Neurochirurgie minim invazivă
"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv. Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice. www.neurohope.ro |
Masina electrica e aici!
Last Updated: Oct 15 2011 20:46, Started by
Huck_
, Mar 27 2009 19:27
·
0
#307
Posted 17 September 2011 - 17:01
in 2013 si loganul zice ca devine hibrid. in urmatorii ani cam toate modelele vor deveni hibride, iar cele de oras doar electrice. nu devin toate electrice si mai repede fiindca mai e petrol mult de vandut.
opel rak e perfecta pt oras.de cate ori pe saptamana ai nevoie de mai mult de 2 locuri sau zeci de bagaje? sau sa platesti de 7-12 ori mai mult? nu stiu de ce nu i-au pus pe acoperis panou solar sau chiar in geam, caci vom avea in termopane si nu numai asa ceva. Edited by Hardstyle1, 17 September 2011 - 17:06. |
#308
Posted 18 September 2011 - 01:06
Hardstyle1, on 17th September 2011, 17:01, said: in 2013 si loganul zice ca devine hibrid. in urmatorii ani cam toate modelele vor deveni hibride, iar cele de oras doar electrice. nu devin toate electrice si mai repede fiindca mai e petrol mult de vandut. Devin hibride pentru ca sunt scutiri de taxe in multe tari. Iei un V8 de 5 litri mai pui langa un motor de spalat parbrizul electric si 2 baterii si zici ca ai facut masina hibrida, platesti taxe ca la Prius. |
#309
Posted 18 September 2011 - 01:15
la v8 de 5l un motoras de 100-200 cp nu e neglijabil. sau de 50-100cp la un 1.6.
toate vor fi hibride, probabil cu cel putin 1/3 din putere electrica(sper). vazui un dialog azi pe euronews, cu ocazia frankfurtului de anu asta, ca mai toti vor tinde spre hibride in anii urmatori, incepand de la cele premium. Edited by Hardstyle1, 18 September 2011 - 01:17. |
#310
Posted 18 September 2011 - 02:38
paula_mircescu, on 17th September 2011, 14:37, said: nu cred ca pretul petrolului va scadea...dimpotriva. magnatii petrolului vor face tot posibilul sa combata avantul masinilor electrice... Magnatii petroluui au alte mijloace la dispozitie. Mai multe masini electrice inseamna mai multa energie si materiale puse la treaba. Acum sunt masini "normale", cele electrice si mai ales hibride au nevoie in plus de baterii, pentru fabricarea carora trebuie petrol si alte lucruri. De fapt hibridele nu a mare viitor, sunt doar o amanare sau un teren de antrenament pentru electrice mai bune. In unele tari va fi mai bine cu electrice, in altele nu, depinde de clima, reteaua de transpot si mai ales ca cum isi produc energia electrica. Tot asa, conteaza marii consumatori de masini, tarile mari adica, ei pot impulsiona sau frana dezvoltarea electricelor prin cererea de piata. Daca in USA, sa zicem ca ar fi milioane de masini electrice, raspandite cat de cat uniform pe suprafata tarii, peste 60% din ele ar functiona practic cu carbuni, nu cu petrol. Milioane de masini pe carbune... Putem pune problema si altfel, ca 20 la suta din masinile electrice din Germania vor merge cu vant (dar la ce costuri pentru statul german, asta e alta poveste, treaba lor de fapt) Mai inainte deci de a visa la raspandirea masinilor electrice trebuie vazut daca e chiar posibil sau daca polueaza mai mult daca luam per ansamblu. |
#311
Posted 18 September 2011 - 13:11
Eu nu-nteleg un lucru: de ce majoritatea fabricantilor se concentreaza pe masini electrice care trebuiesc re-incarcate la priza, si nu se orienteaza catre varianta diesel-electric, care ar reduce consumul catre un 2-3%, si implicit poluarea ?
Plus ca generatorul diesel (daca e facut cu cap...) poate consuma si bio-diesel, ceea ce duce la independenta totala de petrol... |
#312
Posted 19 September 2011 - 00:37
horia66, on 18th September 2011, 13:11, said: Eu nu-nteleg un lucru: de ce majoritatea fabricantilor se concentreaza pe masini electrice care trebuiesc re-incarcate la priza, si nu se orienteaza catre varianta diesel-electric, care ar reduce consumul catre un 2-3%, si implicit poluarea ? Plus ca generatorul diesel (daca e facut cu cap...) poate consuma si bio-diesel, ceea ce duce la independenta totala de petrol... De unde ai scos acel 2%? Poate sa se reduca CU 2%... Motorina polueaza foarte tare cu particule de carbon si alti componenti toxici, de azot, sulf. Poate sta un pic mai bine la codoi. Ideea cu bio-combustibilii, asa cum sunt ei acum este o eroare monumentala, dovedita clar cu efecte grave in timp dar exista unele interese in a continua producerea lor. Oricum nu exista suficienta suprafata pe planeta si apa pentru a produce o cantitate foarte semnificativa de bio-diesel si etanol. Emisia de CO2 per total a bio-combustibililor este mai mare decat cea a petrolului conventional, costul total mult mai mare, iar despre consumul de apa nici nu are rost sa vorbim. Desigur ca e bine sa se "scoata" energie din orice sursa, dar trebuie pastrat un echilibru. Pentru consumatorul de rand, inmultirea masinilor electrice va insemna cresterea drastica a costurilor energiei electrice si .va plati mai mult si pentru iluminat, incalzit, etc. Foarte curand va costa mai mult masina electrica |
#313
Posted 19 September 2011 - 02:23
co2-ul e o tampenie desi platim deja foarte mult pt el.
masina electrica se presupune ca se incarca noaptea, oferind un echilibru retelei electrice. ar trebui sa fie gratis zic eu. oricum, nu vor "conducatorii", daca ar investi ca-n plecarea pe luna in o masina pe hidrogen ieftina, am avea-o. Edited by Hardstyle1, 19 September 2011 - 02:25. |
#314
Posted 19 September 2011 - 17:19
Rosebud09, on 19th September 2011, 01:37, said: De unde ai scos acel 2%? Poate sa se reduca CU 2%... 2-3%, adica 2-3 litri la suta de km. Un generator de curent continuu cu motor diesel de 0.8-1 litru, care sa mearga constant la turatia de cuplu maxim (1500-2000 rpm), fara turbo (ca n-are accelerari bruste), cam cat sa consume ? Produce el 60-70 kw ? |
#315
Posted 19 September 2011 - 21:27
horia66, on 18th September 2011, 07:11, said: Eu nu-nteleg un lucru: de ce majoritatea fabricantilor se concentreaza pe masini electrice care trebuiesc re-incarcate la priza, si nu se orienteaza catre varianta diesel-electric, care ar reduce consumul catre un 2-3%, si implicit poluarea ? Plus ca generatorul diesel (daca e facut cu cap...) poate consuma si bio-diesel, ceea ce duce la independenta totala de petrol... Motivul pentru care hibridele nu sunt diesel este pentru ca motoarele diesel auto nu au un randament mai bun decat cele Atkinson pe benzina. In plus majoritatea hibridelor in state sunt flex-fuel adica merg pe benzina dar si pe diferite concentratii de etanol (care se vind in benzinariile din State). |
#316
Posted 30 September 2011 - 20:30
stiri autohtone noi:
"Ordonanța de Urgență privind promovarea acestor tipuri de vehicule a fost aprobată de Guvern în luna aprilie 2011. Actul normativ prevede că, în cazul achiziției de autovehicule nepoluante, persoanele fizice, unitățile administrativ-teritoriale și instituțiile publice beneficiază de un număr cuprins între două tichete valorice (pentru achiziționarea unui autovehicul hibrid, în schimbul predării spre casare a unui autovehicul uzat) și patru tichete (în cazul cumpărării unui autovehicul electric). Pe de altă parte, doritorii care nu casează autovehicule uzate, dar care achiziționează autovehicule hibrid sau electrice pot avea o reducere de 10%, dar nu mai mult de 1.800 de euro din prețul de comercializare a autovehiculului hibrid achiziționat, respectiv un discount de 20%, dar nu mai mult de 3.700 de euro, din prețul de comercializare a unui autovehicul electric achiziționat. Până la acest moment, singura facilitate pentru cei care cumpărau autovehicule electrice sau hibrid era scutirea de taxa de primă înmatriculare. " |
|
#317
Posted 15 October 2011 - 20:46
Nu a pus nimeni mana pe un Fluence electric sau Nisan Frunza? Adica sa il exploateze nu doar sa se plimbe odata!
Mi-as lua un Frunza dasta sa mor daca ar veni cu o remorcuta generator pentru drumuri lungi! horia66, on 18th September 2011, 14:11, said: Eu nu-nteleg un lucru: de ce majoritatea fabricantilor se concentreaza pe masini electrice care trebuiesc re-incarcate la priza, si nu se orienteaza catre varianta diesel-electric, care ar reduce consumul catre un 2-3%, si implicit poluarea ? Plus ca generatorul diesel (daca e facut cu cap...) poate consuma si bio-diesel, ceea ce duce la independenta totala de petrol... Se mai accepta acolo unde partial beneficiezi de catenara electrica! Edited by Josef_Mengele, 15 October 2011 - 20:48. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users