Chirurgia spinală minim invazivă
Chirurgia spinală minim invazivă oferă pacienților oportunitatea unui tratament eficient, permițându-le o recuperare ultra rapidă și nu în ultimul rând minimizând leziunile induse chirurgical. Echipa noastră utilizează un spectru larg de tehnici minim invazive, din care enumerăm câteva: endoscopia cu variantele ei (transnazală, transtoracică, transmusculară, etc), microscopul operator, abordurile trans tubulare și nu în ultimul rând infiltrațiile la toate nivelurile coloanei vertebrale. www.neurohope.ro |
Acumulatoare de caldura, rezervoare acumulare, Puffer
Last Updated: Feb 02 2024 21:12, Started by
maulica1
, Jan 15 2010 15:03
·
31
#4969
Posted 19 December 2017 - 20:34
danutz49, on 18 decembrie 2017 - 04:04, said:
va rog sa ma ajutati cu dimensionarea pufferului pentru o centrala feroli de 25 kw la care sunt montate 3 calorifere de 140 cm unul de 180 si 2 de 100. casa este din bca de 20cm izolata cu polistiren de 10cm. De obicei se recomanda 50 litri pentru 1 kw . Unul de 1000 l ti-e suficient. |
#4970
Posted 19 December 2017 - 21:16
gmartau, on 10 decembrie 2017 - 11:45, said:
Teoretic si practic, presiunea e peste tot aceeasi in circuit iar dilatarea apei nu e rapida sa genereze un debit observabil. Asa ca poti monta vasul de expansiune oriunde in circuit. Practic, e bine sa intre in el apa cat mai rece pentru a-l menaja si a evita pierderile de caldura. Apoi, sa fie intr-un loc unde agentul termic stagneaza, adica nu pe un tur/retur cu T pentru a evita pierderile hidraulice introduse de conexiunea suplimentara. Poate sunt si alte consideratii practice dar in nici un caz ca trebuie sa fie unde se dilata apa, adica practic in cazan, singurul loc unde se dilata apa (gandind la fel, de ce nu si acolo unde se contracta apa adica unde se raceste). Asa ca au ramas putine variante bune de conectare in ordine: racord incarcare/golire puffer jos, racord golire cazan (cu T bineinteles, pentru a pastra functia de golire/incarcare). Teoria ca teoria, dar practica ne omoara. Intr-adevar, presiunea e aceiasi in tot sistemul, dar analizand din considerente de siguranta, atat a instalatiei, cat si a operatorului, se iau in calcul 2 circuite: unul primar, constand din cazan si subansamblele care contribuie la functionarea lui ( laddomat, pompa by-pass, VTC, etc) si unul secundar, adica puffer, pompa, boiler, radiatoare, etc. Cat priveste dilatarea, normal ca cel mai mult si mai rapid apa se va dilata in zona cazanului. Daca punem raul inainte, adica blocarea din diverse motive a circuitului primar, vom avea in zona asta o bomba in toata regula. Iata de ce la iesirea din cazan, pe tur , e indicat si mai ales obligatoriu de montat o supapa de presiune dimensionata functie de presiunea max admisa a cazanului si un aerisitor automat. Cat priveste vasul de expansiune, si acesta se va monta tot in circuitul primar, fie pe returul cazanului, la intrare, fie pe traseul de golire, cu mentiunea DIRECT, FARA ROBINET DE SEPARATIE. Dimensionarea vasului, functie de capacitatea totala a sistemului, de regula 10%. |
#4971
Posted 20 December 2017 - 00:31
danutz49, on 18 decembrie 2017 - 04:04, said:
va rog sa ma ajutati cu dimensionarea pufferului pentru o centrala feroli de 25 kw la care sunt montate 3 calorifere de 140 cm unul de 180 si 2 de 100. casa este din bca de 20cm izolata cu polistiren de 10cm. Casa din bca 20 cm, dar ce suprafata si ce volum? Termoizolație pardosealã si tavan? |
#4972
Posted 20 December 2017 - 19:37
cheluakame, on 20 decembrie 2017 - 00:31, said:
Ferroli de 25 kw, cu gazeificare sau atmosferică? Casa din bca 20 cm, dar ce suprafata si ce volum? Termoizolație pardoseală si tavan? Cazanul este fara gazeificare, suprafata utila este de 80mp, sub parchet am polistiren extrudat de 5cm iar pe tavan am rigips, polistiren de 2cm pe partea inferioara a placii de beton iar la partea superioara polistiren de 5cm. Din camera centralei pleaca circuit separat catre fiecare calorifer,intentionez sa montez electrovana pe fiecare circuit cu termostate ambientale pompa sa fie comandata de 3 termostate: unul montat la partea superioara a pufferului, termostatul ambiental si un termostat montat pe retur care atunci cand sesezeaza temperatura ridicata sa opreasca pompa si sa inchida electrovana chiar daca temperatura ambientala este sub cea setata pe termostatul ambiental. |
#4973
Posted 17 January 2018 - 23:32
As vrea sa mai leg un stocator in camera tehnica, dupa ce am vazut cum e cand e ger afara.
Problema este ca nu pot sa ma hotarasc cum e mai bine sa le leg, in serie sau in paralel? Personal, as prefera in serie, ca atunci cand e cald afara, pot sa fac foc deajuns doar pt primul, insa din ce am citit ar fi de preferat in paralel pt eficienta. Niste pareri va rog? |
#4974
Posted 18 January 2018 - 08:27
victor eu asa l-as lega : https://www.solarbay...-animation.html
pt vara l-as izola pe cel de-al doilea puffer cu robineti sa nu il mai incarci |
#4975
Posted 18 January 2018 - 09:04
in serie, fara indoiala!
in felul asta, cele 2 lucreaza ca unul singur. la legarea in paralel, doar vanturi apa in ele, strici stratificarea... Edited by richi_e, 18 January 2018 - 09:04. |
#4976
Posted 18 January 2018 - 12:41
E faina animatia si f. buna pentru a intelege sistemul.
In practica, racordarea unui boiler ACM pe pufer strica stratificarea si scade autonomia. Eu merg cu boilerul la 80° incalzit direct din cazan. Daca se scade temperatura la 60° efectele ar putea fi mai mici dar... ai mai putina apa calda. |
#4977
Posted 18 January 2018 - 13:05
radurus, on 18 ianuarie 2018 - 12:41, said:
E faina animatia si f. buna pentru a intelege sistemul. In practica, racordarea unui boiler ACM pe pufer strica stratificarea si scade autonomia. Eu merg cu boilerul la 80° incalzit direct din cazan. Daca se scade temperatura la 60° efectele ar putea fi mai mici dar... ai mai putina apa calda. Asa il am legat momentan, o sa il schimb la vara direct din cazan, imi da peste cap toate calculele. Multumesc frumos, in serie ramane, frumoasa animatie. |
#4978
Posted 18 January 2018 - 15:19
la mine e legat boilerul din turul de la cazan care e comun cu caloriferele si returul de la boiler intra in puffer imediat dupa intrarea turului de la cazan in puffer, am doar un boiler de 120 l , cand am temperatura pe tur la 85 imi vine returul de la boiler la 65-70 de grade care mi-l baga inapoi in puffer, de obicei imi ajunge un boiler plin de pe o zi pe alta dar sunt situatii cand imi mai trebuie apa calda peste zi si atunci incalzesc din puffer, am un termostat imersat, legat in serie cu termostatul din boiler , in varful pufferului care da comanda la pompa de la boiler, cand nu am nevoie de apa calda il tin pe 90 de grade si nu imi pleaca pompa de le boiler, cand fac focul seara in cazan mut termostatul pe 60 de grade si imi umple boilerul cu acm. seara cand mai pun pe foc il trec pe 90 pana a doua zi, cel mai bun lucru e sa ai boiler mare de 300-500 l care sa il incarci doar din cazan fara sa aiba legatura cu pufferul, nu am spatiu pentru un boiler mai mare ca asa ca jonglez cu termostatul zilnic cand fac focul in cazan, toamna si primavara cand fac un foc la 2-3 zile incalzesc acm din puffer, daca nu am soare suficient sa imi incalzeasca boilerul panoul solar, este o solutie de compromis
|
|
#4979
Posted 18 January 2018 - 18:54
Aveti grija cu temperaturile prea mari pe boiler (si nu numai).
Mie mi se topesc izolatiile la tevi (izolatie gri uzuala) si mi-a stricat plutitorul unui aerisitor automat. |
#4980
Posted 26 January 2018 - 13:42
radurus, on 02 noiembrie 2017 - 12:06, said:
Daca am jos pufer mai mult de 78, pragul de pornire al pompei creste de la 80 la 86 (temperatura tur). Aditional, mai am o conditie ca temperatura tur sa fie mai mare cu minim 5° decat pufer jos pentru ca pompa sa fie activata. (senzori, arduino) Buna ziua la toata lumea! In toamna viitoare intentionez sa imi montez si eu un puffer la sistemul actual de incalzire (eu am un termosemineu). Inca de pe acum studiez, si ma pregatesc cu softul pentru controller ( si eu lucrez cu Arduino de ceva vreme, si nu am limitari la nr. de senzori, sau cum imi place mie sa spun - nu exista ceva care sa nu se poata rezolva cu Arduino. ( de mancare si curatenie nu face ) Dar sa revenim... As vrea putin sa dezvolti logica asta. A doua conditie o inteleg...dar prima nu, sau ceva imi scapa. De ce trebuie urcat pragul de pornire al pompei daca in puffer jos ai mai mult de 78 grade. De ce nu poate ramane la fel (, in cazul tau 80)? Oricum in tur cazan nu cred ca poti avea sub 86 daca in pufer sus ai >90. Daca gresesc sa imi ziceti va rog. Eu as vrea sa setez pragul de pornire al pompei undeva la 65 (momentan este la 58). De ce? Pt ca in momentul de fata (fara puffer, din semineu baga direct in calorifere... ma rog, nu chiar direct...trece printr-un termoventil de 60 grade, care amesteca si nu lasa sa se intoarca in focar temp sub 60 pt evitarea condensului in focar. Aceasta piesa (termoventilul de 60) doresc sa il pastrez si dupa ce instalez pufferul pt protectia focarului. Asadar daca as seta ca si tine, pragul pompei la 80, ar fi ok? As mai adauga un VTC reglabil pe la 55-60 din puffer in calorifere sa nu bag apa de 90 grade. In rest... nu cred ca ar trebui alte complicari. Mai aveti ceva sugestii / completari ? ceva ce ar mai trebui sa iau in calcul?... Mersi. Adrian. |
#4981
Posted 26 January 2018 - 15:55
#4982
Posted 26 January 2018 - 18:30
sau VRG 131 care sunt dedicate pentru incalzire si se potrivesc o multitudine de servomotoare
pentru arduino ca sa incarci puferul ai nevoie de 2 senzori T1 care se monteaza pe cazan si T2 care se monteaza la baza puferului, atunci cand T1 e mai mare sau egal ca T2 iti porneste pompa de la cazan si iti incarca pufferul (sau pui un histerezis ), dar iti mai trebuie o conditie ca sa faci pompa sa plece doar de la o anumita temperatura care trebuie sa fie mai mare decat bulbul din VTC , iti dau un exemplu am in puffer 65 de grade sus si 45 de grade jos,fac focul in cazan ajunge T1 la 45 de grade daca nu pun conditia ca sa imi plece pompa doar de la 60 de grade imi imvarte apa prin bypass degeaba fiindca VTC nu incepe sa deschida decat de la 60 de grade si tot asa cand ajunge temperatura la T1 la 58 de grade sa imi opreasca pompa chiar daca T2 e mai mic decat T1 , eu am bulb de 70 de grade si incarc pufferul cu un controler tech st-21 5n citeste manualul si poti face arduino dupa el, eu nu ma pricep la electronica asa ca am cumparat unul dedicat pentru incarcare puffer, merge foarte bine Edited by dudu76, 26 January 2018 - 18:45. |
#4983
Posted 26 January 2018 - 18:36
|
#4984
Posted 26 January 2018 - 19:45
bbogdanmircea, on 26 ianuarie 2018 - 18:36, said: Servomotor pentru vana de amestec IVAR -220 V | Oferta Pret | Prodimar https://www.prodimar...20-v-p4758.html |
#4985
Posted 26 January 2018 - 20:40
dudu76, on 26 ianuarie 2018 - 18:30, said:
sau VRG 131 care sunt dedicate pentru incalzire si se potrivesc o multitudine de servomotoare pentru arduino ca sa incarci puferul ai nevoie de 2 senzori T1 care se monteaza pe cazan si T2 care se monteaza la baza puferului, atunci cand T1 e mai mare sau egal ca T2 iti porneste pompa de la cazan si iti incarca pufferul (sau pui un histerezis ), dar iti mai trebuie o conditie ca sa faci pompa sa plece doar de la o anumita temperatura care trebuie sa fie mai mare decat bulbul din VTC , iti dau un exemplu am in puffer 65 de grade sus si 45 de grade jos,fac focul in cazan ajunge T1 la 45 de grade daca nu pun conditia ca sa imi plece pompa doar de la 60 de grade imi imvarte apa prin bypass degeaba fiindca VTC nu incepe sa deschida decat de la 60 de grade si tot asa cand ajunge temperatura la T1 la 58 de grade sa imi opreasca pompa chiar daca T2 e mai mic decat T1 , eu am bulb de 70 de grade si incarc pufferul cu un controler tech st-21 5n citeste manualul si poti face arduino dupa el, eu nu ma pricep la electronica asa ca am cumparat unul dedicat pentru incarcare puffer, merge foarte bine Deci, pentru situatia mea [ cu temoventilul care deschide la 60 (care acum e instalat intre cazan si calorifere si care se va instala intre cazan si puffer) ] conditile vor fi: Daca temp.cazan >= temp.puffer.jos SI daca temp.cazan >65 ... atunci ... porneste pompa puffer-cazan. altfel, daca nu e intrunita aceasta conditie pompa sa fie OFF. Atat? E asa simplu ? si cu asta se rezolva si problema cu racitul puferului prin cazan ?? Gandind logic si luan cateva exemple concrete...ar trebui sa mearga si sa fie suficienta... dar m-a incurcat putin "radurus" cu conditia lui care zicea de marirea pragului si de aceea diferenta de minim 5 grade... Pai daca e asa, e foarte simplu. Nu mai trebuie nici senzori pt cos, sau mai stiu eu ce complicari, ca sa detectezi cand ti s-a stins focul. De ce doreste lumea sa se complice cand treburile pot fi atat de simple? Mersi. Adrian |
#4986
Posted 26 January 2018 - 21:00
Logica difera la instalatia cu VTC fata de cea cu pompa bypass.
La mine nu pot astepta pana ajunge cazanul la 65 pe tur ca imi clocoteste in 5 minute de cand aprind focul. Termosifonarea e foarte slaba. Deci termostatul de cos e solutia mea deocamdata. Trebuie sa mai incerc o data sa detectez aprinderea focului prin masurarea t-tur la cateva zeci de secunde si sa masor variatia. Ceva similar ar trebui si pentru detectarea stingerii focului. Edited by radurus, 26 January 2018 - 21:16. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users