Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Zilele emailului din gospodaria n...

Best gaming laptop?

Humane (2024)

Recomandare casti 100-150 lei
 Schimbare bec far VW Touran 1T3

Plata impozit PF

Ce parere aveti de viteza/ modul ...

Love Lies Bleeding - 2024
 Cum sterg mails din Promotions

Vanzare cumparare fara transfer b...

Receptie ciudata, in functie de t...

Donez medicamente renale ptr pisica
 Ce componenta e asta si ce ziceti...

Dupa 20 ani de facultate, am uita...

Mobile.de ofera imprumut de bani ...

problema test grila
 

Booking.com

- - - - -
  • Please log in to reply
1177 replies to this topic

#685
OvidiuNS

OvidiuNS

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,856
  • Înscris: 04.07.2010
Cât timp nu-ţi ştie parola (aka codul PIN), nimeni nu-ţi poate lua bani de pe card, indiferent dacă ştie numărul cardului şi codul CVC.
Dacă s-ar putea, atunci orice comerciant care-ţi vede cardul când faci o plată poate memora cele 16+3 cifre şi apoi să scoată bani, ori asta nu se întâmplă.

Aşa că ... relax !


Sănătate şi tcb !

Edited by OvidiuNS, 01 July 2018 - 06:40.


#686
dariuscha

dariuscha

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,550
  • Înscris: 14.04.2008
Ovidiu, nu e vorba de scos bani, e vorba ca se pot face plati online. transmite-mi datele alea de care zici, fara cod PIN  si sa vezi ce cumparaturi fac! Posted Image
daca are un sistem de securitate de care vorbea giuliani mai sus, tot poti face plati, insa pana intr-o suta. daca suma e mai mare, trebuie sa confirmi tranzactia cu parola venita pe telefon.
asa cum poti plati si contacless pana in suta, fara PIN.

#687
ana34

ana34

    New Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 1
  • Înscris: 03.07.2018
Buna seara, am o proprietate pe booking si este a doua oara cand mi se rezerva din alta tara, fara sa pot contacta persoana care rezerva, aceasta nu se prezinta si mi a tinut ocupata o perioada destul de lunga, bifez pe booking ca neprezentat si mi se spune ca oricum imi va fi incasa intreaga perioada, ce este de facut? cum primesc banii pentru neprezentare daca nu sunt date despre persoanele care au facut rezervarea, rezervari false facute de fapt in gluma , nu inteleg cum booking permite realizarea unor rezervari fara a cere date exacte si fara a le verifica.

#688
Kokoshmare

Kokoshmare

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 28,081
  • Înscris: 20.12.2007

 ana34, on 03 iulie 2018 - 20:39, said:

Buna seara, am o proprietate pe booking si este a doua oara cand mi se rezerva din alta tara, fara sa pot contacta persoana care rezerva, aceasta nu se prezinta si mi a tinut ocupata o perioada destul de lunga, bifez pe booking ca neprezentat si mi se spune ca oricum imi va fi incasa intreaga perioada, ce este de facut? cum primesc banii pentru neprezentare daca nu sunt date despre persoanele care au facut rezervarea, rezervari false facute de fapt in gluma , nu inteleg cum booking permite realizarea unor rezervari fara a cere date exacte si fara a le verifica.
Pai depinde și ce acord ai tu cu booking. Dacã clientul sau mai degrabã contul nu are card atașat și nu este în perioada agreata de tine cu booking pentru încãrcarea cardului atunci nu ai ce face. Nu te stresa, e o situație des întâlnitã în turismul de masa al zilelor noastre. Poți sa schimbi datele acordului cerând încãrcare imediata a cardului dar vei scãdea instantaneu în preferințe.

LE. Eu doream sa scriu cu totul altceva ca ma uitam mai devreme pe contul meu. În calitatea mea de client Genius vad ca trebuia sa fiu întâmpinat cu o bauturã din partea casei la fiecare check-în. Nu s-a întâmplat pana acum și mai am anul asta 11 cazãri. Cred ca s-au înțeles ãștia sa ma tragã în piept.

#689
slobozaure

slobozaure

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 266
  • Înscris: 20.07.2007
Buna seara! Nu stiu daca aici e locul, insa as avea nevoie urgenta de un cod de reducere pt rezervarea pe cate doresc sa o fac. Daca cineva isi poate face pomana, rog sa ma contacfeze pe mesagerie. Multumesc!

#690
nniki

nniki

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,980
  • Înscris: 15.05.2009

 dariuscha, on 01 iulie 2018 - 15:13, said:

Ovidiu, nu e vorba de scos bani, e vorba ca se pot face plati online. transmite-mi datele alea de care zici, fara cod PIN  si sa vezi ce cumparaturi fac! Posted Image
Dragi colegi, doar va povestesc experienta mea de acum 2 luni.

Card de debit Mastercard, la una dintre bancile mari. Intr-o zi m-am trezit cu blocarea unei sume de 350 lei, ca fiind plata la Eurolines Paris(suma in euro), contravaloare bilet autocar, ceva de genul asta.
Am anuntat imediat banca, mi-au recomandat blocarea cardului, ceea ce am si facut instantaneu.
Dupa o saptamana am primit si verdictul: card copiat(sanse mici sa fi fost clonat), 8 incercari de plati online, 2 Franta, 2 Croatia si 4 Suedia, sume intre 80 si 500 euro. Noroc ca mai aveam doar echivalentul a 100 euro in cont.
Nu am lasat cardul din mana in ultimele 3-4 luni, cand probabil s-a produs copierea.
Am asteptat 30 zile ca banca sa dea refuz la plata, dupa ce beneficiarul trage banii din cont. Din fericire suma blocata nu s-a tras din cont si dupa 30 zile(asa e regula) banca mea a invalidat plata si mi-a disponibilizat banii in cont. Nu a fost vorba de o suma mare, dar putea fi altfel.

Am discutat si cu un amic care lucreaza la service-ul de POS-uri al celei mai mari firme de profil de la noi.
Mi-a explicat ca sunt retele care copiaza datele de pe card(ideal cu tot cu CVC) si apoi alte retele care primesc informatiile si incep platile din carduri pe site-uri online.
Atentie: sunt site-uri online care nu cer CVC, ci doar nume titular si nr card.
Baietii copiaza datele de pe card la bancomate, POS la restaurant, magazine, etc. Sunt dispozitive alaturate POS-ului care scaneaza datele de pe card(nume, numar si valabilitate) si operatorul doar il apropie de dispozitiv inainte de a-l introduce in pos.

Concluziile le trageti voi.

Edited by nniki, 03 July 2018 - 23:36.


#691
Lex404

Lex404

    Guru Member

  • Grup: Moderators
  • Posts: 35,495
  • Înscris: 19.04.2009

 nniki, on 03 iulie 2018 - 23:34, said:

...

Si-o tot zic. Pentru plati, toate, folositi card de credit.

Cu cardul de debit te duci doar la ATM-uri indoor.

#692
OvidiuNS

OvidiuNS

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,856
  • Înscris: 04.07.2010
@Dariuscha, @nniki: eu vorbesc de card de credit, şi comunic CVC-ul doar în cazuri clare, când trebuie făcută o plată. Nimeni din afară nu poate face plăţi, chiar şi sub 100 lei, fiindcă e foarte simplu de a da refuz la plată în termen de 120 de zile. Nu ştiu cine rămâne cu buza umflată, eu sigur nu, probabil comerciantul care nu a legitimat persoana care a făcut plata. Am fost surprins în SUA când a trebuit s-o chem pe nevastă-mea să se legitimeze (cardurile sunt pe numele ei, ea e angajata mea), dar acum mi-e clar că aşa e prudent din partea comerciantului.

În cazul care se discută, avînd card de credit colegul poate transmite CVC-ul, e vorba de plata unul avans, deci totul e clar, nu riscă nimic.


Sănătate şi tcb !

Edited by OvidiuNS, 06 July 2018 - 22:26.


#693
something00

something00

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,496
  • Înscris: 14.11.2005
Ovidiu ti se tot dau exemple de carduri clonate iar tu nu si nu. :)
Pentru plati online nu te legitimeaza nimeni.
Si poate ca e simplu sa spui ca pana la urma poti disputa plata si nu platesti nimic. Dar sa vezi ce frumos este sa te trezesti fara card de credit fix cand iti trebuie. Sau si mai bine in vacanta.
In plus sunt si plati mai greu de disputat. Mie mi s a folosit cardul pentru plati la app store is itunes. Din Europa. Si nu a fost asa simplu de inteles ca nu am fost eu. Nu era mult. Ceva zeci de euro dar erau.
Datele cardului de credit nu se transmit asa si basta.

#694
MembruAnonim

MembruAnonim

    MembruAnonim

  • Grup: Banned
  • Posts: 398,284
  • Înscris: 08.10.2015
la wizz la call center se transmit telefonic, sau cel putin asa prefera ei. not cool.

#695
Leonard_pl

Leonard_pl

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 97
  • Înscris: 28.06.2008
Salutare,

Am o nelamurire : am cautat cazare pentru un sejur in tara. Am facut 3 rezervari, una dintre ele cu mentiunea "Partial rambursabil"  si "Nu aveti nevoie de card de credit"

In 10 min am ales cu sotia unde sa mergem si am anulat celelalte doua.
La anulare uneia am de plata  o suma. Pe contul de booking nu am adaugat nici un card.

Stiu ca este greseala mea pentru ca nu am fost atent cand am facut rezervarile.

Intrebarea este cum se facea aceasta plata daca eu nu am card adaugat si catre cine se face aceasta plata daca la in momentul rezervarii era specificat "Nu aveti nevoie de card de credit"

Attached Files


Edited by Leonard_pl, 19 July 2018 - 10:05.


#696
giuliani

giuliani

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,153
  • Înscris: 18.05.2007

 OvidiuNS, on 01 iulie 2018 - 06:39, said:

Cât timp nu-ţi ştie parola (aka codul PIN), nimeni nu-ţi poate lua bani de pe card, indiferent dacă ştie numărul cardului şi codul CVC.
Dacă s-ar putea, atunci orice comerciant care-ţi vede cardul când faci o plată poate memora cele 16+3 cifre şi apoi să scoată bani, ori asta nu se întâmplă.

Aşa că ... relax !


Sănătate şi tcb !

Cardul de debit il folosesc doar in tara unde a fost emis, acolo am nevoie de pin ca sa validez o tranzactie. Cardul de credit, si doar ala, il folosesc in afara si pentru tranztactii online. Cu cardul asta oricine poate sa faca tranzactii daca are datele (adica 16 cifre si codul CVC) in cazul in care nu ai activat sistem de securitate 3DSecure (atasat la telefon)
Nu e deloc safe sa furnizezi aceste date.

 dariuscha, on 29 iunie 2018 - 10:28, said:

giuliani, cred ca pierdem ''pe traseu'' unele aspecte. plata trebuia facuta intr-un cont, din cate inteleg. si banuiesc ca varianta transmiterii datelor cardului a fost sugerata pt a evita taxele de transfer. nu vreau sa para ca ''tin cu ursul'', riscurile au fost deja enumerate mai sus, fiecare face cum considera. personal am ales varianta asta (tot pt evitarea taxelor de transfer) pt a face o plata in grecia. am ales sa o fac cu un card de debit pe care nu imi intra nicio plata (salariu,etc), imi expira in cateva luni si care, cel mai important, nu era autorizat pt plati online.

Probabil te scuteste de niste taxe, insa eu n-as da niciunui hotelier datele cardului meu pentru a incerca sa insel bookingul pentru ca pana la urma despre asta e vorba. Daca faci rezervare prin booking totul e clar reglementat in regulamentul lor, nu cred ca merita pt 10 euro sa risti chestii mult mai costisitoare.

Edited by giuliani, 19 July 2018 - 13:11.


#697
dariuscha

dariuscha

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,550
  • Înscris: 14.04.2008
giuliani, sa le luam pe rand:
-la cardul de debit, daca e contactless, nu ai nevoie de pin daca suma e pana in 100lei. iti ia banii fara sa te intrebe nimic.contactless sau nu, il poti folosi pt orice fel de tranzactii, inclusiv online.
- pana la urma-ce sa vezi!- nu e vorba de a insela booking . (si dupa ultimele 2 rezervari facute prin ei, chiar as face-o! )
asa ca nu mai trage tu concluzii pripite!  am spus clar ca as alege rezervarea prin booking uneia facuta direct cu proprietarul, intr-o speta mentionata aici. problema e cand cazarea nu e ''inrolata'' pe booking si atunci ai ca varianta de plata pt un avans un transfer bancar, cu 15-25 euro taxe de transfer. nu mai spun ca in cazul meu, cu 10 ani urma, metodele de transfer bani nu erau atat de multiple ca acum.

si acum hai sa iti spun ce am patit cu ultimele 2 rezervari, primele facute prin booking in Romania:
- una e cu anulare gratuita cu pana la o saptamana inainte de sejur, zi in care intreaga suma va fi incasata de pe card prin intermediul BOOKING!  iar cazarea imi cere la cateva ore avans pt a-mi garanta rezervarea (prin mesageria booking). de ce nu si-a pus plata avansului imediat in conditii? iar daca eu ii trimit avans, booking stie cat i-am trimis ca sa imi scada din suma totala in ziua incasarii?
-cealalta s-a razgandit  asupra pretului si mi-a trimis mesaj (evident, prin BOOKING)  DUPA 2 LUNI de la rezervare! cica acum, dupa 2 luni a vazut rezervarea! Posted Image   Posted Image  adica acum, cand nu mai am nicio varianta de cazare disponibila in zona, pe o raza de minim 30km!  si imi tripleaza pretul la camera, din 50 euro, la 150. iar asta ca un favor, ca nu ne-a cerut 200! stii ce mi-a zis la telefon? ca asta e ocazia lor sa castige bani! ok, inteleg ca e sansa vietii sa te imbogatesti, insa de ce ma anunti dupa 2 luni ? raspuns: acum a vazut rezervarea!  Posted Image
iar booking transmite cu seninatate mesajul, rugandu-ma sa ''actionez''. eu am mai avut cu booking ''discutii'' pe tema pretului la rezervari facute pe motiv ca ''nu sunt rezonabile tarifele''. adica prea mici. insa hotelurile au actionat in maxim 48 ore, iar unul la o saptamana (astia erau si hotel de 4 stele, halal management!). insa asta, la 2 luni dupa, intrece orice imaginatie! de ''rezonabil'' nici nu mai discut!

Dorim să vă informăm cu privire la o eroare în legătură cu preţul și sejurul minim, în ceea ce priveşte rezervarea dumneavoastră la Deiada Guest House.
De fapt, pretul si sejurul minim pentru Deiada Guest House este 200 eur/ noapte pentru o rezervare de minim 3 nopti ,si nu cum este menţionat în rezervarea dumneavoastră.
Ne cerem scuze pentru orice inconveniență cauzată. Unitatea de cazare ar dori să vă ofere pretul de 150 eur / noapte pentru numarul de nopti initial .
Vă rugăm să ne transmiteți cât mai curând posibil dacă acceptați această ofertă. Dacă aveți întrebări sau nelămuriri, suntem aici pentru dumneavoastră.
Cu sinceritate,
--
Alex B.
Booking.com Customer Service Team

cam asta face booking daca gazda se hotaraste sa iti modifice tariful: asteapta sa ii comunici cat mai curand posibil daca accepti sau nu!

#698
nniki

nniki

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,980
  • Înscris: 15.05.2009

 dariuscha, on 19 iulie 2018 - 20:02, said:

cam asta face booking daca gazda se hotaraste sa iti modifice tariful: asteapta sa ii comunici cat mai curand posibil daca accepti sau nu!
Cu cat mai multi patesc asa, cu atat isi imputineaza clientii. Din fericire, comportamentul asta nu e predominant.
Rezonabil ar fi ca respectivele pensiuni sa aiba ban la rezervarile prin booking ani buni dupa asa ceva. Tare imi e ca nu se intampla.

#699
OvidiuNS

OvidiuNS

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,856
  • Înscris: 04.07.2010

 dariuscha, on 19 iulie 2018 - 20:02, said:

... cam asta face booking daca gazda se hotaraste sa iti modifice tariful: asteapta sa ii comunici cat mai curand posibil daca accepti sau nu!

Sper că ai sunat şi ai vorbit la telefon cu Alex B. şi i-ai spus că nu accepţi triplarea. Preţul trebuie să fie cel din rezervarea iniţială, e un preţ rezonabil 50 euro camera în Alba Iulia, modificarea nu se poate motiva prin vreo eroare iniţială. Booking trebuie să oblige unitatea de cazare să respecte regulile, altfel există şi Protecţia consumatorului.
De fapt, situaţia e nasoală. Chiar dacă acceptă rezervarea iniţială atmosfera deja va fi aiurea acolo.

Păcat, îmi pare rău ...

LE: eu zic să scrii şi la topicul "Unde să nu ne cazăm ..." şi să dai datele exacte, ca măcar să ştie oamenii să se ferească.


Sănătate şi mulţumiri pentru relatare !

Edited by OvidiuNS, 24 July 2018 - 03:17.


#700
dariuscha

dariuscha

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,550
  • Înscris: 14.04.2008
nu am vorbit cu nimeni de la booking. au sunat de 2 ori, nu am fost pe faza, am sunat eu la nr de RO, m-au pus pe asteptare si am renuntat.
cel mai probabil voi anula rezervarea, incerc sa evit stresul inutil. daca m-as ''razboi'' si as obtine pretul atmosfera acolo ar fi aiurea, cum ai zis si tu. de fapt i-am si comunicat gazdei ca nu vin unde au existat tensiuni, la care ea mi-a zis ''vai, sunteti bineveniti!'' ....daca platim cei 150.
''eroarea initiala'' daca exista, e prin faptul ca a pastrat pretul normal in conditiile in care are loc un eveniment. eu stiu ca hotelierii pot profita si pot mari preturile, insa de 4 ori? totusi, ceea ce ma deranjeaza pe mine in mod special e faptul ca a facut-o dupa 2 LUNI, cand cel mai probabil a vazut ca 2-3 mai ''destepti'' inchiriaza la preturi f mari. altfel, la momentul rezervarii initiale, mai aveam varianta unui hotel, cu pret la cca 80e/noapte. deci aveam alternativa la pret rezonabil. am facut alegerea proasta, asta e!

#701
nniki

nniki

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,980
  • Înscris: 15.05.2009

 OvidiuNS, on 24 iulie 2018 - 03:16, said:

LE: eu zic să scrii şi la topicul "Unde să nu ne cazăm ..." şi să dai datele exacte, ca măcar să ştie oamenii să se ferească.
Musai sa scrii, sa nu lasam "golanii" sa prospere cu atitudini de genul asta.

#702
dansysro

dansysro

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,595
  • Înscris: 13.06.2005

 dariuscha, on 24 iulie 2018 - 07:39, said:

in conditiile in care are loc un eveniment.

de curiozitate, care-i evenimentul ala...?

Anunturi

Chirurgia endoscopică a hipofizei Chirurgia endoscopică a hipofizei

"Standardul de aur" în chirurgia hipofizară îl reprezintă endoscopia transnazală transsfenoidală.

Echipa NeuroHope este antrenată în unul din cele mai mari centre de chirurgie a hipofizei din Europa, Spitalul Foch din Paris, centrul în care a fost introdus pentru prima dată endoscopul în chirurgia transnazală a hipofizei, de către neurochirurgul francez Guiot. Pe lângă tumorile cu origine hipofizară, prin tehnicile endoscopice transnazale pot fi abordate numeroase alte patologii neurochirurgicale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate