Salt la conținut

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Cat ar costa acest poster, se poa...

Cum sa scapam de sobolani?

Alser Forest SA, a dat teapa de 1...

COD Eroare ABS ( Ford Mondeo MK5 )
 Implanturi dentare clinici Consta...

Viata cu butelie versus retea de ...

Nelamurire succesiune

Roka Residence Doamna Ghica
 Concediu medical pe zile din urma

Receiver satelit care sa faca aut...

Recuperare sim/eSIM digi.

charger "laptop de muzeu"...
 apartament vandut de tatal sotiei...

Socializare -grupuri

Puteti sa-mi indicati numele soft...

Pret zugravit
 

MOTOSAPA

- - - - -
  • Acest subiect este blocat Acest subiect este blocat
5875 răspunsuri în acest subiect

#3673
andrei_ci

andrei_ci

    Member

  • Grup: Members
  • Mesaje: 509
  • Înscris: 18.07.2009

 dorutim, on 8th February 2012, 23:15, said:

Eu va propun un mecanism cu cruce si patru rulmenti, care permite rotirea atat in plan vertical cat si in plan orizontal, mai putin rasucirea (torsiunea). Am incercat sistemul cu remorca la bicicleta, pe o singura roata si a functionat perfect.

Dacă pui încărcătura în spatele remorcii, proțapul are tendința de a se ridica. Dacă pui în față (plus greutatea "șoferului") proțapul are tendința de coborâre.  B) . Nu te văd bine să contracarezi tu din mâini aceste forțe. :cursing: O să cam faci mușchi

 predrag80, on 7th February 2012, 23:02, said:

Cine are modelul prezentat in poza poate face ghidusii. Insa eu am motor B&S iar axul din motor este foarte mic.

Nu știu cum la tine axul motor este așa de scurt, căci motocultoarele MS - pentru care este făcut reductorul - sunt tot cu motor B&S

 predrag80, on 8th February 2012, 20:45, said:

Ia vezi o transmisie Viking Vh540 cu 1+1 viteze si o schita de transmisie viking vh 660 cu 2+1 viteze in fisierele atasate.

La prima ai spațiu cât vrei, la cea de-a doua, nu prea știu cum se poate rezolva, având în vedere că întinzătorul curelei este prins exact peste fulia motorului și are forma "U"
La postul 3665 vezi traducerea (o pun astăzi)

Editat de andrei_ci, 09 februarie 2012 - 11:06.


#3674
andrei_ci

andrei_ci

    Member

  • Grup: Members
  • Mesaje: 509
  • Înscris: 18.07.2009
În sfârșit am reușit și traducerea  :thumbup:
Citiți și vă mirați, dar mai ales discutați pe forum. Poate iese ceva bun pentru toți

Fișiere atașate



#3675
dorutim

dorutim

    New Member

  • Grup: Members
  • Mesaje: 11
  • Înscris: 07.02.2012
[quote name='andrei_ci' post='11086265' date='9th February 2012, 13:01']În sfârșit am reușit și traducerea  :thumbup:
Citiți și vă mirați, dar mai ales discutați pe forum. Poate iese ceva bun pentru toți[/quote]
Interesant. Bravo pentru rezultatul muncii si multumiri ca o impartasesti si celorlalti. Vin cu o sugestie privitoare la termenul de klznica... Poate patina ar fi  traducere potrivita, cam asa mi se pare, cu rol de fixare a curelei pe canal.

[quote name='andrei_ci' date='9th February 2012, 11:05' post='11085575']
Dacă pui încărcătura în spatele remorcii, proțapul are tendința de a se ridica. Dacă pui în față (plus greutatea "șoferului") proțapul are tendința de coborâre.  B) . Nu te văd bine să contracarezi tu din mâini aceste forțe. :cursing: O să cam faci mușchi

Da aici cam ai dreptate. La ambele ar trebui sa fie echilibrata greutatea si mai bine sa aiba si alta roata de sprijin. O sa incerc sa desenez si sa scanez desenul respectiv. Daca imi aduc bine aminte, cred ca se cheama mecanism cu cruce de Malta. O sa revin cu detalii.

#3676
predrag80

predrag80

    Active Member

  • Grup: Members
  • Mesaje: 1.499
  • Înscris: 21.12.2006
@andrei_ci: Bravo. Felicitari si mii de multumiri. Acum e totul clar. Chiar totul. Am sa verific daca se poate adapta la Viking si, sincer, este cel mai fain reductor de pana acum.

#3677
dorutim

dorutim

    New Member

  • Grup: Members
  • Mesaje: 11
  • Înscris: 07.02.2012
Scuze, am gresit, nu e cruce de Malta. Atasez niste schite, poate reusiti sa vizualizati conceptul. Nu sunt foarte reusite si nici conforme cu cerintele desenului tehnic, dar sper sa ajute la intelegerea solutiei propuse. In legatura cu greutatea, cred ca ar fi suficient daca remorca ar avea macar o roata de sprijin in fata, sau varianta ideala in care ar avea doua axe...

Fișiere atașate



#3678
liblingnic

liblingnic

    Member

  • Grup: Members
  • Mesaje: 267
  • Înscris: 14.01.2011

 dorutim, on 9th February 2012, 14:41, said:

Scuze, am gresit, nu e cruce de Malta. Atasez niste schite, poate reusiti sa vizualizati conceptul. Nu sunt foarte reusite si nici conforme cu cerintele desenului tehnic, dar sper sa ajute la intelegerea solutiei propuse. In legatura cu greutatea, cred ca ar fi suficient daca remorca ar avea macar o roata de sprijin in fata, sau varianta ideala in care ar avea doua axe...
Nu te mai obosi ca au realizat-o alti mult mai eficient si fara roti ajutatoare , chiar si  eu am folosit conceptul , dealtfel mult mai simplu , priveste-l cu atentie si o sa vezi ce simplu e.            http://forum.softped...a...t&id=737989

Editat de liblingnic, 09 februarie 2012 - 17:17.


#3679
andrei_ci

andrei_ci

    Member

  • Grup: Members
  • Mesaje: 509
  • Înscris: 18.07.2009

 dorutim, on 9th February 2012, 14:41, said:

Scuze, am gresit, nu e cruce de Malta.
Da ai dreptate. Termenul cel mai corect ar fi patina-opritor.

O fi Malta, o fi Yalta,  :nonobad:  nu-i nici una, Corect se numește cruce cardanică. Se folosește la toate cardane ce acționează roți (sau alte agregate) care pot avea diferite mișcari (sus, jos, stânga, dreapta) față de punctul motor. sau care se află la un anumit unghi față de punctul motor. (Uite ce tare sunt în definiții   :D  )

Nu te supăra pentru cuvinte de început. Și eu am pățit așa când am tradus. Știam clar despre ce e vorba, dar nu reușeam să găsesc. termenul potrivit, așa că unele poate le-am tradus "băbește". (și au fost și cazuri oficiale)

 liblingnic, on 9th February 2012, 17:16, said:

Nu te mai obosi ca au realizat-o alti mult mai eficient si fara roti ajutatoare , chiar si  eu am folosit conceptul ,... [/url]

Scuze dar nu ai dreptate. Dispozitivul acela permite doar mișcarea în jurul unei singure axe. (învârtirea în jurul ei)

Editat de andrei_ci, 09 februarie 2012 - 18:01.


#3680
liblingnic

liblingnic

    Member

  • Grup: Members
  • Mesaje: 267
  • Înscris: 14.01.2011
Scuze dar nu ai dreptate. Dispozitivul acela permite doar mișcarea în jurul unei singure axe. (învârtirea în jurul ei)
[/quote]
Dispozitivul se numeste cupla de remorca si permite mai multe decat ai observat tu , dealtfel realizat de majoritatea celor mai vechi de aici de pe forum , priveste schema atent ca na-i observat bine detaliile. :peacefingers:

#3681
draku

draku

    Active Member

  • Grup: Members
  • Mesaje: 1.262
  • Înscris: 22.11.2003
are chiar 2 grade de libertate, daca te uiti cu atentie
unul in jurul pivotului vertical ce permite virajul
cel de-al doilea de-a lungul axei longitudinale a ansamblului (motor+remorca), ce permite rotirea independenta a celor 2 componente pe directia de deplasare
mai mult decat suficient pentru o remorca de motocultor

Editat de draku, 09 februarie 2012 - 18:14.


#3682
alexbjorg

alexbjorg

    Who cares?!

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 4.143
  • Înscris: 10.10.2007

Quote

Scuze dar nu ai dreptate. Dispozitivul acela permite doar mișcarea în jurul unei singure axe. (învârtirea în jurul ei)

Nu vreau sa contrazic,nici sa supar poe nimeni ins dea data asta @liblingnic are dreptate.Intr-adevar permite rotirea in jurul axei,astfel ca prin "rasucirea" remorcii sa nu se rasuceasca SI motosoapa,acest lucru ducind la mersul pe o roata,sau mai grav,rasturnarea motosapei,in ambele tractiunea tinde sa mearga catre 0 :P .
Totusi,prinderea permite si rotirea pe verticala a remorcii,acest lucru ajutind emorm la directie,practic FIIND directia :P .

Predrag80,dorutim,andrei_ci :Intrebare de 100 pcte.
Este f.b. reductorul,eu ma gandisem in pozitie verticala NU pe orizontala,in cazul meu asta ducind la modificarea intinzatorului,deci,acest model este superior celui gindit de mine,principiul fiind indentic.
Insa m-am batut de o sg. problema la care caut rezolvare,lucru care vad ca s-a omis,nu conteaza cauzele:intr-adevar pe tabla reductorului,montat orizontal si inaintea motorului se pune acea fulie dubla,care de fapt reduce viteza,ea fiind piesa de rezistenta.
Intrebarea este urmatoarea:in practica ,ecea fulie dubla trebuie sa se invirta,si este supusa unei forte destul de mari datorita intinzatorului.Care este modalitatea de prindere a ei PE rulment si a axului echivalent PE tabla reductorului????
Din .doc-ul atasat (apropos,e bine ca avem si traducator din slovaca in romana,nota 10 )am inteles ca axul este FIX pe tabla,deci pe ax ar trebui sa fie un umar in care se opreste rulmentul (alunecare inspre o direcite pe ax) si pe partea cealalta o siguranta care opreste rulmentul sa vina in cealalta directie opusa,primei, pe ax (practic rulmentul aluneca liber pr lungimea axului). Sau este fixat prin alunecare fortata pe ax cu ajutorul unei mici prese,fapt care nu ingaduie rulmentului si implicit fuliei duble sa joace de-alungul axului?????

#3683
a-zA-Zo-9_iulian

a-zA-Zo-9_iulian

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Mesaje: 65
  • Înscris: 10.01.2012
As vrea sa ma sfatuiti si pe mine ,ce remorcuta sa fac (dimensiunile )pentru motocultorul meu KIPOR KDT 910E care trage dupa el 500KG.Mi-a placut foarte tare aceea cu punte de dacie,dar as dori si eu niste cote pentru cuva si niste poze mai aprofundate

Editat de a-zA-Zo-9_iulian, 09 februarie 2012 - 19:41.


#3684
andrei_ci

andrei_ci

    Member

  • Grup: Members
  • Mesaje: 509
  • Înscris: 18.07.2009

 alexbjorg, on 9th February 2012, 18:33, said:

Intrebarea este urmatoarea:in practica ,ecea fulie dubla trebuie sa se invirta,si este supusa unei forte destul de mari datorita intinzatorului.Care este modalitatea de prindere a ei PE rulment si a axului echivalent PE tabla reductorului????
Din .doc-ul atasat (apropos,e bine ca avem si traducator din slovaca in romana,nota 10 )am inteles ca axul este FIX pe tabla,deci pe ax ar trebui sa fie un umar in care se opreste rulmentul (alunecare inspre o direcite pe ax) si pe partea cealalta o siguranta care opreste rulmentul sa vina in cealalta directie opusa,primei, pe ax (practic rulmentul aluneca liber pr lungimea axului). Sau este fixat prin alunecare fortata pe ax cu ajutorul unei mici prese,fapt care nu ingaduie rulmentului si implicit fuliei duble sa joace de-alungul axului?????

Rulmentul (de fapt sunt 2 buc) este introdus forțat atât pe ax cât și în fulia dublă. Pentru orice eventualitate, când faci axul, poți să-i faci un "umăr" înspre placa, și în capătul axului dai o gaură cu filet și asiguri cu o șaibă de mărimea cămășii interioare a rulmentului.
Oricum, eu încă n-am văzut un rulment care să intre liber pe un ax (să aibe joc cât de mic)

@liblinqnic și @draku.
Aveți dreptate amândoi, și așa este și foarte corect pentru remorci. Rotație în plan orizontal și în jurul axei. Crucea cardanică permite rotația orizontal, vertical , dar nu în jurul axei. Uite aici Cruce cardanică

Editat de andrei_ci, 09 februarie 2012 - 21:04.


#3685
predrag80

predrag80

    Active Member

  • Grup: Members
  • Mesaje: 1.499
  • Înscris: 21.12.2006
@alexbjorg: ma gandesc ca acei rulmenti pot intra un pic fortat, poate avea un opritor cel interior ca sa nu ajunga chiar la baza axului iar pe exterior nu-i strica o siguranta. Nu consider necesar sa se faca filet si chiar nu as recomanda, pentru ca partea interioara a rulmentului, cea cu care intra in contact siguranta e statica.

#3686
dorutim

dorutim

    New Member

  • Grup: Members
  • Mesaje: 11
  • Înscris: 07.02.2012
[
@liblinqnic și @draku.
Aveți dreptate amândoi, și așa este și foarte corect pentru remorci. Rotație în plan orizontal și în jurul axei. Crucea cardanică permite rotația orizontal, vertical , dar nu în jurul axei. Uite aici [url="http://www.google.ro/search?q=cruce+cardanic%C4%83&hl=ro&prmd=imvns&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=fBY0T5ivL4WMswbh7NnfDA&sqi=2&ved=0CDgQsAQ&biw=1024&bih=636"]Cruce cardanică[/url]
[/quote]

Da, asa e, ai dreptate. Crucea cardanica permite doar doua grade de libertate, unul in plan orizontal si unul in plan vertical, fara rotire in jurul axei. Pentru mine era crucial sa nu existe acea rotire in jurul axei. Aveam o remorca pe o singura roata, atasata la o bicicleta de curse, cu care am batut tara pe vreo cateva sute de km. Si sunt vreo 25 de ani de atunci... La remorca de motocultor, fiind pe doua roti, e chiar mai bine sa existe acea rotire in jurul axei, iar rotile sa nu se ridice de pe sol. Eu intelesesem ca se dorea doar miscarea in cele doua plane. E buna schema.
Eu inca nu ma gandesc la adaptari ale proaspat achizitionatei mele motosape. Stiu ca nu prea am cu ce ma lauda, e doar un Dragon cu motor Honda de 4,5 CP, dar sper sa ma ajute sa depasesc inceputurile activitatii preconizate.  A fost la un pret de nerefuzat, 1.200 redusa de la 1.800, asa ca n-am mai stat pe ganduri. Era in bugetul de criza... iar la banii astia nu pupam ceva mai serios.

#3687
predrag80

predrag80

    Active Member

  • Grup: Members
  • Mesaje: 1.499
  • Înscris: 21.12.2006
Felicitari! S-o stapanesti sanatos si s-o folosesti cat mai mult. Asteptam impresiile la primavara.  :D

#3688
dorutim

dorutim

    New Member

  • Grup: Members
  • Mesaje: 11
  • Înscris: 07.02.2012

 predrag80, on 9th February 2012, 21:26, said:

Felicitari! S-o stapanesti sanatos si s-o folosesti cat mai mult. Asteptam impresiile la primavara.  :D

Abia astept sa vad si eu cum ne intelegem... Am inteles ca sunt cam naravasi caii astia. Sper sa nu dea prea tare de pamant cu mine. O sa va mai cer sfaturi la pornire si rodaj, mod de lucru etc.
Intre timp ma voi documenta despre constructia unui solar, despre seminte si rasaduri, rotatie culturi, sisteme de irigare etc. Apropo, am cumparat si un furtun de 50 m, 2/3, cu carne groasa, (era tot la lichidare de stoc) care sper sa ma ajute.

#3689
draku

draku

    Active Member

  • Grup: Members
  • Mesaje: 1.262
  • Înscris: 22.11.2003
am putea incerca sa facem o priza de putere la agregatele astea? evident, cu "puterea" corelata cu performantele motocultorului si realizabila acasa, cu investitii minime
la care s-ar putea atasa diverse agregate manufacturate: o cositoare, o pompa de apa, o mica freza pentru zapada, etc
cuplajul efectiv al agregatelor atasate s-ar putea face prin interemdiul unei cuple elastice in genul  http://www.agrix.ro/...e/9714/9714.jpg  
(canelurile unei de prize de putere normale sunt scumpe de uzinat)
am in vedere adaugarea unei fulii suplimentare pe axul motorului care sa actioneze mecanismul prizei de putere prin intermediul unei curele
si folosirea aceluiasi tip de "ambreiaj" ca la motocultoarele cu transmisia primara pe curea
deocamdata e doar la nivelul unei idei...

#3690
dorutim

dorutim

    New Member

  • Grup: Members
  • Mesaje: 11
  • Înscris: 07.02.2012

 draku, on 9th February 2012, 23:21, said:

am putea incerca sa facem o priza de putere la agregatele astea? evident, cu "puterea" corelata cu performantele motocultorului si realizabila acasa, cu investitii minime
la care s-ar putea atasa diverse agregate manufacturate: o cositoare, o pompa de apa, o mica freza pentru zapada, etc
cuplajul efectiv al agregatelor atasate s-ar putea face prin interemdiul unei cuple elastice in genul  http://www.agrix.ro/...e/9714/9714.jpg  
(canelurile unei de prize de putere normale sunt scumpe de uzinat)
am in vedere adaugarea unei fulii suplimentare pe axul motorului care sa actioneze mecanismul prizei de putere prin intermediul unei curele
si folosirea aceluiasi tip de "ambreiaj" ca la motocultoarele cu transmisia primara pe curea
deocamdata e doar la nivelul unei idei...


Eu unul ma gandesc la asa ceva, dar dupa cum spuneam, avand o "scula" noua, in garantie, nu as modifica nimic pana nu iese din garantie. Eu ma gandeam sa folosesc cumva axul principal, prelungit si ranforsat, cu fulii suplimentare pe el, la care sa se lege prin curea o cositoare. Dar acela-i un proiect de viitor indepartat...

Anunturi

Neurochirurgie minim invazivă Neurochirurgie minim invazivă

"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv.

Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice.

www.neurohope.ro

Utilizatori activi: 1

0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate