Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Cine canta? Fragment din melodie...

Tablou sigurante Dacia Sandero 2012

Baby Reindeer - 2024

Hotii voteaza hoti?!
 Camera video masina

Zilele emailului din gospodaria n...

Best gaming laptop?

Humane (2024)
 Recomandare casti 100-150 lei

Schimbare bec far VW Touran 1T3

Plata impozit PF

Ce parere aveti de viteza/ modul ...
 Love Lies Bleeding - 2024

Cum sterg mails din Promotions

Vanzare cumparare fara transfer b...

Receptie ciudata, in functie de t...
 

Subaru Forester vs Nissan X-Trail

- - - - -
  • Please log in to reply
65 replies to this topic

#1
catalexe

catalexe

    Junior Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 94
  • Înscris: 28.05.2006
Am fost ieri la drive-test cu amandoua.

De ce Forester si X-trail? La cele americane sincer nici nu m-am uitat, nu mi se par interesante. Rav4 pare facuta numai pentru oras si are un portbagaj minuscul. Freelanderul e scumpa, consuma mult, are portbagaj mic si bord obositor, chiar daca in off-road e cam tare si are cel mai mare cuplu. Iar de Mitsubishi nu am prea citit de bine pe aici.

Subaru Forester Diesel, cu piele si cutie manuala cu 6 trepte.
Pe autostrada se aseaza foarte bine iar zgomotul este in limite acceptabile la viteza maxima de 185km/h.
In off-road este extraordinar. Am mers pe un camp pe langa o balastiera. Cum plouase cu o noapte inainte era cam noroi. Cauciucurile de vara s-au incarcat imediat, asa ca am mers pe un camp plan mai mult intr-o parte. Adica rotile din fata orientate inainte iar fundul intr-o parte. Tipul cu care am fost a fost foarte de treaba, m-a lasat sa merg pe unde vreau eu (nici nu am intrecut masura) si chiar m-a bagat pe unde nu as fi incercat (am urcat un mal; vezi poza).
Marturisesc ca este prima mea experienta off-road dar m-a impresionat faptul ca desi aderenta pe noroi cu cauciucuri de vara e scazuta, am urcat de 2 ori fara sa patineze si fara sa se forteze. Din pacate nu am prea avut conditii de testare adevarata pentru off-road. Adica doar balti mici si maluri joase.

Nissan x-Trail, motor diesel de 150CP si cutie automata (6 trepte).
N-am avut autostrada asa ca on-road mare lucru nu am simtit; ma rog, in afara de comoditatea cutiei automate (cu care te obisnuiesti foarte repede). De data asta copilot a fost o tipa !  Desi m-a lasat sa ma abat de la traseu, nu mi-a dat voie sa intru intr-o balta mare si mult noroi. Mi-a zis ca daca as fi fost cu Pathfinder-ul nu ar fi fost nici o problema. Am incercat totusi, fara sa imi iau avant, sa inaintez incet sa vad daca se opreste. Si s-a oprit (fata era in noroi si patina, iar spatele nu putea impinge), desi blocasem diferentialul. Sigur daca imi luam avant ajungeam mai departe dar nu stiu daca ieseam.

Amandoua sunt atragatoare pentru ca:
- sunt mini-SUV-uri cu posibilitati importante off-road la preturi decente. Aproximativ 35K EUR si consumuri de sedan din clasa compacta-medie.
- au in spate o traditie;
- au asistenta la pornirea in rampa;
- au trapa lunga, electrica;
- au bacheta spate care se lasa mai pe spate (cand vrei sa dormi);
- cruise control;
- geamuri electrice, clima si piele;
- xenon;
- scaune reglabile electric;



FORESTER:
Plusuri (fata de X-trail)
+ pret initial mic (32K EUR la nivelul maxim de dotari fata de 37 la X-trail)
+ cuplu bun (350Nm fata de 320 la X-trail)
+ consum mic (7,4 in oras fata de 8,7 - cutie manuala)
+ motor boxer silentios
+ stabilitate mare prin coborarea centrului de greutate
+ garda la sol mare (250mm fata de 200)
+ Self Levelizer - Sistem de mentinere constanta a garzii la sol
+ incalzitoare pentru stergatoare la baza parbrizului
+ stropitoare cu pulverizare (fata de jeturi la X-trail)
+ parca mai mult spatiu pe bancheta din spate pe latime
Minusuri
- pedala ambreiaj tare
- pedala acceleratie prea in dreapta (piciorul lipit de marginea din dreapta)
- nu are lumini automate nici optional
- senzor de ploaie doar optional
- portbagaj mic (450 litri pana la nivelul geamurilor)


X-TRAIL:
Plusurile (fata de Forester) sunt la spatiu si confort (functionalitate si optionale)
+ Asistenta la coborarea in panta
+ portbagaj mare (479 litri) cu podea dubla si sertar(e) (inca 124 litri daca o scoti) (in total 603 litri)
+ bancheta spate fractionabila 40/20/40 (adica poti lasa mijlocul jos ca sa intre schiurile)
+ locuri speciale pentru bauturi, incalzite sau racite, fata si spate
+ senzori ploaie si lumina in standard
+ galerii longitudinale portbagaj cu proiectoare de drum
+ trapa se poate inclina (se  ridica din spate)
+ bluetooth si car kit in standard
+ geamuri fumurii la locurile din spate si la portbagaj in standard
+ cort special pentru masina (optional)
Minusuri
- tot ce este la Forester la plusuri

Concluzie pana acum:
Inclin mai mult catre Forester pentru ca e o masina puternica, stabila si economica. Din pacate nu le-am putut testa pe amandoua in aceleasi conditii iar pe youtube sunt filmulete interesante cu amandoua.

Voi ce spuneti?

*Legenda: "in standard" inseamna ca o optiune este inclusa cel putin in versiunea de top (daca nu si in celelalte).

Si asta e poza cu urmele lasate de Forester. Niciun derapaj, nimic.

Attached Files


Edited by catalexe, 19 October 2008 - 13:49.


#2
lucianer

lucianer

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 688
  • Înscris: 30.12.2007
Cred ca trebuia sa intrebi la "Sfaturi cumparari auto" ,cel putzin pana acum asa sa facut. ;)

Edited by lucianer, 19 October 2008 - 15:19.


#3
iceweasel

iceweasel

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 68
  • Înscris: 15.10.2008
poate nu se vede clar rampa, dar ce-i in poza aia faci si cu Dacia, era culmea sa se impotmoleasca foresterul

#4
kork

kork

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,078
  • Înscris: 24.01.2003
Cam asa mi se pare si mie.
Si din cate stiu eu, cand treci prin noroi etc., nu iei piciorul de pe acceleratie, ca risti foarte mult sa se opreasca masina. Adica ce banuiesc eu ca ai patit cu Xtrai-l ul.

#5
catalexe

catalexe

    Junior Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 94
  • Înscris: 28.05.2006

 iceweasel, on Oct 19 2008, 17:53, said:

poate nu se vede clar rampa, dar ce-i in poza aia faci si cu Dacia, era culmea sa se impotmoleasca foresterul

Asa cum spuneam, nu prea am mers in off-road dar sigur nu urcai cu Dacia acolo pe noroi.
Ca sa revenim la subiect, ce parere ai de cele doua?

#6
Giobica

Giobica

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 630
  • Înscris: 04.07.2008
Catalexe, interesante observatiile tale.

Doua remarci totusi: garda la sol la Forester Diesel este 215 nu 250mm; daca Xtrail s-a oprit in noroi cu diferentialul blocat, si patina fata atunci SI SPATELE PATINA.

#7
catalexe

catalexe

    Junior Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 94
  • Înscris: 28.05.2006

 Giobica, on Oct 19 2008, 23:10, said:

Catalexe, interesante observatiile tale.

Doua remarci totusi: garda la sol la Forester Diesel este 215 nu 250mm; daca Xtrail s-a oprit in noroi cu diferentialul blocat, si patina fata atunci SI SPATELE PATINA.

Ai dreptate, am gresit! Garda la sol la Forester este 215mm, cred ca este una din cele mai mari din segment (e mai mare decat la Freelander2 - 210mm!). Multumesc pentru corectura!
Corect din nou; ca doar totul era blocat! Nu ti se pare ciudat?! S-a impotmolit cam usor!

Si totusi! Pe voi care din cele 2 va atrage mai mult si DE CE?

#8
romaximusro

romaximusro

    ↑↑ Fiabilitate by Fauve :D ↑↑

  • Grup: Banned
  • Posts: 40,874
  • Înscris: 16.05.2005
nu cumva diferenta provine de la pneuri?

#9
marr

marr

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,200
  • Înscris: 13.07.2005
Este posibil sa fie si vina cauciucurilor.
El spune ca la Forester erau cauciucuri de vara.
Eu m-am uitat ieri inainte de drive-test la cauciucurile de pe Forester si erau Bridgestone Duller. Dealr-ul spunea ca ar fi all-season, dar mie mi s-a parut a fi profil de vara (e drept ca nu sunt mare specialist in anvelope).

Totusi, cred ca este posibil si probabil ca ambele masini de drive-test sa fie echipate cu anvelope de vara (ma indoiesc sa fie vre-un dealer din Romania atat de atent incat sa ”incalte” masinile de test in functie de sezon).

Mai degraba o fi o chestie legata de acomodare in relatia cu masina. Mie, la Forester, nu mi-a trebuit mai mult de 5 minute ca sa ma obisnuiesc cu ea.
E posibil ca la Xtrail sa fie necesara o perioada de acomodare mai lunga.

#10
iceweasel

iceweasel

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 68
  • Înscris: 15.10.2008

 catalexe, on Oct 19 2008, 19:29, said:

Ca sa revenim la subiect, ce parere ai de cele doua?

Ce sa-ti zic, eu acum fac rodajul la un Forester ce l-am luat de o sapt :)

#11
marr

marr

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,200
  • Înscris: 13.07.2005
Off topic: iceweasel FELICITARI si la muuuulti km fara probleme si fara incidente neplacute !

Un jurnal de bord, ceva ?

#12
Giobica

Giobica

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 630
  • Înscris: 04.07.2008

 catalexe, on Oct 19 2008, 23:21, said:

Si totusi! Pe voi care din cele 2 va atrage mai mult si DE CE?

E greu de spus. Forester mi se pare mai rapid si mai frumos. Xtrail e mai mare si mai practic, dar nu arata bine. Poate cu niste roti mai mari sa arate onorabil. Altfel e foarte confortabil, si are mai multe gadget-uri (by Renault...), care nu se regasesc la Forester. Desi limitele ambelor masini sunt foarte usor de atins cred ca as prefera Xtrail-ul prin padure.

La limita intre cele doua as cumpara Forester si m-as multumi cu cel mai ieftin, benzina, cu reductor. Si Xtrail-ul incepe cam la acelasi pret 2.0 benzina. Urmariti promotiile de sfarsit de an, unii chiar se vor forta sa vanda!

#13
iceweasel

iceweasel

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 68
  • Înscris: 15.10.2008

 marr, on Oct 20 2008, 12:15, said:

Off topic: iceweasel FELICITARI si la muuuulti km fara probleme si fara incidente neplacute !

Un jurnal de bord, ceva ?

In general is foarte multumit, dar as putea sa-i zic niste minusuri:
-scaunul din dreapta nu-i asa de comod ca cel al soferului, n-are reglare pe inaltime
-luneta n-are filtru anti-orbire
-motorul trebuie tinut peste 3000 RPM ca sa traga bine,  desi se lauda ca au marit cuplul la turatii joase fata de vechiul model
-volanul e atat de asistat incat uneori parca iti pierzi atentia, te simti ca intr-un joc pe calculator

La Xtrail nici nu m-am uitat, pe langa preconceptiile pe care le am fata de Renault, mi se pare ca arata si ca o cutie cu roti.

#14
catalexe

catalexe

    Junior Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 94
  • Înscris: 28.05.2006
Am uitat sa trec un avantaj al X-trailului: distributia pe lant care cica se schimba la 300.000 km. Asta pentru cei care vor sa tina masina 10 ani.

#15
romaximusro

romaximusro

    ↑↑ Fiabilitate by Fauve :D ↑↑

  • Grup: Banned
  • Posts: 40,874
  • Înscris: 16.05.2005
da insa inseamna si un avantaj dpdv al costurilor de intretinere, scapi de macar 3-4 schimburi de distributie (care pot fi scumpe). La Forester la cat se schimba? 60k ,90k sau alt interval?

#16
marr

marr

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,200
  • Înscris: 13.07.2005
La Forester nu cred sa stie cineva intervalele de schimb pentru distributie.
Cred ca nu se stie nici daca are distributia pe lant sau curea ...

#17
catalexe

catalexe

    Junior Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 94
  • Înscris: 28.05.2006

 marr, on Oct 23 2008, 09:59, said:

La Forester nu cred sa stie cineva intervalele de schimb pentru distributie.
Cred ca nu se stie nici daca are distributia pe lant sau curea ...

Sa ma scuzi dar esti usor pesimist. Acelasi tip de treaba de la Subaru mi-a spus azi ca si la ei transmisia se face pe lant si se schimba la 200.000km. :OK:

#18
marr

marr

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,200
  • Înscris: 13.07.2005
Asta este o veste buna !
Eu l-am comandat fara sa intreb acest lucru (Foresterul diesel adica).
Am intrebat toate tampeniile care mi-au trecut prin cap, dar la distributie nu m-am gandit !

Merci !

Anunturi

Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă

Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne.

Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate