releu incarcare motocicleta
#37
Posted 01 August 2009 - 00:15
miron1947, on 1st August 2009, 01:00, said: Ca 4 diode organizate ca in desen. Nu,ideea era sa nu faca contact anozii tiristorelor prin radiator,asa este bine,am vazut ca ati izolat cu mica si ati pus nipluri la suruburi. Faceti urmatorul test,dezlipiti comanda tiristoarelor(firele incadrate in poza ) si vedeti daca sa aveti tensiune de iesire identica cu cea fara releu. e cam complicat sa fac asta acum, ca testele le faceam direct pe motocicleta...iar la ora asta ma impusca vecinii daca o pornesc. Oricum am incercat ceva de genul asta, mai exact cu firele de plus si minus dezlipite, iar tensiunea e ce-a care vine din alternator, adica 30-150 v in functie de turatia motorului. |
#38
Posted 01 August 2009 - 00:18
akun2500, on 1st August 2009, 01:11, said: nu e pozitia corecta acolo? Attached FilesEdited by miron1947, 01 August 2009 - 00:19. |
#39
Posted 01 August 2009 - 00:18
theMisuser, on 1st August 2009, 01:15, said: Ceva-mi scapa din schema, toate diodele culeg +. Adica in schema, infasurarile livreaza pe o alternanta si cealalta-i in scurt. La tine, tiristorii sunt alimentati si invers, it's a mess. Da' partea buna e ca am gasit o solutie temporara care sa mearga cu ce ai. Numa ca tre' s-o desenez. Depinde de tiristori, daca digera tensiuni negative pe ei, dar mai bine ma apuc de desenat o schema care ar trebui sa mearga deocamdata si mai analizam poate alta data erorile din varianta asta. deja sunt asa de demoralizat, ca nu stiu ce sa mai zic...si noaptea visez ecranul ala de la aparatul de masura care imi arata numai ce nu trebuie (exagerez)....culmea e ca eu am ales schema asta pentru ca cineva de pe forumul de unde am luat-o a zis ca i-a mers... astept schema corecta :D |
#41
Posted 01 August 2009 - 00:22
#42
Posted 01 August 2009 - 00:26
#43
Posted 01 August 2009 - 00:27
miron1947, on 1st August 2009, 01:18, said: In schema nu cred ca este corect,acum am vazut ca linia cu diode conectata la masa,este pusa invers si deci,sunteaza permanent bobinele,cred ca asa ar fi corect(ca in desen). pai cred ca asa sunt puse in interiorul puntilor, am tinut cont de datasheet cand am facut lipiturile. miron1947, on 1st August 2009, 01:26, said: Trei sun legate corect,deci prin ele iesea curent continu,dar limitat de tensiunea de deschidere de pe ramura legata la masa. scuze, dar tot nu imi dau seama ce trebuie sa corectez la "placajul" meu |
#44
Posted 01 August 2009 - 00:29
akun2500, on 1st August 2009, 01:27, said: pai cred ca asa sunt puse in interiorul puntilor Quote sa corectez la "placajul" meu Edited by miron1947, 01 August 2009 - 00:32. |
#45
Posted 01 August 2009 - 00:33
Pai tu pari ca ai o stea acolo. Ai un fir verde care vine.. de undeva. Presupun ca de la alternator.
Iar daca e asa, nu poti sa ai masa din punte si masa de la generator in acelasi loc. Si tiristorii tot acolo. Schema asta (piesele sunt puse doar ca tip) e pentru configuratia stea. (am facut baie si mi se lipesc ochii :) ) Attached Files |
#46
Posted 01 August 2009 - 00:43
de la alternator vin firele gri, alea din partea de jos a fotografiei, trebuie sa leg o masa cu alternatorul ? adica un fir de sasiul motocicletei ? ca eu nu am facut asta....am zis ca am nevoie doar de cele 3 fire...
puntile folosite sunt kbpc3510w , poate ajuta cu ceva dar de fapt am legat la masa motocicletei cand am testat full ca sa zic asa si nu a fost nici o diferenta.... miron1947, on 1st August 2009, 01:29, said: Dintr-o punte puteti alege ramuri diferite la cablare.Conform desenului modificat de mine,trebuie ca + puntii sa mearga spre baterie si - la masa,iar pe bornele notate cu alternativ,vin firele de la bobine si anodul tiristorului aferent. La placat,nimic. pai cred ca exact asta am facut...am folosit datashetul de la punte cat si desenul de pe ea, adica plusul e notat iar minusul e opusul intre ele am legat firele de la alternator asa cum se vede in fotografie dupa schema aia, regularea ar trebui sa se faca pe alternativ ? tiristorii nu lucreaza doar pe continuu ?
Edited by mister_rf, 01 August 2009 - 09:36.
|
|
#47
Posted 01 August 2009 - 00:44
Daca-i delta, s-ar putea sa fie ok (cel mai probabil). Caz in care, trebuie masurate puntile. Daca au vreo dioda in scurt.
|
#48
Posted 01 August 2009 - 00:44
Generatorul ala trebuie sa fie legat delta (ca cele auto). Daca este legat in stea, montajul nu merge.
Edited by SuperDuper, 01 August 2009 - 00:44. |
#49
Posted 01 August 2009 - 00:46
akun2500, on 1st August 2009, 01:43, said: tiristorii nu lucreaza doar pe continuu ? Ori, aici cumva fura curentul din baterie. Ceea ce n-are cum intr-un montaj corect si cu piese bune. Adica indiferent ce face circuitul care comanda tiristorii. |
#50
Posted 01 August 2009 - 00:51
am masurat puntile acum, asa cum m-am priceput eu, adica de la intrarile alea de la aternator la plus, si de la minus la intrari, peste tot imi arata o valoare de 500 aproximativ (aparatul de masura e pe simbolul dioda/beep, sper sa nu dau eu denumiri noi pe acolo, dar nu sunt foarte experimentat)
motajul este rasverificat, o sa atasez o poza cu ce am facut, poate ma insel, iar piesele sunt sigur cele din schema Attached FilesEdited by mister_rf, 01 August 2009 - 09:35. |
#51
Posted 01 August 2009 - 01:01
|
#52
Posted 01 August 2009 - 01:05
Mai masoara si intre + si infasurari apoi intre - si infasurari. Ar trebui ca intr-un sens sa masoare ceva dioda si in celalalt sens sa masoare mai mult sau depasire scala.
miron1947, on 1st August 2009, 02:01, said: Dar eu cred ca schema este desenata gresit,comparati cu acest desen. edit - daca ai un condensator, pune-l te rog in paralel cu bateria aia najpa, sau chiar cu cea buna si apoi verifica iar cum incarca Edited by theMisuser, 01 August 2009 - 01:07. |
#53
Posted 01 August 2009 - 01:10
am mai masurat odata diodele, intre plus si infasurari imi da intre 490 si 520 , iar intre minus si infasurari imi da intre 495 si 525
nu vreau sa va mai retin in seara asta ca si asa e destul de tarziu, daca nu aveti nimic impotriva continuam maine, abia o sa pot face si niste teste direct pe motocicleta. trebuie un condensator mare...sa vad maine de unde fac rost, poate dintr-o sursa de calculator. Edited by akun2500, 01 August 2009 - 01:11. |
#54
Posted 01 August 2009 - 01:13
Stai sa mai pun o intrebare :)
Daca aprinzi becul cu bateria buna, se aprinde ? Si cand pui circuitul cu tiristori, se stinge sau aproape stinge ? Ca eu asta am inteles pana acuma.. d-aia tot caut prin punte.. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users