Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Info Coronavirus/Vaccinare vs Fake News

La multi ani @Robert201!

La multi ani Romania!

La multi ani @Forumului Softpedia...
 Majoratu lu' Bebe de acum 23 ...

Skoda Octavia 2, temperatura apa ...

Samsung A33 5G sau Motorola G42 4G

Christine McVie nu mai este... vie
 Cocaine Bear (2023)

Test presiune cu apa traseu condu...

Cum schimb anvelopele - prima data

ITP in alta tara
 BMW AFR

Iesire cu familia pe 2 decembrie....

Defecțiune servodirectie ATV

Marcaje sau pancarda?
 

Topic pentru discuţii generale. Solicit UN MIC SFAT...

- - - - -
  • Please log in to reply
315 replies to this topic

#289
MarianG

MarianG

    be that as it may

  • Grup: Moderators
  • Posts: 28,228
  • Înscris: 10.08.2005
Am recitit.
Un elev care ia carti de la biblioteca deja face ceva suplimentar maculaotrului.
Daca doar 10 elevi din 100 promoveaza, atunci instituita de invatamant este exigenta si pune accent pe calitate nu cantitate.

#290
SuPY

SuPY

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,490
  • Înscris: 19.09.2006

View PostMarianG, on 31 iulie 2014 - 12:06, said:

Am recitit.
Un elev care ia carti de la biblioteca deja face ceva suplimentar maculaotrului.
Ma rog, e parerea ta. Parerea mea este ca studentul (parca vorbeam de studenti in principal) are destule carti de citit numai pentru a stapani materia de curs. De aceea, nu mai putem vorbi de ceva suplimentar. Am crezut ca te referi la faptul ca studentul ia carti de la biblioteca ce fac referire la materia de curs. Daca pentru materia de curs nu citesti decat slide-urile, si citesti carti doar pentru ceea ce te intereseaza pe tine, multumindu-te cu un 5-6 la acea materie (asta daca nu ramai cu restanta), este alegerea ta... Nu uita un lucru: multiplica numarul de carti de la o materie cu numarul materiilor din orar.

View PostMarianG, on 31 iulie 2014 - 12:06, said:

Daca doar 10 elevi din 100 promoveaza, atunci instituita de invatamant este exigenta si pune accent pe calitate nu cantitate.
Consider ca lipseste logica din afirmatia ta. In cele ce urmeaza, iti explic si de ce. Orice facultate are un numar limitat de locuri, dupa cum bine stim. Orice facultate are conditii de admitere (ca e cu dosar, ca e cu examen, mai dificil sau mai usor, asta difera de la o facultate la alta). Asadar, cel putin la nivel teoretic, din perspectiva facultatii, o data ce esti declarat admis la o anumita facultate, tu esti considerat ca fiind la un nivel suficient de cunostinte pentru respectiva unitate de invatamant. Ei bine, avand in vedere acest lucru, cand vine o materie prin anul 1 sau 2 la care trec numai 10 din 100, asta ce inseamna? Nu bataie de joc din partea facultatii? Repet, toti cei 100 au fost considerati, la admitere, ca avand suficienta "calitate". Nu pot fi 90 prosti din 100 de studenti, la 1 materie sau 2 materii, bate la ochi grav de tot situatia asta! Daca facultatea dorea calitate si nu cantitate, stabilea un numar mai restrans de locuri (in loc de 100, stabileau 50, 30, 10 sau oricate, dar mai putine), plus un examen de admitere in locul sistemului de admitere cu dosar, cu subiecte mai dificile, pe masura pretentiilor facultatii in cauza. Asadar, bazandu-ma pe aceste argumente, pot sa afirm ca ideea ta nu sta in picioare.

Edited by SuPY, 31 July 2014 - 12:27.


#291
MarianG

MarianG

    be that as it may

  • Grup: Moderators
  • Posts: 28,228
  • Înscris: 10.08.2005
Deci e prost profesorul universitar, care se intampla sa fie si doctor?
Facultatea iti recunoaste nivelul dar tu trebuie sa ridici stacheta.

Productia incepe prin achzitionarea de piese brute, nu cu produs finit.

Edited by MarianG, 31 July 2014 - 12:30.


#292
SuPY

SuPY

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,490
  • Înscris: 19.09.2006

View PostMarianG, on 31 iulie 2014 - 12:30, said:

Deci e prost profesorul universitar, care se intampla sa fie si doctor?
Facultatea iti recunoaste nivelul dar tu trebuie sa ridici stacheta.
Ca si profesor, da, e foarte prost! Tu uiti ca titlul de doctor i-a fost acordat pe niste cunostinte intr-un anumit domeniu, nu pe abilitatile sale de profesor. Multi fac confuzia asta.

Bine, Mariane, te-am inteles. Doar 10 din 100 ridica stacheta, restul de 90 sunt prosti... OK, "it makes perfect sense"! Tine-o tot asa cu logica asta! :OK: :wacko:

#293
MarianG

MarianG

    be that as it may

  • Grup: Moderators
  • Posts: 28,228
  • Înscris: 10.08.2005
Tu ai dat exemplu, nu eu.
Eu sunt convins ca sunt alte procente.

Edited by MarianG, 31 July 2014 - 12:42.


#294
SuPY

SuPY

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,490
  • Înscris: 19.09.2006

View PostMarianG, on 31 iulie 2014 - 12:41, said:

Tu ai dat exemplu, nu eu.
Eu sunt convins ca sunt alte procente.
Vorbesc si din experienta, situatie concreta. Daca nu ma crezi, discutam degeaba.

Tocmai: ti-am dat si exemplu si tu tot nu ai inteles, asadar problema nu cred ca e la mine...

#295
MarianG

MarianG

    be that as it may

  • Grup: Moderators
  • Posts: 28,228
  • Înscris: 10.08.2005
10 absolventi din 100?
Unde ai vazut chestia asta?
Eu iti spun ca am vazut licee intregi fara absolventi la exemenul de bacalaureat.

#296
SuPY

SuPY

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,490
  • Înscris: 19.09.2006

View PostMarianG, on 31 iulie 2014 - 12:48, said:

10 absolventi din 100?
Unde ai vazut chestia asta?
Numai pe privat iti scriu, daca vrei. Ti-am zis, depinde si de facultate. La unele facultati, notele la licenta sunt numai 9 si 10. La altele, sunt de toate felurile. Despre asta vorbim... Poate de aceea nu-ti vine sa crezi. Ai avut 9 sau 10 la licenta?? :D

View PostMarianG, on 31 iulie 2014 - 12:48, said:

Eu iti spun ca am vazut licee intregi fara absolventi la exemenul de bacalaureat.
Pai si acolo nu e fix aceeasi situatie? Raspunderea nu este a profesorilor? Repet, nu e suficient sa stii materia si sa o predai, trebuie sa stii si cum sa te faci placut unui adolescent de acea varsta, sa le starnesti interesul pentru materie, sa te faci simpatic. Astfel, elevii vor invata de placere, rezultatele lor vor fi bune. Defapt, asta se invata la nivel teoretic in cadrul modulelor pedagogice. In plus, trebuie sa fii facut pentru asta! Nu poti, pleaca acasa, du-te in cercetare sau angajeaza-te in mediul privat (dar nu in invatamant)!

#297
MarianG

MarianG

    be that as it may

  • Grup: Moderators
  • Posts: 28,228
  • Înscris: 10.08.2005
Vorbesti deparca elevii chiar vor sa invete.

Edited by MarianG, 31 July 2014 - 13:00.


#298
SuPY

SuPY

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,490
  • Înscris: 19.09.2006

View PostMarianG, on 31 iulie 2014 - 12:59, said:

Vorbesti deparca elevii chiar vor sa invete.
Zic doar ca cineva trebuie sa raspunda pentru asta! Asa cum tu, daca esti programator, raspunzi daca programul "crapa"! Sau profesorii au imunitate in profesia lor si eu nu stiam?

#299
MarianG

MarianG

    be that as it may

  • Grup: Moderators
  • Posts: 28,228
  • Înscris: 10.08.2005
Eu ca programator ma asigur ca programul meu nu o sa crape.

#300
SuPY

SuPY

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,490
  • Înscris: 19.09.2006

View PostMarianG, on 31 iulie 2014 - 13:06, said:

Eu ca programator ma asigur ca programul meu nu o sa crape.
La fel si profesorul, cel putin teoretic, se asigura ca elevii/studentii sai vor avea rezultate bune la invatatura! Este unul din obiectivele lui, de aceea vine la serviciu! Sau nu?? Posted Image

Edited by SuPY, 31 July 2014 - 13:08.


#301
MarianG

MarianG

    be that as it may

  • Grup: Moderators
  • Posts: 28,228
  • Înscris: 10.08.2005
Bbiectivul sau este sa-ti ofere informatii, iar al tau sa-ti dai interesul.

#302
SuPY

SuPY

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,490
  • Înscris: 19.09.2006

View PostMarianG, on 31 iulie 2014 - 13:13, said:

Bbiectivul sau este sa-ti ofere informatii, iar al tau sa-ti dai interesul.
Perfect de acord! Omiti, insa, unul dintre obiectivele profesorului, foarte important in contextul discutie: acela de a-mi starni interesul! La un rezultat catastrofal pentru majoritatea studentilor, profesorul e raspunzator, raman la parerea mea.

#303
a_c

a_c

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 12
  • Înscris: 06.04.2008
Nu stiu daca sa deschid un topic separat sau este de ajuns sa postez aici dar o sa va intreb urmatoarele?

Sunt in situatia de a incepe un masterat in alt oras fata de cel in care locuiesc si lucrez. Din cauza faptului ca nu vreau sa renunt la job intentionez sa merg numai in sesiune pentru a da examenele.
Tinand cont ca acest masterat este la zi, credeti ca o prezenta de "0" laboratoare in timpul semestrului imi va crea grave probleme pentru sustinerea examenelor la disciplinile lor?

Este vorba de un masterat la Universitatea Alexandru Ioan Cuza din Iasi, Facultatea de Fizica. Din cei care au studiat in Iasi (de preferat la aceasta facultate) ce imi pot spune despre sansele de a reface laboratoarele imediat inainte de examen? In general stiu ca nu se pot reface mai mult de 2-4 laboratoare, corect?

#304
neagu_laurentiu

neagu_laurentiu

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 39,840
  • Înscris: 30.07.2003
In facultate am avut coleg la fizica la universitea in cauza (licenta nu master) si era jale daca nu era prezent. Nu stiu daca se aplica si la master dar nu cred ca aschia sare departe de trunchi.

#305
qew

qew

    Tren International

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,728
  • Înscris: 05.11.2010
Pana ajung eu sa ma interesez , poate stiti voi pe aici . Se poate sa te muti de la un profil la altul in cadrul aceleiasi facultati si intre semestre?

#306
neagu_laurentiu

neagu_laurentiu

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 39,840
  • Înscris: 30.07.2003
Citeste regulamentul de studii de la tine (ar trebui sa fie si pe net) fiindca acolo ai detalii despre transfer, fiecare universitate cu regulile ei.

Edited by neagu_laurentiu, 28 January 2015 - 16:26.


Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate