Ford Escort Tournier 1.6 16v
#19
Posted 27 October 2009 - 02:56
am citit in manualul masinii si codul este ESDM-97B49-A adica G-11
Aral Antigel Antifreeze Extra AplicabilitateAntigel care asigura o protectie remarcabila impotriva coroziunii si perforarii tuturor componentelor sistemului de racire al autovehiculelor, inclusiv celor axecutate din aluminiu. Corespunde majoritatii producatorilor de autoturisme si autovehicule comerciale. Specificatii/Aprobari:VW/Audi/Skoda/Seat (VW TL 774C=G11); Liebherr, Opel pana la motoarele fabricate in 2001; Porche, Volvo, Rover, BWB, Saab, BMW, Scania; Ford ESDM-97B49-A; BS 6580; ASTM D 4985-89, ..D 3306 BMW; MAN 324 Tip F; Mercedes-Benz 325.0; Deutz; MTU. Acum 1h m-am uitat la masina cu o laterna si culoarea antigelului este verde-albastru (nu am putut sa-mi dau seama ) ...... de unde rezulta ca oamenii au pus G-11 ESDM-97B49-A....adica ARAL Antifreeze Extra. Problema este ca acum cateva zile (seara) cand am schimbat un bec m-am uitat in vasul de expansiune si parca era culoarea ROZ -posibil sa fi fost G12 .Tot citind in manualul masinii (deh e nemtesc si citesc mai greu ) scrie ca motorul de 1.6i are o capacitate de 7L. Acum intrebarea este: aia e capacitatea totala de 7L a instalatiei sau capacitatea de lichid care trebuie sa intre in ea ??Taica-miu mi-a zis ca a intrat doar 5.5-6 L.....iar eu cred ca nu s-a golit complet instalatia si a ramas antigel vechi prin blocul motor... Sa fie problema ? trebuie neaparat sa-l schimb ? Edited by cosmin_miu, 27 October 2009 - 03:20. |
#20
Posted 27 October 2009 - 06:07
Deci nu-i bine Cosmine! Trebuie G12, antigel pentru motoare cu blocul motor din aluminiu. Schimba-l si pune ce-ai avut si inainte.
|
#21
Posted 27 October 2009 - 07:34
vad ca la specificatiile antigelului aral arata ca protejeaza impotriva coroziunii inclusiv a celor de aluminiu......deci sa zic aia din service au pus antigel conform cu specificatiile masinii. Dar am vazut pe unele forumuri ca majoritatea producatorilor recomanda schimbarea G11 cu G12.....in plus daca nu ma inseala ochii seara la lumina lanternei (pana la acest schimb) am vazut lichid roz...... iar diferenta aia de 1-1.5 e posibil sa fi ramas in blocul motor .
Cert e faptul ca azi sau maine trebe sa o duc la mecanic ....pe taica-miu nu-l mai las Momentan are G11+G12+apa+ lichid de parbriz. Omu cred ca face experimente stiintifice pe ea........ Edited by cosmin_miu, 27 October 2009 - 07:38. |
#22
Posted 27 October 2009 - 07:43
Ca idee nu e problema ca nu se dilueaza antigelul. Daca se pune 100% concentrat atunci va tine pana la -40. Daca pui 50-50 atunci tine pana la -20siceva. Oricum ai pune nu e problema.
|
#23
Posted 27 October 2009 - 09:09
poti elimina toata apa din motor doar daca pornesti motorul. nu mult, ci cateva secunde...
|
#24
Posted 27 October 2009 - 13:45
pstefan, on 27th October 2009, 07:43, said: Ca idee nu e problema ca nu se dilueaza antigelul. Daca se pune 100% concentrat atunci va tine pana la -40. Daca pui 50-50 atunci tine pana la -20siceva. Oricum ai pune nu e problema. Edited by fmfmfmfm, 27 October 2009 - 13:45. |
#25
Posted 28 October 2009 - 20:57
intre timp am aflat ca antigelul este un fel de ` pre-diluat `
Azi am dus-o la mecanic.....si a zis ca antigelul e ok dar trebuie schimbat dupa 2 ani.....nu ca g12 dupa 8-10 ani. I-am mai specificat si ca a fost roz inainte si diferenta de 1L e posibil sa fi ramas acolo. L-am intrebat daca pot amana putin schimbarea pana dau comanda de distributie.....si a zis ca da. Vreau sa schimb dist. peste 2-3 saptamani. P.S. intre timp am facut 29.000 km cu masina iar luna viitoare face 1 an (din care 2 luni a stat `pe bara` pana a fost inscrisa ).......si inca nicio problema Edited by cosmin_miu, 28 October 2009 - 20:59. |
#26
Posted 26 January 2010 - 02:36
Quote Costuri intretinere (doar cele pe care le stiu concret) : -placute frana frana zimmer 70 lei (apoi le-am gasit si cu 55 lei ) + manopera 20 lei -distributie tot kit-ul aprox 400 lei -bara fata noua 300 lei sh 100 -lei -am achizitionat din germania kitul de distributie la 45E + 5 E transport ( marca Flennor ) . In romania costa aprox 350 lei. (85E) -saptamana trecuta a luat tata un caine la bord si i-a spart bara fata -colt dreapta. Preturile se invart intre 120-150 lei sh si 200-260 lei noua.(+150 lei vopsit).Mai cercetez piata poate gasesc una sh de culoarea masinii. chiar astazi masina a atins 40.000 km si nu am bagat niciun ban in ea , nu s-a stricat nimic si functioneaza la fel ca atunci cand am cumparat-o. Chiar sunt curios cand s-o strica primul lucru . Attached FilesEdited by cosmin_miu, 26 January 2010 - 02:42. |
#28
Posted 20 February 2010 - 15:32
madcox, on 26th January 2010, 14:59, said: nu o vinzi? Ieri cand am mers cu masina am observat ca ambreiajul incepe sa dea semne de oboseala .... Am gasit : - cu 49 + 6 E transport si cu 59 + 8 E transport . Dar, intre anunturi sunt cateva diferente , in primul specificatiile sunt 220mm cu 17 dinti , in al doilea 210mm cu 17 dinti , in primul sunt niste coduri oen, in al doilea alte coduri oen, in primul scrie ptr escort 6 in al doilea ptr escort 7 .Insa in ambele exista acelasi cod dupa care se vinde o piesa la autoturism in germania (ca la noi v.i.n. ) si anume Schl. zu 2 si Schl.zu 3 care este 0928 respectiv 826 FORD ESCORT VII Turnier (GAL, ANL) 1.6 16V L1E 1,6 0928 826 (al doilea anunt) FORD ESCORT VI Turnier (GAL, ANL) 1.6 16V L1E 1,6 0928 826 (primul anunt) Eu as fi cumparat kitul cu 59 E dar m-a derutat Schl.zu care sunt la ambele anunturi identice.Imi spune si mie cineva care se pricepe daca merge kitul cu 49 ? Edited by cosmin_miu, 20 February 2010 - 15:36. |
|
#30
Posted 24 February 2010 - 01:48
BadBoyBlue, on 20th February 2010, 16:56, said: Ce cod motor ai? Intre timp `a prajit` taica-miu ambreiajul si astazi am fost nevoit sa cumpar din bz kit ambreiaj Luk - 520 lei (mai era unu GST italian la aprox. 400 lei dar nu stiam nimic despre el ). Oricum ptr aprox. 160.000 km si-a facut treaba cel vechi. Desteapta masina , a facut saptamana trecuta peste 1200 km si l-a lasat tocmai cand a ajuns la intrare in oras . Edited by cosmin_miu, 24 February 2010 - 01:49. |
#31
Posted 02 March 2010 - 00:51
am schimbat distributia + ambreiajul + placutele de frana. (400 lei manopera)
La masina au lucrat 2-3 mecanici ca sa o faca mai repede. Dupa asta am plecat la drum , ies din benzinarie si demarez mai tare sa ma incadrez pe banda de mers fara sa incomodez pe cineva....surpriza la 5500 imi taie injectia si pe bord acul se duce la 0rpm ptr 1-2 secunde....zic wtf...merg ce merg si accelerez iar in gol, imi taie injectia la 5000 . Astazi am accelerat-o pe loc si a taiat injectia la 6000-6500 dupa care acul s-a dus imediat la 0 rpm 1sec .....apoi iar accelerez taie injectia la 4500 si acul se duce iar la 0 rpm 1 sec....moment in care acceleratia nu mai merge. Motorul la relanti functioneaza perfect....la fel si in mers daca nu o bruschez/demarez mai puternic.(problema intervine numai cand accelerez brusc iar injectia este taiata la diferite rpm ) Sa fi uitat mecanicii sa monteze ceva..........ma gandeam la senzorul de acceleratie , sa fi atins ceva pe acolo ?!?! .....maine o duc inapoi.... Edited by cosmin_miu, 02 March 2010 - 01:13. |
#32
Posted 02 March 2010 - 10:08
pai, de obicei asa se intampla. o duci pentru o chestie si iti strica alta. vezi sa nu zica ca ai ceva stricat si sa te puna sa inlocuiesti...
de la acceleratie nu are cum sa fie. iti intra limitarea din alte motive. sa se verifice toate mufele posibile. debitmetru(daca are), sonda lambda, senzorul ce citeste volanta, samd... |
#33
Posted 02 March 2010 - 15:05
problema rezolvata .M-am uitat la motor am mai controlat pe acolo si nu am vazut nimic in neregula....apoi am fost la oameni si le-am zis, s-au uitat putin la ea si mi-au dat verdictu : schimba busonul de benzina ca garnitura e poroasa si intra aer ....de acolo e.
M-am dus am cumparat o garnitura de 1 leu si am atasat-o peste cea existenta ..... nu mai face Edited by cosmin_miu, 02 March 2010 - 15:06. |
|
#34
Posted 23 April 2010 - 19:44
n-am mai scris nimic de cotet . Face luna viitoare 1 an jumate si deja a atins 60.000km(la mine) fara probleme majore.
Ca tot a venit primavara o s-o bag la infrumutesare deoarece taica-miu nu prea are grija de ea ......trebuie sa-i schimb bara fata ca e sparta si sa-i repar niste puncte de rugina la aripile din spate. Tot cu `prilejul curateniei` de primavara i-am luat din germania si niste jante melber pe 15 cu anvelope wanli de 7mm (40 E toate -dar 2 trebuiesc polishate putin) . O sa pun niste poze cand `termin` cu ea. Attached FilesEdited by cosmin_miu, 23 April 2010 - 19:56. |
#36
Posted 23 April 2010 - 19:53
BadBoyBlue, on 23rd April 2010, 20:46, said: DN10? Încă un 0 la km fără probleme! Taica-miu a inceput sa mearga mai mult cu ea si nu o menajeaza deloc . Ma tot gandesc sa o gazez .....pentru ca omu a inceput sa faca peste 5000 km/luna , dar el nu prea vrea gaz si ma gandesc ca daca o comit de capu meu, se duce si-si cumpara alta . Edited by cosmin_miu, 23 April 2010 - 19:56. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users