Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Adaptor usb3.1gigabit vs Adaptor ...

La multi ani @Atreides!

La multi ani @KENSINGTON!

La multi ani @burebista!
 La multi ani de Florii!

Stihl fs 70 c-e

Challengers (2024)

Care mai sunt mediile de admitere...
 Laptop cu HDD atasare memorie MMC...

Hartile google nu mai au chenarul...

Tomate in ghiveci la curte?

Idei cale de actiune recuperare g...
 Intoleranța lactoza- vegan v...

Tobe acustice insonorizare in blo...

Cine canta? Fragment din melodie...

Tablou sigurante Dacia Sandero 2012
 

merge transportul cu utilitara de 3,5 tone?

* - - - - 1 votes
  • Please log in to reply
1901 replies to this topic

#55
catalinoprescu

catalinoprescu

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 137
  • Înscris: 06.01.2010

 raku21, on 12th April 2010, 12:05, said:

daca vrei sa faci o economie cat de cat semnificativa, alimentezi la iesire din tara iar motorina iti va ajunge pana la OED sau Jet in austria (0.99eur). acolo faci iar plinul si iti ajunge pana in olanda garantat.plus ca la oed dak faci plinul ai dusul si cafeaua asigurate


ce ziceati mai sus de cei cu 0.6 lei km pe intern aceia au masinile achitate iar motorina este cumparata de la camionagii sau de la lucratorii de la drumuri la 2.5-2.8 lei si pretul de 0.6lei/km este fara factura. dar stai linistit aia nu prea au cum sa strice piata ca nu au multe masini si se mai gasesc si pentru altii curse
Si eu am masina achitata, nu am rate la banca, leasing sau altceva da cu 0,6 ron/km nu pot sa plec. pana si taxiul iti ia 1,3 - 1,4 ron/km. O sa vad cum merge, daca nu merge cumpar si eu motorina cu 2,5 ron/litrul de la tiristi si drumari, imi iau net mobil si car si eu cu 0,5 - 0,6 km, nu fac profit dar macar ma mentin pe linia de plutire. tot noi am stricat preturile si dupa aia ne plangem ca o ducem greu. Oricum, daca nu va trece criza o sa ajungem sa transportam contra unui sandvis, 1 kg de branza sau 10 oua.

#56
pimi

pimi

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,771
  • Înscris: 15.01.2007
am ajuns deja ...
sa ne tii la curent cum a mers prima luna

#57
catalinoprescu

catalinoprescu

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 137
  • Înscris: 06.01.2010
Stie cineva, pentru transportul international cu 3,5 tone este obligatorie asigurarea marfii? Se cere asigurare? sau este "facultativ" ?

 sorintheghost, on 17th March 2010, 05:57, said:

fa-ti cont pe bursa de pe acum, nu astepta pana in ultimul moment  www.bursatransport.ro  .............. incearca sa gasesti marfurile pe bursa direct de clienti, nu de la case de expeditii!!!!!!!! parerea mea personala este ca transportul de marfa inseamna 80% internet si restul de 20% transport
Imi spui si mie te rog, este obligatoriu sa ai asigurare a marfii? Se cere asa ceva cand iau curse de pe bursa?

#58
marmota05

marmota05

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 79
  • Înscris: 24.04.2006
nu toti iti cer, dar la unele curse binele platite o sa iti ceara sa le trimiti asigurarea, daca o sa cari si pt cei din ce asig. o sa fie primul lucru pe care ti l vore cere. Sfatul meu este sa iti faci, nu se stie niciodata...  si in plus nu este o suma fabuloasa (5 rate x  65 euro pt val de 50.000) drumuri bune

#59
catalinoprescu

catalinoprescu

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 137
  • Înscris: 06.01.2010

 marmota05, on 23rd April 2010, 18:55, said:

nu toti iti cer, dar la unele curse binele platite o sa iti ceara sa le trimiti asigurarea, daca o sa cari si pt cei din ce asig. o sa fie primul lucru pe care ti l vore cere. Sfatul meu este sa iti faci, nu se stie niciodata...  si in plus nu este o suma fabuloasa (5 rate x  65 euro pt val de 50.000) drumuri bune
   5 x 65 euro pe an? Am fost la o companie de asigurari sa vad cat ma costa asigurare de marfa de 50.000 euro si la ei era aproximativ 600 euro pe an iar in romania nu se asigura si in caz de furt. Prostia mea a fost ca nici nu am specificat ca este vorba de 3,5 tone, ei poate au crezut ca e tir.
   Mi-au spus ca imi trebuie hartia aia de caraus (mai explicit de atat nu au stiut sa-mi spuna). Imi spui si mie te rog la ce companie de asigurari costa 5 x 65 euro, unde au sediul si ce inseamna mai exact "hartia aia de caraus" de care mi-a zis nenea ala care nici el nu stia ce este mai exact.
   O zi buna si drumuri multe si bune

#60
marmota05

marmota05

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 79
  • Înscris: 24.04.2006
da, pe an. la hartie cred ca se referea la licenta de transport. frima se cheama grs , bdul iuliu maniu nr 8a, gema, et.1, sector 6, 021.410.50.65 , 0751.106.849, eu am facut-o la andrei trofin, e de treaba, sa il intrebi si in caz ca o vei folosi iti va explica tot, drumuri bune

#61
pimi

pimi

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,771
  • Înscris: 15.01.2007
hartia de caraus sau de trasura este cmr-ul
si asigurarea marfii se numeste asigurare cmr
99% din firmele cu care vei lucra vor cere sa ai asigurare
600 eur pt 50 mii e mult eu zic sa iei la rand mai multe firme de asigurari vei gasi pret mai bun garantat

#62
catalinoprescu

catalinoprescu

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 137
  • Înscris: 06.01.2010
Am vorbit la telefon cu cineva de la firma de asigurari data de marmota05 si ma duc luni sa rezolv problema.
   Acum am alta problema: imi poate da cineva un model de comanda de transport completata sau necompletata? Nu ma intereseaza datele, pot fi sterse, ma intereseaza ca idee. Am cautat pe net si am gasit n variante. La majoritatea se completau numai datele celui care are marfa de transportat dar despre transportator, in afara de numele firmei nu mai avea nici o rubrica. Nu erau prevazute clauze pentru diferite situatii (nu primesc banii la timp, nu ajunge marfa la ziua si ora stabilita etc). Nu de alta da luni vreau sa incerc sa-mi caut si eu ceva de plecare si nu vreau sa ma fac de ras.
   Daca imi poate explica cineva procedurile as fi recunoscator. Din cate stiu eu gasesc cursa pe bursa, verific bineinteles ca nu aiba incidente de plata si restul, sun, ne intelegem la pret, imi trimite comanda de transport, eu o citesc si o aprob, ma duc sa incarc (se face cmr), descarc, fac factura si o duc personal pentru a nu fi probleme, imi primesc banii (pe loc sau la termen) si traiesc fericit pana la adanci batraneti.
   Poate unii vor rade, dar de abia am deschis firma, nu am luat nici o cursa si am lucrat numai ca sofer, nu m-am ocupat cu contracte sau alte nebunii.

#63
marmota05

marmota05

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 79
  • Înscris: 24.04.2006
la comezile de transport asa sunt majoritatea, in general c. de e. au numai drepturi nu si obligatii, si nu prea ai cum sa te lupti cu morile de vant (esti mic, la inceput si cand intrebi pe penalizati o sa iti spuna ca sunt destui care accepta comanda ca atare, fara alte anexe). cu verificatul este relativa sunt f multe firme care nu platesc la timp si au profilul "curat".
asta cu dusul facturii personal... faci la inceput pt bucuresti, dar cand cari pt firme din galati, oradea, iasi.... ce faci? ( o sa le trimiti prin posta cu confirmare de primire - apoi nr de cand a primit-o nr de zile care sunt scrise in comanda - apoi incep telefoanele si amaraile , in cazul meu la o fact de 710 lei intarziata 10 zile raspunsul a fost dupa ce se termina perioada platilor impozitelor imi vor vira banii, oricum nu e suma mare pt a mi face pobleme - raspunsuri dastea o sa auzi de te veri plictisi). drumuri bune

#64
saxx

saxx

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 517
  • Înscris: 24.11.2006
@catalinoprescu: cum merge treaba ? Esti in target ? Sunt mari diferente mari in minus fata de calculele intiale, incidente de plata etc ?

#65
catalinoprescu

catalinoprescu

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 137
  • Înscris: 06.01.2010

 saxx, on 4th May 2010, 13:50, said:

@catalinoprescu: cum merge treaba ? Esti in target ? Sunt mari diferente mari in minus fata de calculele intiale, incidente de plata etc ?
   Momentan nu m-am incadrat in target. Cu incidentele nu stiu pentru ca pana acum am lucrat numai cu numerar. Am facut curse locale si ce am facut pe tara s-a achitat numerar cand am dat documentele si factura. Prin tara se plateste foarte prost. M-am gandit sa plec pe extern fie sa merg numai pe locale. Localele se platesc binisor. !50 - 200 ron pentru cativa km si faci cam 2 pe zi

#66
saxx

saxx

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 517
  • Înscris: 24.11.2006
Firma cum ai inregistrat-o pana la urma: SRL, PFA, platitor de TVA ? Masina ai inregistrat-o pe persoana juridica sau ai facut contract de comodat ? M-ar interesa ceva aspecte legale ... de ex. daca esti neplatitor de TVA exista vreun motiv pt. care potentialii clienti sa te evite ?! Dupa mintea mea incasezi factura fara TVA, daca erai platitor de TVA el iti achita TVA-ul urmand sa il recupereze; ma gandesc ca e mai bine sa nu ai nimic de recuperat decat sa stii ca ai de primit, sau exista ceva "jmenozeli" contabilicesti si ca atare vor fi interesati de factura cu TVA si prin urmare te vor evita ?!
Cu hartogaria te descurci ... pe mine asta ma sperie cel mai tare; plata la termen cum s-ar face, cu bilet la ordin ? Ai vreun fel de garantie sau numai "ai de primit".
Alt aspect: de ex esti PFA neplatitor de TVA, taxele la stat ar fi (venit-cheltuieli)*16% CAS 5.5% parca, nelamurirea mea: cheltuielile daca masina este OK tehnic ar fi in cea mai mare parte costul carburantului, mi se pare logic sa il poti deduce, asa este ? Nu vorbesc de TVA-ul la carburant pt. ca nu esti platitor de TVA, scazi pretul integral din venituri.
Cu privire la rentabilitate iti dau dreptate: pe intern alergi cam degeaba, daca m-as apuca de treaba asta as merge numai pe extern si as lua pe intern numai sa scot carburantul daca incarc din alta localitate pt. extern. Alt aspect la cursele pe extern ar fi ca probabil iti trebuie deschisa la contul bancar in RON si una in EUR, iar cum va intra in contabilitate o plata in EUR deja ma depaseste.
PS: Apropo ce tip de duba ti-ai luat: carosata sau prelata ?
PS2: pt. utilitara <3.5t iti trebuie ceva acte: licenta transport, atestat marfa ? Stiam ca nu, dar nu sunt 100% sigur.

Edited by saxx, 06 May 2010 - 10:13.


#67
zigo

zigo

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 44
  • Înscris: 28.07.2006
de curios: cu cat mergeti/km? la import/export.Pretul difera in functie de incarcatura? daca e numa 1 palet scade pretul?sau se plateste masina intreaga?

#68
mikidone

mikidone

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 13
  • Înscris: 18.04.2010

 catalinoprescu, on 5th May 2010, 15:00, said:

Momentan nu m-am incadrat in target. Cu incidentele nu stiu pentru ca pana acum am lucrat numai cu numerar. Am facut curse locale si ce am facut pe tara s-a achitat numerar cand am dat documentele si factura. Prin tara se plateste foarte prost. M-am gandit sa plec pe extern fie sa merg numai pe locale. Localele se platesc binisor. !50 - 200 ron pentru cativa km si faci cam 2 pe zi
salut catalin...
am un sprinter de 3.5 din 2005 dar masina are 70000 km(adica aproape noua)....ma batea gandul sa o vand ,dar citind forumul si discutiile voastre am ajuns la concluzia ca merita sa incerc sa plec eu pe curse fara a mai plati sofer.
masina a lucrat 3 luni la o companie de transport a unui 'prieten' cu mentiunea ca nu am sa cer nici un ban timp de 6 luni pt ca platile se fac cu intarziere...bla bla...
dupa 3 luni am cerut si eu o evidenta si am aflat ca masina a facut cam 20-22 de mii de roni dar ca bani nu sunt pt ca se  reinvestesc...(in curse ,in service)
bineinteles ca  am retras masina din aceasta combinatie ....profitabila...si acum incerc sa lucrez eu ca sa prind cat de cat mersul...si cu timpul poate angajez pe cineva...poate mai iau o masina....
oricum multumesc pt discutiile referitoare la problema asta a transportului cu masini de 3.5 tone si i ti urez multa bafta...poate putem sa luam legatura intr un fel...
ps:de unde iei cursele locale de 150-200 ron....?....
multumesc inca o data..

#69
catalinoprescu

catalinoprescu

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 137
  • Înscris: 06.01.2010

 mikidone, on 9th May 2010, 09:52, said:

salut catalin...
am un sprinter de 3.5 din 2005 dar masina are 70000 km(adica aproape noua)....ma batea gandul sa o vand ,dar citind forumul si discutiile voastre am ajuns la concluzia ca merita sa incerc sa plec eu pe curse fara a mai plati sofer.
masina a lucrat 3 luni la o companie de transport a unui 'prieten' cu mentiunea ca nu am sa cer nici un ban timp de 6 luni pt ca platile se fac cu intarziere...bla bla...
dupa 3 luni am cerut si eu o evidenta si am aflat ca masina a facut cam 20-22 de mii de roni dar ca bani nu sunt pt ca se  reinvestesc...(in curse ,in service)
bineinteles ca  am retras masina din aceasta combinatie ....profitabila...si acum incerc sa lucrez eu ca sa prind cat de cat mersul...si cu timpul poate angajez pe cineva...poate mai iau o masina....
oricum multumesc pt discutiile referitoare la problema asta a transportului cu masini de 3.5 tone si i ti urez multa bafta...poate putem sa luam legatura intr un fel...
ps:de unde iei cursele locale de 150-200 ron....?....
multumesc inca o data..
   Salut.
Eu am pus o hartie in geam cu "transport marfa" si un nr. de tel. si mai suna lumea, cam 1 - 2 ori pe saptamana. La cursele locale iau incepand cu 100 ron (daca e aproape, nu dureaza mult incarcarea si descarcarea si nu e nici greutate) si am luat si 2,5 milioane pentru o cursa locala cand am pus greutate pe ea (mai exact am carat vreu 1200 piei de oaie, nu mai spun cum miroasea in masina ... dar ce nu face omul pentru bani. Am mai facut inca 4 locale, sincer nu stiu de unde aveau nr. meu de telefon. Eu mi-am cumparat carton si mi-am facut eu singur acasa carti de vizita si am lasat la toate firmele de la faur si zona aia Sos. Alexandriei si tot Bragadiru (acolo am lucrat eu vreo 3 ani si cunosc firmele cat de cat).
   Pentru plecari in tara am cautat pe bursa am luat vreo 3 curse dar acum astept banii sa vad daca ai primesc la timp. Tot pe bursa de transport am mai gasit o firma care vinde materiale de constructii si fac diverse lucrari (la nivel foarte mare, acum ei construiesc o centrala electrica). Am luat o cursa de Tg. Jiu pentru ei cu plata numai pe sens (350 ron + tva), nici prin gand nu mi-a trecut ca nu gasesc retur din zona aia si am venit pe gol de acolo in cele din urma, nu am castigat mai nimic la cursa asta. Cand am incarcat pentru tg. jiu am lasat si o carte de vizita, le-am spus ca sunt si eu la inceput si de atunci ma suna ei cand au nevoie. Spre exemplu am luat o cursa din bucuresti cu o descarcare in ploiesti si una la comarnic (PH) si le-am luat 350 ron + tva. Inconvenientul a fost ca am pus 2,7 tone pe masina. Mentionez ca de fiecare data mi-au platit numerar cand le-am dus factura cu chitanta.
   Pentru inceput e ok, nu castig mare lucru dar imi fac loc in stanga, in dreapta si incet incet ma pun pe picioare. Era sa iau si o cursa de polonia (de la fostul patron unde am lucrat eu) dar eu eram pe la targu mures si aveam descarcare la constanta iar omul vroia incarcare in maxim 2 ore din ploiesti (asta nu ar fi fost problema pt. ca puteam trece si prin ploiesti in drum spre constanta) dar vroia marfa a doua zi in polonia. Ca si greutate erau vreo 300 kg, dar platea bine iar de retur se ocupa fostul patron si cu banii nu era problema, e om serios. El nu putea sa plece in polonia dar nu putea sa refuze clientul, e client vechi si daca-l refuza dupa aia nu mai apeleaza la el.
   Am mai facut o cursa de medias si cand m-am dus la casa de expeditie sa las factura le-am explicat ca vreau si eu sa ies pe extern si mi-au spus ca e ok. Mi-au spus ca e mai greu cu returul dar le-am spus ca astept si cateva zile dar sa nu vin pe gol. In caz ca imi da cursa si nu imi da si retur am cateva telefoane la care pot suna si se rezolva si plus ca iau si laptopul cu mine si imi caut si singur. Acum urmeaza sa ma documentez sa vad daca are probleme cu platile aceasta casa de expeditie sa nu am vreo surpriza.
   Ideea este ca la inceput vei fi probabil dezamagit. Eu cand am luat masina, vreo 2 saptamani nici nu am miscat-o din parcare si eram putin speriat, ce fac, nici nu am inceput bine si deja dau faliment? Si inca ceva, nu te baza pe okazii pentru ca toti de acolo vor aproape gratis si daca se poate sa dai si de la tine e ok. Eu am postat anunt dar le spun pretul, daca le convine bine, daca nu iar bine, eu sub 1 ron km (tur - retur) nu plec iar pretul poate creste daca pune mai mult de 2 tone pe ea.
   Daca vrei sa luam legatura sa discutam mai multe ma gasesti pe mess la [email protected]
   Drumuri bune si succes

Edited by catalinoprescu, 10 May 2010 - 07:14.


#70
catalinoprescu

catalinoprescu

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 137
  • Înscris: 06.01.2010

 saxx, on 6th May 2010, 10:07, said:

Firma cum ai inregistrat-o pana la urma: SRL, PFA, platitor de TVA ? Masina ai inregistrat-o pe persoana juridica sau ai facut contract de comodat ? M-ar interesa ceva aspecte legale ... de ex. daca esti neplatitor de TVA exista vreun motiv pt. care potentialii clienti sa te evite ?! Dupa mintea mea incasezi factura fara TVA, daca erai platitor de TVA el iti achita TVA-ul urmand sa il recupereze; ma gandesc ca e mai bine sa nu ai nimic de recuperat decat sa stii ca ai de primit, sau exista ceva "jmenozeli" contabilicesti si ca atare vor fi interesati de factura cu TVA si prin urmare te vor evita ?!
Cu hartogaria te descurci ... pe mine asta ma sperie cel mai tare; plata la termen cum s-ar face, cu bilet la ordin ? Ai vreun fel de garantie sau numai "ai de primit".
Alt aspect: de ex esti PFA neplatitor de TVA, taxele la stat ar fi (venit-cheltuieli)*16% CAS 5.5% parca, nelamurirea mea: cheltuielile daca masina este OK tehnic ar fi in cea mai mare parte costul carburantului, mi se pare logic sa il poti deduce, asa este ? Nu vorbesc de TVA-ul la carburant pt. ca nu esti platitor de TVA, scazi pretul integral din venituri.
Cu privire la rentabilitate iti dau dreptate: pe intern alergi cam degeaba, daca m-as apuca de treaba asta as merge numai pe extern si as lua pe intern numai sa scot carburantul daca incarc din alta localitate pt. extern. Alt aspect la cursele pe extern ar fi ca probabil iti trebuie deschisa la contul bancar in RON si una in EUR, iar cum va intra in contabilitate o plata in EUR deja ma depaseste.
PS: Apropo ce tip de duba ti-ai luat: carosata sau prelata ?
PS2: pt. utilitara <3.5t iti trebuie ceva acte: licenta transport, atestat marfa ? Stiam ca nu, dar nu sunt 100% sigur.
   Am deschis firma, platitor de tva, masina am cumparat-o si inmatriculat-o pe firma. Referitor la platitor sau neplatitor de TVA, contabila mi-a spus ca unele firme evita sa lucreze cu neplatitor de TVA, nu stiu de ce. Din cate stiu eu motorina se considera cheltuiala, ce nu stiu sigur este daca iti deduce tva-ul. Toate cheltuielile intra in contabilitate si nu platesti tva-ul si 16% pe profit. Platile din cate stiu in mare parte se fac cu OP dar cu primitul banilor cred ca e mai problematic. Eu am facut 3 curse dupa bursa si astept sa vad si eu daca imi primesc banii la timp si daca e ok atunci voi lua si altele. Referitor la contul bancar, de obicei se plateste in lei la cursul euro din ziua cand s-a dat comanda de transport, se specifica in comanda de transport cat este euro si ce suma ai de facturat ca sa nu existe discutii.
   Eu mi-am luat iveco daily, e fabricata prin noiembrie sau decembrie 2007, e modelul nou, 35C12 cu 114 CP, este cu prelata. Ca si consum e undeva pe la 9 litri la 100 km, masina are 34 000 km si este cu prelata. As fi preferat cu tabla dar nu prea am gasit si eram si limitat de banii pe care ii aveam. La prelata ai avantajul ca poti incarca pe lateral, dar daca prinzi un contract sa faci distributie in tara spre exemplu e mai greu iar daca distribui produse scumpe, gen cosmetice probabil vor evita sa lucreze cu tine. Oricum e mai greu sa prinzi un contract pentru ca deja sunt alti transportatori si nu prea mai e loc si de altii. Spre exemplu, firma la care am lucrat eu facea distributie pentru o firma de cosmetice si primea 1,75 ron pe km.
   Pentru utilitara de 3,5 tone nu iti trebuie atestat de transport marfa, licenta de transport. Iti trebuie atestat ADR colete si trusa adr in cazul in care transporti produse periculoase, gen vopseluri, diluanti, ierbicide etc.
   Daca am scris ceva gresit cu euro si ce am scris mai sus sa ne lamureasca si pe noi cineva. Eu de abia am inceput acum o luna, deci nu stiu foarte multe nici eu.
   Drumuri bune si succes la bani :)

#71
valy_en86

valy_en86

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 122
  • Înscris: 09.03.2008
foarte interesanta discutia voastra,haide-ti sa o" largim" si sa vb si despre tiruri!!!cum se plateste la tiruri.daca se merita sa iei un cap tractor si sa inchiriezi o remorca de la delamode sau fm.am auzit ca se plateste 2,3 lei pe km pt frig,dar costa si chiria lunara cam o mie de euro(depinde de km).eu zic ca daca tu esti si sofer si patron se merita cat de cat(asa ca sa nu mai depinzi de nimeni).

#72
marmota05

marmota05

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 79
  • Înscris: 24.04.2006
la un bus de  3.5 mma, pt ucraina ce acte am nevoie ? in legatura cu autorizatia unii spun ca ar fi necesara altii nu. multumesc anticipat

Anunturi

Neurochirurgie minim invazivă Neurochirurgie minim invazivă

"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv.

Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate