Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Retragere bani din cont inainte d...

Plata cu cardu si bacsisu

Primire bani din Danemarca prin N...

Alerta securitate Fedora Linux 40...
 Problemuțe sistem audio ma&#...

Renovare balcon

installation has failed there was...

Montura polara.....
 Sfat inchiriere locuinta unei per...

Sursa stereo -> amplif mono

Dan Blondu vs. Marian Piciu

Side - Antalya
 Nume fetita - international dar c...

A fost lansat MX Linux 23.3

Pompa bazin gradina

Nici pescarii nu mai sunt ce-au f...
 

Centrale termice Viessmann

* * * * - 4 votes
  • Please log in to reply
4508 replies to this topic

#1837
andreihey

andreihey

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 295
  • Înscris: 06.10.2013
Inainte era variatie de 1.6bar. Totusi ma gandesc ca are importanta si volumul de apa. Locuiesc la casa si am 14 calorifere

Edited by aurelbanu, 02 March 2016 - 13:50.


#1838
M_ierdnA

M_ierdnA

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,609
  • Înscris: 17.03.2014
Conteaza si volumul de apa, bineinteles. Eu am acum 5 calorifere functionale si ipat pe vreo 50 mp, deci poate instalatia la jumatate din a ta, insa variatia de presiune intre cald si rece e a proape insesizabila (de ordinul 0,1 bari). diferenta cu pompa pornita/oprita e cam 0,3-0,4 bari.

#1839
andreihey

andreihey

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 295
  • Înscris: 06.10.2013
Nu mai inteleg nimic. Unii spun ca e normala variatia de presiune de 1 bar, mai ales la o inst la casa

#1840
DanielD67

DanielD67

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,046
  • Înscris: 11.01.2010
Si temperatura rece-cald cat este? E aceeasi la amandoi? Pe langa volum, parca depinde si de temperatura ...

#1841
M_ierdnA

M_ierdnA

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,609
  • Înscris: 17.03.2014
Imi cer iertare, sper sa nu dezinformez. Am spus cum e la mine. De la distanta daca ma uit la centrala, eu nu sesizez diferenta intre cald si rece (poate si din cauza ca fiind centrala in condensare, diferenta intre cald si rece e de obicei de max 20 de grade) si sesizez numai diferenta de presiune cu pompa pornita/oprita. La centrale clasice diferenta de temperatura intre cald si rece e probabil mai mare pentru ca diferentele de temperatura sunt mai mari (40 de grade?). Eu totusi zic ca e mult 1 bar pentru ca daca ai presiunea la rece (static) 1,5, la cald cu pompa pornita te apropii de 3 bari care e limita la care se deschide supapa de suprapresiune. Cat ai facut presiunea in vas si cat ai presiunea la rece in circuitul centralei?

#1842
andreihey

andreihey

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 295
  • Înscris: 06.10.2013
Presiune la rece 1.4, presiune la cald 2.2 maxim 2.4. Temperatura la rece 28-30 grade si functioneaza la max 60 grade (am termostat de ambient). Casa p+1, 14 calorifere mari. Presiunea refacuta in vasul,de expansiune la 1bar.

#1843
kolfleading

kolfleading

    Born to Raise Hell

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,987
  • Înscris: 01.03.2013
Presiunea prea mare este potential daunatoare din doua motive:
  • Stresul mai mare pe racorduri, fitinguri, imbinari si calorifere. Vedeti ce zice producatorul caloriferelor despre presiunea maxima la care rezista (habar n-am) si apreciati cat de aproape sunteti de limita. Daca limita e 3 bar, atunci eu m-as simti mult mai confortabil la maxim 2 bar.
  • Supapa de siguranta, care nu este calibrata chiar cu zecimale la 3.000 bar si in timp isi mai pierde calibrarea. Eu personal m-as simti mult mai confortabil la maxim 2 bar intr-o instalatie cu supapa de siguranta de 3 bar. Sunt de acord ca, cel putin o vreme, sunt sanse sa mearga si la 2.6 bar, dar la fel de bine sunt sanse ca la 2.6 bar sa inceapa sa picure.
Din aceste motive, eu la casa mea as suplimenta vasul de expansiune astfel incat, instalatia incarcata la rece la 1.25 bar sa nu depaseasca la cald 2.00 bar.

#1844
vasii_marian

vasii_marian

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 195
  • Înscris: 22.09.2009

 aurelbanu, on 02 martie 2016 - 17:34, said:

Presiune la rece 1.4, presiune la cald 2.2 maxim 2.4. Temperatura la rece 28-30 grade si functioneaza la max 60 grade (am termostat de ambient). Casa p+1, 14 calorifere mari. Presiunea refacuta in vasul,de expansiune la 1bar.


Salut,eu tot o diferenta de presiune de 1 bar am ,casa p+1 , 13 calorifere,aprox. zic eu 130-150 L apa,numai ca la mine se pare a fi o problema cu vasul de expansiune,l-am gasit de doua ori pe 0 bari,de aceea inca sunt in probe de presiune , dupa care voi monta un vas de expansiune extern sa nu mai am probleme de presiune.Astept  o luna, dupa care vin baietii de la service  sa-mi masoare iar presiunea. Chiar daca a scazut sau nu eu tot o sa-mi montez unul extern intrucat este si multa apa.
Ciudat faptul ca de 3 zile presiunea nu a mai scazut,chiar si un por mic daca ar avea eu zic ca ar trebui sa scada.
Eu am scos capacelul de plastic de pe vas ,sa fie oare posibil ca acel capacel la inchidere(infiletare) sa apese usor pe ventil ?,sa aibe in capacel putina murdarie.( dar nu prea cred asa ceva,dar cine stie)

#1845
M_ierdnA

M_ierdnA

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,609
  • Înscris: 17.03.2014

 aurelbanu, on 02 martie 2016 - 17:34, said:

Presiune la rece 1.4, presiune la cald 2.2 maxim 2.4. Temperatura la rece 28-30 grade si functioneaza la max 60 grade (am termostat de ambient). Casa p+1, 14 calorifere mari. Presiunea refacuta in vasul,de expansiune la 1bar.

Daca mai cresti presiunea in vas eu cred ca poti sa faci sa nu mai treci de 2 bari nici la cald. Ideea e ca daca presiunea in vas este mai mica decat presiunea la rece in instalatie, la rece tu ai deja apa in vas, si nu in cantitate neglijabila (in cazul tau, daca vasul este de 8l, ai avea (1,4-1)/1,4 * 8 = 2,28l de apa in vas la rece). La presiunea maxima de 2,4 in vas ai avea 4,6l, deci o diferenta de volum intre cald si rece de 2,32l. Daca cresti presiunea in vas la 1,4, la rece nu e apa deloc in vas, iar la 2 bari presiune in instalatie, in vas iti intra 2,4l de apa adica peste cresterea de volum pe care am estimat-o. Daca mai scazi si presiunea in instalatie la rece la 1,25 asa cum spunea kolfleading mai sus (coroborata cu presiunea in vas tot la 1,25) nu mai treci de 1,8 la cald.

#1846
andreihey

andreihey

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 295
  • Înscris: 06.10.2013
Deci tu zici sa ii fac presiune in vas de 1.4 si presiune in instalatie de 1.4-1.2 si atunci nu mai trec de 2. Am inteles corect? Vasul este de 10l si am inteles ca presiunea corecta este de 1bar...

#1847
M_ierdnA

M_ierdnA

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,609
  • Înscris: 17.03.2014
Eu zic sa faci presiunea in vas cat e presiunea la rece in instalatie ca sa aiba loc in vas sa intre cat mai multa apa. Am dat numai niste exemple (crezand ca vasul e de 8l; cu 10l se schimba un pic). Deci ori 1,4 in vas si 1,4 in instalatie la rece cu maxim 2 la cald, ori 1,25 in vas si 1,25 la rece in instalatie cu 1,8 maxim la cald. Cam pe acolo trebuie sa se invarta cifrele.

#1848
andreihey

andreihey

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 295
  • Înscris: 06.10.2013
Am sunat la service viessmann si ei spun ca presiunea in vas tb sa fie 1bar. Nu mai mult in nici un caz

#1849
M_ierdnA

M_ierdnA

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,609
  • Înscris: 17.03.2014
Cand pui instalatia sub presiune (presupunand ca presiunea in instalatie e mai mare decat cea initiala in vas) vasul tot la presiunea instalatiei sta. Diferenta e in cantitatea de apa care este in vas la rece. Nu inteleg de ce ar fi recomandat sa ai deja apa in vas la rece, dar in fine. Daca vrei poti incerca ce am spus mai sus scazand presiunea in instalatie. Mergi de exemplu cu 1 in vas si 1,25 la rece si va fi mai bine decat cu 1,4 la rece. Ti-as recomanda chiar un experiment cu presiunea in instalatie la 1 bar, dar nu stiu cat de mult ai voie sa o scazi pe asta.

#1850
theitza

theitza

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 3
  • Înscris: 22.11.2011
Salut .... a gasit careva solutia pentru termostatul de ambient on/off vs opentherm?
Am un vitodens 050 si am aceiasi problema comuna cu blocarea centralei , cu un Qr7 montat.
~ se poate resofta sa mearga si cu termistat On/off ?
~ necesita inlocuirea placii ca sa mearga cu on/off ?
~ a incercat cineva altceva ? Deoarece opentherm e o prostie scumpa . O fi mai buna , dar nu e nici varianta fara fir ( cel putin nu as da 1000 ron )

Din ce am intrebat la specialist , ar trebui sa mearga si on:off

#1851
florin71_skoda

florin71_skoda

    Guru Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 18,070
  • Înscris: 02.01.2008
Unde anume ai legat firele termostatului Q7 ? La ce borne ? Sper ca nu la alea unde ar trebui sa legi termostatul opentherm.

Ai putea face o poza la placa electronica a centralei ? Ma intereseaza sa vad cum arata borna X5, unde in carte zice ca se poate lega un Ceas Programabil.
(banuiesc ca acolo se poate lega un termostat on/off si sa functioneze)

Edited by florin71_skoda, 04 March 2016 - 15:16.


#1852
21-Lancer

21-Lancer

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 272
  • Înscris: 18.11.2004
Viessmann Vitodens 222-W 35kW

Documentatia Vitotronic 200 (automatizarea cu care este echipat cazanul) spune ca automatizarea poate controla "Instalaţie de încălzire cu două circuite de încălzire".  Poate cineva sa imi dea cateva detalii despre facilitatea aceasta?
Intentionez sa achizitionez cazanul (am nevoie de boiler incorporat si de o putere de 30-35 kW, deci e una dintre putinele optiuni) pentru o casa pe un singur nivel, incalzire in pardoseala plus 7 radiatoare [bai, dormitoare si garaj].
As formula o optiune pentru Vitodens 222-W in conditiile in care ma ajuta efectiv in configurarea instalatiei, si nu doar pentru ca poate aia si ailalta, in ideea in care diferenta de pret fata de alte modele (Vitodens-111W, Buderus Logamax GB162 T40S30) e mai mult decat semnificativa.

Multumesc.

#1853
xml

xml

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,388
  • Înscris: 27.10.2005
Si eu m-am uitat la Vitodens 200, cu boiler separat. Din cate am vazut nu doar Viessmann ci si Vaillant (cu Calormatic 470) si Wolf cu automatizarea lor stiu sa produca agent termic la o temperatura (cea mai mare, de obicei cea pentru radiatoare) si pe langa asta sa mai controleze, cu module suplimentare, o vana de amestec motorizata, cu 3 cai. Daca bine am priceput eu, software-ul citeste temperatura dupa vana cu trei cai (cu un termometru) si o deschide sau inchide pana obtine temperatura setata de tine.

De produs ea nu poate produce agentul termic decat la o temperatura, insa pentru celalalt circuit poate sa "amestece" apa.

Ma intereseaza si pe mine solutia, pentru ca eu as vrea sa alimentez 4 calorifere scara (bai plus spalatorie), de doua ori pe zi cate o ora, sa zicem, sa usuc prosoapele si pe langa asta partea de incalzire in pardoseala. Ce nu stiu insa este daca pot sa programez circuitul de radiatoare din automatizare, adica ON de la 10 la 11 dimineata si de la 1 la 2 noaptea, sa zicem, in rest OFF. Presupunand ca am setat 55 de grade pe circuitul de radiatoare si 40 pe cel de pardoseala, as vrea ca centrala sa prepare apa la temperatura cea mai mare setata in diferite intervale de timp. 55 cand trebuie si pentru calorifere insa doar 40 in rest (pentru pardoseala).

Nu vreau calorifere electrice pentru ca as trage niste tevi pentru eventuale calorifere (in pereti) si le-as masca deocamdata, urmand sa le folosesc doar daca e necesar.

Strict despre Viessmann, eu am avut o experienta foarte placuta cu serviciul tehnic, sunand la telefonul de la ei de pe site. Am dat de un tip foarte bine pregatit si foarte amabil, care mi-a confirmat ca cel care mi-ar vinde Viessmann nu a inteles bine un comportament al cazanului (legat ce-i drept de Vitotronic 200, care la noi se vinde foarte rar).

Din cate am vazut insa, cred ca poti obtine ce vrei si cu Vaillant + Calormatic, posibil la un pret mai mic decat la Viessmann. Wolf nu mai stiu unde se situa cu pretul, cred ca tot in zona Viessmann sau peste.

Avantajul net al Wolf-ului si al Vaillant-ului, din punctul meu de vedere este faptul ca poti sa muti controalele undeva intr-o zona accesibila (hol/dining la mine), pe cand Vitotronic sta pe cazan, in camera tehnica. Daca insa nu umbli des la ele si mai ai si niste copii "device-happy", poate e mai bine sa fie in camera tehnica :).

#1854
21-Lancer

21-Lancer

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 272
  • Înscris: 18.11.2004
Suna logic, temperatura maxima necesara a agentului termic (in functie de solutia de incalzire aleasa) si controlul unei vane de amestec pentru realizarea temperaturii "joase" necesare in speta IPAT.
In situatia asta, avand in vedere ca nu am IPAT peste tot si incalzesc dormitoarele si baile cu radiatoare, solutia "in condensare" nu ma ajuta de nicio culoare, pentru ca am nevoie de temperatura inalta pe circuitul radiatoarelor. Daca merg cu acestea la 50 gr, trebuie sa le supradimensionez si habar n-am cum sa calculez caderea de putere de la 80 la 50 de grade. Foarte probabil ca la dimensionarea care reiese in urma unui asemenea calcul, nici peretii pe care se pozeaza sa nu fie suficienti. :)
Avand in vedere ca nu am gasit variante de centrale cu boiler incorporat fara "condensare", asta este, nu am alta optiune.
Diferenta de pret de min. 5000 RON intre Vitodens 111-W (sau Buderus Logamax + GB162 T40S30, sau ImmergasVictris Zeus Sup 32kW) si Vitodens 222-W, doar pentru automatizarea Vitotronic 200 (basic controlul unei vane de amestec) nu mi se pare o optiune foarte inteleapta.
As fi curios sa aflu opinii din partea celor care au optat pentru varianta asta, eventual a celor care au montat/servisat centrala, pentru ca sunt convins ca ceva imi scapa. Desi nu m-ar mira sa fie doar un price boom oarecum specific Viessmann si nu neaparat justificat.

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate