Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Sub mobila de bucatarie si sub fr...

Rezultat RMN

Numar circuite IPAT si prindere t...

Pareri brgimportchina.ro - teapa ...
 Lucruri inaintea vremurilor lor

Discuții despre TVR Sport HD

Cost abonament clinica privata

Tremura toata, dar nu de la ro...
 Renault Android

Recomandare bicicleta e-bike 20&#...

Bing-Content removal tool

Nu pot accesa monitorulsv.ro de l...
 Cum sa elimini urmele de acnee?

Wc Geberit

Routere detinute in trecut si in ...

Teii din fața casei
 

Bucurestii de altadata

* * * * - 11 votes
  • Please log in to reply
8227 replies to this topic

#7867
jadcomp

jadcomp

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,935
  • Înscris: 27.09.2006

View Postmalmoth, on 12 decembrie 2022 - 22:12, said:

Pe Grivitei tramvaiul circula direct in ambele sensuri catre Gara sau Podul Constanta. La Chibrit ocoluri faceau numai tramvaiele care circulau pe Mihalache (20) sau spre Expozitiei (3, linia  speciala E). Tramvaiul din poza e pe linia E vine de la Scanteii si se duce spre Nuferilor, invers o lua pe Clabucet. Situatia asta a tinut pana la inceperea lucrarilor la metrou pe Grivitei si suspendarea circulatiei tramvaielor - atunci s-a dublat bucata de linie de pe Mihalache dintre Clabucet si Grivitei. Asemanator a mai fost si la piata Pieptanari dar acolo circulatia a fost normalizata la inceputul anilor '60 - ca sa ajungi pe Oltenitei trebuia sa faci un mic ocol prin Giurgiului si apoi o straduta ingusta.
Tramvaiul din poză nu este E ci vechiul 19, poza e foarte veche, de la începutul anilor 60. Tramvaiul 19 venea pe Mihalache dinspre centru și întorcea în buclă pe Griviței, Clăbucet, Mihalache. Pe str. Clăbucet în fața dispensarului unde acum e stația de urcare în 381 erau 2 linii, o directă care continua cu virajul spre Mihalache și o abatere în dreapta. Din acea abatere s-a construit în continuare linia spre Expoziției traversând Mihalache. Racordul direct dinspre Mihalache (centru) către expoziție, folosit de fosta linie 42, a fost construit foarte târziu, după 1990. Sensul de întoarcere dintre Grivița și Clăbucet cred că tot curând după 1990 a fost construit, nu mai țin minte exact. Ce țin minte exact e că în toamna lui 1999 încă existau liniile de tramvai pe Clăbucet între Grivița și Mihalache dar nu mai erau folosite. Pavajul de piatră era însă execrabil, plin de tasări și gropi, mi-am înfundat pragul la Dacia 1310 proaspăt scoasă din RK pe acolo. De aia țin minte anul. Scoaterea liniilor și asfaltarea străzii Clăbucet s-a făcut după anul 2000.

#7868
djl

djl

    Smrt fačizmu, sloboda narodu!

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,222
  • Înscris: 13.06.2004
E posibil ca linia E să fi fost precum a zis malmoth.
Şi e posibil ca acea linie să fi fost 19. În 1964 circula troleibuzul 86 pe acolo: https://forum.softpe...st__p__22911189
dar văd că 19 nu mai apre, deci ghidul e conceput nu mai devreme de Iunie.
Deci depinde de când a fost făcută poza.

Edited by djl, 20 December 2022 - 23:59.


#7869
malmoth

malmoth

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,846
  • Înscris: 11.10.2006
Prin februarie 1990 s-a sistat circulatia pe vechea configuratie de linii de acolo.

#7870
djl

djl

    Smrt fačizmu, sloboda narodu!

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,222
  • Înscris: 13.06.2004
Adică când s-au apucat de făcut metrou pe sub Calea Griviţei?
Pe unul dintre stâlpii de pe Cal. Griviţei e pus un semn de telefon public. Nu văd aparatul, deci probabil era la parterul blocului pe undeva. În unele cartiere de blocuri, nu existau telefoane la abonaţi când au fost făcute blocurile şi se puneau telefoane publice la parterul unora; existau şi cazuri în care cam trebuia să te deplasezi pentru un telefon public şi nici nu erau prea multe uneori... abia după 1970 s-a mai început cu telefonizarea masivă în cartiere mari.

#7871
Bogotta

Bogotta

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,316
  • Înscris: 24.02.2017
Bucuresti nostalgic.  Sursa: Facebook

Attached Files



#7872
djl

djl

    Smrt fačizmu, sloboda narodu!

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,222
  • Înscris: 13.06.2004
Heh-heh, şi 2 "Rocar" autocar.     Posted Image
De acolo, când stăteam pe lângă P-ţa Romană (în chirie la cineva, nu era apartamentul nostru) mai mergeam să luăm prăjituri. În anii '90 pişcina era încă cu acces pentru toată lumea - mă întreb dacă mai e aşa şi acuma.
Păcat că nu au păstrat stilul arhitectural original al hotelului cei care l-au cumpărat.

Edited by djl, 23 December 2022 - 13:28.


#7873
djl

djl

    Smrt fačizmu, sloboda narodu!

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,222
  • Înscris: 13.06.2004
Care mai e situaţia la Moara lui Assan? Păcat de clădirile de cărămidă roşie, că au fost făcute să reziste, dar au venit unii şi Posted Image
La Universitate prin 1960-1964. În poză e posibil să fie prototipul troleibuzului "T.V." 2E, revopsit. Mă întreb dacă era pe linia 85, care trece şi pe la mine. Păcat că nu au păstrat sistemul cu casetă care indica şi traseul.
Separatoarele alea de reţea de contact, model din poză sunt păcătoase, că riscă să rămână tramvaiul blocat pe acolo dacă fereşte ceva. La astea model noi, mai mici şanse.

Posted Image

Uite un troleibuz pe linia 85 în 1980 chiar la mine în zonă. Şos. Mihai Bravu încă nu fusese lărgită, dar clădiri vechi nu mai erau chiar la bulevard în stânga.

Attached File  Bd. Ferdinand I cu Sos. Mihai Bravu, 1980 318347632_1601760543578004_4544439760054219930_n.jpg   261.58K   18 downloads

4 trămăviuţe (doar ăla din stânga mai există   Posted Image )

Attached File  Dep. Dudesti, pe la mijlocul anilor '90.jpg   359.14K   25 downloads

Şi am găsit detaliu de apartament de la Bd. Lascăr Catargiu nr. 11A. Nu ştiu dacă cel în care am stat, că parcă avea baia lângă cameră, dar posibil să fie asemănător. Blocul e posibil să fie din 1947, deci nu a prins cutremurul din 1940. Aşa baie şi bucătărie mare mai zic şi eu, nu erau mici ca la multe de atunci... în fine, parcă nu ţin minte să fi fost aşa de mare bucătăria, dar nu era ca o cămară. La etaje nu are cine ştie ce finsaje, dar tot e mai aspectuos decât altele (am intrat într-o zi). Ce bine cu anunţurile imobiliare, că mai găseşti informaţii pe care scârbele de la Primărie refuză să ţi le dea dacă nu eşti proprietare sau cercetăror în istorie. Na de aici, birocraţilor!

Attached File  261897671.jpg   35.77K   31 downloadsAttached File  261897691.jpg   76K   28 downloadsAttached File  utracentral_romana_stradal_pe_lascar_catargiu_apar-737x491.jpg   41.3K   21 downloads

Edited by djl, 02 January 2023 - 14:08.


#7874
djl

djl

    Smrt fačizmu, sloboda narodu!

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,222
  • Înscris: 13.06.2004
Am uitat să spun că am ratat din păcate o carte despre istoricul instalaţiunilor din Bucureşti până la 1880, una despre apă, cealaltă despre iluminat. Una fusese în biblioteca Prof. Ing. Dimitrie Leonida, ceaaltă în colecţiea Prof. Ion S. Antoniu (din biblioteca sa ... ceva cărţi au ajuns la mine via acel anticariat). Cred că erau interesante + să ai ceva din colecţia unor persoane (cât de cât) celebre.
De asemenea, dintr-o carte veche am aflat la ce folosesc, cel puţin în unele cazuri acele capace pe care scrie Apa, Eau sau W (probabil de la Wasser): pe acolo se bagă o tijă pentru a acţiona robineţi, vane... probabil sunt uneori 2 apropiate - mai există şi ronbineţei cu 3 căi. Am şi date STAS despre gurile de apă (hidranţi stradali). Rău îmi pare că nu am reuşit să iau un catalog "Rieger" Sibiu ("Indepdenţa" în perioada comunistă), care în afară de capace de canal, au făcut şi hidranţi + articole sanitare. Dar dintr-un catalog din comunism am aflat că asemenea guri de hidrant erau produse şi la U.M.B. - Uzina Metalurgică Bacău. Unul din el e pe lângă traseul lui 85, pe aici: https://www.google.r...!7i16384!8i8192
Şi tot pe traseul lui, undeva în dreapta pozei de mai sus, mai exact cam pe aici: https://www.google.r...!7i16384!8i8192
se află un hidrant mai atipic, care nu are capacul şi corpul exterior elipsoideale, ci dreptunghiulare! Am uitat cum se numeşte fabricantul, dar am să-i fac o poză când pot.
Posibil să mai fie ante anii '90 prin zonă.

#7875
Bogotta

Bogotta

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,316
  • Înscris: 24.02.2017
Tocmai ce l-am vazut. Presupun ca e vechi. Voi va pricepeti mai bine.

Attached Files



#7876
valirex

valirex

    Muzeul Lampilor

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,739
  • Înscris: 30.07.2006
De mult nu s-a mai postat pe acest topic si am zis sa nu cada in uitare, asa ca voi pune eu o poza cu iarna anului 1983 pe Soseaua Orhideelor.

Attached Files



#7877
djl

djl

    Smrt fačizmu, sloboda narodu!

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,222
  • Înscris: 13.06.2004
Bine că nu mai sunt ierni ca alea, da' ce căuta tramvaiul 41 pe acolo?     Posted Image
Tramvaiul albastru ("Rathgeber" M5.65) e din 1964-1966. Boghiurile sunt mai noi, anii '70-'80.
Pe Str. G-ral H.M. Berthelo, la intesrecţia cu Str. Spiru Haret se află acel bloc construit în 1939-1940 )Arh. N. Cucu) pentru lucrătorii nu mai ştiu cărei societăţi. Din întâmplare, am reuşit să dau de un plan de apartament - foarte aiurea conceput. În schimb, văd că a avea servitoare era ceva la modă pe atunci.

Attached File  Berthelot (Nuferilor) nr. 27 Blocul functionarilor....jpg   105.56K   11 downloads

Moşilor cu Hristo Botev. Arhirectul era ceva mai cunoscut, posibil Evreu, dar nu mai ştiu cine era.

Attached File  apartament-de-vanzare-5-camere-bucuresti-rosetti-Mosilor cu H. Botev 184662437.jpg   61.53K   9 downloads

Chestie interesantă: copertina capătului I.T.B./R.A.T.B. de la Aerop. Băneasa ("Aurel Vlaicu"), desfiinţat în mod aiurea - nu au putu face ieşirea de pasaj mai încolo, e posibil să fi fost iniţial de la o benzinărie din interbelic! Copertina nu mai există. Există clădirile, care erau mai noi.

Edited by djl, 08 February 2023 - 10:07.


#7878
malmoth

malmoth

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,846
  • Înscris: 11.10.2006
41 pe acolo se retragea la Panduri

Copertina de la fostul capat al lui 81 era a fostei benzinarii Baneasa din reteaua OSIN - mai tarziu, dupa desfiintarea statiei de benzina reteaua troleibuzelor a fost reamplasata la fostul peron al pompelor.

Attached Files


Edited by malmoth, 08 February 2023 - 19:17.


#7879
djl

djl

    Smrt fačizmu, sloboda narodu!

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,222
  • Înscris: 13.06.2004
Tocmai acolo era depoul lui?   Posted Image   Şi cum se retrăgea? via Dr. Felix, Buzeşti, P-ţa Virgiuliu, Bd. Dinicu Golescu? Şi în poză venea dinspre Gara Basarab?
Opa! Acuma văd că poza conţine un detaliu pe care nu l-am mai văzut până acuma!: patină de comnadă pentru macaz! Ha! Mai sunt locuri unde se văd urme de aţa ceva, dar acum e prima dată când văd cum arăta o patină veche!
În acel plan scria că e lângă Aeroport benzinăria, dar era vis-a-vis de el.
Interesantă aia cu staţii de taxi la benzinării. De fapt unde ar fi putut să fie mai bine? Comanda prin staţii fixe s-a folosit probabil până în anii '60. La Gara de Nord cred că a fost staţie de taxi încă de când au apărut primele în Bucureşti.
Cât timp a circulat tramvaiul 5 pe linia de tren?
În Octombrie 1940 repare tramvaiul 6 până la Gara de Nord şi 15 e scurtat la Gara de Nord. Autobuzul 40 circulă cu sens unic prin Str. Theodor Aman (la ducere spre Gara de Nord vine prin Popa Tatu). Tot atunci, se scurtează pe motiv de protecţie anti-aeriană programul de circulaţie al tramvaielor, urmând ca acestea să ajungă la depou până la orele 24 (înainte era ora 1 maxim). Călătorii spectatori de la teatre urmau să fie preluaţi de autobuzele în retragere, care însă din păcate nu acopereau însă toate liniile de tramvai - probabil dacă erai pe traseu de depou, aveai şanse să prinzi unul mai târziu. Azi de la Gara de Nord şi Gara Basarab nu avem vehicule traseu normal (nu de noapte) care să treacă în retragerea la depou/garaj la orele 23:45 - 24:00, ca să nu ocoloească călătoirii cu traseul de noapte.

Edited by djl, 08 February 2023 - 20:59.


#7880
djl

djl

    Smrt fačizmu, sloboda narodu!

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,222
  • Înscris: 13.06.2004
O relicvă rară de tot! https://www.google.r...!7i16384!8i8192
La intresecţia căii ferate cu Şos. Pipera a fost montată prima barieră automată din Bucureşti (sau România) în 1963. Prea târziu să salveze traficul pe întreaga linie.
malmoth , o întrebare puţin off-topic: iniţial hol se scria hall în Română (deşi etimologic e hol = loc gol). Cum a survenit schimbarea... a fost preluat cuvântul original sau s-a metamorfizat? Hall era la blocurile vechi, stil interbelic un fel de cameră de trecere, că erau apartamente circulare... ulterior funcţia i-a fost preluată de un coridor care a preluat denumirea.

#7881
Bogotta

Bogotta

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,316
  • Înscris: 24.02.2017
Eu am si ''sas'' trecut in acte. Este un holisor mic (cred ca are 1 mp) care face trecerea dintre living si bucatarie/baie.

#7882
malmoth

malmoth

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,846
  • Înscris: 11.10.2006
Hall (sala, culoar - primeste in coada "way"), "hol" se scrie cum e pronuntat din engleza. Hollow e loc gol.

#7883
djl

djl

    Smrt fačizmu, sloboda narodu!

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,222
  • Înscris: 13.06.2004
Eu știam că hall = sală. Acum aflu că e și culoar. Dar la interbelice era în general o cameră, holul mic fiind uneori denumit ... oficiu. Văzând pe schițe "sas" mă întrebam ce e aia. Am căutat schița apartamentului în care stau (cu ocazia asta am aflat că baia mea are cam 4 m.p. - eu credeam că are 6; deci o baie de 5 m.p. e o.k.) și am găsit ce e ... holul mic. De ce nu o folosi termenul "hol mic", nu știu.

În "Cum funcționează și cum este organizată Societatea Generală de Gaz și de Electricitate din București" (1938) apare la pg. 148 o schiță cu rețeaua de gaz aerian. Am mai pus-o, dar o repun la rezoluție mai mare, că data trecută a fost scanată la 150 d.p.i. ... acum am scanat-o la 600 cred. Și fusese scanată greșit data trecută... nu apăreau unele zone din afara inelului 1. Deci și la mine în zonă (Cart. Oborul Nou) a fost rețea de așa ceva. Mă întreb dacă a avut cineva gaz și pentru încălzit.


Attached File  Cum este organanizata si cum functioneaza Soc. de Gen. de Gaz si de Electricitate Buc. (1938) pg. 148 reteaua de gaz aerian rez. mare.jpg   646.56K   8 downloads

La pg. 117, respectiv 174 apare schița unui grup de imobile de pe Str. Silvestru nr. 46. Mă întreb dacă e trecut corect numărul, că la nr. 46 nu par a fi clădirile ca în desen: https://www.google.r...16s/g/1hc27xynv

Attached File  Cum este organanizata si cum functioneaza Soc. de Gen. de Gaz si de Electricitate Buc. (1938) pg. 117 Str. Silvestru nr. 46.jpg   198.73K   8 downloadsAttached File  Cum este organanizata si cum functioneaza Soc. de Gen. de Gaz si de Electricitate Buc. (1938) pg. 174 Str. Silvestru nr. 46.jpg   290.38K   7 downloads


Din "Rumänien und Bukarest" (1896), tipografia Carol Müller (Morarul adică) București, ceva reclame.
"Singer" a avut una dintre cele mai emblematice clădiri din New York City, care a fost demolată în 1967   Posted Image   A fost o marcă foarte populară. La bunicii materni am o "Pfaff": https://en.wikipedia..._30er_Jahre.JPG
În nu mai știu ce publicație, am dat de o reclamă veche la instalații sanitare... dar asta a fost acum ani și nu mai țin minte în ce publicație. Oricum, mi s-a părut mișto, că era mai veche de anii '30.

Attached File  Rumanianen und Bukarest (1896) pg. IV-V.jpg   313.62K   6 downloads Attached File  Rumanianen und Bukarest (1896) pg. XVI-XVII.jpg   317.94K   11 downloads


Măi malmoth, tu mai ții minte în ce publicație s-a menționat de o linie de tramvai propusă (doar ca idee) între Băneasa și Unirii. Că sigur am citit, dar nu mai țin pe unde. Țineam minte că ar fi "Pagini Aurii", dar văd că nu e pe acolo...
Până atunci, ceva bilete R.A.T.B. din anii '90. Inclusiv unele de expres. Nu mai țin minte așa ceva. Cartelele au apărut în 1996, însă probabil doar pe linia 783... în 1997, pe restul încă era cu plata la șofer (dădeai mai puțin, te lua, că rămâneau banii la el).

Attached File  Bilete R.A.T.B. anii '90.jpg   365.9K   11 downloadsAttached File  Bilete R.A.T.B. anii '90 rrop.jpg   172.39K   14 downloads

Cred că de firmele astea clasice rămase am mai menționat, am și pus poze, dar zic din nou, că sunt printre puținele rămase în București. În clădirile din stânga, de pe Str. Biseria Amzei, adică spre Liceul "George Călinescu" (văd că e teoretic acuma) a avut sediul firma de curierat unde am lucrat prin 2004 sau 2005: https://www.google.r...!7i16384!8i8192

Pe acest capac de canal apare "Atelierele Comunale": https://www.google.r...!7i16384!8i8192
Ciudat bloc... intrare se separată pentru un corp parter + subsol (unde e ceva anticariat), iar restul, prin spate, unde e interfon și nu am reușit să văd dacă e liftul original - are ferestre, dar pe partea de unde s-ar fi văzut liftul, sunt puse ceva materiale și nu m-am cățărat.
Puțin mai sus e unul tot ciudat, tot cu ceva separat și un mic bazar: https://www.google.r...!7i16384!8i8192

Locuri de îmbăiere... inclusiv dispărutul Ștrand Izvor (fost Bragadiru)




Iar spre final, tot "Cum funcționează și cum este organizată Societatea Generală de Gaz și de Electricitate din București" pg. 194-196 și ceva despre mașinile de calcul cu cartele perforate folosite la eliberarea facturilor. Mă întreb, cât au rezistat.
Pe lângă că era scump curentul, era și 5 zile termen de plată. Nici măcar 15.   Posted Image

Attached File  Cum este organanizata si cum functioneaza Soc. de Gen. de Gaz si de Electricitate Buc. (1938) pg. 194 Masini de calculat.jpg   264.32K   12 downloadsAttached File  Cum este organanizata si cum functioneaza Soc. de Gen. de Gaz si de Electricitate Buc. (1938) pg. 195 Masini de calculat.jpg   314.47K   10 downloadsAttached File  Cum este organanizata si cum functioneaza Soc. de Gen. de Gaz si de Electricitate Buc. (1938) pg. 196 Masini de calculat.jpg   280.74K   9 downloads

Să avem și televiziune!

Edited by djl, 09 February 2023 - 21:02.


#7884
djl

djl

    Smrt fačizmu, sloboda narodu!

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,222
  • Înscris: 13.06.2004
R.A.T.B. în anul 1996 + Brăila la final: https://fb.watch/iFH4p682Sf/
Încă nu a fost încărcat pe YouTube.
Parte din filmări cred că au fost realizate de un Englez.

Edited by djl, 13 February 2023 - 10:21.


Anunturi

Second Opinion Second Opinion

Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale.

Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate