Firme private de transport in comun
Last Updated: Nov 25 2009 09:07, Started by
Loreley
, Oct 28 2009 20:05
·
0
#1
Posted 28 October 2009 - 20:05
Buna. Am si eu o nedumerire. Mi-am facut abonament la o firma privata de transport in comun (deoarece RATUC nu circula pe aceasta ruta) si am avut tot felul de surprize neplacute din parte lor ca de exemplu: autobuzul aglomerat opreste intr-o statie si mai multi calatori coboram ca sa poata cobori o alta persoana; soferul nu s-a asigurat daca mai sunt oameni de urcat si a inchis usa lasandu-ne pe cativa in statie. Am avut noroc ca a strigat cineva dinauntru ca mai suntem ramasi jos si asa a redeschis usa. Sau: am asteptat seara in statie iar cand a venit autobuzul a oprit dar nu a mai deschis usa si si-a continuat drumul chiar daca oamenii din autobuz i-au spus sa deschida (am vazut de afara). Am sunat la dispecerat si soferul a dat o explicatie mincinoasa. De intarzieri cu zecile de minute nu mai pomenesc.
La o ruta interjudeteana circula cu microbuz cu rezervare de locuri. Dar acest lucru nu il spun pe site si te trezesti ca ajungi la microbuz si te lasa acolo pentru ca nu ai rezervare. Am inteles ca OPC-ul nu se sesizeaza daca sunt plangeri putine. Atunci firma poate face ce vrea pentru ca e privata? Si inca ceva: nu este lege care sa-i oblige sa puna macar un semn ca sa marcheze statia, sa se vada clar ca omul asteapta in statie? |
#2
Posted 28 October 2009 - 20:20
Stiu ca orarele sunt stabilite prin hotarare de consiliu local (sau judetean?) - iar la nerespectarea lor firma este sanctionata serios.
Din pacate nu stiu unde sa-ti spun sa reclami |
#3
Posted 28 October 2009 - 20:21
#4
Posted 28 October 2009 - 20:55
#5
Posted 30 October 2009 - 12:11
Cel mai bine il reclami la conducere... dar nici la OPC nu esti impiedicat sa reclami....
|
#6
Posted 17 November 2009 - 17:08
Reclamatii la ANPC ( OPC ) si ARR ( autoritatea rutiera Romana). Eu zic ca dupa ce faci reclamatia la ANPC mai faci una si la ARR in care sa specifici si numarul celei inregistrate la OPC. Daca tu ai abonament si nu ai putut sa te urci in respectivul microbuz e grav. Pur si simplu este obligat sa te ia in statie, acel abonament este un fel de contract ( nu am cunostinte juridice, dar acesta cred ca este ), iar tu trebuie sa ai si drepturi nu numai obligatia de a plati acel abonament
indiferent cat de plin sau gol este acel microbuz |
#7
Posted 18 November 2009 - 22:50
capacitatea mijlocului de transport e si ea stabilita, iar legea nu le da voie sa ia mai multi calatori. deci nu sunt chiar obligati sa te ia din statie pentru ca ai abonament, daca nu mai sunt locuri in masina.
in rest, sfatul tau (reclamatii la anpc si arr) e cel mai indicat in situatia asta. |
#8
Posted 19 November 2009 - 00:56
Chiar daca capacitatea de transport este limitata la locurile de pe scaune, firma este obligata sa iti asigure transport in baza acelui abonament ( e treaba soferului sa iti rezerve loc), stie ca in statia x are un calator in fiecare zi ca de aia are abonament. Respectivul loc este platit deci nu se pune problema in felul nu mai am locuri nu ma intereseaza te descurci acel abonament este un fel de contract.
|
#9
Posted 19 November 2009 - 08:59
ce spui tu s-ar putea numi "rezervare de loc". dar abonamentul nu cred ca include si asta.
|
#10
Posted 19 November 2009 - 09:18
PAi si atunci abonametul ce paote sa insemne? Eu platesc si tu daca vrei mai iei din statie sau nu? Eu cred ca exact asta inseamna o rezervare de loc ( daca capacitatea de transport aprobata este doar pe scaune) sau un loc in picioare daca are aprobare sa transporte si in picioare
|
|
#11
Posted 19 November 2009 - 12:42
tu platesti, iar soferul te ia din statie daca mai sunt locuri in autovehicul.
"rezervare de loc" inseamna ca pe tine nu te intereseaza cati oameni sunt in autovehicul, tie trebuie sa ti se asigure un loc liber(de obicei pe scaun). e problema firmei de transport (si a soferului) sa--si organizeze activitatea in asa fel incat locul tau sa fie liber. |
#12
Posted 24 November 2009 - 10:09
_Smiley_, on 19th November 2009, 12:42, said: tu platesti, iar soferul te ia din statie daca mai sunt locuri in autovehicul. "rezervare de loc" inseamna ca pe tine nu te intereseaza cati oameni sunt in autovehicul, tie trebuie sa ti se asigure un loc liber(de obicei pe scaun). e problema firmei de transport (si a soferului) sa--si organizeze activitatea in asa fel incat locul tau sa fie liber. Pe principiul asta imi fac firma de transport cu o singura masina, dar vand 500 de abonamente...care are noroc se urca care nu, nu. De unde veniti cu ideile astea? |
#13
Posted 24 November 2009 - 13:34
din viata de zi cu zi
unde ai vazut tu ca abonamentul sa includa si locul? |
#14
Posted 24 November 2009 - 13:38
Nu include locul dar trebuie sa existe o egalitate intre numarul de locuri si abonamente vandute.
Daca nu exista se poate face reclamatie la OPC si firma va fi amendata destul de serios din cate stiu. |
#15
Posted 25 November 2009 - 09:07
daca poti indica un act normativ care sa lege numarul de locuri de numarul de abonamente ce pot fi vandute, te rog, lumineaza-ne si pe noi.
hai sa-ti dau un exemplu practic: ratb-ul are cam 500 de tramvaie care acopera cam 25 de linii. deci pe fiecare linie circula 20 de tramvaie. in tramvai incap cam 300 de calatori, deci pe o linie ar fi, simultan, disponibile doar 6000 de locuri. crezi cumva ca RATB-ul are voie sa vanda doar 6000 de abonamente pe linia respectiva? |
|
Anunturi
Bun venit pe Forumul Softpedia!
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users