Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Smecheri vs populime

La multi ani @Lieutenant!

La multi ani @xmanyacs77!

Tableta office
 Comanda Mobexpert - o zi inainte ...

Ocolirea limitatoarelor de viteza...

Recomandare adeziv - pt pervaz PVC

Sfat achizitie, Xiaomi 14 Ultra s...
 Priza contorizare consum energie

Cat timp purtați o pereche d...

Problema Makita PLM 4628n

Nelamurire sunet navigatie auto
 Ma bate gandul la primul bmw

Cum rezolv o incompatibilitate in...

Despre instaurarea normalitã...

De cate ori purtati o pereche de ...
 

Din 2011 toate masinile din EU vor avea lumini de zi

- - - - -
  • Please log in to reply
180 replies to this topic

#145
salamandrra

salamandrra

    Junior Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 85
  • Înscris: 03.02.2011

View Postaalinn, on 12th February 2011, 08:44, said:

la nfs ai baterie ?

:| mda, la asta te pricepi, spam mediocru.

on: mai bine le-ar face DRLed`s. :)

Edited by salamandrra, 12 February 2011 - 10:07.


#146
AlinE

AlinE

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,634
  • Înscris: 31.07.2009

View PostKunzite, on 11th February 2011, 23:33, said:

Hai sa folosim denumirile corecte.
"pozitii" - lumini de stationare
"faza scurta" - lumini de intalnire
"faza lunga" - lumini de drum
Mult mai clar acum, nu-i asa? Nu pentru AlinE, stim ca stie...

Eu as fi preferat ca e.g. modul Auto sa poata fi setat sa tina farurile aprinse pe timp de zi (sau ca masina sa stinga farurile la oprirea motorului, daca acestea-s pe On - si sa le aprinda la repornire). Nu ma doare mana sa misc maneta aia, dar e o grija-n plus.

asa are Mazda, numai ca modul auto nu poate fi setat, este numai pe ON, nu exista OFF.
odata pus contactul se aprind luminile de intalnire, iar pornirea motorului este la sfert de cheie cu toate ca este un consum de 150-160W, baterie veche de 3 ani, deci nu este nici un stres pentru baterie. la oprirea motorului, trecerea cheii de pe pozitia on pe acc se sting luminile de intalnire.
cand pleci la drum in afara orasului, nu mai stai sa te gandesti ...aoleu ce-am uitat eu sa fac? si dupa ce incepe sa-ti scrie PV-ul politistul care te-a tras pe dreapta...iti aduci aminte. ;)

Edited by AlinE, 12 February 2011 - 10:38.


#147
titoo

titoo

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,455
  • Înscris: 19.03.2007

View Postsalamandrra, on 12th February 2011, 03:56, said:

doar 2 ani? eu is invatat cu 4 ani, pe orice ger si la oricate zile stationata. :)
mie imi place sa fie cum consider eu, mai intai incep cu pozitiile si cand consider ca s-a inserat destul aprind faza scurta. la fel si pe ceata, aprind proiectoarele doar daca mi se pare suficient de groasa.

si da, trebuie ceva stas, sa fie la fel de intense si sa bata la fel de mult, acelasi unghi. :) nu cred ca le fac de 300 de euro in pret ca si asa au scazut vanzarile momentan. iar sa le faca de proasta calitate nu se merita, imediat vom vedea firma respectiva cu ele arse si n-o mai cumparam deloc.

Pai daca am masina de 2 ani ,am scris in 2 ani...ce nu ti-e clar?
Aha si tu esti unul din cei care circula cu pozitiile aprinse.Of de-ar da politia amenzi si pentru folosirea inadecvata a luminilor, poate asa v-ati da seama ca e ilegal sa procedati asa.

#148
calinkgb

calinkgb

    "United Gashka" mobile team

  • Grup: Moderators
  • Posts: 75,848
  • Înscris: 15.08.2008

View Postsalamandrra, on 12th February 2011, 03:56, said:

mie imi place sa fie cum consider eu, mai intai incep cu pozitiile si cand consider ca s-a inserat destul aprind faza scurta. la fel si pe ceata, aprind proiectoarele doar daca mi se pare suficient de groasa.

Din fericire, nu e "cum consideri tu", ci cum prevede legislatia. A, ca tu nu vrei sa aprinzi farurile ca dauneaza la reising, asta e problema ta. Dar exista solutie - amenda + puncte, pana te inveti sa faci lucrurile cum trebuie, nu cum vrei tu...

@kunzite
E90-ul asa face. De cand l-am luat, am lasat comutatorul de lumini pe "Auto", si la pornire imi aprinde automat farurile, iar la oprirea motorului le stinge.

Edited by calinkgb, 12 February 2011 - 13:55.


#149
alexx1402

alexx1402

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,229
  • Înscris: 01.01.2007
La masinilor (mai) noi, prin interfata de diagnnoza se poate programa pornirea automata a farurilor in mai multe moduri, fara posibilitatea de a le opri;
De exemplu la Astra H (cazul meu) se pot programa: la punerea contactului (nerecomandat), dupa ce pornirea motorului (cel mai recomandat) sau la eliberarea franei de mana (iarasi nerecomandat, pentru ca atunci cand frana de mana nu este trasa, se vor aprinde automat la punerea contactului).  
La oricare dintre acestea se aprinde doar faza de intalnire, fara becurile de pozitie si fara lampile din spate.

Edited by alexx1402, 12 February 2011 - 18:32.


#150
mundele

mundele

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 3
  • Înscris: 11.02.2011

View Postalexx1402, on 12th February 2011, 19:31, said:

La masinilor (mai) noi, prin interfata de diagnnoza se poate programa pornirea automata a farurilor in mai multe moduri, fara posibilitatea de a le opri;
De exemplu la Astra H (cazul meu) se pot programa: la punerea contactului (nerecomandat), dupa ce pornirea motorului (cel mai recomandat) sau la eliberarea franei de mana (iarasi nerecomandat, pentru ca atunci cand frana de mana nu este trasa, se vor aprinde automat la punerea contactului).  
La oricare dintre acestea se aprinde doar faza de intalnire, fara becurile de pozitie si fara lampile din spate.
alexx nu cred ca e bine asa,la tine la astra H sa le programezi,daca tot se vor folosi si va fi obligatoriu sa le faca din constructie fabricantul nu sa le programez eu,la Jetta mea ma duc ma sui in masina,nu programez nimic,masina parcata cu frina de mina trasa,bag cheia,contact,pornesc motorul,incalzit putin,luminile nu se aprind automat,cind am lasat frina se aprinde si lumina de intilnire,gata am plecat,asa si cind o opresti,ai tras frina sa stins lumina,mi se pare cel mai destept :naughty:

#151
alexx1402

alexx1402

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,229
  • Înscris: 01.01.2007

View Postmundele, on 12th February 2011, 19:55, said:

alexx nu cred ca e bine asa,la tine la astra H sa le programezi,daca tot se vor folosi si va fi obligatoriu sa le faca din constructie fabricantul nu sa le programez eu,la Jetta mea ma duc ma sui in masina,nu programez nimic,masina parcata cu frina de mina trasa,bag cheia,contact,pornesc motorul,incalzit putin,luminile nu se aprind automat,cind am lasat frina se aprinde si lumina de intilnire,gata am plecat,asa si cind o opresti,ai tras frina sa stins lumina,mi se pare cel mai destept :naughty:
Nu prea inteleg ce vrei sa spui sau ce vrei sa scoti in evidenta... Explica-mi ce nu e bine?
Optiunile astea sunt din fabrica, doar ca in unele tari nu e obligatoriu ca ele sa fie active odata cu vanzarea masinii. Romania e undeva la mijloc, esti obligat sa circuli cu farurile aprinse, dar nu e obligatoriu ca ele sa porneasca automat (fara interventia soferului), asa cum e in tarile scandinave.
Eu prefer ca farurile sa se aprinda automat dupa ce porneste motorul, nu vreau sa dau flash-uri cu frana de mana...

Edited by alexx1402, 12 February 2011 - 20:59.


#152
salamandrra

salamandrra

    Junior Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 85
  • Înscris: 03.02.2011

View Postcalinkgb, on 12th February 2011, 13:51, said:

Din fericire, nu e "cum consideri tu", ci cum prevede legislatia. A, ca tu nu vrei sa aprinzi farurile ca dauneaza la reising, asta e problema ta. Dar exista solutie - amenda + puncte, pana te inveti sa faci lucrurile cum trebuie, nu cum vrei tu...

tot legea e aia cu" pana la evitarea oricarui pericol". imi pare rau dar mai fac uz de gandire, nu ma intereseaza legea decat daca am nedumeriri si nu-mi dau seama singur cum e mai bine.
cum sa pun eu faza scurta daca e destula lumina si practic ii @## pe aia de ma jeneaza cu faza scurta? aplic " ce tie nu-ti place altuia nu-i face", vreau doar sa fiu observat corect, nu sa jenez. nu suntem roboti sa judecam dupa "ha..pozitie, deci trebuie sa stationeze", nu avem directive ca robocap, doar observam natural cu ochii mediul inconjurator.

cat despre amenzi, nu-mi fac probleme la lumini in tara asta. si in afara orasului le aprind cand ii observ vizual si n-am avut probleme.

#153
calinkgb

calinkgb

    "United Gashka" mobile team

  • Grup: Moderators
  • Posts: 75,848
  • Înscris: 15.08.2008
Q.E.D.
Nu stiu de ce, dar nu ma mira..... :death:

Edited by calinkgb, 12 February 2011 - 22:00.


#154
Nicu90

Nicu90

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,167
  • Înscris: 14.09.2007

View Postsalamandrra, on 12th February 2011, 21:00, said:

tot legea e aia cu" pana la evitarea oricarui pericol". imi pare rau dar mai fac uz de gandire, nu ma intereseaza legea decat daca am nedumeriri si nu-mi dau seama singur cum e mai bine.
cum sa pun eu faza scurta daca e destula lumina si practic ii @## pe aia de ma jeneaza cu faza scurta? aplic " ce tie nu-ti place altuia nu-i face", vreau doar sa fiu observat corect, nu sa jenez. nu suntem roboti sa judecam dupa "ha..pozitie, deci trebuie sa stationeze", nu avem directive ca robocap, doar observam natural cu ochii mediul inconjurator.

cat despre amenzi, nu-mi fac probleme la lumini in tara asta. si in afara orasului le aprind cand ii observ vizual si n-am avut probleme.
Daca tu crezi ca pe timp de zi poti jena pe cineva cu luminile , esti departeee .
Asa-i ca nu poti sta departe de noi?! :naughty:

#155
titoo

titoo

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,455
  • Înscris: 19.03.2007

View Postalexx1402, on 12th February 2011, 18:31, said:

La masinilor (mai) noi, prin interfata de diagnnoza se poate programa pornirea automata a farurilor in mai multe moduri, fara posibilitatea de a le opri;
De exemplu la Astra H (cazul meu) se pot programa: la punerea contactului (nerecomandat), dupa ce pornirea motorului (cel mai recomandat) sau la eliberarea franei de mana (iarasi nerecomandat, pentru ca atunci cand frana de mana nu este trasa, se vor aprinde automat la punerea contactului).  
La oricare dintre acestea se aprinde doar faza de intalnire, fara becurile de pozitie si fara lampile din spate.

Multi afirma ca nu e bine sa se aprinda farurile inaintea pornirii motorului (mai ales iarna). Dar pe un alt forum am gasit urmatoarea recomandare si explicatia aferenta:
"E normal sa aprinzi farurile.Electrolitul din baterie este foarte rece, iar pentru incalzirea lui, trebuie un consumator.Astfel bateria primeste "vana", adica in cazul in care motorul nu porneste imediat, bateria "incalzita" are resurse sa invarta mai mult timp, pe cand cea "rece",moare dupa cateva secunde.Daca o lasi 2-3 minute sa-si revina are acelasi efect ca si cand ai aprins farurile in prealabil.(Cu conditia sa n-o "storci" complet de la inceput)."

Sincer eu nu stiu cum e mai bine??? Dar tinand cont ca toate masinile de generatie noua au un consumator permanent (acel led care clipeste), ma gandesc ca fraza citata de mine ar putea avea o oarecare logica.

#156
salamandrra

salamandrra

    Junior Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 85
  • Înscris: 03.02.2011

View PostNicu90, on 12th February 2011, 23:56, said:

Daca tu crezi ca pe timp de zi poti jena pe cineva cu luminile , esti departeee .
Asa-i ca nu poti sta departe de noi?! :naughty:

pai contrazici astfel acest thread. ai citit ce scrie FEMA? in ce moduri jeneaza ziua? de-asta si vor leduri sau in cel mai rau caz ceva "low".
si voi nu puteti sta departe de mine, eu nu postez pt cei care ma "abordeaza" in general pe aici.

tito, electrolitul se incalzeste in 2-3 secunde cat tii farurile aprinse inainte de a da la cheie?
plus ca de exemplu avem ceasurile in bord aprinse permanent, inchiderea centralizata, martorii si pompa de benzina care incepe oricum sa mearga cand intri/dai contact. deci de ce sa o storci in acele momente?
sau, de ce au facut unii mai destepti taierea luminilor din fabrica la pornire?

#157
Tom_Cat

Tom_Cat

    Aproape acolo

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,159
  • Înscris: 01.01.2007
DRL sunt o idee foarte buna, este clar ca o masina cu DRL este vizibila mult mai bine decat una cu farurile stinse. De multi ori in trafic mi s-a intamplat sa vad prea tarziu o masina din acest lucru. Nu ma refer la mers prin oras ci la drum intins, unde de pe strazi laterale sau in chiar in depasiri ma trezesc cu cate un ninja al soselelor in fata.

Creste consumul? Posibil, insa partea securitara mi se pare mult mai importanta. Oricum eu merg cu masina meru cu farurile aprinse, asadar nicio problema.

In schimb am observat foarte multa lume care aprind toate becurile posibile plus o lanterna in habitaclu : oameni buni, deranjati, mai ales cu stopul de ceata seara tarziu si noaptea.

Asadar, din punctul meu de vedere este o masura bine venita, iar cei de la FEMA se refera la rahaturile alea din USA, galbene,  de zici ca e pe avaria tot timpul. DRL-ul de tip EU este foarte bun.

#158
salamandrra

salamandrra

    Junior Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 85
  • Înscris: 03.02.2011

View PostTom_Cat, on 13th February 2011, 12:28, said:

iar cei de la FEMA se refera la rahaturile alea din USA, galbene,  de zici ca e pe avaria tot timpul. DRL-ul de tip EU este foarte bun.

FEMA ‐ Federation of European Motorcyclists Associations....deci cum sa se refere la americani?

in schimb, clar nu se refera la leduri, ci la restul.

#159
SuperDuper

SuperDuper

    Crushed

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,295
  • Înscris: 25.04.2006

View PostTom_Cat, on 13th February 2011, 05:28, said:

DRL sunt o idee foarte buna, este clar ca o masina cu DRL este vizibila mult mai bine decat una cu farurile stinse. De multi ori in trafic mi s-a intamplat sa vad prea tarziu o masina din acest lucru.
Daca tu ZIUA nu ai observat o ditamai masina si zici ca luminitele aprinse te-ar ajuta sa le vezi, cred ca esti un pericol public, nu stiu cum ai trecut de testul oftalmologic obligatoriu.

View PostTom_Cat, on 13th February 2011, 05:28, said:

Asadar, din punctul meu de vedere este o masura bine venita, iar cei de la FEMA se refera la rahaturile alea din USA, galbene, de zici ca e pe avaria tot timpul. DRL-ul de tip EU este foarte bun.
In USA nu exista legi tampite cu privire la DRL. Exista optiuni de aprindere AUTOMATA a luminilor seara cand conduci, dar si acea optiune se poate dezactiva sau forta pe o pozitie "pozitie"/"aprins"/"flash" daca vrei. Si luminile de pozitie sunt tot albe, semnalizatoarele galbene nu stiu ce "lumini galbene" vezi tu.
De exemplu poti verifica noile modele aici: http://www.ford.com/

Edited by SuperDuper, 13 February 2011 - 18:42.


#160
Tom_Cat

Tom_Cat

    Aproape acolo

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,159
  • Înscris: 01.01.2007
Da amice, se intampla sa nu vezi la fel de repede o masina cu lumini aprinse fata de una cu lumini stinse. Pericol public mi se pare cel care nu isi recunoaste limitele. Pana la una alta, este mai usor sa apreciezi distanta unui masini cu lumini aprinse fata de una cu lumini stinse, mai ales pe inserat. Cat despre teste obligatorii, printe altele am atestat de pilot, care la 6 luni este obligatoriu de revizuit, pe cand majoritatea va aratati cohonesuripe pe drumurile publice...

Toate masinile care le-am condus in USA (Hummer si Jeep) aveau ca si DRL lumini portocalii.

Oricum, eu sunt pentru, asa cum am mai spus, se intampla sa am ceva ore de condus, plus oboseala acumulata la serviciu si prefer siguranta.
Deasemenea am intalnit foarte multa lume ca dimineata sa nu aiba niciun fel de lumina aprinsa, din nou, greu sa iti dau seama ca respectiva masina se misca.

@SuperDuper : tu esti in general contra la orice initiativa care reglementeaza elemente securitare, de curiozitate, este un fetish? Ai vazut vre-o data ce diferenta exista intre un cauciuc de iarna si unul de vara? ai luat parte la un test sa vezi ce limita ai? Eu am facut asta pe piste special amenajate, iar diferentele sunt colosale. Prefer sa ma feresc de un "ochi ager" ca tine pentru ca eu poate ca nu ii am la fel de ageri si prefer sa recunosc asta decat sa apara alte complicatii.

PSS: Cred ca majoritatea de aici nu au vazut oameni striviti de scaune, copii schiloditi pe viata pentru un rahat de lumina neaprinsa pe inserat, sau o centura nepusa din comoditate. La fel am prieteni, familii care au disparut o data din cauza unor cauciucuri de vara in mijlocul lui decembrie.

Concluzia este simpla : usor cu pianul pe scari.

#161
Evergreen

Evergreen

    Proud "United Gashka" member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,932
  • Înscris: 09.12.2004

View PostSuperDuper, on 13th February 2011, 18:36, said:

Daca tu ZIUA nu ai observat o ditamai masina si zici ca luminitele aprinse te-ar ajuta sa le vezi, cred ca esti un pericol public, nu stiu cum ai trecut de testul oftalmologic obligatoriu.
Ochi de Soim, atentie la mine:
Exemplu trait de un coleg, aflat in depasirea unui tir, cind aproape s-a lipit de tir ca sa incapa masina ce venea din fata (drum drept), o dacie gri; aduna culoarea cu faptul ca era soare la amiaza, caldura, iar imaginea ii filfiia in fata(caldura radiata de asfalt).
Sa zicem ca el nu a vazut nimic, chiar daca e sofer profesionist; dar nici seful care il insotea??? ai naibii orbeti...

View PostSuperDuper, on 13th February 2011, 18:36, said:

Si luminile de pozitie sunt tot albe, semnalizatoarele galbene nu stiu ce "lumini galbene" vezi tu.
ba ai dracului mai sinteti.... schimbati culorile ca pe ciorapi; ba tot blocul optic e rosu si ai semnalizare la aceeasi culoare cu frina si pozitia ba e nu stiu cum.
p-aci prin urbe e un sitizen d-al tau, mare patron de birt ce are niste tinichele d-astea cu pozitii sau DRL-uri d-astea ghici ce culoare?? G A L B E N E E E
(recunosc ca nu am avut timp sa studiez daca era pozitie sau DRL, dar culoarea asta era)

Edited by Evergreen, 13 February 2011 - 22:21.


#162
Rosebud09

Rosebud09

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 16,725
  • Înscris: 02.10.2009
Faptul ca un lucru atat de simplu si important ca DRL ul starneste atatea proteste nu este de mirare intr-o tara unde se intalnesc atatea accidente de circulatie in raport cu numarul desteptilor care conduc masini. Lipsa respectului fata de lege are radacini adanci, poate si din cauza ca atatea legi proaste s-au scos pe banda rulanta incat si atunci cand apare una mai buna reactia de impotrivire apare din inertie, fara un efort de intelegere.
A fi cat mai vizibil in circulatie este un aspect esential in siguranta. Normal ca aceia care nu dau doi bani pe viata lor sa nu inteleaga un lucru elementar si anume ca altora le pasa de viata lor.
Aici nu e vorba numai de luminile de ziua, poate intra si influenta culorii masinii, s-au facut nenumarate studii cu privire la acest aspect si oricum fiecare dintre noi a a vut la un moment dat (daca nu chiar mai des) probleme cu vizibilitatea masinilor a caror culoare se confunda cu cea a mediului (mai ales masini cu culori inchise, in zile fara soare).
Eu nu inteleg natura protestului: chiar considerati careva ca o masina fara niste becuri aprinse e mai vizibila ca una cu ele pornite, e problema chiar asa de mare de confuzie intre DRL si semnalizatoare? E problema de obisnuinta. Sau costa ceva in plus si nu merita banii?  E suficient un dispozitiv care pune in serie becurile si deja intensitatea luminoasa scade dramatic.
Protestul la orice incalcare a libertatii prost intelese a devenit mai mult decat o moda, e ceva intrat in constiinta comuna.
Masura este necesara, s-a dovedit asta de-a lungul anilor si implementarea in Ro e binevenita. Motociclistii au priceput de mult importanta luminilor pe ziua.
Detaliile sunt insa importante, de fapt hotaratoare in ceea ce priveste intensitatea luminoasa admisa. Faptul ca in US nu este obligatorie (desi mai toate companiile americane sau japoneze au inclus de multa vreme acest sistem) nu este suficient de relevant. Conditiile climatice, configuratia strazilor, calitatea masinilor si a soferilor sunt mult diferite fata de Ro.

Anunturi

Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă

Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne.

Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate