MOTOSAPA
#3223
Posted 07 December 2011 - 21:30
Cand era clubul copiilor/casa pionerilor aveam trei carturi pe care le calaream, facute artizanal. Motor si cutie de mobra, punte spate cu osie simpla pe care se sudase un pinion si se facea transmisia prin lantul de la mobra decedata. Culmea faceam poligonul cu ele si se virau bine, in schimb avea tendinta sa derapeze de spate. Nu este obligatoriu diferentialul, dar iti micsoreaza raza de virare si tendinta de derapaj a spatelui la viteze mari.
|
#3224
Posted 07 December 2011 - 21:30
alexbjorg, on 7th December 2011, 20:57, said: Ok.Facem pace!De matgrit nu zic nimic si nimeni nu are sa iti zica caci nimeni nu are de la firma asta scula.Eventual cumperi tu si ne povestesti ca sa stim si noi Sfaturi: -incerca si rasfoieste macar ultima jumatate de topic,caci sint enorm de multe sfaturi (nu te lenevi:cind iti cumperi o masina de ocazie sau o plasma iti faci lectiile si aici dai cu batul in balta?;lectura este OBLIGATORIE si nu optionala -sa ai service asigurat la tine in oras,NEAPARAT,sau cit mai aproape de locatia ta; NU lua de pe net daca service-ul ii la dracul in praznic,are sa iti para rau GARANTAT -minim 5,dar mai bine 6 sau chiar 8 magari de forta si REALi nu umflati cu pompa -sa aiba mers inapoi,caci nu te vad bine daca esti subnutrit sa fie MACAR cit tine de grea (75-80kg),daca este usoara ai sa ai probleme cu aderenta (tractiunea);daca este usoara patineaza ca masina pe polei (daca citesti topicul vei afla a multime de solutii mai mult sau mai putin ingenioase privitor la derapaj) -sa aiba macar 2 viteze INAINTE;daca are numai una te cam fugareste -daca se poate,sa poti adapta si reductor (creste puterea si scade viteza),dar asta este OPTIONALA,caci acum sint si scule mai performante si la un pret mai scazut ca acum 3 ani (vezi de ex. bsr,unii sint f multumiti de el) -motor honda sau Briggs&Straton (sper ca am scris corect),pe urma vin celelalte,toate fiind chinezesti,unele nefiind chiar asa rele(daca ii chinezeasca ii naspa-NU in totalitatea cazurilor) -daca iti permite punga,cumpara ceva cu PRIZA SEPARATA PE FIECARE ROATA DE TRACTIUNE (ambreiaj separat pe fiecare roata),pina acum sintem 2 care am aflat de ce si am postat si sintem disperati pentru asa ceva (restul banuie de ce dar ...) si TOTI inghitim in sec si visam mai departe -Motosapa NU este facuta pentru ARAT.Punct!Nu este tractor,dar cu anumite modele se poate face aratura de 10-15 cm REALI... -sa nu puneti botul la sculele de-a gata atasabile la motoroto,ele sint scumpe si slabe calitativ;mai bine vorbiti cu un meserias care vi le face la juma de pret (vezi topic) -cititi si intrebati,si nu mergeti pe principiul "asta o iau ca ii mai ieftina" ca sa nu va dati cu pumnii in ...cap Personal,as prefera sculele de pe tractoras.ro (stim noi ce stim) dar depinde si de punga fiecaruia;nu lua asta ca si reclama ci pura realitate:este chinezeasca,este scumpa dar face banii,si ai service BUN in tara si piese de schimb Cam astea ar fi in general sfaturile gradinita. LECTURA TOPICULUI ESTE OBLIGATORIE SI NU OPTIONALA! De ce? Sintem satui sa ne repetam unii pe altii care si ce si de ce din 10 in 10 pagini pentru ca intra tot timpul unii care NU AU TIMP sa citeasca si vor totul mura in gura. Daca vreti rezolvare in 5 minute ,mergeti la un service sau la Dedemann sau Pracktiker sau Obi ,vorbiti cu oamenii de la vanzari,si Domnul si mila sa sa fie cu voi. |
#3225
Posted 07 December 2011 - 21:37
danutz2011, on 7th December 2011, 22:20, said: EU PROPUN PACE . ACEST FORUM NU ESTE PT. CONTRARI CERTURI INJURATURI ETC. SA DEVENIM PRIETENI SA NE AJUTAM RECIPROC . DA AM EU O MOTOSAPA DE LA MAT : [ https://www.youtube-nocookie.com/embed/IkFhK89M0P4?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] ESTE VIDEO AFCUT DE MINE . merge foarte bine . dar cum am mai zis piesele sunt scumpe (( . la 30 de ari care ii am face fata cu brio . dar am si eu o intrebare ( care va pricepeti ajutatima plz ) pot sa ii pun plug si prasitoare ?? VREAU IN primavara sa ii trag o vopsea ca s-a cam dus si vreau sa ii fac un plug si o prasitoare . DECI PACE :x :x sunte-ti de acord ? unu are o motosapa altu alta, fiecare i se pare in felul lui care e mai buna :X DEPINDE DUPA GUSTURI :x NOROC :X De plug vezi la liblinqnic parca,citi cai are a lui,cit ii de mare fata de al tau;eu sint pesimist privitor la plug,sry. Dar asta nu inseamna ca nu poti incerca,dar din imprumut,nu iti baga banii si apoi ... "Parca esti Ion Creanga , bravo , cine vrea sa cumpere o rotoscula e suficient sa citeasca mesajul tau si daca e cat de cat gospodar stie ce sa aleaga." De parca tu nu ai ajutat la o parte din regulile astea,cu rotile tale si transmisia (aderenta si viteza);cel putin asa imi amintesc ca si tu averai probleme cu astea 2 ( nu ma apuc sa resfoiesc azi,ca ma si dilesc de cap ) |
#3226
Posted 07 December 2011 - 21:42
IdI1, on 7th December 2011, 21:30, said: Cand era clubul copiilor/casa pionerilor aveam trei carturi pe care le calaream, facute artizanal. Motor si cutie de mobra, punte spate cu osie simpla pe care se sudase un pinion si se facea transmisia prin lantul de la mobra decedata. Culmea faceam poligonul cu ele si se virau bine, in schimb avea tendinta sa derapeze de spate. Nu este obligatoriu diferentialul, dar iti micsoreaza raza de virare si tendinta de derapaj a spatelui la viteze mari. Daca stau bine si ma gandesc, era un model de auto fabricat in timpul razboiului (da' am uitat care anume, ca e batran mosu' si nu-l mai tine mintea...), care nu avea diferential spate pentru ca avea un ecartament foarte mic si cei care-l comentau ziceau ca "n-avea nevoie" ! Si, lipsa diferentialului aduce inca un mare avantaj: nu mai ai nevoie de diferential blocabil, ca sa iesi din noroaie... Numai ca ar fi interesant un sistem de transmisie spate fara diferential, dar si protejat de praf, noroi, eventual si-ntr-o baie de ulei. Numai asa, un lant pe care sa stai toata ziua sa-l gresezi si sa fii atent sa nu intre maracini intre zale .... |
#3227
Posted 07 December 2011 - 21:43
IdI1, on 7th December 2011, 22:30, said: Cand era clubul copiilor/casa pionerilor aveam trei carturi pe care le calaream, facute artizanal. Motor si cutie de mobra, punte spate cu osie simpla pe care se sudase un pinion si se facea transmisia prin lantul de la mobra decedata. Culmea faceam poligonul cu ele si se virau bine, in schimb avea tendinta sa derapeze de spate. Nu este obligatoriu diferentialul, dar iti micsoreaza raza de virare si tendinta de derapaj a spatelui la viteze mari. Dar da,asta e ideea sau principiul de constructie,viteza fiind 1 singura si obtinuta printr-un raport de nr de dinti. Baie de ulei la transmisie directa,in visele mele cele mai erotice dar protectia contra maracini,etc. este absolut necesara.Ideea este cea de la bicicletele nemtesti de acum 15ani second care aveau TOT lantul inchis intr-o carcasa metalica.Tabla de .5,foarfeca de tabla, aparat de sudura,citeva urechi de tabla (L-uri) si citeva suruburi,sau ceva asemanator ca la scutul de baie de la dacie (la aia care avea ). Edited by alexbjorg, 07 December 2011 - 21:49. |
#3229
Posted 07 December 2011 - 21:55
Aveau cutia de viteze de mobra si un 30 la ora prindeai cu ele ( pinionul de a patra era scos sa nu mergem mai tare si sa ne rupem gatul ). De aia zic ca nu este diferentialul necesar la cativa caluti si viteza de melc.
@Pufarin magaoia luata de la scaiba are diferential? Edited by IdI1, 07 December 2011 - 21:55. |
#3230
Posted 07 December 2011 - 22:15
Fratilor ce va mai place sa va dati la geoale !
De la unii utilizatori am aflat unele lucruri imteresante, dar alti se afla pe aici parca doar sa se certe cu cineva. Asadar, se pare ca tractorasul de 8 cp este cel mai tare de aici, fapt confirmat si de ION_BUMBU care a trecut de la motocultorul 750 la acest tractoras si este foarte multumit. Insa pentru doar 0,5 ha cred ca este o investitie prea mare, care nu se justifica din punct de vedere economic. Deci, m-am orientat spre motocultoare si tot la sfaturile unora dintre voi, se pare ca BSR ofera cel mai bun raport calitate/pret. Totusi, exista cateva aspecte de care trebuie tinut cont si dupa ce ai ales gama, aspecte pe care tot niste detinatori cu experienta pot sa le urmareasca. Din gama mentionata am ales patru modele foarte apropiate ca pret, dar si ca performante, care am considerat ca-mi pot satisface pretentile si am nevoie de cateva sfaturi. Este vorba despre modelele: bsr zs500b3 cu 7 cp, bsr 900 cu 6,5 cp, bsr 900 cu 7 cp si bsr 1050. 1. Din punct de vedere al cp nu cred ca este nici o diferenta; 2. Preturile se siteaza intre 2.500 si 3.000 le, in favoarea bsr 500; 3. Latimea de lucru difera putin, in favoarea celor doua bsr 900 care ajung la 1,2 m; 4. Adancimea de lucru, greutatea si consumul sunt in favoare bsr 500, dar valori foarte mici; 5. Cat de important este faptul ca la bsr 900 de 7,5 cp coarnele se invartesc in toate directile ? Intrebarea este voi ce ati alege ? Este posibil sa apara promotii mai spre primavara ? Oricum nu vreau sa ma prinda martie fara scula ! Va multumesc anticipat pentru sfaturi ! |
#3232
Posted 08 December 2011 - 00:39
stefanel01, on 7th December 2011, 22:15, said: Asadar, se pare ca tractorasul de 8 cp este cel mai tare de aici, fapt confirmat si de ION_BUMBU care a trecut de la motocultorul 750 la acest tractoras si este foarte multumit. A meu e pistol cu apa fata de a lui @pufarin ! Grig P.S. Nici asta nu are diferential , decupleaza rotile pentru a vira. |
|
#3233
Posted 08 December 2011 - 08:23
@stefanel 01:
Quote 5. Cat de important este faptul ca la bsr 900 de 7,5 cp coarnele se invartesc in toate directile ? @pufarin:multumesc.Axul si pinionul sunt dispuse perpendicular fata de axul prizei mele.Mi-ar trebui un angrenaj conic dar n-am asa mare. Attached FilesEdited by sudest_om, 08 December 2011 - 08:46. |
#3234
Posted 08 December 2011 - 09:24
liblingnic, on 7th December 2011, 21:49, said: Oau ce de motoare turate, ce animatie. Daca afara ploua ne facem si noi de lucru. IdI1, on 7th December 2011, 21:55, said: @Pufarin magaoia luata de la scaiba are diferential? stefanel01, on 7th December 2011, 22:15, said: Insa pentru doar 0,5 ha cred ca este o investitie prea mare, care nu se justifica din punct de vedere economic. Ion_Bumbu, on 8th December 2011, 00:39, said: A meu e pistol cu apa fata de a lui @pufarin ! sudest_om, on 8th December 2011, 08:23, said: @pufarin:multumesc. |
#3235
Posted 08 December 2011 - 12:11
Incea ce priveste cartul... nu e nevoie de diferential pentru ca oricum se mergea cu el mai mult derapind (oare cum s-or prasii porumbii la viteza aia?) si diametrul rotilor era mic dar alta e problema se pare, mi-a deschis cineva de aici ochii, daca ai diferential mai mult ca sigur o roata va patina, deci adio Damas, Dacie etc, cea mai buna metoda e cu posibilitatea de deblocare a cite unei roti... mai gindim, mai gindim...
|
#3236
Posted 08 December 2011 - 14:17
Eu mi-am facut singur diferential blocabil.Numa' ca trebuie sa te apleci la fiecare roata sa-i intorci clichetul cand dai cu spatele.Asta e bun cand cari cu remorca (care trebuie sa aiba frane!).
Am multe poze dar face "upload" cu 10-15kb si-mi da eroare cand incarc. Attached Files |
#3237
Posted 08 December 2011 - 19:22
sudest_om, on 8th December 2011, 14:17, said: Eu mi-am facut singur diferential blocabil.Numa' ca trebuie sa te apleci la fiecare roata sa-i intorci clichetul cand dai cu spatele.Asta e bun cand cari cu remorca (care trebuie sa aiba frane!). Am multe poze dar face "upload" cu 10-15kb si-mi da eroare cand incarc. salut da si mie id tau sa mai vb sa imi arati si mie poze :X |
|
#3238
Posted 08 December 2011 - 19:50
Nu activez pe "Mes".Iti pot oferi orice poza sau explicatie aici,daca-i la subiect sau in PM (mesaje personale;vezi ca in dreapta paginii,sus, ai aceasta optiune).Eu folosesc "Cosmote 3G", si sunt foarte multumit...de cata rabdare pot avea (asta-i auzita )Asa ca nu pot pune filme,iar cu pozele...trebuie sa ma scol devreme ca sa termin pana seara.Dar ce nu face omul pt. cei ce-i impartasesc ciudatele hobby-uri...Oricand,cu placere.
|
#3239
Posted 08 December 2011 - 20:25
stefanel01, on 7th December 2011, 21:15, said: Fratilor ce va mai place sa va dati la geoale ! De la unii utilizatori am aflat unele lucruri imteresante, dar alti se afla pe aici parca doar sa se certe cu cineva. Asadar, se pare ca tractorasul de 8 cp este cel mai tare de aici, fapt confirmat si de ION_BUMBU care a trecut de la motocultorul 750 la acest tractoras si este foarte multumit. Insa pentru doar 0,5 ha cred ca este o investitie prea mare, care nu se justifica din punct de vedere economic. Deci, m-am orientat spre motocultoare si tot la sfaturile unora dintre voi, se pare ca BSR ofera cel mai bun raport calitate/pret. Totusi, exista cateva aspecte de care trebuie tinut cont si dupa ce ai ales gama, aspecte pe care tot niste detinatori cu experienta pot sa le urmareasca. Din gama mentionata am ales patru modele foarte apropiate ca pret, dar si ca performante, care am considerat ca-mi pot satisface pretentile si am nevoie de cateva sfaturi. Este vorba despre modelele: bsr zs500b3 cu 7 cp, bsr 900 cu 6,5 cp, bsr 900 cu 7 cp si bsr 1050. 1. Din punct de vedere al cp nu cred ca este nici o diferenta; 2. Preturile se siteaza intre 2.500 si 3.000 le, in favoarea bsr 500; 3. Latimea de lucru difera putin, in favoarea celor doua bsr 900 care ajung la 1,2 m; 4. Adancimea de lucru, greutatea si consumul sunt in favoare bsr 500, dar valori foarte mici; 5. Cat de important este faptul ca la bsr 900 de 7,5 cp coarnele se invartesc in toate directile ? Intrebarea este voi ce ati alege ? Este posibil sa apara promotii mai spre primavara ? Oricum nu vreau sa ma prinda martie fara scula ! Va multumesc anticipat pentru sfaturi ! Eu fac distributia la ele pe Giurgiu si te asigur ca din primavara o sa se ieftineasca si chiar o sa apara cateva pachete promotionale foarte bune.Parerea mea e ca cel mai fiabil este cel de 7 cai (dintre astea chinezesti) dar pentru toti care zic ca e aceasi calitate cu un motocultor Honda (cel original,nu facute de Bronto sau Ruris) se insala.La service imi vin numai pentru schimbat cureaua si asta dupa vreo 4-5 ani de functionare iar asta spune multe despre ele.cat la astea chinezesti mai au probleme cu carburatorul,se segmenteaza mai repede,mai cedeaza demarorul si alte mici probleme care se remediaza si costurile sunt destul de mici.La cele facute de Bronto si Ruris,bataie de cap cu transmisia cand cedeaza si din cand in cand se mai blocheaza supapa de admisie din cauza utilizarii benzinei proaste si a faptului ca motoarele cu ax vertical de la honda au fost facute pentru masini de tuns gazon unde nu sunt zduncinate ca la motosape si nu-i vine uleiul in supape.Un motor cu adevarat bun este Briggs&Stratton,aproape nu au probleme deloc.Pentru cine nu-si castiga existenta din agricultura cea mai buna investitie ramane scula chinezeasca. |
#3240
Posted 08 December 2011 - 20:41
stefanel01, on 7th December 2011, 23:15, said: Fratilor ce va mai place sa va dati la geoale ! De la unii utilizatori am aflat unele lucruri imteresante, dar alti se afla pe aici parca doar sa se certe cu cineva. Asadar, se pare ca tractorasul de 8 cp este cel mai tare de aici, fapt confirmat si de ION_BUMBU care a trecut de la motocultorul 750 la acest tractoras si este foarte multumit. Insa pentru doar 0,5 ha cred ca este o investitie prea mare, care nu se justifica din punct de vedere economic. Deci, m-am orientat spre motocultoare si tot la sfaturile unora dintre voi, se pare ca BSR ofera cel mai bun raport calitate/pret. Totusi, exista cateva aspecte de care trebuie tinut cont si dupa ce ai ales gama, aspecte pe care tot niste detinatori cu experienta pot sa le urmareasca. Din gama mentionata am ales patru modele foarte apropiate ca pret, dar si ca performante, care am considerat ca-mi pot satisface pretentile si am nevoie de cateva sfaturi. Este vorba despre modelele: bsr zs500b3 cu 7 cp, bsr 900 cu 6,5 cp, bsr 900 cu 7 cp si bsr 1050. 1. Din punct de vedere al cp nu cred ca este nici o diferenta; 2. Preturile se siteaza intre 2.500 si 3.000 le, in favoarea bsr 500; 3. Latimea de lucru difera putin, in favoarea celor doua bsr 900 care ajung la 1,2 m; 4. Adancimea de lucru, greutatea si consumul sunt in favoare bsr 500, dar valori foarte mici; 5. Cat de important este faptul ca la bsr 900 de 7,5 cp coarnele se invartesc in toate directile ? Intrebarea este voi ce ati alege ? Este posibil sa apara promotii mai spre primavara ? Oricum nu vreau sa ma prinda martie fara scula ! Va multumesc anticipat pentru sfaturi ! |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users