Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Pagina Wikipedia

Masina veche sau indatorat in ban...

Incalzire cu Boiler cu PDC + IPAT...

Salariu de șofer Uber 8000 l...
 Problema token semnatura electron...

Incarcator diy China

Unde au disparut tancurile federa...

RMN Decontat
 Jgheab clasic forma "U"- ...

Reparatie plafoniera LED

Problema PC - se blocheaza sau re...

Notebook HP 840G2 - Upgrade RAM, ...
 Defect ciudat Videorecorder Panas...

lege de reglementare a shrinkflat...

Care este cota parte la succesiun...

Camera auto DVR PNI Voyager S2600...
 

MOTOSAPA

- - - - -
  • This topic is locked This topic is locked
5875 replies to this topic

#3655
alexbjorg

alexbjorg

    Who cares?!

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,143
  • Înscris: 10.10.2007
@vicris
O rugaminte destul de urgenta:ai putea sa verifici daca se pot inversa rotile dintate de la "intrare" sau acele mici ajutaje de fixare a axului motosapei,ca ele sa vina pe interior,deca se poate inchide carcasa si sa masori distanta astfel obtinuta intre centrele gaurilor unde sa baga cuiele alea.
Sau daca se pot pune invers cele 2 parti si cupla normal prin intermediul acelui ax (de la iesire).
Aceeasi distanta ,intre mijoacele gaurilor unde intra blocantii dar in varianta originala.Am utat sa vad unde imi pica gaura blocantilor pe axul motosapei.Din pacate axul motosapei NU il pot modifica,si este destul de scurt Uma gindeam eventual sa dau alte 2 gauri dar nu stiu daca o sa am unde (adica material de ax la gaura  :wallbash: .
Eu am verificat daca intra pe ax,NU si pana unde.
Si ma tem sa il cumpar si sa nu fie valabil din cauza distantelor intre gauri...


"...Se poate insa pe langa fulii care nu sunt chiar atat de simplu de facut, mai ales cea mare, trebuie facut si intinzatorul, si comanda aferenta si ghidajele pentru curea si deja devine prea complicat. In cazul in care doresti sa cumperi un chit deja existent... te prinzi de urechi cat costa."
Fulia ti-ar face-o un strungar,intinzatorul,practic bratul activ al lui il prelungesti cu una bucata platbanda si faci o alta gaura pentru rola intinzatoare.Un pic de indemanare si ii gata.
Alta e problema;daca AI LOC sa pui o fulie de diametru dublu fata de cea originala :D.
De exemplu eu pot sa maresc,ca si loc,doar cu maxim 50% diametrul,caci altfel nu mai are loc rola intinzatoare intre fulii.Iar ca si fulie primara,cea de pe axul motorului,este cea mai mica (aprox 7 cm diametru),deci mai mica nu se poate.

Alta idee:Dupa fuliile originale,primara si finala,faci alte 2 fulii,dar duble.Pe primul rind de fulii pui cureaua originala si ai transmisia originala,iar pe randul al 2lea pui o ALTA curea,un pic mai lunga (se cer masuratori) la care un capat il rasucesti obtinind cifra 8 sau semnul infinitului,pui cureaua astfel rasucita sus si ai obtinut marsarierul.
Acum cu frecarea marginilor curelelor este alta mancare de peste,dar se poate intercala in locul respectiv o bucata mica de teava subtire sutinuta de o bucata de sirma groasa indoita.
Cine are numai 1 sg viteza (fara marsarier) stie ce inseamna aceasta lipsa celei din urma.Mai pui o frina de mana de bicicleta si cablul aferent,un intinzator si rola sa le cumperi de la magazin si gata.

#3656
andrei_ci

andrei_ci

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 509
  • Înscris: 18.07.2009
Zici că mai mică de 7 cm nu se poate. Chiar și așa, mărind cea finală cu 50% viteza de înaintare se micșorează mult.(Raportul de transmisie se mărește).
Deși nu-mi vine a crede că aia mică (de pe motor) nu poate să fie de 6 (deja viteza scade la 85%). Dacă și la cea finală se mărește raza ® măcar cu 1/3, se mai adaugă o scădere a vitezei cu aproximativ 30%.

sau se poate face ceva asemănător ca în poză. Bineînțeles scutul trebuie modificat (fulia dublă se fixează în fața fuliei motorului)

Attached Files


Edited by andrei_ci, 07 February 2012 - 22:29.


#3657
predrag80

predrag80

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,499
  • Înscris: 21.12.2006
Cine are modelul prezentat in poza poate face ghidusii. Insa eu am motor B&S iar axul din motor este foarte mic. Deci, ar fi trebuit sa fac fulie dubla, una de diametru celei originale si una cu diametru mai mic. Bun. In spate am fulie destul de mare, mult mai mare decat cea din poza. Nu am gasit pana acum fier brut de diametru asa de mare incat sa pot face prin aschiere acea fulie. De fapt ar fi 3 fulii lipite una de alta. De asemenea trebuie sa ai un strung destul de mare ca sa poti prelucra acea fulie. Dupa aceea trebuie facut sistemul de cuplare a curelei suplimentare care nu prea ai unde-l pune (la motosape cu 1+1 viteze) decat peste fulia din fata. Daca cautati prin forum veti da si de intreg sistemul cu 2+1 viteze cum arata original pe Viking Vh 660. Nu e chiar floare la ureche. Trebuie un pic mai multa indemanare ca sa iese ceva ca lumea. De aceea consider ca e mai comoda varianta cu reductorul acela de la roti.

Asta toamna am studiat acel reductor de la Robix si, dupa cum am constatat, nu se poate inversa pe el nimic. De aceea am gasit alt tip de reductor care are deja acele tevi pe interior. Se gaseste la Obi sigur si costa in jur de 550 lei. Astazi am fost si l-am vazut. Uite asa arata.

#3658
carlothedog66

carlothedog66

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 105
  • Înscris: 16.12.2009
da fulie din 2 bucati de tabla prinse cu suruburi nu stie cineva cum se face?

#3659
andrei_ci

andrei_ci

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 509
  • Înscris: 18.07.2009
@predraq

nici nu trebuie să faci fulie mai mare decât cea din spate. Îți trebuie o fulie dublă, una cu diametrul 2X diametrul fuliei de pe motor (A) și una = diametru de pe motor B. Fulia respectivă se prinde în fața fuliei motorului pe un suport(vezi poza), pe un suport din tablă de 4mm
Fulia motorului angrenează prin cureaua scurtă fulia cu diametrul mai mare (A), iar cea mai mică B, roata din spate. În poză este rezolvarea pentru o motosapă cu 2 Î +1R, dar asemănător se poate rezolva și pentru cele cu 1 viteză, sau 1+1.

Bineînțeles că vor trebui 2 curele, 1 mai lungă decât cea originală și una foarte scurtă.

Attached Files


Edited by andrei_ci, 08 February 2012 - 00:07.


#3660
a-zA-Zo-9_iulian

a-zA-Zo-9_iulian

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 65
  • Înscris: 10.01.2012
Pe cine intereseaza am postat cartea tehnica la motocultorul KIPOR KDT 910 in PDF

Va rog sa sfatuiti un incepator ,cu ce diametru sa aiba rotile de fier in momentu cand se face aratu. Si as mai vrea sa imi spuneti in ce treapta de viteza se executa cu frezele (motocultorul meu are reductor de greu pe toate vitezele si are 6 trepte de viteza)

Attached Files



#3661
liblingnic

liblingnic

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 267
  • Înscris: 14.01.2011

 predrag80, on 7th February 2012, 20:59, said:

Se poate insa pe langa fulii care nu sunt chiar atat de simplu de facut, mai ales cea mare, trebuie facut si intinzatorul, si comanda aferenta si ghidajele pentru curea si deja devine prea complicat. In cazul in care doresti sa cumperi un chit deja existent... te prinzi de urechi cat costa.
E , exagerezi, e mult mai simplu decat crezi , eu am lasat fulia de pe motor originala si am facut o fulie mai mare pe transmisie , strunjita astfel incat sa intre peste cea originala pana se aliniaza cu cea de pe motor , practic fulia mare vine scobita perfect astfel incat sa intre in scobitura cea de pe transmisie , folosesc doar o curea nu-i necesara fulie dubla , cu 3 suruburi fixezi fuliile intre ele , nu necesita un alt intinzator , doar reglezi putin ghidajele curelei , practic si eficient . Am arat cu o singura curea , nu tinde sa patineze cureaua deloc , redusa viteza pana la limita bunului simt , nu ma intrebati de turatii si viteze , la pas merge frumos cu motoru turat , la fel cu bun simt. Fulia originala de pe transmisie are 13 cm si cea adaptata are 17 cm un lucru bun de stiut ca raport de marire.

Edited by liblingnic, 08 February 2012 - 14:27.


#3662
alexbjorg

alexbjorg

    Who cares?!

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,143
  • Înscris: 10.10.2007
Fulia originala 13,manufacturiata 17.Dimensiuni f. faine.
La loncin am original 23 si intra maxim 35.La fulia mica,andrei,la mine chiar nu se mai poate face nimic:este prinsa cu pana de axul-motor si ochiometric mai ramane in zona respectiva maxim 1 mm carne (ma refer la alezaj interior locas pana si fundula santului de curea pe exterior.Deci,nada!
Acum ma orientez la manufacturiat,caci efectiv nu gasesc, fulie de 35 cm pt curea trapezoidala de 10.
Am vazut-intrebat-masurat-incercat cele 2 reductii,aia de robix si aia de Marci,totul din perspectiva loncin lc55,respectiv pubert-ul meu.Concluzii:
-reductorul robi are intrarea la fix,axul intre cu 1.5 cm in aparatoarea lantului de la transmisia finala DAR bolturile care blocheaza axul motosapei in reductor sint MUUULT prea departe,inclsiv de carne de ax.Numai daca schimb axul motosapei cu unul mai lung,macar cu 10 cm,bolturile fiind in exteriorul reductorului
-reductorul marci are bolturile pe interior,diametrul intrarii de 25 mm,ca sii axul meu;problema este dintanat mica intre intrare si iesire,daca as decupa in aparatoare ca mai sus,axul reductiei ar lovi exact in lant.
De aceea ,ca mai sus (nu ma repet).
Ar mai fi o posibilitate,cel putin la al meu,ideea lui andrei cu chitul de fulii,adaptat.
Adica se ia o bucate de platband,tabla de 2mm,ce vreti si se monteaz in pozitie VERTICALA sau cel putin 45 de grade de orizontala.Pe tabla  respectiva se monteaza un ax.Pe el se monteaza,OBLIGATORIU un rulment pr care se pune o fulie dubla,una din fulii la dimensiunea celei de pe axul motor  si cealalta de 2 sau de 3 ori mai mare in diametru in functie de raportul dorit,2:1 sau 3:1.Pe fulia ax motor si fulia cea MARE (din cea dubla)se pun o curea,iar pe cea mica (de la cea dubla) si fulia mare(cea cu axul de la transmisia finala) se pune cea de a 2a curea.E mult mai simplu de facut decit de explicat :D.
Mici probleme:-la cureaua scurta,adica ax motor-fulie dubla trebuie confectionat rola intinzatoare cu arc sau lamela,sa stea MEREU intinsa.
-trebuie modificata rola intinzatoare originala (mai exact intreg suport de tabla al ei)ca sa urce si sa calce pe cureaua mare,in NOUA configuratie.
-estetic,va parea mai inalta,parca ar avea o cocoasa :D
-marea problema este strungarul care tre sa faca axul SI fulia in functie de rulment si sistemul de prindere al axului pe platbanda (fier de 2mm,etc).Se poate pune o dublura la acel fier sau platbanda pe fata sistemului,astfel axul are 2 puncte de sprijin,el fiind destul de fortat (rol de suport "ambreiaj")
Scuze de atata vorbarie dar incerc sa ma fac inteles de TOTI,eventual sa dau idei celor mai norocosi,cu indemanare si spatiu de lucru (vorba unei vecine:in loc de tamplar mai bine ma faceam inginer :P )


Pntru iulian cu kipor-ul:parere personala:la 6 viteze iti este tot-una ce diametru ai la roti,de la 30 cm la roata de masina (60 cm) ca ai posibilitati dupa bunul tau plac (sau lene :P ) de la 0.83 km/h pana la 9.68km/h unde tu fugi dupa ea.Per total,dupa cum ti se falfaie!
Corectie ai 3+1 viteze si un reductor low-high.Adica 6 viteze si 2 marsariere.Tu esti boier!
Bon!In locul eu NU as mai cumpara roti de fier.As folosi alea de 400 din dotare la care se adauga "patentul" lui LOCOmotive,respectiv astea .
La frezat,dai rotile jos,pui frezele,OBLIGATORIU montezi tija aia din spate care are rol de frana,adica SE INFINGE in pamint,si NU lasa sa mearga motoroto la viteza frezelor (adica ca si cum ai avea roti).Tija aia musai sa ramana in pamint.
La vitezele tale EU as opta pe cea mai mare.De ce?La viteza cea mai mare marunteste cel mai repede pamintul (frezeaza) si nu stai 3 ore la 10m patrati :).Pe de alta parte aste si viteza la al meu si frezeaza de numa.Tot la viteza asta ii si mai mare efortul de al tine pe loc,altfel fugi dupa ea.
Sint pe youtube zeci de clipuri privitor la frezat cu motosape,ar trbui sa vizionezi citeva sa iti faci o idee privitor la ce face motoroto,cum lucreaza si ce ai tu de facut.

Per total,nu facem schimb de masinarii?Invidia e MAAAAARE....

#3663
predrag80

predrag80

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,499
  • Înscris: 21.12.2006

 liblingnic, on 8th February 2012, 14:23, said:

Fulia originala de pe transmisie are 13 cm si cea adaptata are 17 cm un lucru bun de stiut ca raport de marire.

Pe viking difera complet. Fulia mare e ... mare.

Ia vezi o transmisie Viking Vh540 cu 1+1 viteze si o schita de transmisie viking vh 660 cu 2+1 viteze in fisierele atasate.

Attached Files


Edited by predrag80, 08 February 2012 - 20:52.


#3664
lionBabylon

lionBabylon

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 54
  • Înscris: 05.02.2007

 carlothedog66, on 7th February 2012, 23:54, said:

da fulie din 2 bucati de tabla prinse cu suruburi nu stie cineva cum se face?

Cred ca se poate face, dar iti trebuie o matrita de ambutisat si o presa hidraulica.
O presa ai putea gasi pe la vreo firma care face constructii metalice, de ex., dar ca sa gasesti o matrita potrivita, pe dimensiunea care ti-ar trebui ... poate fi o mare problema.

#3665
predrag80

predrag80

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,499
  • Înscris: 21.12.2006

 andrei_ci, on 7th February 2012, 23:58, said:

@predraq

nici nu trebuie să faci fulie mai mare decât cea din spate. Îți trebuie o fulie dublă, una cu diametrul 2X diametrul fuliei de pe motor (A) și una = diametru de pe motor B. Fulia respectivă se prinde în fața fuliei motorului pe un suport(vezi poza), pe un suport din tablă de 4mm
Fulia motorului angrenează prin cureaua scurtă fulia cu diametrul mai mare (A), iar cea mai mică B, roata din spate. În poză este rezolvarea pentru o motosapă cu 2 Î +1R, dar asemănător se poate rezolva și pentru cele cu 1 viteză, sau 1+1.

Bineînțeles că vor trebui 2 curele, 1 mai lungă decât cea originală și una foarte scurtă.

Sa stii ca ideea nu-i rea. Am sa o gandesc si incerc sa o pun in practica. Pana la urma trebuie doar facut acel suport si fulie dubla din fata, cumparate 2 curele si gata. Intinzatoarele functioneaza, nu se fac modificari si cand termini cu pus/scos cartofii, de exemplu, dai jos chestia si montezi originalul la loc. Foarte OK. Ma duc sa fac desene :-)

Update: Am doua probleme: Alinierea fuliei mari adaugate in fata si celei din spate. In nici un caz nu vor fi aliniate. A doua problema este intinderea curelei mici. Cum se face?

Edited by predrag80, 08 February 2012 - 21:15.


#3666
crystachy

crystachy

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 133
  • Înscris: 12.01.2010

 predrag80, on 8th February 2012, 20:45, said:

Pe viking difera complet. Fulia mare e ... mare.

Ia vezi o transmisie Viking Vh540 cu 1+1 viteze si o schita de transmisie viking vh 660 cu 2+1 viteze in fisierele atasate.
de asta viking 540 e 2700 ron la oferta iar celelalta pana la 20 bulioane

#3667
andrei_ci

andrei_ci

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 509
  • Înscris: 18.07.2009
@predraq80
La terminarea lucrului nu trebuie dacat sa dai jos cele doua curele si o pui pe cea originala la locul ei.

Ca sa se vada mai bine despre ce este vorba, pun alaturi instructiuni complete de montare, de aici se va vedea mai bine totul.
Sunt in Slovaca si n-am apucat sa le traduc (nu credeam ca subiectul va starni atata "zarva" :thumbup:
Daca e totusi nevoie, o voi face in 2-3 zile

Si mai adaug si alte 2 variante

Update
"Am doua probleme: Alinierea fuliei mari adaugate in fata si celei din spate. In nici un caz nu vor fi aliniate. A doua problema este intinderea curelei mici. Cum se face? "

Intr-adevar fuliile vor fi un pic defazate, dare nu este un capat de lume. Pentru intinderea curei mici vezi Instructiuni

Attached Files


Edited by andrei_ci, 08 February 2012 - 22:59.


#3668
predrag80

predrag80

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,499
  • Înscris: 21.12.2006

 andrei_ci, on 8th February 2012, 22:42, said:

Sunt in Slovaca si n-am apucat sa le traduc (nu credeam ca subiectul va starni atata "zarva" :thumbup:

Tu te plimbi prin Bratislava iar noua ne arde de reductoare  :D  Dar sa stii ca ai face un mare bine daca ai traduce acele prezentari.
Drum bun!

#3669
andrei_ci

andrei_ci

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 509
  • Înscris: 18.07.2009

 predrag80, on 8th February 2012, 22:52, said:

Tu te plimbi prin Bratislava iar noua ne arde de reductoare  :D  Dar sa stii ca ai face un mare bine daca ai traduce acele prezentari.
Drum bun!


Nu sunt in Bratislava ci in Miercurea Ciuc. Am spus ca sunt in limba Slovaca

#3670
dorutim

dorutim

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 11
  • Înscris: 07.02.2012

 alexbjorg, on 24th May 2010, 17:47, said:

:cheers: Si io care credeam ca iese cu scandal :D  Ok,voi continua cind va mai fi ceva.Rotomoto sau motoroto,sry,credeam ca e indiferent,k,nu promit dar am sa incerc sa nu mai gresesc.
"...La motosapa zic ca-i invers-cuplu mare la turatii mici...."Este corect,normal,dar cu un amendament,sa ai pus si reductorul.La ce te referi tu,eu generalizam privitor la motoarele sub 1000cmc,in sensul ca motoarele mici obtin cuplu la turatii mari.


Alta:La toate remorcile de pe net,sistemul de lagatura remorca-utilaj de tractiune ( in continuare o voi numi nuca-lipsa de termeni tehnici),permite miscare in plan orizontal,adica stg-dr,si asa se poate lua curba.Ok.Pe verticala,miscarea de indoire este aplanata prin sistemul teava pe ax,mai exact 2 inele in plan vertical,intre ele,tot pe verticala,teava sudata pe bratul tractor(care tracteaza nu tractor in sine :D ) remorca,cele 3 piese legindu-se printr-un surub sau bolt gros ca degetul.Asa ia curba stg-dr si nu se rupe la mijloc in plan vertical,formind un utilaj cu 4 roti.Ok.
Si acum intrebarea:daca pe verticala,nu cedeaza numai orizontala ca sa poti lua curba,atunci cind motoroto prinde o groapa PE STG iar remorca PE DR,care se rastoarna?Cum se poate rezolva acest lucru?
De ce intreb?As incerca sa fac o remorca monoax,dar TOATE remorcile ce le-am vazut,respectiv nuca de legatura dintre ele,asigura tractiunea si mobilitatea NUMAI pe loc drept,in caz de denivelari,risc de rasturnare,cel greu-remorca inclinata ,din cauza legaturii semirigide,tinde sa rastoarne pe cel usor-motoroto,de unde si tractiune pe o singura roata,caci cealalta este deja in aer....
Asta e problema,hai sa vedem care este rezolvarea,daca nu ati inteles am sa va fac si vreo 3 schite,pozate cu telefonul.
O rezolvare ar fi legatul cu lant,dar la scurt,asa se  asigura miscare relativa SI de rotatie in plan vertical.Altceva?

Eu va propun un mecanism cu cruce si patru rulmenti, care permite rotirea atat in plan vertical cat si in plan orizontal, mai putin rasucirea (torsiunea). Am incercat sistemul cu remorca la bicicleta, pe o singura roata si a functionat perfect.

#3671
a-zA-Zo-9_iulian

a-zA-Zo-9_iulian

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 65
  • Înscris: 10.01.2012
Iti multumesc inca o data si vreau sa colaboram incontinuare ,,alexbjorg''. cand o sa vina primavara o sa va anunt cum functioneaza cu plugu si frezele dar pana atunci ma mai documentez. Daca mai aveti ceva sfaturi va sunt recunoscator :thumbup:

#3672
predrag80

predrag80

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,499
  • Înscris: 21.12.2006

 andrei_ci, on 8th February 2012, 23:06, said:

Nu sunt in Bratislava ci in Miercurea Ciuc. Am spus ca sunt in limba Slovaca

Si eu care credeam ca faci tutul Europei  :naughty: . Ca sunt in slovaca mi-am dat seama. Scuze, probabil ca m-a derutat faptul ca ai scris adjectivul cu litera mare :peacefingers: . In orice caz ar fi foarte muti care ti-ar multumi daca ai putea sa traduci.

Anunturi

Neurochirurgie minim invazivă Neurochirurgie minim invazivă

"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv.

Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice.

www.neurohope.ro

1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate