Acumulatoare de caldura, rezervoare acumulare, Puffer
Ultima postare: feb 02 2024 21:12, Inițiat de
maulica1
, ian 15 2010 15:03
·
31
#2630
Publicat: 05 august 2014 - 18:21
Aceasta legare in cascada se poate extinde la 3 puff?
Nu inteleg care e circuitul de incarcare si cel de descarcare ? Este doar unul comun si sistemul de puffere este ca un calorifer ? Zice ca exista o valva ce deschide la 45 grade undeva cred ca pe diagonala eu nu o vad desenata intre cele 2 puffere este o pompa un robinet si o supapa de sens, mai in stinga sus la primul puffer ce este ? http://www.windhager...tor/accuwin-45/ A vazut cineva montat si functionind asa ceva ? Fișiere atașate |
#2631
Publicat: 06 august 2014 - 06:35
Ce am inteles eu este ca dupa combinarea mai multor puffere acestea ar trebui sa se comporte ca unul, vazind schema cu conexiunea pe mijloc si ca trebuiesc evitate buclele cu inchidere hidraulica, adica ce se intimpla natural, sau datorita pompelor propun urmatoarea schema, asa am 1800l de incalzit. Apa calda menajera foarte calda care o racesc cu o vana cu 3 cai.
Editat de dredis2009, 06 august 2014 - 06:37. |
#2632
Publicat: 06 august 2014 - 08:37
Par a fi in regula schemele. Vad ca ai renuntat la legarea in paralel ( OK) si ai figurat-o pe cea Tichelmann . Ti-am mai spus ca e consumatoare de teava comparativ cu legarea serie ( si e cam acelasi lucru ) , dar e optiunea ta . Doar cateva observatii :
- boilerul nu are pompa pentru serpentina. Daca te gandesti ca pompa cazanului poate incalzi si pufferele si boilerul ..... e foarte discutabil. Rezistenta hidraulica a pufferului vs. serpentina boiler e de alt ordin de marime . - Nu inteleg logica cu cele doua pompe pe puffere. Nu merge linkul dat la windhager si din cate pot intelege e o chestie - doar ca detaliu : e desenata o supapa de sens pe turul dintre puffer si distribuitor. Eu as mai pune una simetric pe retur (legatura dintre colector si puffere) . - Roaga pe cineva sa-ti verifice daca pompa cazanului face fata la noua instalatie. |
#2633
Publicat: 06 august 2014 - 10:36
quote name='ggelu' timestamp='1407307025' post='15637776']
Par a fi in regula schemele. Vad ca ai renuntat la legarea in paralel ( OK) si ai figurat-o pe cea Tichelmann . Ti-am mai spus ca e consumatoare de teava comparativ cu legarea serie ( si e cam acelasi lucru ) , dar e optiunea ta . Asa imi arata si peretele pe care sa montez, la serie trebuie sa incalzesc puffere prioritar si apoi casa, legat asa daca se pornesc pompe consumatori, agent termic in partea superioara puffere si pot incalzi casa Doar cateva observatii : - boilerul nu are pompa pentru serpentina. Daca te gandesti ca pompa cazanului poate incalzi si pufferele si boilerul ..... e foarte discutabil. Rezistenta hidraulica a pufferului vs. serpentina boiler e de alt ordin de marime . OK. avea pompa dar am scos, o pun inapoi Nu inteleg logica cu cele doua pompe pe puffere. Zice asa, la 45 grade se deschide o valva pe legatura diagonala, si se incarca al doile natural fara pompa, apoi cu pompa il reincarci pe primul. Daca nu ar fi pompe ci o simpla teava cuplata la virf puffere si legate intre ele ? ajuta ? http://www.windhager...tor/accuwin-45/ Nu merge linkul dat la windhager si din cate pot intelege e o chestie schema care ajuta la incalzirea vaselor de acumulare . Dar la vase de 500 litri si fara dispozitiv de stratificare cred ca e o complicatie care mai mult incurca. Sa mentin legatura de pe mijloc puffere intre ele ? OK refac- doar ca detaliu : e desenata o supapa de sens pe turul dintre puffer si distribuitor. Eu as mai pune una simetric pe retur (legatura dintre colector si puffere) . - Roaga pe cineva sa-ti verifice daca pompa cazanului face fata la noua instalatie. OK de cit trebuie sa fie ? CTE este legata bine ? Daca nu am instalatia pe lemne pornita, CTE imi duce consumatori fara sa treaca prin puffer ? Tevile intre puffere si centrala , puffere distrib , de 1,5 toli apoi cu 1 tol catre consumatori, distribuitor din teava de 2 toli, sau din T 2 toli si apoi redus la consumat pe 1 tol, sau confectionat ? Imi trebuie neaparat puffere cu racorduri la 180 grade ? 2 sus 2 jos, si mijloc Multumesc mult de raspuns Fișiere atașate |
#2634
Publicat: 06 august 2014 - 11:43
1) Deci schema Wind...e cum banuiam. Las-o ca e utila doar pentru acumulatoare mai mari. Si mai trebuie si ceva automatizare .
2) CTE e legata bina. Vezi doar observatia cu supapa de sens suplimentara. 3) Pompa cazan : pai de unde sa stiu cati metri de teava ai insirat ? Se calculeaza la debitul recomandat pentru cazan si caderea de presiune pe traseele de teava si a schimbatoarelor ( ai doar pe cel al cazanului ) . Atentie ca daca e supra-dimensionata nu ajuta ci chiar dimpotriva. Am scris pe topicul de cazane ce problema aveam cu gazele arese: nu le puteam tine sub 250 grd. nicum si consumam lemne intr-o disperare . Cand a venit servicemanul de la Buderus a constatat ca pompa e prea puternica ( 32/6 pe viteza mare daca mai tin bine minte ) si am inlocuit-o cu un 32/4 pe viteza de mijloc . E drept ca si traseul de la cazan la puff. e de 3-4 m. E doar o parte din solutie ( pufferul se incalzeste mai repede si gazele arse raman pe la 200 grd. ) dar e bine sa retii ca schimbatorul cazanului tau e dimensionata cam cu economie. Editat de ggelu, 06 august 2014 - 11:43. |
#2635
Publicat: 16 august 2014 - 10:13
Buna ziua. Se da urmatoarea problema: am o instalatie de incalzire cu circuit deschis compusa dintr-un cazan Viadrus U22 de 20kW (4 elementi) cu circuit de bypass controlat de un termoventil ESBE de 65°C si o pompa Grundfoss UPB 25-50 instalate pe retur in imediata apropiere a cazanului. Termostatul care comanda pompa este setat la 55°C iar clapeta de admisie a aerului primar este controlata de un regulator de temperaura setat la 70°C. Am 6 radiatoare de otel 22*600*lungime totala 5000cm, amplasate la un singur nivel. Ca sistem de rezerva de alimentare cu energie am un UPS vechi de 600VA al carui acumulator epuizat l-am inlocuit cu unul auto de 55Ah.
Din cauza autonomiei foarte reduse a cazanului (max. 2,5h intre reincarcari) si a faptului ca ajunge foarte greu la 70-80°C - doar daca afara nu e foarte rece si lemnele sun de foarte buna calitate, uscate, m-am decis pentru introducerea unui acumulator de caldura in instalatie. Acesta o sa fie confectionat in regim DIY si va avea volumul de 1000-1200l (ca punct de pornire am calculat volumul necesar ca fiind minimum 50L x 20kW). Intentionez sa-l realizez fara serpentine. Circularea apei in circuitul puffer-radiatoare va fi realizata cu ajutorul unei noi pompe controlate de un termostat de ambient setat la 24°C. ). Intrebarea se refera la modul de introducere a pufferului in instalatie. Mai este nevoie de vechiul vas de expansiune deschis? O sa functioneze fara schimbatoare de caldura (costisitoare si care ar necesita vase de expansiune independente?) Care va fi prioritatea de incalzire? Cazanul ajunge in regim de lucru (ideal la 90°C), de la 65°C cat permite termoventilul o sa se deschida si circulatia in puffer si incepe incalzirea acestuia, apoi in functie de necesarul termic din camera incepe sa functioneze circuitul mare al radiatoarelor? De la ce temperatura in puffer poate incepe sa functioneze circuitul radiatoarelor? Sa mai conditionez pompa cu un termostat care permite functionarea acesteia doar cand temperatura ajunge la 85°C in partea superioara a pufferului? E nevoie de vreo clapeta de sens? Cum calculez cam in cat timp de la pornirea cazanului se incalzeste pufferul la 85°C si cat timp imi poate acesta furniza apa calda sa zicem la 40°C pe tur dupa oprirea cazanului? Merita efortul? Va multumesc! Fișiere atașate |
#2636
Publicat: 16 august 2014 - 11:08
Victorine, on 16 august 2014 - 10:13, said:
Din cauza autonomiei foarte reduse a cazanului (max. 2,5h intre reincarcari) si a faptului ca ajunge foarte greu la 70-80°C - doar daca afara nu e foarte rece si lemnele sun de foarte buna calitate, uscate, m-am decis pentru introducerea unui acumulator de caldura in instalatie. Si ce te face sa crezi ca daca montezi un puffer o sa ajungi la la 70-80°C ? Un puffer se monteaza atunci cind te plingi ca-ti ajunge cazanul la peste 80grd si ca ai sauna in casa si nu-l poti controla. Momentan tu ai alte probleme daca zici ca ai un cazan de 20kw si cu toate astea nu reusete sa duca niste radiatoare care nu prea depasesc 6-7kw. Ai cumva casa la rosu (adica netencuita si neizolata) ? Ai cumva casa cu etaj si etajul nu este louit ? Ai cumva radiatoarele prea mici fata de spatiul pe care-l incalzesti ? Din dimensiunile date tu ai radiatoare cam de maxim 1 metru lungime care se preteaza pentru camere de pina in 10mp. Adica ceva de genul 3x3m de camera (sau hai sa admitem un 3x4m). Chiar asa de mici ai camerele ? Nu cumva tu ai pierderi prin vasul de expansiune ? La modul in care ai figurat in schema ca este legat, cnd pleaca pompa la 55grd o sa inceapa sa-ti incalzeasca vasul de exppansiune si pina ce acesta nu ajunge la 65 grd nu se deschide vana termostatica. Daca este montat in pod si nu este bine izolat tu incalzesti atmosfera. Nu poti renunta la vasul deschis si sa bagi unul cu membrana si sa te bazezi pe UPS cind se ia curentul ? Sau sa-l izolezi ca sa nu inghete si montezi un robinet pe teava de retur a vasului pe care sa-l deschizi foarte putin ? (eventual un robinet de retur radiatoare) Victorine, on 16 august 2014 - 10:13, said:
... Intrebarea se refera la modul de introducere a pufferului in instalatie. Mai este nevoie de vechiul vas de expansiune deschis? ... de la 65°C cat permite termoventilul o sa se deschida si circulatia in puffer si incepe incalzirea acestuia, ... Sa mai conditionez pompa cu un termostat care permite functionarea acesteia doar cand temperatura ajunge la 85°C in partea superioara a pufferului? Va multumesc! - Mare atentie ca pufferul trebuie sa fie presurizat. Adica perfect etans si sa reziste la presiune de peste 1bar (de preferat la peste 3 bar). Din cite vad eu in schema tu vrei sa-l faci deschis si in cazul asta nu va sta apa in el. - Trebuie sa schimbi "bulbul" termoventilului cu unul de 70-75grd - Da, trebuie si termostat in virful pufferului setat pe 50-60grd. |
#2637
Publicat: 16 august 2014 - 16:51
Buna ziua si multumesc pentru raspunsul rapid!
Situatia sta in felul urmator: este vorba despre casa socrilor, instalatia fiind dimensionata si realizata in intregime de mine cu cunostintele si cu fondurile de care dispuneam in urma cu cativa ani, pentru ca sa nu mai inghete iarna - singura lor sursa de caldura fiind o soba de teracota cu care reuseau sa incalzeasca o camera, maxim doua fortand soba. Asa stau lucrurile. Pentru mine efortul financiar a fost destul de mare avand in vedere ca reprezint unica sursa de venit in familie si mai am si doi copii si o bunica in varsta, dar am lucrat cu placere si am beneficiat si de multe sfaturi. Acum as vrea sa ameliorez daca este posibil instalatia de incalzire. Atasez o schita in care sunt prezentate date despre casa. Am figurat si radiatoarele cu galben, cum se vede in legenda. Mi-e limpede ca radiatoarele sunt subdimensionate fata de necesarul casei, insa efectiv nu mi-am putut permite mai mult... ma gandeam ca in timp o sa reducem treptat pierderile izoland casa. In momentul de fata am reusit sa adaug la plafon izolatie de 20cm vata sticla, insa nu si la cele doua incaperi sudice. Casa e veche, pardoseala neizolata, camerele adaugate ulterior facute fara cap din boltari de beton pe care ingheta iarna condensul la interior, spatii vitrate uriase la nord, etc. Nu mai are rost sa dezvolt. Asta o au si incerc sa ii ajut. Acum punctual la observatiile facute: - Am observat de la primul foc ca apa se incalzeste prioritar in vasul de expansiune deschis insa prevazusem un robinet pe returul acestuia si am redus la minimum circulatia in acesta. L-am pozitionat inainte de admisia pompei pentru ca asa am citit ca e cel mai bine. E amplasat in aceeasi incapere cu cazanul imediat sub plafon, deci nu ingheata. - Se pare ca in cazul meu am un cumul de aspecte negative care fac ca instalatia sa nu dea randament si sa consume in schimb multe lemne: asa cum bine ati observat radiatoarele sunt prea mici pentru o suprafata neizolata corespunzator, incalzesc inutil apa in vasul de expansiune si colac peste pupaza socrii mei nu reusesc sa se organizeze cu lemnele din timp astfel ca acestea nu sunt niciodata uscate cum trebuie, ca sa nu zic ca sunt verzi... Ca urmare, autonomia e mica, consumul mare, confortul termic scazut (variatii mari de la zi la noapte). Cu toate acestea radiatoarele pot fi incalzite toate pana jos, fierbinti, insa cu consum mare de lemne. - Credeam ca una din solutiile care ar putea ameliora aceasta situatie este utilizarea unui puffer. Fiind realizat in regim DIY, ar fi fara schimbatoare de caldura si deschis, caz in care ar prelua evident si functia de vas de expansiune, urmand ca pe cel vechi sa-l anulez. Nivelul superior al apei in puffer ar fi mai ridicat decat in centrala/ radiatoare. Intrebare referitoare la schimbarea bulbului din termoventilul ESBE 65C: nu e suficient sa ridic din termostat temperatura de pornire a pompei la 70C ? Fișiere atașateEditat de Victorine, 16 august 2014 - 17:03. |
#2638
Publicat: 16 august 2014 - 19:23
@Victorine, dintr-un calcul simplist (am considerat ca tot tavanul are 20 cm vata), necesarul casei ar fi de circa 15 kw.
Deci, cazanul ar fi oarecum in "parametrii", putin cam mic, insa s-ar putea lucra cu el. Problema insa, este la radiatoare, acestea nu depasesc 11 kw la 90/70/20 ... Inainte de puffer trebuiesc mai multe facute, eu le asez aleatoriu, dumneata te gandesti pe care ai putea sa le faci. 1. Termoizolarea restului de tavanului cu 20 cm vata. 2. Adaugarea de radiatoare pentru a ajunge la cel putin o putere de 15 kw. 3. Achizitionarea de lemne uscate sau brichete de rumegus/paie (mai rentabile sunt acestea decat lemnele ude, chiar daca au pret mai ridicat) 4. Imbracarea centralei intr-un clopot de caramida pentru a mari suprafata de schimb si deci randamentul 5. Termoizolarea restului de casa cu minim 8 cm EPS 6. Termoizolarea pardoselii sub dusumea (in functie de posibilitatea de inaltare). Atentie, aici se poate utiliza si EPS 70 daca exista caroiaj (pardoseala este prinsa pe dulapi de lemn) Spor in continuare |
|
#2639
Publicat: 16 august 2014 - 20:43
Multumesc mult pentru sfaturi, va apreciez mult pe amandoi din activitatea pe forum si ajutorul pe care mi l-ati mai dat direct sau indirect. Punctele mentionate de tine sunt de bun simt si evident ca m-am gandit si eu la ele, chiar am luat in considerare toate aspectele pe care le-ai prezentat, inclusiv imbracarea cazanului in clopot pentru a mari suprafata de transfer. Insa toate depind de timp si de bani. Socrii erau relativ disperati, am pornit de la o serpentina in soba de teracota cu care am mai dezmortit niste camere. Apoi adaugat radiatoare, cumparat cazan si elemente de reglaj, etc. Fac cate putin, lucrez singur.
Legat de radiatoare, acestea se incalzesc destul de greu, in cca. 1h de la aprinderea focului, ceea ce mi se pare mult. Ma tem ca adaugand altele sa nu mearga mai prost. Acum de bine de rau le pot aduce pe toate la 65 grade cu 55 pe retur, ceea ce e un ecart ok. Cred ca problema principala e la cazan. Am introdus sicane de tabla in fumuri, am adaugat un racord tubular suplimentar la interior in zona de admisie a aerului secundar care il conduce chiar deasupra flacarilor, am confectionat un deflector din tabla deasupra focarului care impiedica gazele sa fuga direct pe fumuri, mentinandu-le un timp in zona superioara unde are loc arderea secundara, am folosit si o aductiune de aer printre lemnele care ard de la gratar, preincalzind astfel o parte din aerul primar si furnizand aer secundar. Toate au dat rezultate, flacarile violet danseaza frumos in partea superioara a focarului, deci am ardere secundara. Insa dintr-un motiv sau altul instalatia nu merge cum ma asteptam. Mentionez ca fiind autodidact, de la sudat tevi la racorduri si calcule, sunt convins ca e mult loc de erori. Eu am facut calculele, eu am platit, carat cu spatele, zidit cosul, totul. Am facut cu placere si ma roade ca nu merge cum mi-as dori. Nici nu prea am cu cine sa ma inteleg, le-am vorbit socrilor in repetate randuri despre importanta lemnelor uscate, dar ei (sau eu) le iau cand au bani si frigul ii strange cu usa. Le-am spus sa faca foc dimineata si seara pentru a minimiza diferentele de temperatura zi/noapte, dar e greu sa aprinzi doua focuri pe zi, mai bine forjeaza ziua de stai in maieu si baga mereu pe foc, iar noaptea se raceste ca e prost izolata casa si dimineata te trezesti inghetat... asta e, fiecare doarme cum isi asterne. Pana nu da fiecare cu capul de pragul de sus si dup-aia de ala de jos, degeaba predici. Eu zic si eu cum CRED eu ca e mai bine. Accept orice sfaturi si filtrez si eu ca de-aia am primit si ratiune. Multumesc! |
#2640
Publicat: 16 august 2014 - 20:57
Victorine, on 16 august 2014 - 20:43, said:
Insa dintr-un motiv sau altul instalatia nu merge cum ma asteptam. Fara o instalatie bine pusa la punct si reglata la PIF, o instalatie cu vana mai greu sa functioneze prea bine. Victorine, on 16 august 2014 - 20:43, said: Le-am spus sa faca foc dimineata si seara pentru a minimiza diferentele de temperatura zi/noapte, dar e greu sa aprinzi doua focuri pe zi, mai bine forjeaza ziua de stai in maieu si baga mereu pe foc, iar noaptea se raceste ca e prost izolata casa si dimineata te trezesti inghetat... asta e, fiecare doarme cum isi asterne. La noi se considera cald faptul ca, asa cum ati spus, la culcare ai 26*C si la trezire doar 17. La noi se considera racoare daca trebuie sa te imbraci in fata aparatului AC dar in afara razei lui transpiri de cald. La noi se considera ventilatie faptul ca deschizi geamul 10 secunde ... Domnul Andrei Lesan mentiona aici pe forum ca peste 90% din oamenii pe care ii intalneste nu stiu sa aprinda un foc corect. Din cate discutii am si eu cu mai multe persoane, cu atat ma apropii de acel procent. Cu rabdare si putere de munca, rezolvati problemele, cel putin pentru mine, nu-i nimic neintalnit pana acum. P.S. Daca urmati calea cu termoizolarea, puteti renunta la a mari numarul de radiatoare. Cat despre "frica" de a nu mai incalzi radiatoarele, centralele cu ardere superioara au suprafata de schimb "variabila". Adica, o centrala de 20 kw, va putea oferi 20 kw doar daca pe cos ies 300*C, lucru total nerentabil. Daca se doreste si randament si putere, trebuie aleasa o centrala dintr-o clasa superioara, care ulterior la PIF se regleaza la valoarea necesara. Oricum, parerea mea, postati aici orice modificari ati adus pentru a putea alege pasii ce urmeaza. |
#2641
Publicat: 16 august 2014 - 23:06
Victorine, on 16 august 2014 - 16:51, said:
Buna ziua si multumesc pentru raspunsul rapid! Situatia sta in felul urmator: este vorba despre casa socrilor, instalatia fiind dimensionata si realizata in intregime de mine cu cunostintele si cu fondurile de care dispuneam in urma cu cativa ani, pentru ca sa nu mai inghete iarna - singura lor sursa de caldura fiind o soba de teracota cu care reuseau sa incalzeasca o camera, maxim doua fortand soba. Asa stau lucrurile. Pentru mine efortul financiar a fost destul de mare avand in vedere ca reprezint unica sursa de venit in familie si mai am si doi copii si o bunica in varsta, dar am lucrat cu placere si am beneficiat si de multe sfaturi. Acum as vrea sa ameliorez daca este posibil instalatia de incalzire. Atasez o schita in care sunt prezentate date despre casa. Am figurat si radiatoarele cu galben, cum se vede in legenda. Mi-e limpede ca radiatoarele sunt subdimensionate fata de necesarul casei, insa efectiv nu mi-am putut permite mai mult... ma gandeam ca in timp o sa reducem treptat pierderile izoland casa. In momentul de fata am reusit sa adaug la plafon izolatie de 20cm vata sticla, insa nu si la cele doua incaperi sudice. Casa e veche, pardoseala neizolata, camerele adaugate ulterior facute fara cap din boltari de beton pe care ingheta iarna condensul la interior, spatii vitrate uriase la nord, etc. Nu mai are rost sa dezvolt. Asta o au si incerc sa ii ajut. Acum punctual la observatiile facute: - Am observat de la primul foc ca apa se incalzeste prioritar in vasul de expansiune deschis insa prevazusem un robinet pe returul acestuia si am redus la minimum circulatia in acesta. L-am pozitionat inainte de admisia pompei pentru ca asa am citit ca e cel mai bine. E amplasat in aceeasi incapere cu cazanul imediat sub plafon, deci nu ingheata. - Se pare ca in cazul meu am un cumul de aspecte negative care fac ca instalatia sa nu dea randament si sa consume in schimb multe lemne: asa cum bine ati observat radiatoarele sunt prea mici pentru o suprafata neizolata corespunzator, incalzesc inutil apa in vasul de expansiune si colac peste pupaza socrii mei nu reusesc sa se organizeze cu lemnele din timp astfel ca acestea nu sunt niciodata uscate cum trebuie, ca sa nu zic ca sunt verzi... Ca urmare, autonomia e mica, consumul mare, confortul termic scazut (variatii mari de la zi la noapte). Cu toate acestea radiatoarele pot fi incalzite toate pana jos, fierbinti, insa cu consum mare de lemne. - Credeam ca una din solutiile care ar putea ameliora aceasta situatie este utilizarea unui puffer. Fiind realizat in regim DIY, ar fi fara schimbatoare de caldura si deschis, caz in care ar prelua evident si functia de vas de expansiune, urmand ca pe cel vechi sa-l anulez. Nivelul superior al apei in puffer ar fi mai ridicat decat in centrala/ radiatoare. Intrebare referitoare la schimbarea bulbului din termoventilul ESBE 65C: nu e suficient sa ridic din termostat temperatura de pornire a pompei la 70C ? Salut Victorine, nu ai mai aparut demult pe forum. Cum spune Chelu (Florin nu-i asa fine? ca nu am mai luat legatura) si Florin Scoda zic si eu dar mai putin nefiind ca si tine pe felie dar esential este: Daca la tine se incinta apa din vasul de expansiune nu este bine. Inlocuieste teava de pe tur in locul celei de pe retur. sau lasa decit una la baza vasului si nu e mai incinta sau le unesti sub vas la 20 cm . Daca turul si returul comunica intre ele prin apa,fiind vasul aproape plin tu aci faci un mic circuit sui nu se incalzesc caloriferele un fel de siguranta la uzura,a centralei adica o vana cu trei cai. Lasa deocamdata calorifeele la locul lor ca sunt de ajuns, tie nu ti se ridica apala >80 grade cu ele dar daca le maresti te-ai procopsit, dai si bani nu ai nici caldura. Izoleaza tavanele cit poti de bine si pe jos covoare groase.si incepe cu izolarea peretilor unde ai frig. Cit despre Pufer nu mai comentez, Florin Scoda ti-a explicat omul fiind in tema. |
#2642
Publicat: 17 august 2014 - 00:06
Am notat toate sugestiile voastre, pentru care va multumesc! Daca reusesc sa-i dau de capat, cu siguranta o sa scriu cum. Vasul meu de expansiune deschis are un volum de 25L, insa contine doar 5-max 8L apa. Se poate totusi sa vina si de aici problema. O sa incep cu remedierea deficientelor asupra carora observatiile voastre s-au suprapus. Pe principiul: daca doi iti spun ca esti beat, te duci si te culci Toate cele bune!
|
#2643
Publicat: 18 august 2014 - 10:05
Încerc să mă "bag" și eu, deși doar din experiența proprie pot vorbi, neavând pregătire în acest domeniu.
1. Suprimă țeava de tur de la vasul de expansiune - nu are ce căuta acolo. Dacă se ridică presiunea în centrală, apa va fi împinsă pe cea de retur în vas, dacă scade presiunea, prin aceeași conductă va fi "trasă" în cazan. 2. Poți folosi și pufferul pe post de vas de expansiune, dar revii la situația actuală - foarte multe pierderi, fiind deschis. 3. Uite aici niște calcule aproximative pentru radiatoare http://www.mecord.ro...e_convector.pdf și poate cel mai bun http://calcul-termic.blogspot.ro/ |
|
#2644
Publicat: 19 august 2014 - 13:52
In cazul vaselor deschise se anuleaza teava de retur. Vasul va ramine conectat la tur, ca sa fie si pe post de aerisitor. Daca ai avea vasul pe retur, poti avea diverse surprize cind merge pompa, in functe de locul de conectare al vasului (aspiratie sau refulare pompa) si in functie de distanta pina la pompa.
|
#2646
Publicat: 19 august 2014 - 20:12
Editat de Victorine, 19 august 2014 - 20:34. |
Anunturi
Bun venit pe Forumul Softpedia!
▶ Utilizatori activi: 1
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi