Tractor mic dintr-un SUV
Last Updated: Oct 15 2010 02:10, Started by
Paun_Duti
, Jan 10 2010 14:45
·
0
#1
Posted 10 January 2010 - 14:45
Buna ziua.
Mi-a venit ideea sa-mi construiesc singur un mic tractor cu care sa pot face multe treburi printr-o gospodarie. Nu sunt pasionat de agricultura,nu locuiesc la tara,dar m-am nascut la tara si pot sa-l folosesc acolo oricand. Am cautat forumuri dedicate tractoarelor si din pacate,romanesti nu prea am gasi.Am gasit de prin America,Anglia si Germania unde se discuta despre tractoare homemade,insa eu stau cam rau la lb.engleza. V-as fi foarte recunoscator,daca ati dezbate acest subiect aici si daca mi-ati da niste sfaturi despre ce masina sa aleg,despre cum ar trebui sa construiesc,despre mecanica,etc. Cum se poate aduce o astfel de masina din vest,fara sa o inmatriculez aici. Am aflat ca se poate gasi in vest SUV la 1000E.nu conteaza pe ce parte are volanul,pt ca eu oricum il pun pe mijloc. Vreau sa fie 4x4,diesel,cutie manuala,destul de puternic si solid. Mentionez ca lucrez ca mecanic(nu auto),intr-un atelier dotat cu strung,freza,aparate de sudura,tot ce trbuie,unde pot sa fac acest tractor.Mai ramane sa gasesc timpul necesar.Sunt pasionat de tehnica,dar nu ma pricep la autovehicule,insa am prieteni care ma vor ajuta.Ei deja mi-au dat un sfat:ARO,insa eu as vrea ceva mai puternic si mai fiabil. multumesc anticipat Paun D. |
#2
Posted 10 January 2010 - 15:31
Poti incerca un Suzuki sau o Lada Niva , sunt foarte bune in offroad . Ai putea merge si pe ceva american , dar e mai greu sa le aduci , au motoare mari si puternice , tractiune buna si sunt rezistente . Pentru a nu plati taxa de prima inmatriculare trebuie sa il inscrii pe local , adica la primaria ,cu numere galbene .
Edited by Marius995, 10 January 2010 - 15:43. |
#3
Posted 10 January 2010 - 15:54
Aici am preluat si eu cateva idei.
http://www.youtracto...p;vid_id=107196 Attached FilesEdited by Paun_Duti, 10 January 2010 - 15:55. |
#4
Posted 10 January 2010 - 15:55
[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/j2CSRWGgNFk?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] si mai sunt pe acolo , ma gandesc ca te intereseaza . Din cate vad vrei mai mult pentru distractie , de ce nu incerci un ATV sau Buggy ?
|
#5
Posted 10 January 2010 - 15:56
Multumesc Marius995.Am gasit si eu multe filmulete.Nu vreau sa fie chiar ATV.As vrea chiar sa ar cu el.
Ce trebuie sa inscriu la primarie,masina sau ce va rezulta din ea?Nu am de gand sa circul pe drumuri publice;poate prin sat cate-un pic,uneori. Ma gandeam la un Mitsubishi Pajero. Edited by Paun_Duti, 10 January 2010 - 16:03. |
#6
Posted 10 January 2010 - 16:29
Daca o inscrii la primarie nu ai voie pe drumuri nationale si nu platesti taxa de poluare care la unele masini este enorma , mai ales la unele mai vechi .
|
#7
Posted 10 January 2010 - 16:56
In principiu ai nevoie de un diesel simplu, fara turbo - cu pompa de injectie rotativa ori liniara, cutie manuala, preferabil japonez cu tractiune spate sau 4x4 model vechi - cu sasiu separat de caroserie.
|
#8
Posted 10 January 2010 - 23:01
Eu am gandit cam asa:
sa cumpar o masina,sa construiesc un sasiu din profile metalice,apoi sa dezmembrez(si eventual sa repar daca e nevoie)si sa adaptez pe noul sasiu,piesele dezmembrate de pe masina.Vreau neaparat ca masina sa fie 4x4. Trebuie sa fac si niste modificari,adaugari la transmisie,pt ca nu vreau sa aiba viteza,ci putere. Daca masina este dotata cu turbo sau cu aer conditionat,nu ma deranjeaza.Din cate stiu eu,turbo da putere,nu? Trebuie sa adaptez apoi o instalatie hidraulica de putere pt utilaje. Daca cineva ma poate ajuta cu niste poze ale unei transmisii(ambreiaj,cutie de viteze,reductor,cardane,planetare,etc),sau scheme cinematice,poze ale sistemului de directie,poate sa le puna aici.Am observat ca aici sunt oameni foarte priceputi in masini,carora le multumesc pt ajutor. multumesc Paun D. |
#9
Posted 11 January 2010 - 00:15
Daca faci asta din pasiune/lipsa de ocupatie e ok! Baga mare si succes, dar vezi ca e muuuult mai greu decat pare! Incearca sa alegi totusi un motor de utilitara care are 2500-3500 rot/min, fara turbo deci mai putin pretentios! Lipsa puterii motorului nu trebuie sa te sperie. Tie oricum iti trebuie cuplu iar cuplul se multiplica prin montarea unei cutii de viteze pentru tractiune, roti mai mari pe spate si eventual reductor. De exemplu tractoarele alea romanesti U 650 au motor de vreo 60-70 cp din cate stiu eu. Sunt tractoare foarte bune care fac fata lejer muncilor agricole gospodaresti obisniute care au 40-50 cp. Eu unul as cauta un motor de duba veche pe la dezmembrari!
Daca faci asta din considerente economice cred ca nu renteaza! Achizitia SUV-ului, modificari, cumparari de piese, sistemul hidraulic pentru plug, manopera, timp pierdut, nervi, etc., etc., costa mai mult decat un tractoras micut fara cabina (costa mult si alea, stiu!) in stare proasta pe care sa il reconditionezi. Unele care arata binisor: http://www.totcedore...enault_57_.html http://slobozia.olx....zi-iid-35398992 Alte exemple de tractorase bune pe la 3-5000 euro gasesti pe sfantu' geoagăl |
#10
Posted 11 January 2010 - 19:40
Multumesc dan84 pt raspuns.
As face acest tractor din pasiune.De mic copil mi-a placut tehnica,mecanica si atunci am vrut sa-mi fac un Kart cu motor de mobra,dar am abandonat proiectul din lipsa banilor.Acum ma gandeam ca as putea sa-mi fac o alta jucarie,mult mai mare. Am apelat la voi,care cunoasteti f bine masinile de teren,pt a afla tocmai ce spuneai tu mai sus despre motoare,putere,cuplu,reductoare,etc. Cineva mi-a propus un IMS pe care are montat un motor de tractoras romanesc L445(probabil de 45 cp),f ieftin,dar nu a mai fost pornit de mult si nu stie daca mai merge. De ce as vrea eu o masina completa? pt ca pot folosi toate piesele fara alte adaptari.adica,cutia se potriveste la ambreiaj si la motor,am puntea fata cu tractiune si directie completa,cardane si puntea spate care se potrivesc cu restul subansamblelor,etc.Daca de ex.iau un motor de L445,trebuie sa gasesc o cutie care sa se potriveasca cu ambreiajul si cu motorul.apoi cardanele,puntile.directia e si ea destul de importanta.Chiar nu stiu cum e mai bine sa fac. Pt tractoarele pe care mi le-ai recomandat,nu as vrea sa dau banii.poate si pe mine ma va duce la final tot pe la vreo 2000 de euro.dar e facut de mana mea. Daca cineva mai are idei,comentarii,il rog sa posteze aici. multumesc Paun D. |
|
#11
Posted 22 January 2010 - 10:27
Sfaturi:
1. Scrie intr-un caiet tot ce doresti 2. Structureaza ideile pe capitole (Motor - Sasiu - Transmisie - Caroserie - Dotari) 3. Stabileste domeniul de utilizare al vehiculuilui. Asta te ajuta sa stii daca il poti folosi doar pe proprietatea ta sau va fi necesara omologarea, pentru a-l utiliza si pe domeniul public. Pentru utilizare agricola: - rotile tractoare au eficienta daca: sunt pe spate, sunt mai mari in diamentru. - garda la sol mare (cat de ridicat este sasiul) - posibilitate atasare sisteme agricole Pentru utilizare urbana: - gasesti solutii tehnice cu care poti fi admis in orice situatie - dotari conform minim necesar Cred ca ceea ce vrei tu sa faci este un fel de struto-camila ce te va pune mereu la munca. Ideea e frumoasa pentru pasionati. Succes! |
#12
Posted 22 January 2010 - 11:36
Paun_Duti, on 10th January 2010, 15:56, said: Ce trebuie sa inscriu la primarie,masina sau ce va rezulta din ea? In principiu, trebuie sa inscrii rezultatul final. Daca inscrii masina initiala, obtii acte pe ea, sa zicem o Lada Niva. Te opreste organul, si tu in loc de Lada Niva cum scrie in acte esti cu tractorul, dai in dosar penal. Cel mai simplu este sa nu o inscrii deloc, mai ales ca o folosesti prin curte si pe camp. Pe drumuri n-o sa ai voie sa mergi cu ea, nici macar prin sat, dar scapi si de toata tevatura cu omologat si inscris. |
#13
Posted 22 January 2010 - 13:42
La Primarie se inscriu doar vehicule cu cilindree mai mica de 50 cmc si alte cu destinatii speciale.
Orice alt vehicul necesita omologare RAR pentru a se putea inscrie in circulatie, determina impozitul si alte taxe. In functie de incadrarea vehiculului in categoria din care face parte (A, B, C, D, E, F), trebuie sa fii posesorul carnetului de conducere in categoria respectiva. Daca esti sigur ca n-o vei scoate pe drumurile publice, poti sa faci orice inventie/inovatie iti trece prin minte, ba chiar o si inregistrezi cu drepturi de autor. Hai, treci la treaba sa-ti admiram talentul ! Sa ai spor pe ogor! |
#14
Posted 10 February 2010 - 02:17
la primarie se pot inregistra toate utilajele agricole
eu ATVul il am inregistrat pe primarie ca utilaj agricol |
#15
Posted 14 February 2010 - 10:30
Problema nu e la sasiu care se carpeste oarecum si oricum din profile ci la transmisiile finale. Iti trebuie carcase + roti dintate (= oteluri speciale diametre mari si tratament termic) care vor depasi capabilitatile unui atelier mecanic. Va fi foarte greu spre imposibil de gasit si adaptat o pompa hidraulica la un motor negandit cu asa ceva. Multe elemente hidraulice vor fi foarte greu si f.scump de procurat.
Mult mai simplu si mult mai ieftin: gasesti pe mobile.de un tractor functional in Germania pana in 2000eur, il aduci pe o platforma, ii mai aranjezi vopsesti etc si pana in 3000 de euro ti-ai rezolvat problema decent. |
|
#16
Posted 15 February 2010 - 20:14
SIR, on 14th February 2010, 10:30, said: Problema nu e la sasiu care se carpeste oarecum si oricum din profile ci la transmisiile finale. Iti trebuie carcase + roti dintate (= oteluri speciale diametre mari si tratament termic) care vor depasi capabilitatile unui atelier mecanic. Va fi foarte greu spre imposibil de gasit si adaptat o pompa hidraulica la un motor negandit cu asa ceva. Multe elemente hidraulice vor fi foarte greu si f.scump de procurat. Mult mai simplu si mult mai ieftin: gasesti pe mobile.de un tractor functional in Germania pana in 2000eur, il aduci pe o platforma, ii mai aranjezi vopsesti etc si pana in 3000 de euro ti-ai rezolvat problema decent. Asa este.... mult mai simplu, mai ieftin si de 1000ori mai eficient. |
#17
Posted 04 September 2010 - 19:10
cu un aro rezolvi totul. distributia este la fel ca la tractor445 deci poti sa ai pui pompa pentru hidraulic,de fapt poti sa pui 2.una pentru servo directie.are 4x4 reductor si doua modele de grupuri conice .daca ai noroc gasesti unul complet la fier vechi. cel mai important lucru este motorul, trebuie sa fie de brasov pentru cateva idei cauta pe net TRANSCARETA . oricum eu nu as opta pentru o masina straina pentru ca sunt piesele scumpe.
Attached Files |
#18
Posted 05 October 2010 - 10:11
uita de orice inscriere, nu vei putea trece de RAR la autentificare. Noua "masina" nu va mai corespunde la serii, masa autorizata, dimensiuni jante.. nimic Dar asta nu e o problema ca nu vroiai oricum sa iesi pe drumuri publice. Eu stiu un vecin care a cumpara de la firma la care lucra un bobcat vechi (si probabil cu ceva probleme hidraulice) care era folosit inclusiv cu lama pentru zapada si l-a transformat intr-un "de toate" pentru curte si agricol. Avantajul e ca e deja inmatriculat ca atare, dejavantajul e ca nu are motor/transmisie de Mitsubishi cum vrei tu ci probabil originalul la consumuri de motorina f mari.
|
Anunturi
Bun venit pe Forumul Softpedia!
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users