Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Obiecte vechi și inutile car...

Mentenanta Acoperis

Cheder deteriorat , zgariat, cum ...

Laptop HP 15-AF001NQ, AMD E1-6015...
 Blat de bucatarie lungime 4,60 m

Termostat incalzire si racire

Configurare retea cu modem Vodafo...

Curtea Penala Internationala soli...
 Sunt obligate bancile sa opteze p...

Pensie anticipata partiala cu cer...

Subscriptii

Cat ar costa acest poster, se poa...
 Cum sa scapam de sobolani?

Alser Forest SA a dat teapa de 1,...

COD Eroare ABS ( Ford Mondeo MK5 )

Implanturi dentare clinici Consta...
 

Masina de batut porumb

- - - - -
  • Please log in to reply
607 replies to this topic

#289
niqn102

niqn102

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 327
  • Înscris: 08.08.2011
multumesc, Traian. Da, am un motor cu o fulie in 2 trepte. problema e ca nu stiu cate rpm are motorul, si nici nu scrie nimic pe el ca sa-mi dau seama... as vrea sa pun la batoza fulie pe masura, ca sa am totusi 550-600 rpm. Nu stiu cum o sa aflu cate rpm are motorul, ca n-am nici tahometru. O sa incerc sa vin cu el la un atelier de reparatii, poate stiu sa-mi spuna, sau au cu ce sa masoare. Sau daca stiti voi cum pot sa-mi dau seama?

#290
traian_dnc

traian_dnc

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 63
  • Înscris: 02.12.2010
Fara tahometru nu stiu cum numai daca intrebi pe ceva electrician care poate stie ceva.

Cred ca ar fi bine sa cauti primadata fulie pentru masina ca nu se gasesc asa usor si dupa aia sa faci fulia pe motor in trepte si functie de turatia motorului dupa ce o afli.Fulii mari in diametru s-ar putea sa gasesti la fier vechi mai ales unde se mai dezmembreaza cate o combina.Daca motorul are 1500 de rpm atunci nu trebuie fulie asa mare pe masina dar daca e de 3000 rpm atunci ar fi bine sa gasesti o fulie de 350-400 mm.

#291
niqn102

niqn102

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 327
  • Înscris: 08.08.2011
nu pot sa iau intai fulia de la masina, ca motorul are deja fulia lui in 2 trepte. si n-o s-o dau jos pe aia. o sa o fac pe asta de la masina in functie de necesitati, dupa fulia pe care o am acuma. eu banuiesc ca are undeva la 1500 rpm, dar pana nu masor, nu pot sa stiu exact.
in weekend dau o fuga pana la tara si iau si motorul cu mine, sa vad unde gasesc sa masor rpm. O sa pun si poze cu constructia efectiva, cand fac rost de toate piesele necesare :)

#292
traian_dnc

traian_dnc

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 63
  • Înscris: 02.12.2010
E bine si asa dar gasesti greu fulie mare dupa cum o sa ai nevoie.Sau o sa trebuiasca sa o faci.Lucru mai greu zic eu decat sa o modifici pe cea existenta pe motor.Ce diametre ai la cele doua trepte?

Ca sa vedem cam ce fulie iti trebuie pe masina.

#293
gcom61

gcom61

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,824
  • Înscris: 21.01.2007
Daca motorul este trifazic,si il alimentezi la monofazic (fara nici un condensator),,cel de 1500rot/min porneste ajutat cu mana(la rotire);daca este de 3000 rot/min nu poti sa il porneti cu mana ci cu o sfoara sau condensatori.
Bineinteles ca sunt recomandati condensatorii; am specificat doar diferenta la pornire intre cele doua turatii.
Mai poti demonta un capac,numeri cate canale(de bobinaj) are si pasul unei bobine-pt aflarea turatiei.

#294
niqn102

niqn102

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 327
  • Înscris: 08.08.2011
gcom - e posibil sa fie trifazic, dar eu il folosesc la 220, ca nu am 380. dar nu poate fi pornit cu mana, ci doar cu sfoara. nu are condensatori. Nu i-am pus pentru ca il folosesc si intr-un sens, si in celalalt. il folosesc la mai multe utilaje.

Poti sa-mi dai mai multe detalii referitor la canale si pasul bobinei? Cum imi dau seama? e vreo formula de calcul?

traian - are undeva la 15 cm diametrul fulia, asa ochiometric, trebuie s-o masor si pe ea sa vad exact.

#295
traian_dnc

traian_dnc

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 63
  • Înscris: 02.12.2010
gcom61.Sunt si eu interesat cum se procedeaza cu numaratul canalelor si care este formula de calcul.
niqn102.Masoara mai precis cele doua trepte de la fulia de pe motor.Sa-mi spui si ce turatie are motorul.Totusi ar fi bine sa pui la motor condensatori si sa schimbi sensul cu un comutator care sa inverseze doua faze.

#296
gcom61

gcom61

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,824
  • Înscris: 21.01.2007
Scuze pt...raspunsul tarziu.
In principiu: turatia=frecventa x 60 x nr. faze => T(rot/min)= 50 x 60 x3    =3000 rot/min
   nr.perechi poli 3
nr.perechi de poli se observa la demontarea motorului prin numararea bobinelor si a canalelor(bobine/canale=nr.poli)

sper ca intelegeti ceva....

Edited by gcom61, 23 March 2014 - 18:17.


#297
niqn102

niqn102

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 327
  • Înscris: 08.08.2011
Salut. azi o sa ma duc la un electrician sa imi verific un motor mai vechi pe care l-am gasit. are o fulie mai mica, cred ca are maxim 10 cm diametru. dar are 3000-3500 rpm. D-asta ma duc la electrician, sa aflu exact cate RPM are. am gasit o fulie, diametru 36 cm, pe care sper s-o pot folosi. si cred ca o voi folosi, si probabil voi pune o fulie mai mica la motor, astfel incat sa am 600 rpm.

Si totodata, mai am un motor de masina de spalat. Nu stiu cate RPM are motorul de la masina de spalat, dar intrebarea mea: credeti ca ar fi suficient de puternic daca ar fi sa-l folosesc pe acesta? Mie mi-e frica sa nu fie prea slab...

#298
gcom61

gcom61

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,824
  • Înscris: 21.01.2007
In romanica turatia maxima a motoarelor fara rotor bobinat,alimentate la reteaua nationala este 3000 rot/min

#299
maraskinos

maraskinos

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 472
  • Înscris: 28.08.2009
Daca vorbim de motoare trifazice asincrone (obisnuite) acestea au (teoretic) urmatoarele turatii : 3000 rot/min ;1500 rot/min si 900 rot/min.Am spus ,,teoretic  '' pentru ca in realitate turatiile sunt usor diferite  in sensul ca motorul de 3000 rot/min are de fapt 2846 rot/min iar 1500 este de fapt 1495 rot/min.... ceva de genul.....Motoarele de ....sa le zicem de 3000 rot /min au 24 de canale iar cele de 1500 si 900 au 36 de canale (aici difera doar nr de bobine) .Daca motorul trifazic (380v) este folosit la 220 v randamentul lui este diminuat mult raportat la energia consumata .Pe placutele de pe motoare, pe care sunt trecute caracteristicile, veti intilni ceva de genul :380v (stea) /220v (triunghi).Asta nu inseamna ca functioneaza (dupa cum foarte multi cred) normal si la 380v si la 220v.Este vorba ,si intr-un caz si in celalalt despre retele trifazate.Motoarele  monofazice (la 220v) ,in general,nu depasesc puterea de 4 kw.Daca aveti un motor trifazic (380v) si vreti sa-l rebobinati intr-un atelier specializat,motorul nu trebuie sa aiba mai mult de 4 kw (trifazic).Foarte multi cred ca daca motorul lor are 7 kw sau 10 kw(trifazic) dupa rebobinare ( modificare monofazic) vor obtine tot 7 kw sau10 kw.In comert veti intilni motoare monofazice (la 220v) cu condensatori de 1,5kw;2,2kw;3kw.....3,5kw maxim.Cu cit un motorul trifazic, folosit la 220v monofazic, este mai mare ca putere si turatie (4-5 kw la 3000 rot/min) cu atit va porni mai greu si va trebui sa folositi ....sfoara.

Edited by maraskinos, 25 March 2014 - 12:40.


#300
maraskinos

maraskinos

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 472
  • Înscris: 28.08.2009
Rog moderatorul sa stearga mesajul anterior care trateaza  acelasi subiect  si care datorita depasirii timpului nu a mai putut fi corectat .

Daca vorbim de motoare trifazate asincrone (obisnuite) acestea au (teoretic) urmatoarele turatii : 3000 rot/min ;1500 rot/min ; 900 rot/min si 750 rot/min .Am spus ,,teoretic  '' pentru ca in realitate turatiile sunt usor diferite  in sensul ca motorul de 3000 rot/min are intre 2800 si 3000rot/min, cel de 1500 rot/min este intre  1400 si 1500 rot/min ,cel de 900 rot/min are intre 900 si 1000 rot/min si de 750 rot/min are intre 750 si 800 rot/min.Ca numar de poli : 3000 are 2 poli,1500 are 4,900 are 6 si 750 are 8 poli.Deci daca demontati motorul si veti gasi 2 bobine fata in fata este de 3000 rot/min iar daca vor fi 4 bobine este la 1500 rot/min.Motoarele de ....sa le zicem de 3000 rot /min au 24 de canale iar cele de 1500 si 900 au 36 de canale (aici difera doar nr de bobine) .Daca motorul trifazat (380v) este folosit la 220 v randamentul lui este diminuat mult raportat la energia consumata .Pe placutele de pe motoare, pe care sunt trecute caracteristicile, veti intilni ceva de genul :380v (stea) /220v (triunghi).Asta nu inseamna ca functioneaza (dupa cum foarte multi cred) normal si la 380v si la 220v.Este vorba ,si intr-un caz si in celalalt despre retele trifazate.Motoarele  monofazate (la 220v) ,in general,nu depasesc puterea de 4 kw.Daca aveti un motor trifazat (380v) si vreti sa-l rebobinati intr-un atelier specializat,motorul nu trebuie sa aiba mai mult de 4 kw (trifazic).Foarte multi cred ca daca motorul lor are 7 kw sau 10 kw(trifazat) dupa rebobinare ( modificare monofazat) vor obtine tot 7 kw sau10 kw.In comert veti intilni motoare monofazate (la 220v) cu condensatori, de: 1,5kw;2,2kw;3kw.....3,5kw maxim.Cu cit un motorul trifazat, folosit la 220v monofazat, este mai mare ca putere si turatie (4-5 kw la 3000 rot/min) cu atit va porni mai greu si va trebui sa folositi ....sfoara.

Edited by maraskinos, 25 March 2014 - 13:30.


#301
gcom61

gcom61

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,824
  • Înscris: 21.01.2007
Desi continui cu off... se mai poate face un artificiu pt folosirea motoarelor trifazate la reteaua monofazata.Practic se foloseste un motor trifazic de putere mai mica,pornit cu condensatori(potriviti pt puterea respectiva) ,si dupa pornirea acestuia se porneste cel mare legat in paralel(cu cel mic).Schema am gasit-o pe net cu ani in urma si nu pricepeam cum,pt pornirea unui motor se foloseau doua.Am incercat si se pare ca autorii au dreptate;al doilea motor(cel mare) porneste aproape ca atunci cand este alimentat in trifazic(fara condensatori).

#302
niqn102

niqn102

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 327
  • Înscris: 08.08.2011
La mine se pare ca motorul are 3000 rpm. Numai ca nu merge. L-am lasat la reparat. Sper sa fie gata maine poimaine.

#303
gcom61

gcom61

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,824
  • Înscris: 21.01.2007
Cum adica ''Numai ca nu merge''.Un motor electric ori functioneaza ori nu;adica mecanic,rulmeti uzati,sau electric,izolatie proasta(poate fi umed sau scurt(intrerupt) =decedat si necesita rebobinare.
Daca defectul este [electric],in cel mai bun caz se pot faza legaturile la placa de borne in caz ca cineva si-a bagat nasul,sau usca in caz de izolatie sub limita.

#304
niqn102

niqn102

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 327
  • Înscris: 08.08.2011
Nu merge adica l-am bagat in priza si nu se intampla nimic. Nu a mai fost folosit de cativa ani buni. Nu stiu ce anume nu merge la el, de asta l-am lasat la reparat. Il va desface electricianul, va vedea unde e buba si ma va anunta.

#305
gcom61

gcom61

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,824
  • Înscris: 21.01.2007
Sper sa fie de buna credinta electricianul.

#306
niqn102

niqn102

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 327
  • Înscris: 08.08.2011
si eu sper. va tin la curent. apropo, am gasit o fulie pe care vreau s-o pun la masina. are 36 de cm.

Tinand cont ca motorul are 3000 rpm (~2800 reale), 3kw, si fulia de la masina va avea 36 de cm, dupa calculele mele, mi-ar trebui o fulie la motor de 7-8 cm, ca sa obtin 600 rpm. este corect ce am calculat eu?

Anunturi

Neurochirurgie minim invazivă Neurochirurgie minim invazivă

"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv.

Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice.

www.neurohope.ro

1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate