Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
nelamurire legata de pret la mode...

Hotel cu restaurant si Demipensiu...

Croaziera in Mediterana de Vest 1...

Copilot are pica pe Vladimir Putin
 MicroSoft Edge: Cum pun Google in...

Dashcam

Mini server - VMware

betano.ro
 Poveste fara sfarșit

I-auziti voi! - nu vor romani...

Colon iritabil

Perioada de gratie inexistenta
 Cel mai ieftin TV LED mic

Reverse proxy si htaccess pe Raps...

Statie de epurare sau fosa septic...

"enerlux p" afisaj interm...
 

Sosele auto inalte in straintate

- - - - -
  • Please log in to reply
37 replies to this topic

#19
o_dor

o_dor

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,706
  • Înscris: 28.06.2007
Aveti fotografii pentru Turracher Höhe, Austria?

Citez din http://en.wikipedia....cher_Höhe_Pass :

'The pass road has a maximum gradient of "only" 23 % today on a short section on the Carinthian side. It is well cleared in the winter and only has to be closed very rarely.'

#20
horiamak

horiamak

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 134
  • Înscris: 28.12.2005
Am o poza, insa nu e sugestiva pentru portiunea abrupta, dar iti faci o idee cam cum e zona - superba:)

Am trecut pe acolo, caci citisem intr-o carte a marelui pilot roman Petre Cristea ca acolo era cea mai abrupta panta asfaltata din Europa. Spre dezamagirea mea  :P am aflat cu doua saptamani inainte de a trece pe acolo ca intre timp soseaua a fost modificata si panta "indulcita"pentru a usura trecerea. Dar tot m-am dus ;)

Portiunea cu pricina este intre Predlitz si Patergassen, si intr-adevar e foarte solicitanta. Cu un Fiat Albea (1.4, 77 cai) am fost nevoit sa urc o portiune de vreo cateva sute de metri in viteza 1. Daca nu a r fi fost trafic si veneam lansat poate ar fi mers si cu  a doua pe la 50 la ora, insa toata lumea pe acolo (Mercedes, Skoda Fabia etc) urcau cu 30 la ora in viteza 1 !!!

Deci merita mers:)

Attached Files


Edited by horiamak, 25 October 2009 - 15:07.


#21
sil200

sil200

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 988
  • Înscris: 23.01.2007
Excursie de-o zi.
Landeck- Sion
Garcher Blick 1559m (de incalzire)
Passo di Resia 1504m (la granita dintre Au si It)
Passo dello Stelvio 2757 m (fara cuvinte)
Umbrailpass 2501m (intrarea in Elvetia)
Pass dal Fuorn 2149 m
Albulapass 2315 m
Oberalppass 2044 m
Furkapass2431 m

Attached Files



#22
horiamak

horiamak

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 134
  • Înscris: 28.12.2005
superb!

#23
copjob2000

copjob2000

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,813
  • Înscris: 26.11.2006
Excursie de-o zi.
Landeck- Sion
Garcher Blick 1559m (de incalzire)
Passo di Resia 1504m (la granita dintre Au si It)
Passo dello Stelvio 2757 m (fara cuvinte)
Umbrailpass 2501m (intrarea in Elvetia)
Pass dal Fuorn 2149 m
Albulapass 2315 m
Oberalppass 2044 m
Furkapass2431 m





Stai cã n-am înþeles!
În cât timp ai spus cã se fac pasurile astea?

#24
sil200

sil200

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 988
  • Înscris: 23.01.2007
Am scris.Intr-o zi.La 8 dimineata am plecat de langa Landeck (See) si seara la 8 eram in Martigy.
A fost un pic obositor, dar am ramas in Martigny 5 zile in care am vizitat inprejurimile.Dupa care 3 zile pe Route des grandes Alpes pana la Nisa, Pauza 3 zile.
GPS imi datea 10 ore de mers.As fi oprit din 10 in 10 Km,dar nu mai ajungeam nici pana azi.
In prima este pasul Umbrail, in a doua putin din nebunia de pe Stelvio,iar a treia este bonus.

Attached Files



#25
copjob2000

copjob2000

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,813
  • Înscris: 26.11.2006
Bravo!
Ma gandeam sa fac 3 pasuri: Stelvio, Col D'Iseran si Col de la Bonette, dar ma gandeam ca este prea mult intr-o singura zi, toate trei... :huh:

#26
horiamak

horiamak

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 134
  • Înscris: 28.12.2005
E imposibil toat trei intr-o zi. De la Stelvio pana la Bonette sau Iseran trebuie sa traversezi tot nordul Italiei.

Bonette si Iseran intr-o zi merg fara probleme, dar nu impreuna cu Stelvio...

#27
copjob2000

copjob2000

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,813
  • Înscris: 26.11.2006
Dar nu poti sa ajungi prin Elvetia?
Traseul la cara ma gandeam, trecea prin Elvetia de la est la vest!

#28
Radu-S

Radu-S

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 471
  • Înscris: 25.04.2008

View Postcopjob2000, on 2nd November 2009, 23:49, said:

Dar nu poti sa ajungi prin Elvetia?
Traseul la cara ma gandeam, trecea prin Elvetia de la est la vest!

Poti sa urci spre Davos si de acolo Chur-Andermatt(prin Oberalpass)-Brig Glis(prin Furkapass)-Sion-Martigny-Chamonix-Tunelul Montblanc-Courtmayeur-LaThule-La Rosiere-Villard-dupa care faci dreapta spre Val-D'Isere.Imediat cum iesi din Isere incepi urcarea spre Iseran.
Eu am facut traseul asta incepand din Davos pana la Villard unde am innoptat la micul hotel din localitate.Plecare din Davos ora 9,sosire in Villard la 19'30.Mentionez ca toata ziua am stat la volan si am condus.Cine a spus ca e imposibil sa faci traseul dat de tine intr-o zi are dreptate.Plus ca e si pacat sa treci in fuga,ca pe autostrada,pe langa niste privelisti de vis.

Edited by Radu-S, 03 November 2009 - 10:19.


#29
copjob2000

copjob2000

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,813
  • Înscris: 26.11.2006
Nici nu m-am gandit sa fac asa ceva.... numai ca m-am aratat surprins de mesajul anterior...

Excursie de-o zi.
Landeck- Sion
Garcher Blick 1559m (de incalzire)
Passo di Resia 1504m (la granita dintre Au si It)
Passo dello Stelvio 2757 m (fara cuvinte)
Umbrailpass 2501m (intrarea in Elvetia)
Pass dal Fuorn 2149 m
Albulapass 2315 m
Oberalppass 2044 m
Furkapass2431 m


ca ar fi cam greu (sa nu spun imposibil) sa il faci intr-o singura zi... in afara de faptul ca ar fi pacat, sa nu admiri peisajul de vis.... :OK:

#30
fly_dream

fly_dream

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,075
  • Înscris: 17.05.2007

View Posthoriamak, on 2nd November 2009, 16:49, said:

E imposibil toat trei intr-o zi. De la Stelvio pana la Bonette sau Iseran trebuie sa traversezi tot nordul Italiei.

Bonette si Iseran intr-o zi merg fara probleme, dar nu impreuna cu Stelvio...

Asa este, Bonette si Iseran se fac lejer in aceeasi zi. Noi practic am parcurs Route des Grandes Alpes intrand pe la Menton si iesind la Chamonix (Montblanc) intr-o zi si aproape jumatate..... Nu am ajuns inca sa povestesc, dar a fost de vis (si cu peripetii).... inca nu ne-am revenit!

#31
sil200

sil200

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 988
  • Înscris: 23.01.2007
Cam mult iti ia sa-ti revii.

#32
jonyy

jonyy

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 19
  • Înscris: 28.08.2008
Buna
Ceva detalii legate de aceasta tura prin Alpi(locatii cazari, preturi, timpi de parcugere intre cazari )?

#33
cezarm

cezarm

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 71
  • Înscris: 29.08.2008
Desi topicul pare sa fi murit, acum, extrasezon, vreau si eu sa postez ceva informatii si ceva fotografii.
Episodul I
La sfarsitul lui mai si inceputul lui iunie am avut o deplasare la o manifestare stiintifica la Valladolid. Cum era problema cu norul vulcanic din Islanda, am decis sa fac deplasarea "pe roti"La intoarcere, n-am mai gonit si am impartit drumul in mai multe episoade. Am trecut pe la Millau (extraordinara realizare tehnica), am traversat tunelul Mont Blanc, dar unul dintre principalele obiective era Pasul Stelvio.
Pe webcam-uri, zapada era destul de mare dar parea curatata si se vedeau masini. Nu stiam ca accesul dinspre sud este mai facil, desi eu intentionam sa vin dinspre nord, dinspre Bormio.
Zis si facut. Pe 04.06.2010., pe la 3 PM, am parasit autostrada si am luat-o pe SS 38, denumirea "stiintifica" a traseului (Strade Statale, un soi de drum national).  Ai dracu"macaronari", m-au lasat sa merg vreo 80 de km fara sa anunte ceva, pentru ca, cu 15 km inainte, sa anunte brusc faptul ca este impracticabil. Din cele 48 de ace de par m-au oprit dupa curba 33. Asta a fost, am zis ca va ramane pe alta data.
Episodul II
Luna august 2010.  Dupa 7 zile de plaja in Croatia, am hotarat cu nevasta-mea sa mergem in munti, la racoare.
Ne-am cazat la un hotel in Badolino (ceva de vis, construit pe niste piloni; dimineata aveam o vedere asupra vai). Stelvio l-am abordat tot dinspre nord; am vrut sa fac cele 48 de ace de par pe urcare. Pe la ora 4 PM am ajuns si in locul unde fusesem oprit cu 2 luni inainte. De data asta bariera era ridicata. Atunci mi s-a parut logic sa fie deschis. Nu stiam ca fix cu 11 zile inainte drumul a fost inchis din cauza zapezii. Asta am aflat-o cand am ajuns acasa si am tras cu ochiul la topicul despre Stelvio a celor de la WV.  
Cat am urcat, erau doar nori de altitudine, fara a fi afectata vizibilitatea. In cca. 45 de minute, cat am stat sus, au aparut nori, pentru ca in final, sa scada vizibilitatea la max 100m.
Curbele sunt foarte stranse, panta acceptabila si asfaltul f. bun. Se poate urca cu absolut orice, singura limita fiind lungimea maxima a vehiculului de 10,5 m. Imi mentin parerea ca italienii sunt niste parteneri de trafic execrabili, f.f. rar acordand prioritate celui care urca (sunt portiuni in segmentul alpin in care pe drum nu incap 2 masini fiind nevoie si de o "mica intelegere" intre cei care se intalnesc din sensuri opuse). Dupa ultima curba (sunt 48, toate numerotate), este o rampa de unde se poate admira toata valea. La nici 100 m, am vazut, nestingherite de nimeni si 3 marmote. Coborarea spre Bormio este mult mai lina semanand in mare masura cu Transfagarasanul. M-a amuzat punctul vamal cu Elvetia la 2500m altitudine.
Retragerea spre Badolino am calculat-o pe un drum invecinat, tot drum alpin. Consultand harta (una veche Shell-2003) mi-am calculat traseul de spre Badolino pe un alt drum. De data asta nu mai era SS (strade statale) ci SP 300 (strade provinciale) dar care era mentionat pe harta, tot ca drum alpin (deschis intre iunie si octombrie). Cat eram in varf in Stelvio, l-am intrebat pe un nene care vindea suveniruri, ce stie despre acest drum. Mi-a spus ca este ok, doar ca are niste portiuni mai inguste. "Pe acolo se duc prietenii mei cu motocicletele";
Putin mai prost calitativ (de, era drum judetean), desi asfaltul era bun, totusi segmentele stramte cat o masina (am vazut si limita maxima de 2.20m) erau mai lungi si mai numeroase. In zona de maxima altitudine am verificat pe GPS altitudinea. Cu aceasta ocazie am aflat ca ma aflam in Pasul Gavio, al doilea ca altitudine maxima din Italia dupa Stelvio.
Cam pe la 8 PM terminasem si cu al doilea pas si am luat-o voiniceste spre hotel.
Datorita faptului ca am verificat incomplet pe unde vrea sa ma aduca inapoi GPS-ul, pe la 10 noaptea m-am trezit din nou in gol alpin: eram de data asta in prin Pasul Croce Domini (1943 m). N-am priceput nimic din el, cu atat mai mult cu cat era noapte. Auzeam doar talangile de la vacutele "Milka" din zona.
In concluzie:
1. Daca treceti prin Stelvio, din nord spre sud, va sfatuiesc sa nu ratati Pasul Gavio, inseamna doar 3 ore in plus.
2. Desi Trasfagasanul este un traseu fabulos in segmentul alpin, nu se compara cu Stelvio. Nu l-am inteles pe Clarkson. Stelvio mi se pare mult mai spectaculos, cel putin in ultima parte a ascensiunii dinspre nord. Oricum, cu emisiunea lui, ne-a facut o publicitate imensa, mai multa decat toate prostiile astea cu "land of choice" sau "carpathian garden"Daca cititi forumurile dedicate Pasului Stelvio, veti remarca faptul ca foarte multi abia astepta sa mearga pe Trasfagarasan.
Uitam o impresie destul de neplacuta, niste aspecte care mi-au adus aminte de Romania: marmotele pasteau la un momemt dat peste un gard rupt si aruncat. Daca mergeai mai in capatul punctului de belvedere din dreptul ultimei curbe, te izbea un puternic miros de kk si pp, de la tot felul de "turisti".In Italia am mai auzit vorba: "Italia este frumoasa, pacat ca este locuita de italieni!!"

Attached Files



#34
rexkroki

rexkroki

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,191
  • Înscris: 24.11.2006
Frumoase pozele.  :OK:

Prin octombrie 2008 am ajuns si eu in zona si am vrut sa fac un circuit care sa cuprinda si Stelvio si Gavio. Cu primul am avut noroc, era deschis, cu al doilea nu. Asa ca m-am intors tot pe Stelvio. La intoarcere, pe coborarea de pe partea nordica, am vazut o cabana pe unul din masivele din zona. Ma tot gandesc oare cum ajungeau oamenii acolo sus?

Attached Files



#35
Bughy

Bughy

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 437
  • Înscris: 12.12.2004
@cezarm .. aia e marmota???? :o Imi doresc f mult sa vad o marmota in realitate :)

#36
masinistu

masinistu

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,063
  • Înscris: 17.03.2010
[quote name='cezarm' date='16th November 2010, 04:31' post='9061403']
Desi topicul pare sa fi murit, acum, extrasezon, vreau si eu sa postez ceva informatii si ceva fotografii.

Foarte faine pozele. La anul intentionez un traseu incluzand Grossglockner- pasul Stelvio-Bormio-Belinzzona-Andermatt-pasul Grimsel- Interlaken , si mai apoi sa continuu spre Franta. Am inceput sa lucrez la traseu, mai in amanunt, chiar voiam sa cer pareri despre traseu (cazari in zona, obiective turistice, etc) de la cine a mai fost prin zona. Desi am mai fost atat pe Hochalppenstrasse (doar juma' de drum) cat si prin zona Furkapass-Andermatt , orice sfat sau parere  sunt binevenite.  Punctual , m-ar interesa cazari in zona Bormio precum si in zona Grindenwald sau Titlis. A fost cineva?

Multumesc,

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate