Dacia 1,4 versus Dacia 1,6
Last Updated: Mar 16 2009 13:36, Started by
fredy2007
, Mar 14 2009 22:11
·
0
#1
Posted 14 March 2009 - 22:11
Un coleg al meu vrea sa isi cumpere o Dacia Logan, motorizarea pe benzina, asa ca oscileaza intre motorul de 1,4 si cel de 1,6.Din cate stiu , masina cu motor de 1,4 este submotorizata.Ar merge un motor de 1,6.Aici este cel de 90 C.P.si 105 C.P.Eu personal as opta pentru cel de 105 C.P. insa asta este mai scump cu 400 euro iar colegul meu se ,,uita,, la bani.Se merita aceasta diferenta de pret?El vrea o masina de familie, cu care se va deplasa prin oras, zilnic, si in weekend, la tara, pe drumuri ....asa cum sunt...
|
#2
Posted 14 March 2009 - 22:24
si varianta de 1.4 e ok daca stii sa mergi cu ea . adica daca nu intri in depasiri ca nebunul .
eu zic ca diferenta intre 1.6 8v si 1.6 16v nu se merita |
#3
Posted 15 March 2009 - 00:12
Daca isi permite diferenta eu cred ca e justificat pretul pentru 1.6 in loc de 1.4. Dar daca nu si-o permite, nu e mare tragedie .
Din punctul meu de vedere 1.6 8v e cel mai echilibrat motor pentru Logan. Fata de 1.4 ai avantajul ca nu va fi lesinat cand dai drumul la AC si se comporta ok si la viteze mai maricele. Deja la 1.6 16v se poate vorbi si de sportivitate pentru clasa asta,avand in vedere faptul ca este mai sprinten decat multe motoare de 1.6 ale altor producatori. Evident un mare avantaj e greutatea . http://www.automobil...otion.php?id=30 |
#4
Posted 15 March 2009 - 00:13
Ai zis ca stii ca-i submotorizata. De unde stii ?
Cea de 1.4 e cea mai buna alegere daca drumurile sunt preponderent urbane. Asta dpdv al consumului. Cea de 90 de cai este buna si pentru afara, insa are un consum ceva mai mare, iar la aia de 105 cai deja nu te mai gandesti la consum. |
#5
Posted 15 March 2009 - 10:35
Am avut 1,4 si e intr-adevar cam lesinata in extraurban. Trebuie turata foarte mult si la o depasire mai in scurt e musai sa retrogradezi chiar pana in treapta a III-a. Pentru cine stie Buciumul din Iasi, cu Solenza il urcam intr-a V-a, cu Loganul intr-a III-a. Pentru mine a fost un soc la inceput fiindca ma asteptam la reprize asemanatoare; ei bine nu e asa. Recomand 1,4 doar daca se merge preponderent urban, altfel 1,6 sau si mai bine 1,6 16V. Pentru mine, singura motorizae viabila in momentul de fata ar fi 1,6 16V.
Ce intelegi prin "se uita la bani"? E econom sau nu-i are? Pentru ca daca nu-i are, merge 1,4, altfel o sa regrete. |
#6
Posted 15 March 2009 - 10:42
#7
Posted 15 March 2009 - 10:45
Nu stiu, nu am mers. Am mers in schimb cu un Aveo 1,4 si e cam la fel. E posibil ca Fiatul si Fordul sa aiba o etajare a a cutiei de viteze care sa compenseze cumva lipsa de putere. Si sigur au si cuplul mai mare.
|
#8
Posted 15 March 2009 - 11:02
tomyl33, on Mar 15 2009, 10:42, said: e vorba de cutie. la Logan ai trepte lungi cu cadere mare de turatie intre ele, a 5a fiind chiar exagerata. daca la masina mea, capabila de 200km/h am intr-a 5a la 100km/h 3000 de ture, loganul are parca vreo 2500rpm. cam asa e si cu celelate trepte. datorita caderii mari de turatie sunt situatii cand in tr3 masina e prea tura iar intr-a 4a turatia e prea mica. la fel la un demaraj. retrogradezi turatia e mare, schimbi turatia e mica. Edited by undercoverbrother, 15 March 2009 - 11:05. |
#9
Posted 15 March 2009 - 11:06
Focusu de 1.4 n-are nici el o etajare buna la cutie (viteza max o atingi in tr IV...).
1.4 - 1.6 - 1.6 16V , pai cat isi permite atata da. Daca oscileaza intre 1.4 si 1.6 sa ia 1.6, il ajuta mai mult caii aia si cuplul un pic mai mare , dar sa nu se astepte la vreo minune (cand stii ca ai 90 cp sub capota, te astepti chiar sa se regaseasca undeva, Loganul nu da senzatia asta si ajungi si la 1.6 mpi sa ti se para lesinat la un moment dat). 1.6 16V sau un dci 70 cp e cea mai buna varianta (ca dizalu de 85 deja sare mult la pret). PS: Undercoverbrother - la 100 ai cam 2700 , oricum lunga pt 1.4 (era bun daca lasau cutia de Clio la 1.4 ). Asta-i nasol, ca pica rau in turatii la tr superioara, mult prea mult (cam cele mai proate rapoarte vazute de mine pt un motor de 75 cp). Edited by Octavian___28, 15 March 2009 - 11:11. |
#10
Posted 15 March 2009 - 22:11
Colegul meu sta cam prost cu banii, de aia oscileaza intre variantele de motorizare.El foloseste masina si in extraurban, asa ca un motor de 1,6 ar fi ok.Ma rog, el va decide in final, doar sunt banii lui.Eu as fi mers pe 1,6-105 C.P.
|
|
#11
Posted 16 March 2009 - 00:32
Pai daca sta prost cu banii ala de 105 cai iese din discutie. Are un mare atu, consuma, la viteze mari (peste 110km/h), mai putin decat ala in 8 valve. Dar in oras are acelasi comportament si consum.
Nu mai induceti faptul ca loganul de 1.4 este submotorizat, va rog mult ! Este cea mai usoara masina cu 75 de cai. Daca puneau cutia de pe Clio, intr-adevar, era mai fasnet, dar avea si consumul pe care-l are clio, cam cu 1 litru si ceva mai mare. Vrei sa mergi repede, ii schimbi treapta la 4000 de ture. Nu se supara. Dar in regim de 3000-3500 de ture este cel mai economic motor. Eu sunt de parere ca e mai buna o masina cu motor mai mic, dar mai dotata, decat una sportiva dar cheala. Edited by cristi.r, 16 March 2009 - 00:33. |
#12
Posted 16 March 2009 - 09:30
nu e vorba ca masina goala ar fi submotorizata.
pt ca, sincer, greu gasesc o masina actuala care chiar sa fie submotorizata incat sa ajung mai tarziu decat as ajunge undeva cu o masina mai potenta. problema e cand incarci masina. o cutie cu cadere mare de turatie te saboteaza la deal sau in depasiri. iarasi nu vad deloc de ce o masina cu cutie lunga ar consuma real mai putin. in teste poate, dar real nu are cum pt ca pur si simplu nu poti sa o tii o plaja de turatie optima fiind nevoit cum am scris mai sus sa ai de ales intre a merge cu pedala multa si turatie mica intr-o treapta mare sau pedala multa si turatie mare intr-o treapta mai jos si avand nevoie de o treapta fix intre cele 2. ca de mers constant in tr5 mai greu ca sa zici ca te ajuta cu ceva. nu vorbesc de Logan vb de orice cutie de genul asta. in plus cutiile astea lungi macar le pui pe motor mai puternic daca vrei sa iasa ceva. |
#14
Posted 16 March 2009 - 13:36
Am mers cu ambele versiuni si am tinut si cosumul la zi, dintr-o pasarica a mea
Ambele au fost utilizate la fel, fiind masini de serviciu. Zic eu, o utilizare medie, nici bataie de joc, nici dormit pe drum. In Bucale --> dupa trafic, pentru ca nu se poate altfel, pe Autoroute Buc-Pitesti sau A2 --> 140...150, pe drumuri nationale 80...90, acolo unde se poate. In poza cu 1.6 unde nu e trecut nimic inseamna Bucuresti. Observatii: - 1.6 Ambition, 1.4 Laureate Plus. - La prima utilizare nu se simte diferenta la 1.6 pentru ca te astepti sa zboare de sub tine. Dupa ce iti trece, vezi ca totusi diferenta exista. Eu unul n-am simtit diferenta nici fata de 1.6 16V. De fapt, la utilizarea in oras nu se simte mai nimic, toate se descurca bine pentru ca n-ai nevoie de prea mult. Problema e la elasticitatea motorului in treptele superioare, mai ales a 5-a. Deja peste 100km/h motorul de 1.4 se chinuie, daca nu retrogradezi. E foarte stresant si enervant pe autostrada cand stai in fundul unui TIR care merge cu 120 si ai vrea sa depasesti, dar vin altii din spate. Pur si simplu nu poti sa pleci din spatele lui, ca te rogi de ea sa prinda un 140. Nu mai zic daca ai AC pornit, eu unul il opresc la depasiri de genul asta. Evident, ar trebui retrogradat, dar parca nu-ti vine cand auzi cum urla motorul, chiar daca nu e masina ta. In rest, poti sa mergi lejer cu 140 ca viteza de croaziera, motorul se aude lucrand destul de frumos si nefortat. - Ca medie, vedeti si voi, ambele consuma la fel. - Mediile cele mai mici au fost intotdeauna la munte. Cu a mea personala (1.4 coaja) am scos intotdeauna Pitesti - Transfagarasan (Piscu-negru, Balea, Capra) -Pitesti sub 5 (alimentat plin pe plin la MOL de la Bascov). Mers cu grija, a treia in jur de 3000 rot/min la urcare, frana de motor la coborare. Deci, parerea mea e sa-si ia 1.6, se vede o diferenta la mers, chiar daca nu extraordinara, in conditiile in care consumul e relativ acelasi. P.S. In conditii de mers extrem de economic (accelerat lin, lasat sa curga pana la semafor, frana de motor peste tot unde e posibil) se poate obtine cam 1l la suta de km mai putin. Eu zic ca nu se merita. 1_4.JPG 272.63K 37 downloads 1_6.JPG 156.38K 21 downloads |
Anunturi
Bun venit pe Forumul Softpedia!
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users