Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Folie display laptop in Bucuresti?

Pagina Wikipedia

Masina veche sau indatorat in ban...

Incalzire cu Boiler cu PDC + IPAT...
 Salariu de șofer Uber 8000 l...

Problema token semnatura electron...

Incarcator diy China

Unde au disparut tancurile federa...
 RMN Decontat

Jgheab clasic forma "U"- ...

Reparatie plafoniera LED

Problema PC - se blocheaza sau re...
 Notebook HP 840G2 - Upgrade RAM, ...

Defect ciudat Videorecorder Panas...

lege de reglementare a shrinkflat...

Care este cota parte la succesiun...
 

Masina electrica e aici!

- - - - -
  • Please log in to reply
316 replies to this topic

#271
rvic77

rvic77

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,129
  • Înscris: 03.12.2004

View PostChineseguy, on 1st March 2010, 09:06, said:

Ma uimeste cat de usor sepoate ajunge de la un topic normal si decent la divagatii sterile pe marginea unor presupuse inventii.

MASINA ELECTRICA EXISTA! Dvs o utilizati: trenul, tramvaiul, troleul si METROUL, toate si-au dovedit superioritatea.

Problema e ca autoturismul, care are un pret de productie de numai 2-3-4 mii euro, NU E INCA PE STRAZI. Desi e foarte usor de produs.

Exista teama ca industria clasica auto va dispare in timp prea scurt, lasand in urma milioane de someri, cu impact social dezastruos. Benzinarii, magazine auto, ateliere, fabrici, fabricute de piese si subansamble inutile masinii electrice, uzura cauciucurilor de 5 ori redusa etc. Toate dispar peste noapte, in momentul in care noua tehnologie intra prea brusc.

Chiar si dependenta de petrol se reduce, consumul scazand la 20-30 %!!!!

Cine castiga? Noi!
Cine pierde? Marii rechini....

Deci nu tehnologia simpla si usor de aplicat lipseste, ci VOINTA DE A O ACCEPTA a celor mari.


Nu e nevoie de reactoare sub capota, deoarece 30CP electrici sunt arhisuficienti.
Rechinii vor castiga si din masini electrice, daca  numarul masinilor va creste e clar ca se va mari si piata....e drept ca va fi o lupta intre cartelul energetic si cel petrolier, dar hais a fim seriosi ca cine are bani se poate adapta si peste noapte, costurile de tranzitie noi le vom plati. aAoi nu stiu cat de fiabile vor fi fata de cele pe benzina. Sunt curios cate probleme cu motorul ati avut la masina vs. tablarie, amortizoare, orice in afara de motor, probleme care vor fi la fel si la masinile electrice, si va mai aparea una mai nasoala : iarna te va lasa bateria in camp la -20 de grade, atunci o sa injuri la greu masina electrica vs. aia de benzina care macar iti dadea caldura pana te lua cineva  :coolspeak:

#272
AMDG

AMDG

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 17,091
  • Înscris: 23.01.2007

View Postrvic77, on 13th May 2010, 17:26, said:

, orice in afara de motor, probleme care vor fi la fel si la masinile electrice,

O masina electrica cu motoarele in roti - gen Lightning GT - nu are transmisia clasica sau cutie de viteze, iar uzura franelor e mult diminuata  :rolleyes:

View Postrvic77, on 13th May 2010, 17:26, said:

va mai aparea una mai nasoala : iarna te va lasa bateria in camp la -20 de grade

Bateriile pot avea atatea tehnologii diferite - un ultracapacitor de exemplu nu prezinta problema de mai sus  :rolleyes:

Edited by AMDG, 15 May 2010 - 00:07.


#273
_bcristian_

_bcristian_

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,573
  • Înscris: 31.12.2006
In mod normal, cele mai mari cheltuieli cu o masina sunt pt carburant, ulei si filtre de aer/ulei (le-am pus la pachet pt ca toate dispar in cazul motorizarii exclusiv electrice). Exista desigur si exceptii, dar sunt fie masini f speciale (de ex de super-lux care fac cativa km pe an dar costa f mult asigurarea) fie cazul celor care tin o masina doar din snobism sau impresia gresita de comoditate/economie (daca nu mergi peste 5-7k km pe an cu ea, e mai ieftin si comod sa folosesti taxiul).
Pe termen mediu insa cred ca se va merge pe hibride nu pe complet electrice, din mai multe motive:
1. lipsa infrastructurii si timpii mari de incarcare. Linii electrice de putere sunt greu/scump de tras atat in orase (din cauza aglomeratiei constructiilor existente) cat si in afara (din cauza distantelor). Statiile automate de schimbat acumulatori gata incarcati reduc din necesarul de putere al liniei care alimenteaza statia, dar adauga la randul lor costuri considerabile si mai ales implica standardizarea acumulatorilor si amplasarii lor in masina, lucru pe care nu-l vad intamplandu-se cata vreme acumulatorii respectivi sunt atat de mari incat practic formeaza/afecteaza esential structura masinii.
2. Pretul foarte mare al acumulatorilor, care nu va scadea la intrarea in productie de masa din cauza pretului ridicat al materiei prime, care ar exploda in momentul in care cresterea ar creste atat de mult. Chiar daca in unele situatii pretul se amortizeaza pe durata de viata a masinii/acumulatorului, faptul ca trebuie sa dai o suma considerabila de la inceput taie potentialul. De fapt e posibil sa taie si economia, daca luam in calcul cat ai castiga din dobanda daca pur si simplu ai tine banii respectivi in banca (7-8 ani termenul de dublare al sumei, prin capitalizare).
3. Hibridele (de ambele feluri, de la caz al caz) ofera o cale de mijloc - decalaj initial de preturi (mult) mai mic (mai ales pe gama premium) si economii in timp, chiar daca tot consuma carburant, filtre si uleiuri.

@AMDG parerea mea e ca alea sunt solutii care dau bine ca si concept (sau pe circuit) dar atat. Chiar ai vrea sa mergi pe drumurile de la noi cu o masina care are motoarele in roti? :D

#274
Kunzite

Kunzite

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,071
  • Înscris: 12.06.2004
Prin State incep sa apara statii de incarcare. Da, conectorul e standard - http://en.wikipedia.org/wiki/SAE_J1772
Cel putin acolo fac pasii necesari.

#275
Kunzite

Kunzite

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,071
  • Înscris: 12.06.2004
Toyota si Tesla isi unesc fortele:
http://priuschat.com...tiful-ev-babies

Plus seriile de hibride si electrice asteptate de la diversi producatori... suntem pe drumul cel bun.

#276
AMDG

AMDG

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 17,091
  • Înscris: 23.01.2007
Progresul tehnic nu poate fi oprit

"Electric car travels record 1,000km on single charge"

"The latest epic electric vehicle drive of over 1,000 km effortlessly beat the previous world record of uncharged driving 555.6km, which was achieved last November by the same Japanese organisation."

http://www.telegraph...gle-charge.html

[ http://www.greenpacks.org/wp-content/uploads/2010/05/mira.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

#277
bonygy

bonygy

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,801
  • Înscris: 08.02.2007
las' ca o sa le dau eu ceata cu perpetuum-ul meu mobile... nu ca l-as fi facut, dar ma gandesc la el...
le dau in cap la astia cu petrolul lor cu tot

Edited by bonygy, 26 May 2010 - 13:19.


#278
zixelutz

zixelutz

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 4
  • Înscris: 25.05.2010
Who Killed the Electric Car?

Toyota Motor Corporation discontinued production of the Rav4 Electric Vehicle worldwide in the spring of 2003. Therefore, Toyota will no longer take orders for the RAV4 EV.

Toyota remains committed to developing an "Eco Vehicle," one that will have a minimal impact on the environment. Toyota believes that in order to have a positive environmental impact, a large number of consumers must embrace the technology. In order for this to happen, the vehicle must meet the lifestyle needs of, and be affordable to, the mass market. Although a significant marketing effort was undertaken for the RAV4-EV, we only sold about 300 vehicles a year.

In addition to overall customer acceptance, technical issues tied to electric vehicles remain a major hurdle. Industry practice regards batteries to be at the end of their useful life when capacity decreases to 80% of original capacity. A battery's capacity is the amount of charge that it holds, and is commonly measured by the range of the vehicle. It is cost-prohibitive to replace an EV battery. The cost to replace the battery is more than the value of the vehicle.
Although Toyota's electric vehicle sales have proved disappointing, Toyota was able to leverage valuable technology from the development and sales of the RAV4-EV. For example, some of the technology involved in the Hybrid Synergy Drive® system on the next generation Prius came from the RAV4-EV. Toyota was the first company to introduce a hybrid vehicle to the mass market in 1997.

Sursa

#279
AMDG

AMDG

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 17,091
  • Înscris: 23.01.2007

View Postzixelutz, on 27th May 2010, 23:35, said:

The cost to replace the battery is more than the value of the vehicle.

Iar acum Toyota se asociaza cu Tesla, Daimler cu BYD, iar Nissan Leaf apare anul acesta ( si la el nu se aplica ce ai scris mai sus ). Progresul nu poate fi oprit  :rolleyes:

#280
zixelutz

zixelutz

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 4
  • Înscris: 25.05.2010

View PostAMDG, on 28th May 2010, 06:44, said:

Iar acum Toyota se asociaza cu Tesla, Daimler cu BYD, iar Nissan Leaf apare anul acesta ( si la el nu se aplica ce ai scris mai sus ). Progresul nu poate fi oprit  :rolleyes:

In decurs de 7 ani a mai scazut pretul de cost la acumulatori.... tocmai datorita progresului

#281
d-ardeleanu

d-ardeleanu

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,576
  • Înscris: 12.02.2008
http://electriccarsr...-s-dealerships/
A aparut si asa ceva...

#282
addysoftware

addysoftware

    Ecological Member :)

  • Grup: Moderators
  • Posts: 7,552
  • Înscris: 12.04.2007
Mi-am pus si eu aceasta intrebare ("Este EV viabil ca alternativa?"), cam in urma cu doi ani, cand am dat pe net peste problema petrolului - peak oil - si am inceput sa caut informatii si sa compar datele existente.
Din ce am observat, si in urma calculelor, suntem "in galeata" rau de tot. Suntem de zece ori mai multi decat o civilizatie sustenabila. (as adauga, fara exagerare, de 50 de ori mai multi decat o civilizatie industrializata la nivelul de risipa pe care il facem in acest moment).

1.Electrovehiculul pe litiu nu are cum sa asigure parcul auto mondial, sub nici o forma. Rezervele mondiale de litiu (cele cunoscute + cele inca necunoscute, doar prevazute a fi descoperite) abia ar ajunge pentru cca un sfert din numarul actual de autovehicule. Cele personale, nu mai vorbesc de camioane, tir-uri, tractoare si masini agricole. Pentru a exploata acest litiu, ar fi necesari 100 de ani. Pana la scaderea cu 50 la suta a productiei de petrol nu mai sunt decat mai putin de 25 de ani. Pe prima parte a pantei descendente, de 20%, estimata sa se incheie in jurul anului 2020, s-ar putea sa ne descurcam acceptabil, ca civilizatie. Dar mai incolo, dumnezeu cu mila...

2.Energia electrica produsa la nivel mondial ar trebui sa fie cel putin triplata, pentru a asigura si transporturile. Nu mai vorbim de incalzirea locuintelor.
Exista un proiect gigantic - DESERTEC - in Sahara, pentru a inlocui 15% din consumul de electricitate al Europei. Se preconizeaza ca va intra in exploatare in jurul lui 2020 - curioasa coincidenta, nu? cca 15-20% din productia actuala de petrol se va fi "dus" cam in aceeasi perioada. Din pacate productia la data darii in exploatare a primelor capacitati NU va fi de 15%, acesti 15% fiind abia prin 2050...

In acest proiect s-au reunit 10 giganti, producatori de electricitate si banci. Investitia este enorma, 555 miliarde de dolari dupa ultimele cifre. Oare ce EROEI va avea DESERTEC? Va face fata furtunilor de nisip? Cat combustibil fosil se va folosi pentru constructie si mentenanta miilor de kilometri patrati de oglinzi si generatoare si a statiilor de transformare si convertizoarelor (transmisia va fi facuta in curent continuu la tensiuni inalte, pentru a reduce pierderile la un acceptabil 15%..iar 15% :D)

In ceea ce priveste electrovehiculul, eu nu-l vad in nici un caz pe litiu. Mai degraba bateriile Zebra, pentru masini agricole, si cam atat. Restul omenirii (ce-o mai ramane din ea)...la bicicleta.

Poate ca cifrele pe care le-am avansat mai sus (la pct 1) nu sunt foarte exacte (depind de multi factori, iar informatiile privitoare la viteza de exploatare a litiului s-ar putea sa fie depasite), dar nu sunt nici prea departe de adevar (cel putin in ceea ce priveste cantitatea disponibila).
Litiul este un metal rar, care cu toate ca este usor (abia greutate atomica 6) este mult mult mai rar decat carbonul, oxigenul si alte elemente. Sectiunea de interactie in care este produs litiul in stele este deosebit de mica, si aproape tot litiul este apoi consumat in alte reactii.

#283
Ben_Gal_1

Ben_Gal_1

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,356
  • Înscris: 30.04.2010
ce parere aveti?
Citesc ca pina si in Dubai s-au construit masini electrice pentru magnatii petrolului.
Oare putem cinta prohodul masinii cu benzina?

PS: magnatii petrolului NU cumpara masina cu apa a lui Rusetel pt. ca apa e scumpa.

#284
Marius3k

Marius3k

    Rechin de stepă, "United Gashka" member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 18,677
  • Înscris: 14.03.2006

View PostBen_Gal_1, on 27th August 2010, 20:07, said:

ce parere aveti?
Ca nu stii sa folosesti functia Seach.

#285
buntzi

buntzi

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,328
  • Înscris: 09.09.2006

View PostBen_Gal_1, on 27th August 2010, 21:07, said:

ce parere aveti?
Citesc ca pina si in Dubai s-au construit masini electrice pentru magnatii petrolului.
Mah, io in 4 ani n-am prea reusit sa vad magnati ai petrolului p-aici. Sau dupa creierasul unora daca are djishdasha si gouthra, e din Dubai? :confuzzled:
Io am o parere cum ca nu stii despre ce vorbesti.
Singurele chestii "verzi" pe care le-am zarit, sunt ceva masini cu "Flex Fuel".

Edited by buntzi, 28 August 2010 - 05:49.


#286
cornel001

cornel001

    Scapat de la balamuc

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,261
  • Înscris: 30.07.2005

Quote

Volvo lucreaza la o tehnologie electrica revolutionara

Ideea Volvo de a ingloba bateria masinii in caroserie este absolut originala si in acelasi timp geniala. Proiectul costa 3,5 milioane de euro si este dezvoltat pe banii Uniunii Europene, iar cercetarile au loc la Londra alaturi de alte opt companii. Volvo este singura prezenta pe partea de auto.

Conceptul este simplu. Fibrele de carbon compozite si rasinile de polimeri pot absoarbe mult mai bine energia electrica, in comparatiecu bateriile actuale pe litiu-ion, fiind in acelasi timp flexibile si permitand sa fie modelate pe caroserie masinii.
`
Astfel, se reduce si greutatea automobilului cu 15%, fara a periclita siguranta pasagerilor.  Cel mai important este ca masina va avea o autonomie mult mai mare, de sute de kilometri sau comparabila cu ceea ce avem acum pe combustibilii fosili. Practic, acesta este singurul punct slab al masinilor electrice care vor aparea in 2011 si 2012: autonomia mica, de numai 100-150 de kilometri, dupa care urmeaza o incarcare de opt ore.

Studiul va dura trei ani, timp in care Volvo spera sa castige timp si experienta pe acest domeniu. Cei de la Volvo descriu potentialul acestei tehnologii drept "enorm si in fiecare zi descoperim noi posibilitati".

Acest nou mod de acumulare a energiei electrice ar putea revolutiona si piata telefoanelor mobile si laptopurilor, care vor putea fi folosite mult mai mult si vor fi si mai subtiri. Mobilele ar putea ajunge la grosimea unei carti de credit, spun chinezii de la Volvo.

sursa si poza http://www.onlinespo...volutionara.htm

#287
addysoftware

addysoftware

    Ecological Member :)

  • Grup: Moderators
  • Posts: 7,552
  • Înscris: 12.04.2007
Hai sa cautam nitel nod in papura si sa consideram un accident...minor, soldat cu indoirea carcasei...si cu ruperea si scurtcircuitarea unora (poate mii) din microbaterii.
Rezultatul e lesne de ghicit. Chituim? nu...ca nu mai merge masina... Carpim cu letconul?...sa vedem...aaa, au doar cativa microni diametru.... luam un microscop... ; sau sa fim optimisti si sa presupunem ca s-au gandit si ei la asta si au inglobat un sistem de eliminare din circuit a elementelor defecte (prevad ca va fi prohibitiv de scump); cu conditia bineinteles ca nu cumva energia stocata sa incendieze zona afectata....

#288
Tom_Cat

Tom_Cat

    Aproape acolo

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,159
  • Înscris: 01.01.2007
Chiar sa cautam nod in papura...Cred ca orice om normal se gandeste la o structura modulara a caroseriei, de tip fagure, astfel in cazul unui accident se repara/schimba partea mecanica, iar "bateria" este reconstituita dintr-un numar cu de elemente de baterie cu +1 mai mare decat aria afectata. Ce zici, am rezolvat problema?

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate