Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Cum sterg mails din Promotions

Vanzare cumparare fara transfer b...

Receptie ciudata, in functie de t...

Donez medicamente renale ptr pisica
 Ce componenta e asta si ce ziceti...

Dupa 20 ani de facultate, am uita...

Mobile.de ofera imprumut de bani ...

problema test grila
 Digi24 a disparut de pe TV Lg

Drept de proprietate intelectuala...

Jante noi shitbox

Trinitas TV 4K
 Dacia 1316 cu 6 usi ...

Frecventa modificata radio

Un nou pericol pt batrani

Ar trebui sa vindem imobiliarele ...
 

Mașini în România în anii '90

- - - - -
  • Please log in to reply
369 replies to this topic

#325
Neaceasca85

Neaceasca85

    Gaz ieftin si curent ieftin

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 88,839
  • Înscris: 14.10.2008
Stiam si de "RODAE".

#326
djl

djl

    Smrt fačizmu, sloboda narodu! Îmi cresc amprenta de Carbon

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,572
  • Înscris: 13.06.2004
"Rodae" cred că era România + "Daewoo".

#327
djl

djl

    Smrt fačizmu, sloboda narodu! Îmi cresc amprenta de Carbon

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,572
  • Înscris: 13.06.2004
Dar care erau cele mai bine vândute maşini NOI în anii '90. Afară de "Dacia", care era în top, şi datorită faptului că erau mai ieftine piesele de schimb.

#328
MembruAnonim

MembruAnonim

    MembruAnonim

  • Grup: Banned
  • Posts: 398,284
  • Înscris: 08.10.2015
Oltcit Club 11R si Oltcit Club 12TRS.
Care era mai bogat isi lua Aro 244 sau Aro 243.

#329
Fujitsu

Fujitsu

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,058
  • Înscris: 06.08.2006
Dacia Solenza - e drept ca binișor după anii ‘90 (începând cu 2003) - a fost prima mașina Dacia “altfel” (mai fiabila, nu trebuia sa sufli in jiglere sau sa pricepi la mecanica auto). A fost produsă doar timp de 2-3 ani, după care simbolul mărcii a devenit Loganul.

#330
danielvd

danielvd

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 88
  • Înscris: 06.12.2009
Ai mei au avut in 90's prima masina, o Skoda 1000MB din 1967. Erau destul de rare/vechi, deja. Cu mecanicii era greu la ele, toti "stiau" numai Dacia. Era cate o Skoda la doua,trei strazi.
In rest, vecinii aveau Oltcit-uri, Dacii 1310 modele mai vechi sau mai noi. Vechi fiind cele din 1982, cu aripi de 1300 si ochelarii subtiri, motor 1.3 si 4+1 trepte. Cine era mai instarit, cumpara 1310 TLX, importata din Ungaria, sau refuzata la export. Pe ici-colo mai vedeam masini nemtesti sau frantuzesti, cum ar fi Opel Rekord, Ascona, Peugeot 505, Citroen-uri, Transporter 2, etc. Rudele noastre veneau cu Dacia 1300 vopsita in culoare metalizata, Moskvich si Aro 10.
Spre 2000 au aparut multe Opel Kadett E, Dacii 1310 CN2/3, Daewoo Cielo sau Espero.
A, si sa nu uit de Aro. Erau foarte multe, mai ales pe la intreprinderi.
Printre blocuri erau abandonate Mercedesuri "bot de cal" sau "coada de randunica", parca aduse din strainatate fara forme legale (nu plateau vama pentru inmatriculare), cate un Fiat 1100/1300/1800 cu numere tip vechi, Lada, Moskvich, Wartburg, Uaz...

View PostFujitsu, on 17 octombrie 2021 - 02:33, said:

Dacia Solenza - e drept ca binișor după anii ‘90 (începând cu 2003) - a fost prima mașina Dacia “altfel” (mai fiabila, nu trebuia sa sufli in jiglere sau sa pricepi la mecanica auto). A fost produsă doar timp de 2-3 ani, după care simbolul mărcii a devenit Loganul.

Gresit, prima Dacie "altfel" a fost Nova, cu motor pe carburatie, dupa care au transformat-o in SuperNova, cu celebrul 1.4 mpi.
Solenza este practic o SuperNova facelift, care a introdus design-ul Loganului 1.

#331
djl

djl

    Smrt fačizmu, sloboda narodu! Îmi cresc amprenta de Carbon

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,572
  • Înscris: 13.06.2004
"F.I.A.T." 1800 ... ce mi-am dorit la un moment dat unul. Şi "Mercedes" "coadă de rândunică". Astea nu prea cred că erau aduse s.h. de pe afară, cred că rămăseseră la noi din comunism. Păcat că în loc să fie restaurate, au ajuns la fier vechi mare parte dintre ele...
Bucureşti, 1998, di tăti pentru toţi.

[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/UyeDl6X3_Sk?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

#332
KiloW

KiloW

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,216
  • Înscris: 08.01.2021
E pe alt forum un băiat care a restaurat un Fiat 1800. Super mașina.

#333
djl

djl

    Smrt fačizmu, sloboda narodu! Îmi cresc amprenta de Carbon

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,572
  • Înscris: 13.06.2004
Maşina e verde sau maro? Posted Image
Mai vedeai în trafic în 1998-2000 maşini din 1961-1966. Pe urmă a "crescut nivelul de trai" şi   :disgust:   Pe D.N. 1 am văzut o dată "F.I.A.T." 1800, altădată "Mercedes" W110 "coadă de rândunică". Că în Bucureşti vedeam de ceva mai multe ori.

Edited by djl, 12 January 2022 - 15:51.


#334
KiloW

KiloW

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,216
  • Înscris: 08.01.2021

View Postdjl, on 12 ianuarie 2022 - 15:49, said:

Mașina e verde sau maro?    

Alba, din '67.

#335
Kobra2602

Kobra2602

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,355
  • Înscris: 09.11.2006
In 90 a tata a cumparat un wartburg 1000 din 66 cu vreo 300 km la bord. Fostul proprietar l-a asus pe rotile lui de la Arad si l-a bagat in garaj si acolo a stat pana l-am cumparat noi. Pe masina aia am invatat sa conduc. Ce vremuri: benzina in ameste cu ulei (nu avea baie), 3 pistoane fiecare cu bobina lui, schimbator la volan si o tabla pe ea de a facuta tata un gard praf si la ea s-a strambat doar numarul de inmatriculare (si acum il stiu 3-mh-5927, fostul nr al masinii fiind 3-mh-117).

#336
djl

djl

    Smrt fačizmu, sloboda narodu! Îmi cresc amprenta de Carbon

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,572
  • Înscris: 13.06.2004
Cât aţi circulat cu ele? La un moment dat la mine în zonă au fost chiar 2, ajunse descompletate. Apoi nu ştiu. Asta prin 1998-2000. Mi-am dorit şi una din aia la un moment dat, că îmi plăcea forma aia clasică. Cineva are unul din ăla pătrăţos, cu care cred că mai circulă ocazional. Îl puteţi vedea pe Şos. Pantelimon, între Măgura Vulturului şi Str. Elev Ştefănescu Ştefan (Cimit. Armenesc).
La un moment dat îmi doream maşină stil anii '30, dar în afară de 2 caroserii cu motorul rămas în ele, nu am văzut vreodată pe una pe viu, afară de paradele de epocă. Am văzut doar în reviste, inclusiv pe coperta uneia unde se menţionau maidanezii şi mă întrebam pe unde e, ca să o văd pe viu... nici nu mai ţin minte ce revistă era.

#337
djl

djl

    Smrt fačizmu, sloboda narodu! Îmi cresc amprenta de Carbon

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,572
  • Înscris: 13.06.2004
Bucureşti, 1996, Bd. Aerogării, zona Complex Comercial Băneasa.

[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/a20ENZmR4NE?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

#338
djl

djl

    Smrt fačizmu, sloboda narodu! Îmi cresc amprenta de Carbon

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,572
  • Înscris: 13.06.2004
În special despre tramvaie, dar se văd şi alte vehicule de pe atunci.

[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/tgIizTxIXXM?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

#339
XantoS441

XantoS441

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 47
  • Înscris: 31.03.2015
Probabil offtopic fiindca e vorba de anii '90...dar la 0:14, DeTomaso Pantera...
[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/qna2MS37ILA?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Edited by XantoS441, 28 May 2022 - 16:41.


#340
stdalionutpwr

stdalionutpwr

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,410
  • Înscris: 08.04.2020
Am vazut la cineva in Timisoara 2 Citroen 2 cv, s-ar fi putut reinvia ,dar n-a avut cine, skoda s100 functinala.

Personal cu astea noi nu pot merge, s-au luat dupa moda americana cu masini tot mai mari, dar drumurile au ramas la fel, sofer batrin masina batrina.

#341
djl

djl

    Smrt fačizmu, sloboda narodu! Îmi cresc amprenta de Carbon

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,572
  • Înscris: 13.06.2004
Dacă nu intram pe acestă subarie, nici nu vedeam că a mai fost scris pe aici. Habar nu aveam că "Citroën" 2CV a fost produs până în 1990   :w00t:  , că era mai slab şi decât "Dacia" 1310. Şi nici că e proiect conceput în interbelic: https://en.wikipedia...ki/CitroĂ«n_2CV
Rar vedeai din astea pe la noi, oricum. Şi puţini îşi imaginau că erau făcute de o firmă care făcea "O.Z.N.uri" precum DS, CX, DX, BX, XM (şi din astea au fost în anii '90 pe la noi). Ba la un moment dat am văzut şi un 'Axel', pe care l-am luat drept "Olcticit", dar nu ştiu dacă a existat la noi în anii '90 sau a fost adus după, că abia după 2010 l-am băgat în seamă şi mi-am dat seama că nu e "Oltcit" la ani după ce l-am văzut. Nu mai e parcat pe acolo.
Zilele trecute am văzut un "Oltcit". Pe vremuri erau privelişte normală.

#342
djl

djl

    Smrt fačizmu, sloboda narodu! Îmi cresc amprenta de Carbon

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,572
  • Înscris: 13.06.2004
"Tuborg", pe tramvai și la... livrare...
Și o "broscuță" foarte veche... maxim anii '60 după cum arătat vopseaua.

Attached File  Calea Mosilor veche, spre Sf. Gheorghe 304806514_3443432519210286_2434399192963709756_n.jpg   163.36K   24 downloads

Mașina neagră era un "Opel" cumva?

Attached File  303405196_2062000243987905_5005906862427142891_n.jpg   116.37K   24 downloads

Anunturi

Neurochirurgie minim invazivă Neurochirurgie minim invazivă

"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv.

Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate