Chirurgia endoscopică a hipofizei
"Standardul de aur" în chirurgia hipofizară îl reprezintă endoscopia transnazală transsfenoidală. Echipa NeuroHope este antrenată în unul din cele mai mari centre de chirurgie a hipofizei din Europa, Spitalul Foch din Paris, centrul în care a fost introdus pentru prima dată endoscopul în chirurgia transnazală a hipofizei, de către neurochirurgul francez Guiot. Pe lângă tumorile cu origine hipofizară, prin tehnicile endoscopice transnazale pot fi abordate numeroase alte patologii neurochirurgicale. www.neurohope.ro |
Skoda Octavia II, 1,6 MPI 102 CP sau 1,9 TDI 105 CP ?!
Last Updated: Apr 04 2009 12:26, Started by
nimblemi
, Mar 28 2009 21:11
·
0
#1
Posted 28 March 2009 - 21:11
Doresc sa achizitionez o Octavia II cu una din variantele de motorizare: 1,6 MPI 102 CP sau 1,9 TDI 105 CP
M-am tot uitat pe anunturi si peste tot ponderea este mai mare pentru variantele diesel si evident ca imi vine in minte intrebarea, ce ar justifica diferenta de aproximativ 1500 de euro pentru o masina cu aceleasi dotari dar doua variante de motorizare ? Pentru un utilizator persoana fizica cu un numar de aproximativ 10000-15000 Km/an parcursi, spuneti-mi parerea voastra, merita diferenta pretului de achizitie si care ar mai fi diferentele ca si costuri de utilizare si intretinere ?!!! Multumesc anticipat !!! |
#2
Posted 28 March 2009 - 21:14
Nu, nu merita diferenta de 1500 euro daca faci doar atatia km/an. Totusi, exista si reversul medaliei: daca ai diesel, implicit consum mai mic, vei fi tentat sa pleci mai des in excursii, drumetii, etc. etc.
|
#3
Posted 28 March 2009 - 23:00
Daca iti pui intrebarea asta inseamna ca nu ai mai avut Diesel pana acum. Altfel, ai fi eliminat din start varianta pa banzina.
Reviziile sunt mai scumpe la Diesel, consumul usor mai mic (2-3l indiferent de regim), motorul tine mai mult, e mai pretentios la combustibil. Pentru unii, condusul e incomparabil (pentru cei care gandesc conform ideii de la inceputul postului) si justifica diferenta de pret. |
#4
Posted 28 March 2009 - 23:45
2-3 litri indiferent de regim? Adica daca eu la 1.6 am 7l/100 km in afara, la 1.9 tdi ai 4 litri? In nici ujn caz. In afara diferenta e de vreo 0.5 litri, iar in oras poate urca pana la maxim 4 litri.
Dar la 10 mii de km pe an nu se justifica diferenta de pret, asta daca esti limitat cu banii. Daca nu, evident ca mergi pe diesel, pt senzatia diferita la volan. |
#5
Posted 29 March 2009 - 00:57
Depinde f mult si cum iti place sa mergi. Cu dizelache chiar daca mergi mai sportiv nu te arde la buzunar, cu benzina...
Si daca e sa mergi la consum (desi mi se pare o prostie) se poate scoate un 4.5-5l/100km cu diesel. Asta ca sa facem o comparatie cu cei 7l/100km la benzinara care saraca probabil nu vede mai mult de 3000 ture pentru a scoate consumul asta. Cu Octavia pe benzina n-am apucat sa merg, dar cu dieselul am fost si crede-ma e o placere. Din ce stiam pretul se invarte undeva la 14.500 EUR acum pe vremurile astea. Edited by woulfy, 29 March 2009 - 00:58. |
#6
Posted 29 March 2009 - 01:01
@Genesis - nu 4 litri, ci 3.6 litri. Am Octavia 2 cu 1.9 90CP si cineva din familie pasionat de consumuri mici a scos 3.6. Acea diferenta de 2-3 litri este grosso modo, presupunand ca ai acelasi simt al economiei sau acelasi mers sportiv, dupa caz. Nu am spus-o ca pe o regula. Oricum Diesel-ul iti poate face surprize placute de consumuri mici record, la benzina mai greu.
|
#7
Posted 29 March 2009 - 01:52
Diferentele la mersul in afara orasului sunt un picutz mai mari decat 0.5l cum spune Genesis.la acelasi stil de mers undeva pe la 1.5-2l. Oricum daca nu mergi mult nu cred ca neaparat consumul ar trebui sa iti infulenteze decizia. Sunt si alte chestii care le diferentiaza.
eu prefer oricand benzina. Atat ca placere de a conduce,cat si ca intretinere. Cat e un injector de benzina si cat este unul pt diesel? Cat costa o revizie la benzina si cat una la diesel? O alta chestie ce ma deranjeaza la motoarele diesel este faptul ca se incalzesc greu. Insa aici fiecare e subiectiv si fiecare are criteriile lui care le considera mai importante.Sunetul de exemplu iar nu imi place la diesel . Acum, trebuie recunoscut principalul avantaj al dieselului, consumul. Ar mai fi si altele gen cuplu la turatii mici,posibilitati mai mari de tuning la motor datorita turbinei,nu prea se simte cuplarea ac-ului, la benzina se simte un pic, apoi ar mai fi faptul ca masina trage cam la fel si cu masina incarcata. la benzina daca o incarci un pic, la fel..se simte. Acum, sincer sa fiu, oricat de fan benzina sunt eu, daca as lua masina pentru un business sau as face multi km pe an (20.000+)...m-as indrepta catre un diesel datorita consumului. Insa pentru uz normal, ~15.000km pe an cat fac eu si pentru sunetul motorului pe la 6000rpm am ales benzina.. Acum strict in cazul de fatza as alege dieselul.. Pe o masina grea ca octavia2 un motor de 1.6 de doar 100cp nu mi se pare o alegere excelenta. Probabil ca nu e nici lenta insa un diesel mi se pare mai potrivit, in special datorita cuplului. referitor la consum,acum cateva saptamani am fost cu un prieten cu o octavia 1 motor ALH 90cp. Am fost pe un traseu de ~220 km. s-a mers fff linistit,era si seara trafic lejer fara depasiri etc. maxim 80-90 iar la sosire am avut pe CB un consum de 3.8l.cu masina mea pe benzina estimez un consum de ~ 5.5 la acelasi stil de mers si traseu. Edited by bossake, 29 March 2009 - 01:52. |
#8
Posted 29 March 2009 - 04:24
OP, depinde ce masini ai mai condus si ce preferinte ai. Daca le insiri aici poate putem sa fim mai precisi in recomandari.
Benzina de 102 CP cred ca e un motor invechit (si dieselul de 1.9, dar macar asta si-a dovedit fiabilitatea). Dar la asa putini km, poate poti merge pe Benzina + DSG la acelasi pret de diesel + manuala, eu as merge pe prima varianta. Sau alte optionale care-ti fac cu ochiul? |
#9
Posted 29 March 2009 - 16:41
Marius3k, on Mar 28 2009, 21:14, said: Nu, nu merita diferenta de 1500 euro daca faci doar atatia km/an. Totusi, exista si reversul medaliei: daca ai diesel, implicit consum mai mic, vei fi tentat sa pleci mai des in excursii, drumetii, etc. etc. Multzam pentru parere...dar merita totusi o investitie care s-ar amortiza numai dupa un numar de km, sau mai sunt si alte diferente ce justifica pretul ?!!! mihaimilk, on Mar 29 2009, 04:24, said: OP, depinde ce masini ai mai condus si ce preferinte ai. Daca le insiri aici poate putem sa fim mai precisi in recomandari. Benzina de 102 CP cred ca e un motor invechit (si dieselul de 1.9, dar macar asta si-a dovedit fiabilitatea). Dar la asa putini km, poate poti merge pe Benzina + DSG la acelasi pret de diesel + manuala, eu as merge pe prima varianta. Sau alte optionale care-ti fac cu ochiul? Multzam pentru parere... Pai eu m-as orienta spre un Elegance cu dotarile clasice arhi stiute si cu mici optionale de bun simt, dar dilema pentru mine este motorizarea... Nu sunt un cunoscator in materie si ca orice om de bun simt care este constient ca nu le stie pe toate si ca la ce nu se pricepe trebuie sa intrebe...asta am si facut. Si adaca m-as concetra mai mult asupra "optionalelor" mai pun intrebarea alti 1500 de euro diferenta de la DSG la manuala merita ?!!! bossake, on Mar 29 2009, 01:52, said: Diferentele la mersul in afara orasului sunt un picutz mai mari decat 0.5l cum spune Genesis.la acelasi stil de mers undeva pe la 1.5-2l. Oricum daca nu mergi mult nu cred ca neaparat consumul ar trebui sa iti infulenteze decizia. Sunt si alte chestii care le diferentiaza. eu prefer oricand benzina. Atat ca placere de a conduce,cat si ca intretinere. Cat e un injector de benzina si cat este unul pt diesel? Cat costa o revizie la benzina si cat una la diesel? O alta chestie ce ma deranjeaza la motoarele diesel este faptul ca se incalzesc greu. Insa aici fiecare e subiectiv si fiecare are criteriile lui care le considera mai importante.Sunetul de exemplu iar nu imi place la diesel . Acum, trebuie recunoscut principalul avantaj al dieselului, consumul. Ar mai fi si altele gen cuplu la turatii mici,posibilitati mai mari de tuning la motor datorita turbinei,nu prea se simte cuplarea ac-ului, la benzina se simte un pic, apoi ar mai fi faptul ca masina trage cam la fel si cu masina incarcata. la benzina daca o incarci un pic, la fel..se simte. Acum, sincer sa fiu, oricat de fan benzina sunt eu, daca as lua masina pentru un business sau as face multi km pe an (20.000+)...m-as indrepta catre un diesel datorita consumului. Insa pentru uz normal, ~15.000km pe an cat fac eu si pentru sunetul motorului pe la 6000rpm am ales benzina.. Acum strict in cazul de fatza as alege dieselul.. Pe o masina grea ca octavia2 un motor de 1.6 de doar 100cp nu mi se pare o alegere excelenta. Probabil ca nu e nici lenta insa un diesel mi se pare mai potrivit, in special datorita cuplului. referitor la consum,acum cateva saptamani am fost cu un prieten cu o octavia 1 motor ALH 90cp. Am fost pe un traseu de ~220 km. s-a mers fff linistit,era si seara trafic lejer fara depasiri etc. maxim 80-90 iar la sosire am avut pe CB un consum de 3.8l.cu masina mea pe benzina estimez un consum de ~ 5.5 la acelasi stil de mers si traseu. Multzam pentru parere... Zgomotul ar fi un alt criteriu de selectie pe langa costuri de asta si intreb... Pot fi diferente in afara de costuri, gen demaraj si alte chestiuni legate strict de exploatare, probleme cu turatia, turat, subturat, etc... |
#10
Posted 29 March 2009 - 17:22
de unde veniti fratilor cu 0.5 litrii afara ?
la octavia tdi 105,mers blana in jur de 202km/h pe ceas cam 4200rpm cb arata cam 11%,mers constant,consumul asta il scoti la doar 150-160km/h constant cu 1.6-le,iar la un mers normal diferenta este cam de 2 litrii iar in oras diferenta este de aprox 4 litrii la suta |
|
#11
Posted 29 March 2009 - 17:47
Am o O2 1.9TDI si un BMW 316 E46. Skoda a fost prima si ultima masina pe motorina care o voi avea. Daca ar fi sa-mi cumpar o O2 as alege intre 1.4TSI sau 1.8TSI. Nu imi plac motoarele pe motorina ( zgomotoase, masina nu raspunde la ,, talpa" la fel ca cea pe benzina). Cat despre argumentul privind consumul, in cazul unui parcurs de 10-15000km/an, nu se justifica achizitionarea unei masini pe motorina. Bafta la achizitie!
|
#12
Posted 29 March 2009 - 18:21
Cere la dealer un desfasurator cu costurile reviziilor la ambele masini, vezi cit costa impozitul pe masina, vezi cit costa asigurarea si cea obligatorie si casco, si, in final fa un drive test cu cele doua masini si vezi care iti place mai mult!
In conditii similare de trafic si cu acelasi sofer diferentele de consum intre cele doua masini nu depasesc 2 litri afara si 3 litri in oras, in favoarea dieselului! Personal, cred ca sub 20 000 de km pe an, nu are rost sa iti bati capul cu un diesel! |
#13
Posted 29 March 2009 - 18:59
Daca esti chitit pe Skoda si poti sa o iei si noua e foarte bine! Gandeste-te si cat vrei sa o tii! Dieselul e mai usor de revandut. Dar ia in calcul cilindreea, noxele, asigurarile, impozitele, locul de parcare, cate persoane si bagaje cari. Totul inseamna bani! Nu uita ca nivelul de 140g CO2 va insemna si la noi cat de curand ceva(legat de taxe)
Din punctul meu de vedere daca ar fi sa cumpar emotional as lua Octavia-indiferent de motorizare; daca ar fi sa cumpar rational as cumpara Fabia |
#14
Posted 30 March 2009 - 02:32
nimblemi, on Mar 29 2009, 15:41, said: Si adaca m-as concetra mai mult asupra "optionalelor" mai pun intrebarea alti 1500 de euro diferenta de la DSG la manuala merita ?!!! Pai aia 1500 nu sunt 'altii', ci doar diferenta intre benzina si diesel parca... Eu as alege DSG oricand... But that's just me... De asta test drive-ul e sfant. |
#15
Posted 30 March 2009 - 18:52
nick58, on Mar 29 2009, 18:47, said: Am o O2 1.9TDI si un BMW 316 E46. Skoda a fost prima si ultima masina pe motorina care o voi avea. Daca ar fi sa-mi cumpar o O2 as alege intre 1.4TSI sau 1.8TSI. Nu imi plac motoarele pe motorina ( zgomotoase, masina nu raspunde la ,, talpa" la fel ca cea pe benzina). Cat despre argumentul privind consumul, in cazul unui parcurs de 10-15000km/an, nu se justifica achizitionarea unei masini pe motorina. Bafta la achizitie! Uita de motorul 1.6, este vechi si neeconomic. Si eu as vrea sa schimb 1.9 diesel de pe Audi cu o benzina. |
|
#16
Posted 30 March 2009 - 19:23
Intr-adevar se pare ca 1.4 tsi ar fi cea mai buna alegere(pacat ca nu e disponibil cu dsg).Din cate stiu eu e la acelasi pret cu 1.9tdi,deci apare urmatoarea dilema...merita 1.4 tsi 1500 euro in plus fara de 1.6 mpi ?
|
#17
Posted 30 March 2009 - 19:31
Nici macar nu te gandi la diesel daca nu faci macar 25k km/an( altii dau >35k). Ce conteaza cat tine motorul la 10k km an? In 10 ani o sa ai 100k km, motorul oricum va fi ca nou, egal diesel sau benzina, dar restul masinii se va fi uzat moral intr-o mare masura. Reviziile sunt incomparabil mai scumpe. Injectoarele cad intr-o veselie din cauza motorinei de proasta calitate. Zgomot la greu si miros care te va bantui in orice ungher din casa. Dar daca vrei sa te spargi in figuri la depasiri si demaraje diesel da clasa la benzina. Consumul de motorina e cu aprox. 15-205 mai mic decat la benzina.
|
#18
Posted 31 March 2009 - 11:40
Am avut si masini pe benzina si pe motorina,la ora actuala nu se justifica in niciun fel diferenta de 1.500 de euro intre varianta pe benzina si cea pe motorina.
Daca esti o persoana linistita la volan motorul de 1.6 este unul decent si fiabil. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users