Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Cine canta? Fragment din melodie...

Tablou sigurante Dacia Sandero 2012

Baby Reindeer - 2024

Hotii voteaza hoti?!
 Camera video masina

Zilele emailului din gospodaria n...

Best gaming laptop?

Humane (2024)
 Recomandare casti 100-150 lei

Schimbare bec far VW Touran 1T3

Plata impozit PF

Ce parere aveti de viteza/ modul ...
 Love Lies Bleeding - 2024

Cum sterg mails din Promotions

Vanzare cumparare fara transfer b...

Receptie ciudata, in functie de t...
 

Bucurestii de altadata

* * * * - 11 votes
  • Please log in to reply
8278 replies to this topic

#7849
jadcomp

jadcomp

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,935
  • Înscris: 27.09.2006

View Postrinaldoparaipan, on 04 decembrie 2022 - 15:15, said:

A se remarca distanta dintre blocuri.Dubla sau chiar tripla fata de ghetourile ce se construiesc azi.
Ghetourile au început de la jumătatea anilor 70. Cam după ce „prețioasele indicații” „izvorâte” după vizita în China și Coreea de Nord au început să fie puse în practică. Atunci, în 1971, a fost punctul de cotitură care a dus la dezastrul din anii 80 iar mental multe generații educate atunci au fost pervertite, asta dacă nu au avut părinți și bunici suficient de inteligenți să le deschidă mintea.

#7850
djl

djl

    Smrt fa¹izmu, sloboda narodu! Īmi cresc amprenta de Carbon

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,586
  • Înscris: 13.06.2004
Mie a avut cine să-mi deschidă mintea. Mi-o mai deschid şi eu.
Însă înghesuiala de la mine din zonă e doar ca încărcare medie a unui tramvai sau vagon de cale ferată. Ceea ce fac dezvoltatorii de acuma e ca pe aglomeraţia de pe vremuri de la I.T.B. - R.A.T.B. sau trenurile de litoral de până spre 1995.
Mă uitam pe cartea de telefoane din 1950. Existau asociaţii de bloc pe atunci, că unele aveau număr de telefon. Posisil să fi fost scoasă cartea înainte de naţionalizarea locuinţelor (nu toate au fost). Am găsit şi un agent imobiliar (Armean după nume).
Mă întreb ce a mai rămas privat ca operaţie în Bucureşti după 1947. Privat-privat, nu cooperatist.
Din cărţile de telefon mai afli despre cartierul tău unele chestii.

#7851
djl

djl

    Smrt fa¹izmu, sloboda narodu! Īmi cresc amprenta de Carbon

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,586
  • Înscris: 13.06.2004
Cărţile de telefon din 1937, 1938, 1950, 1950, 1954, 1958, 1965, 1966, 1970, 1973 le găsiţi aici: https://www.loc.gov/...ero/romdir.html
pentru 1950 şi 1954 daţi click pe cea din 1958.
194x, 1947, 1960 din păcate nu le au.
Pentru 1967 aici (supliment), aici: https://www.dropbox....i 1967.PDF?dl=0
Pentru 1973, 1977, 1992, 1998, 2000+, le am eu, dar nu le-am făcut în format digital.

#7852
valirex

valirex

    Muzeul Lampilor

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,746
  • Înscris: 30.07.2006
Cand a fost ultima carte de telefon scoasa?

#7853
korr41

korr41

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,887
  • Înscris: 27.06.2007
https://www.inoza.ro...-care-mi-e-dor/

#7854
djl

djl

    Smrt fa¹izmu, sloboda narodu! Īmi cresc amprenta de Carbon

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,586
  • Înscris: 13.06.2004
Frumoase multe lucrurile din realizate în România interbelică. E şi chestie subiectivă, pentru că îmi plac multe dintre stitlurile de atunci, dar şi obiectivă, că deşi şi atunci exista corupţie şi hoţie (Carolică al II-lea Lupescu nu a fost vreun om moral), totuşi, ca factori de decizie nu ajungeau exclusiv proşti, deci şanse mai mari să iasă lucrurile o.k.
Chestii reuşite au ieşit şi până în anii '70, adică până s-a crezut unul mai deşptept decât ceilalţi şi a venit cu "preţioasili indicaţii".

View Postvalirex, on 10 decembrie 2022 - 23:25, said:

Cand a fost ultima carte de telefon scoasa?

Cea din 2009. Cred că era mai subţire decât cea din 1998.

valirex, tu ai idee, staţia aia mare de transformare ce se găseşte pe Cal. Moşilor, e din interbelic, sau e mai nouă? Unele clădiri postbelice/din anii '50 sunt inspirate un pic de cele interbelice şi îţi dai seama că nu sunt interbelice sau că sunt din comunism abia după ce observi unele detalii.

#7855
valirex

valirex

    Muzeul Lampilor

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,746
  • Înscris: 30.07.2006

View Postdjl, on 11 decembrie 2022 - 12:21, said:



valirex, tu ai idee, staţia aia mare de transformare ce se găseşte pe Cal. Moşilor, e din interbelic, sau e mai nouă? Unele clădiri postbelice/din anii '50 sunt inspirate un pic de cele interbelice şi îţi dai seama că nu sunt interbelice sau că sunt din comunism abia după ce observi unele detalii.

Statia Centru se numeste aceea dar nu stiu de cand e construita, poate in cartile vechi de electricitate sa se mentioneze ceva.

#7856
djl

djl

    Smrt fa¹izmu, sloboda narodu! Īmi cresc amprenta de Carbon

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,586
  • Înscris: 13.06.2004
malmoth, tramvaiul venea dinspre Pasajul C.F.R. Constanţa şi nu exista linie directă, făcând un foarte mic ocolo pe Str. Clăbucet, adică nu intra direct pe Cal. Griviţei spre Gara de Nord, ci intra Bd. 1 Mai, Str. Clăbucet?   :huh:

Posted Image

Edited by djl, 12 December 2022 - 12:03.


#7857
malmoth

malmoth

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,850
  • Înscris: 11.10.2006
Pe Grivitei tramvaiul circula direct in ambele sensuri catre Gara sau Podul Constanta. La Chibrit ocoluri faceau numai tramvaiele care circulau pe Mihalache (20) sau spre Expozitiei (3, linia  speciala E). Tramvaiul din poza e pe linia E vine de la Scanteii si se duce spre Nuferilor, invers o lua pe Clabucet. Situatia asta a tinut pana la inceperea lucrarilor la metrou pe Grivitei si suspendarea circulatiei tramvaielor - atunci s-a dublat bucata de linie de pe Mihalache dintre Clabucet si Grivitei. Asemanator a mai fost si la piata Pieptanari dar acolo circulatia a fost normalizata la inceputul anilor '60 - ca sa ajungi pe Oltenitei trebuia sa faci un mic ocol prin Giurgiului si apoi o straduta ingusta.

#7858
djl

djl

    Smrt fa¹izmu, sloboda narodu! Īmi cresc amprenta de Carbon

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,586
  • Înscris: 13.06.2004
Credeam că Şerban Vodă - Olteniţei a fost aşa direct de la început.
M-am gândit că acel tramvai s-ar putea să fie pe linia E , dar parcă desfiinţaseră tramvaiele pe Bd. Expoziţiei. Abia după ce mi-ai zis tu mi-am amintit că în 1969 circula tramvaiul pe Bd. Expoziţiei, deci nu avea cum să fie desfiinţat. Troleibuzele când au apărut pentru prima oară pe Bd. Expoziţiei?
Troleibuzul 91 iniţial a fost un traseu scurt a lui 87 (doar Şura Mare - Unirii - Universitate - P-ţa Unirii - Gara de Nord - cum întorcea), dar s-a renunţat, deşi era util la ore de vârf probabil...

#7859
malmoth

malmoth

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,850
  • Înscris: 11.10.2006
Troleibuzele pe Expozitiei au circulat intre 1964 si 1965 dupa care linia a ramas nefolosita pana in 1990 la reinfiintarea lui 81 intre Sf, Voievozi si Piata Presei - se mai circula pana in 1993 cand se scoate reteaua. 91 intorcea la Gara pe Duca, ca 79 azi.

#7860
djl

djl

    Smrt fa¹izmu, sloboda narodu! Īmi cresc amprenta de Carbon

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,586
  • Înscris: 13.06.2004
Şi reţeaua de troleibuz când a fost instalată pe Bd. Expoziţiei?   Posted Image
Bariera Vergului (P-ţa Eudoxiu Hurmuzachi) în anii '30. Dacă nu se menţiona pe facebook locaţia, nici că o ghiceam.

Attached File  Bariera Vergului 319294223_5679659325487384_4256048205751121798_n.jpg   41.54K   30 downloads

La P-ţa Unirii, în 1992.

Attached File  P-ta Unirii (1992) 319217946_2749637918505602_6796749454938458594_n.jpg   132.95K   35 downloads

Şi vedere de sus ... spre Universitate. 1967. Ce frumos pare de sus oraşul. Adevărul că era mai îngrijit pe atunci + mult mai puţine maşini. Nu am avut idee că au existat alveole triunghiulare pe acolol... probabil revenirea la o intersecţie circulară a avut loc în anii '70.

Attached File  P-ta Universitatii (1967) 77414918_827949060959160_4082230019571580928_n.jpg   212.53K   29 downloads

Întrebare vis-v-vis de anii '90: în anii '90 ce program aveau oficiile poştale? Adică găseai deschis până spre orele 20-21? Sau aia cu program 6-22 dispăruse în anii '80?
M-am apucat să caut anunţuri imobiliare ca pe lângă a vedea cum arată pe dinăuntru unele clădiri, să văd şi ce se găsea în ele. Clădirile sunt făcute pentru oameni. Ţinând cont că am şi cartea "Bucureştiul în locuinţe şi locuitori", cred că ar trebui să existe şi o discuţie despre Bucureşteni. Îmi pare rău că nu există un muzeu al oraşului în varianta urbană al Muzeului Satului şi al Muzeului Ţăranului Român, adică să poţi vedea cum trăiau oamenii pe vremuri cu exponate în mărime reală, nu doar în poze. Dar costă şi nu există iniţiativă. Păcat că Muzeul Satului a apărut prea târziu, că cine ştie, poate ajungea pe acolo vreo casă mai mare din vechii Bucureşti, casă din aia care nu se mai păstrează - au mai rămas printr-o minune unele de târgoveţi. Şi printr-o voinţă a unui emerit profesor, chestii de la Centrala Grozăveşti. Mi-aş dori ca oamenii să înveţe ceva din istorie şi să existe voluntari pentru păstrarea ei. Dacă slăbesc mă apuc şi eu de făcut tururi, mai ales că observ detaliile pe care alţii nu le observă şi am de unde lua unele informaţii; de fapt ar merge cu un colaborator, ca să fie mai uşor să ne împărţim domeniile cunoaşterii.

Edited by djl, 17 December 2022 - 14:27.


#7861
malmoth

malmoth

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,850
  • Înscris: 11.10.2006
Troleibuzul a fost instalat pe Expozitiei odata cu tramvaiul, in 1964. Nu stiu de ce au gandit asa, puteau sa duca troleul de la inceput pe Bucurestii Noi pana la depou, cum au facut ulterior.

#7862
djl

djl

    Smrt fa¹izmu, sloboda narodu! Īmi cresc amprenta de Carbon

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,586
  • Înscris: 13.06.2004
Probabil au dorit să crească fluxul disponibil până la expoziţie. E şi un articol din 1962 despre tema asta.
Mă întteb, cu liniile lungi de tramvai, precum 24 sau 87 călătoareau mulţi pe 3/4 din traseu?
Oare de la Oficiul Poştal din Gara de Nord plecau direct scrisorile cu trenul?

#7863
valirex

valirex

    Muzeul Lampilor

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,746
  • Înscris: 30.07.2006

View Postdjl, on 17 decembrie 2022 - 14:25, said:


Bariera Vergului (P-ţa Eudoxiu Hurmuzachi) în anii '30. Dacă nu se menţiona pe facebook locaţia, nici că o ghiceam.



Cladirea mare din dreapta era fabrica de biscuiti, mai e in picioare si astazi cladirea dar e inchiriata la diverse firme.

#7864
djl

djl

    Smrt fa¹izmu, sloboda narodu! Īmi cresc amprenta de Carbon

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,586
  • Înscris: 13.06.2004
Da, fabrică de biscuiţi. Nu ştiu până când a funcţionat. Confom planului industrial din 1928 nu exista, deci probabil e mai nouă de 1927-1928, dar mai veche de 1937.
"Gagel" de pe Dealul Spirii - Cart. Uranus era faimoasă în interbelic. În comunism a fost redenumită "Steaua Roşie" şi a funcţionat până i-a venit unui sinistru ideea să radă cartierul.    :disgust:
Au mai fost fabrici de biscuiţi şj dulciuri. Unele clădiri au supravieţuit sinistrului menţionat mai sus, dar nu au supravieuţuit imobiliarilor. Mai ştiu o clădire (pe Str. Traian cu Valeriu Branişte) care a fost ceva fabrică de dulciuri. Pavel (Paul) Helioty care a avut pe cea de lângă şcoala mea a fost asociat acolo.

#7865
Adrexx

Adrexx

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,221
  • Înscris: 22.12.2015

View Postdjl, on 18 decembrie 2022 - 13:18, said:

Da, fabrică de biscuiţi. Nu ştiu până când a funcţionat. Confom planului industrial din 1928 nu exista, deci probabil e mai nouă de 1927-1928, dar mai veche de 1937.
"Gagel" de pe Dealul Spirii - Cart. Uranus era faimoasă în interbelic. În comunism a fost redenumită "Steaua Roşie" şi a funcţionat până i-a venit unui sinistru ideea să radă cartierul. Posted Image
Au mai fost fabrici de biscuiţi şj dulciuri. Unele clădiri au supravieţuit sinistrului menţionat mai sus, dar nu au supravieuţuit imobiliarilor. Mai ştiu o clădire (pe Str. Traian cu Valeriu Branişte) care a fost ceva fabrică de dulciuri. Pavel (Paul) Helioty care a avut pe cea de lângă şcoala mea a fost asociat acolo.
Fabrica de  dulciuri  ''Zamfirescu '' pe unde era , parca  tot  Timpuri  Noi  ?

#7866
djl

djl

    Smrt fa¹izmu, sloboda narodu! Īmi cresc amprenta de Carbon

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,586
  • Înscris: 13.06.2004
Nu, era la Trafic Greu/Samuil Vulcan (Honzing pe atunci).
"Regina Maria" era în zona "Lemaître" ("Timpuri (vai de) Noi").

Edited by djl, 19 December 2022 - 13:14.


Anunturi

Neurochirurgie minim invazivă Neurochirurgie minim invazivă

"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv.

Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate