarna?  Este clar ca ei considera ca daca e un pic de iarba verde si ceva asfalt uscat totul e doar publicitate ptr ca producatorii sa le bage mana in buzunar. De ce nu-i luati si in masina ca sa vada si diferenta unui condus cu anvelope de iarna montate!

#13
polizei

polizei

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,291
  • Înscris: 05.06.2006

View PostNicu90, on 14th December 2010, 21:44, said:

Daca avea cauciucuri de vara, la primul "sut din acceleratie" l-ar fi intors in loc .

la si spre sfarsit la plecarea din parcarea cu zapada ........cu anvelopele de vara ii sarea in parapet sau se chinuia sa o controleze! Colegu de forum care a postat linku nu prea stie ce inseamna 911 turbo S !!!

Exista/existau si in DE persoane care merg cu anvelope de vara pe zapada .In general sunt 1.copii iradiati 2.straini .

Tot in DE  luna trecuta eram in coloana si ma uitam la anvelope. Inafara de un tir de bihor pe care l-am postat in alt topic la mesajul 134 , toti aveau.

Edited by polizei, 14 December 2010 - 23:25.


#14
Bwwlan

Bwwlan

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,563
  • Înscris: 13.11.2006
Topicul ăsta chiar e d-am-boulea, fiindcă ăia care deja poartă gume de iarnă nu trebuie convinși de utilitatea lor, iar ăia care n-au, n-au fiindcă le consideră inutile (jecmaneală, conspirație guvernamentală, cheltuială degeaba, calități de überpilot, gică-contra, numărători de mazăre, etc.) deci tot n-o să-și ia, așa că, pe bune, what's the point? <_<
După ce-am citit o sumedenie de posturi pe topicul ăla unde se discuta oportunitatea introducerii legii ăleia cu obligativitatea (apropo, OMFG!), m-am convins că e aaaaaaaaabsolut inutil să insist. Era o vorbă: nu te pune cu prostu', că are mintea odihnită și te bate cu experiența. E mai eficient să bați șaua, pe bune.

Edited by Bwwlan, 14 December 2010 - 23:31.


#15
H725

H725

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,587
  • Înscris: 19.03.2005

View PostBwwlan, on 14th December 2010, 23:29, said:

Topicul ăsta chiar e d-am-boulea, fiindcă ăia care deja poartă gume de iarnă nu trebuie convin?i de utilitatea lor, iar ăia care n-au, n-au fiindcă le consideră inutile (jecmaneală, conspira?ie guvernamentală, cheltuială degeaba, calită?i de überpilot, gică-contra, numărători de mazăre, etc.) deci tot n-o să-?i ia, a?a că, pe bune, what's the point? <_<
După ce-am citit o sumedenie de posturi pe topicul ăla unde se discuta oportunitatea introducerii legii ăleia cu obligativitatea (apropo, OMFG!), m-am convins că e aaaaaaaaabsolut inutil să insist. Era o vorbă: nu te pune cu prostu', că are mintea odihnită ?i te bate cu experien?a. E mai eficient să ba?i ?aua, pe bune.

azi in timisoara prima zapada din aceasta iarna. nu m-a deranjat neaparat ca cele 2 firme care au primit contractul de deszapezire au facut economie de sare cit m-au enervat circotasii care nu inteleg sa isi cumpere cauciucuri de iarna fara sa fie obligati. ei mergeau cu 30km/h si au dat peste cap circulatia iar eu, cu roti de iarna, puteam sa accelerez pina la limita legala si sa opresc linistit la semafor fara sa patinez. asa cum zici, e inutil sa incerci sa ii convingi. pt ei eram un berbec care facea cascadorii, ei erau soferii constienti...

Edited by H725, 15 December 2010 - 01:12.


#16
RaulYoTM

RaulYoTM

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 147
  • Înscris: 13.07.2008

View PostH725, on 15th December 2010, 01:11, said:

azi in timisoara prima zapada din aceasta iarna. nu m-a deranjat neaparat ca cele 2 firme care au primit contractul de deszapezire au facut economie de sare cit m-au enervat circotasii care nu inteleg sa isi cumpere cauciucuri de iarna fara sa fie obligati. ei mergeau cu 30km/h si au dat peste cap circulatia iar eu, cu roti de iarna, puteam sa accelerez pina la limita legala si sa opresc linistit la semafor fara sa patinez. asa cum zici, e inutil sa incerci sa ii convingi. pt ei eram un berbec care facea cascadorii, ei erau soferii constienti...


Fratioare nu stiu unde puteai tu sa mergi cu 50 de km/h si sa franezi la semafor fara sa patinezi.. si eu am cauciuri de iarna si vreau sa-ti spun ca pe rebreanu am facut slalom pe-acolo.. noroc ca nu erau masini.. cu tot cu cauciucurile de iarna.

Cine zice ca daca ai cauciucuri de iarna si NU derapezi e PROST.

Cauciucurile de iarna au alta aderenta, atata tot.. mai buna.. dar si ele pot aluneca pe gheata...

#17
MembruAnonim

MembruAnonim

    MembruAnonim

  • Grup: Banned
  • Posts: 398,284
  • Înscris: 08.10.2015
Gheata e alta mancare de peste. Dar cand vezi un destept cu masina sport, cai multi, mergand cu 30 la ora, pe banda a 2-a in timp ce tu il depasesti fluierand (si din claxon, pentru ca banda 1 era perfect circulabila) pentru ca  n-a auzit de cauciucuri de iarna e jenibil.

#18
H725

H725

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,587
  • Înscris: 19.03.2005
cert este ca eu am facut slalom printre cei care mergeau cu 30km/h. e drept ca nu am mers pe rebreanu, am mers intre calea aradului si brincoveanu, pe bulevarde dar si pe strazile neprincipale care evident ca nu au vazut fir de nisip sau sare...

daca nu cumparam in 1996 masina dotata pe linga rotile de vara si cu un set de roti de iarna poate nu aflam asa repede de utilitatea lor. dar in anul 2010, in epoca internetului, sa refuzi sa iti dotezi masina cu cauciucuri de iarna este rea vointa, ignoranta...


View PostMembruAnonim, on 15th December 2010, 01:26, said:

Gheata e alta mancare de peste. Dar cand vezi un destept cu masina sport, cai multi, mergand cu 30 la ora, pe banda a 2-a in timp ce tu il depasesti fluierand (si din claxon, pentru ca banda 1 era perfect circulabila) pentru ca  n-a auzit de cauciucuri de iarna e jenibil.

ma fascineaza faptul ca posesorii de masini noi si/sau scumpe nu mai au bani si pt roti de iarna... poate ar trebui asiguratorul casco sa ii oblige...

Edited by H725, 15 December 2010 - 01:59.


Anunturi

Chirurgia endoscopică a hipofizei Chirurgia endoscopică a hipofizei

"Standardul de aur" în chirurgia hipofizară îl reprezintă endoscopia transnazală transsfenoidală.

Echipa NeuroHope este antrenată în unul din cele mai mari centre de chirurgie a hipofizei din Europa, Spitalul Foch din Paris, centrul în care a fost introdus pentru prima dată endoscopul în chirurgia transnazală a hipofizei, de către neurochirurgul francez Guiot. Pe lângă tumorile cu origine hipofizară, prin tehnicile endoscopice transnazale pot fi abordate numeroase alte patologii neurochirurgicale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate