Mașini în România în anii '90
Last Updated: Oct 18 2023 13:24, Started by
djl
, Mar 19 2010 23:11
·
4
#347
Posted 17 September 2022 - 22:19
La alea era un zgomot inaunteu de zici ca erai in uzină. Pur si simplu nu te auzeai cu cel de lângă tine, mai ales daca stateai in spate.
|
#349
Posted 19 September 2022 - 10:29
Pai si la origini nu erau vreo licenta ceva de DAF? Mai vedeam cateodata si unele pe care scria doar DAF si erau fix la fel.
|
#350
Posted 19 September 2022 - 12:12
Nu, nu erau licenţă "D.A.F.". Erau licenţă a firmei "de Simon" (carosier şi producător de autobuze) din Italia şi făcute la "Rocar". Au fost 2 pe şasiu de "D.A.F.", #900 şi #901. În rest, nici o legătură cu firma la restul. Însă şi "D.A.F." şi "Rocar" "de Simon" aveau motor "M.A.N.", dar nu ştiu dacă acelaşi model.
Iete că acum văd că gemuleţul ăla de sub parbriz, care exista în dreapta jos la primele "Rocar" "de Simon" a existat şi în Italia, nu e vreo "invenţie" Românească: https://en.wikipedia.org/wiki/De_Simon Edited by djl, 19 September 2022 - 12:12. |
#351
Posted 22 September 2022 - 10:50
Da' mașina asta pozată în București în 1990 de Norihiro Haruta în zona Bd. Hristo Botev, ce să fi fost?
Str. Teodor Stefanescu (1990) Norihiro Haruta.jpg 589.91K 39 downloads Visul multora în anii '90. [ https://www.youtube-nocookie.com/embed/G1P_DVzcM44?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] Aici subiectul principal sunt tramvaiele, dar puteți vedea și alte vehicule sau magazinul "SORA" de lângă Gara de Nord din București, încă funcțional. [ https://www.youtube-nocookie.com/embed/tgIizTxIXXM?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] |
#352
Posted 28 October 2022 - 13:44
Până la urmă am aflat ce maşină era cea pozată în 1990: S.I.M.C.A. Vedette.
|
|
#354
Posted 20 December 2022 - 17:21
Mai mult ca sigur aia de te controlau de bilete,se urcau cite 2-3....
|
#355
Posted 22 December 2022 - 19:25
djl, on 19 decembrie 2022 - 12:50, said:
Cine îndrăgea tramvaiele albastre? Edited by NikoroB, 22 December 2022 - 19:29. |
#356
Posted 23 December 2022 - 07:04
Aşa am zis şi eu la început despre acele tramvaie, dar la 1-2 ani după ce am început să merg cu ele, mi-am dat seama cât de super sunt.
Dacă şi autobuzele "D.A.F." (cel puţi alea cu caroserie "Castrosua Carrocera") erau fier vechi... Iar troleibuzele "Astra"-"Ikarus" 415T şi-au dovedit longevitatea. |
#357
Posted 23 December 2022 - 09:22
Fier vechi, nu aveai niciun confort in ele si motorul era extrem de zgomotos. Plus ca prin alte orașe erau majoritatea rocar-uri sau diverse alte fiare vechi sovietice.
Arata-mi vreo fieratanie dinasta care avea podea plată sau acces facil pentru persoane cu dizabilități. Totusi vorbim despre anii 90 si nu despre anii 50. |
|
#358
Posted 23 December 2022 - 11:25
Direct din anii 90 , fier piele si lemn
Attached Files |
#360
Posted 24 December 2022 - 14:59
Dar maşina aia a fost de nouă în România sau a fost adusă la s.h.? Oricum, e uh-la-la. Am mai văzut aşa ceva de super prin Bucureşti, variantă în 2 uşi. Şi ăla avea radio C.D.-ul original şi tot cu cutie automată şi tot negru era.
La taxi nu găseai aşa ceva, că erau maşini de lux, dar W123 'Cobra' îşi făcea treaba cu datorie la taxi. R.A.T.B., de care am să pomenesc avea "Mercedes" Unimog, acel mini-camioane super-tari! Autobuzele "D.A.F." nu erau zgomotoase ţinând cont de generaţia lor. "Rocar" "de Simon" erau alea prea zgomotoase. Şi "D.A.F." erau destul de confortabile (nu aluneai de pe scaun - mai puţin la #205, care avea scaune din placaj) şi alea carosate de Spanioili erau destul de arătoase. Alea carosate în Grecia ("ELVO") erau aşa şi aşa şi au avut probleme structurale, ca urmare 2 scaune au fost desfiinţate, ajungând de 98 de locuri, ca restul. Teoretic alea de 98 de locuri erau de fapt de 99-100, că ridicătura de-a lungul lunetei era folosită pe post de scau, încăpând acolo. La "Castrosua Carrocera" era mai lată ridicătura decât la "Hispano Carrocera", deci mai confortabilă. Stăteam acolo ca să stau jos sau să scap de aglomeraţie. La cât de aglomerate erau autobuzele la orele de vârf şi la câte gropi erau, au fost autobuze bune. Podeaua coborâtă era concept destul de nou când au apărut autobuzele "D.A.F." în Bucureşti, aşa că aici nu le poţi critica. Sper 1998 ar fi putut introduce, dar cred a fost şi factorul financiar. Însă #205, ăla unicat în Bucureşti (şi prototipul de probă) avea prima treaptă destul de joasă, deci era mai uşor să urci în el; nu ştiu de ce nu au fost aduse mai multe aşa. A mai fost şi cel cu caroserie "Hess", adică #904, care însă nu ştiu dacă a fost făcut în anii '90 sau mai târziu - era confundat cu ccele de pe express (alea 2 cu G.P.L.); voi întreba pe forimurile de transport în comun despre el. #904 avea podeaua coborâtă între uşile 1 şi 2 şi după părerea mea, podeaua ar trebui să fie parţial coborâtă, că încap mai mulţi oameni într-un autobuz aşa. A fost carosat de R.A.T.B. sub licenţă "Hess" A.G. Elveţia (ca f.d. troleibuzele ex-autobuze "Saurer" 5DUK-A tot de la firma aia aveau făcută caroseria). Mie mi-a fost greu să mă obişnuiesc cu suitul pe platforma aia la scaunele celor cu podeaua coborâtă. Şi să nu uităm, suitul şi coborâtul la cele cu scări se făcea greu şi din cauză că unii şoferi nu opreau chiar lângă trotuar. Mai nasol e la C.F.R. ... Tramvaiele "Rathgeber", în forma originală, cu 3 osii, aveau în capete podeaua un pic coborâtă pentru acces mai facil. Când au pus boghiuri Româneşti, naşpa, abia te suiai. Şi de "rable" ce erau, avea barele încălzite. Plus geamurilea alea care se deschideau mult... tramvaie bune pentru Bucureşti, dar din păcate grija faţă de ele... Dacă le-ar fi pus şi radiouri (că în Germania au avut), păi rivalizau cu maşinile! Tramvaiele "Rathgeber", autobuzele "D.A.F.", cred că şi troleibuzele "Astra"-"Ikarus" 415T aveau acele mânere atârnate de bare. Foarte utile. Au avut şi vehiculele mai noi, dar fireşte că au trebuit să se strice până la disparţie. La "D.A.F." erau de plastic şi aveau şi un spaţiu pentru reclame. Oh, ce zile! Edited by djl, 24 December 2022 - 15:00. |
Anunturi
Bun venit pe Forumul Softpedia!
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users