Neurochirurgie minim invazivă
"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv. Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice. www.neurohope.ro |
Coltul proprietarilor de spatii comerciale. Relatiile cu chiriasii
Ultima postare: iul 07 2010 21:18, Inițiat de
puficixx
, iul 05 2010 12:33
·
0
#1
Publicat: 05 iulie 2010 - 12:33
Eu sunt proprietarul unor spatii comerciale. Sunt un om in varsta si nu mai puteam continua activitatile avute pana acum 7-8 ani. Asa ca le-am inchiriat.
Am avut zeci de chiriasi care au venit si au plecat. Doar cativa au plecat din cauza chiriei, restul si-au gasit in alta parte, au renuntat pur si simplu la afacerea lor, s-au apucat de taximetrie, au plecat in noile hale din piata, au migrat catre fostele complexe comerciale comuniste preluate si modernizate de WinMarkt. Niciodata nu am ramas cu spatiile goale. 3 luni a fost perioada cea mai lunga in care unul dintre spatii a ramas neinchiriat. De fiecare data am tinut cont de preturile zonei. De multe ori am tinut cont si de domeniul de activitate al chiriasului si asta doar in sensul scaderii chiriei initiale. Niciodata nu am cerut mai mult ca sa am de unde scadea. Intrebari. 1: Cat de atenti sunteti la nevoile chiriasului? 2: Cum ii ajutati? 3: Cat de maleabili sunteti atunci cand vine vorba de plata chiriei iar chiriasul intarzie? 4: Cine se ocupa de intretinerea spatiilor? Varuit, zugravit. 5: Cine face reparatiile importante? Decapat pereti, tencuit, gletuit? 6: Cine schimba geamul spart de golanasii de pe strada pe care chiriasul il gaseste spart a doua zi dimineata? 7: Cine schimba broastele usilor? 8: Cine schimba parchetul? 9: Faceti imbunatatiri cand considerati voi, sau doar atunci cand chiriasul o cere? 10: Sunteti de acord sa scadeti chiria, sau doar o cresteti? 11:Va implicati cu sfaturi pertinente si de bun simt atunci cand constatati ca din diverse motive profitul chiriasului scade? Aici ma refer la greseli evidente pe care le face chiriasul, dar probabil nu-si da seama ca greseste. 12: Inchiriati la metru patrat, sau faceti pretul in functie de dimensiunile aproximative ale spatiului, de dependinte..etc. Cand zic cine, ma refer la cheltuieli, adica pe cheltuiala cui. Editat de puficixx, 05 iulie 2010 - 12:36. |
#2
Publicat: 05 iulie 2010 - 12:38
Exista perioade in care activitatea economica este atat de redusa incat niciun alt argument nu sta in picioare: pret, zona, vad, expunere, taxe...blah blah.
Toate cheltuielile legate de ingrijirea spatiul raman in grija proprietarului. Celelalte cheltuieli legate de amenajarea spatiului din considerente de marketing si imagine, sunt prioritatea chiriasului. Editat de gugutata, 05 iulie 2010 - 12:40. |
#3
Publicat: 05 iulie 2010 - 12:49
gugutata, on 5th July 2010, 13:38, said: Toate cheltuielile legate de ingrijirea spatiul raman in grija proprietarului. Celelalte cheltuieli legate de amenajarea spatiului din considerente de marketing si imagine, sunt prioritatea chiriasului. Hai sa despicam firu'n patru. |
#4
Publicat: 05 iulie 2010 - 12:54
Pai:
- Fatada spatiului: tamplarie, usa de acces, zidaria perimetrala, vopsitoriile, zugravelile sunt grija ta. - Reclama luminoasa este grija chiriasului. - Accesul secundar, baile, spatiul de depozitare sunt grija ta. - Amenajarea spatiului de expunere in functie de activitate este grija chiriasului. De exemplu, daca tu ai gresie deoarece inainte era un magazin alimentar si vine un nou chirias care face un shop de haine si vrea parchet, in opinia mea, sa-si puna parchet. - Contractul cu firma de protectie este grija lui si eventual montajul unor sisteme de alarma. - Daca anumite elemente constructive ale spatiului sunt degradate si se vad cu ochiul liber, atunci esti nevoit sa le repari. - Daca vitrina spatiului a fost sparta intr-un eveniment de huliganism, cu siguranta costurile inlocuirii apartin proprietarului. Editat de gugutata, 05 iulie 2010 - 12:58. |
#5
Publicat: 05 iulie 2010 - 21:33
gugutata, on 5th July 2010, 13:54, said: Pai: - Fatada spatiului: tamplarie, usa de acces, zidaria perimetrala, vopsitoriile, zugravelile sunt grija ta. OK, inainte de inchiriere. Dupa inchiriere intretinerea ramane pe seama chiriasului - Reclama luminoasa este grija chiriasului.cat se poate de corect - Accesul secundar, baile, spatiul de depozitare sunt grija ta.OK, inainte de inchiriere, dupa inchiriere este problema lui - Amenajarea spatiului de expunere in functie de activitate este grija chiriasului. De exemplu, daca tu ai gresie deoarece inainte era un magazin alimentar si vine un nou chirias care face un shop de haine si vrea parchet, in opinia mea, sa-si puna parchet.e problema lui, cel mult pot sa particip cu o cota parte, dar asta este optional nu obligatoriu - Contractul cu firma de protectie este grija lui si eventual montajul unor sisteme de alarma.OK - Daca anumite elemente constructive ale spatiului sunt degradate si se vad cu ochiul liber, atunci esti nevoit sa le repari.doar daca este afectata structura de rezistenta a cladirii, reparatia eventualelor fisuri aparute in urma unui cutremur il privesc personal - Daca vitrina spatiului a fost sparta intr-un eveniment de huliganism, cu siguranta costurile inlocuirii apartin proprietarului.sa-si faca asigurare sau sa le plateasca din buzunar daca nu are asigurare. Poate a inselat un client si ala a venit noaptea si i-a spart geamurile. Dece sa le platesc eu? |
Anunturi
▶ Utilizatori activi: 1
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi