Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Poveste fara sfarșit

I-auziti voi! - nu vor romani...

Colon iritabil

Perioada de gratie inexistenta
 Cel mai ieftin TV LED mic

Reverse proxy si htaccess pe Raps...

Statie de epurare sau fosa septic...

"enerlux p" afisaj interm...
 Adaptor usb3.1gigabit vs Adaptor ...

La multi ani @Atreides!

La multi ani @KENSINGTON!

La multi ani @burebista!
 La multi ani de Florii!

Stihl fs 70 c-e

Challengers (2024)

Care mai sunt mediile de admitere...
 

Subaru Forester Diesel

- - - - -
  • Please log in to reply
199 replies to this topic

#37
Giobica

Giobica

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 630
  • Înscris: 04.07.2008
Uite si asta, nu stiu ce sa mai cred:

citat wiki... answers: "How do you check if car fitted with self leveling rear suspension or standard suspension?
In: Subaru Forester

Answer

look for air lines going to the rear shock / strut if not under car look for them in trunk as well"

E posibil sa aiba suspensie pneumatica pe spate si sa tina asta pentru ei ? :huh:

#38
Ioanides001

Ioanides001

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 754
  • Înscris: 16.08.2007
Ma indoesc amarnic de asta. E al naibii de greu de aflat...
Fa-ti user aici si cred ca te lamuresc baietii astia in toate cele...

#39
porphyrogenitus

porphyrogenitus

    priveste profund

  • Grup: Validating
  • Posts: 23,297
  • Înscris: 30.10.2005
vin cu impresii de la showroom.

Simbata am dat o fuga pe Th Pallady la Subaru. Am studiat cu mare atentie atit foresteru' cit si outbacku'.

1. Forester are un interior frumos, calitativ bun, comod, vizibilitate excelenta. In realitate te astepti sa fie mai mare dar NU este asa. Se compara cu orice sedan premium de pe piata. Bordul este misto si frumos gindit si executat. Plasticul este din alta epoca. Se pare ca doar VW si Renault folosesc materiale moi.

2. Usile NU au acel zgomot infundat si greu cind se inchid. Usile din spate au acelasi comportament ca si la Logan sau orice masina din gama loganului de pret. Sunt usoare, dau impresia de gol si minerul interior este incomod in sensul ca nu poti folosi toata palma. Are si ceva plastic de carcasa de PC cind m'as fi asteptat la aluminiu sau alt material mai greu. Avem masini dintr'o gama de pret mult mai mica gen golf, skoda sau altele care au acele insertii "metalice" facute din metal. Uite ca la Forester nu este asa.

3. Este inalta. Din interior se vede umflatura de pe capota (un fel de priza de aer). Sexy de altfel.

4. Fiind prost impresionat de proiectoarele de ceata de la Mitsu Outlander, mai exact ramele din plastic (se miscau), am apucat mai ferm aceste rame ce incadreaza proiectoarele de ceata de la Subaru. Erau bine ancorate si rosturile dintre elementele din plastic (rame-spoiler) finut conturate (o executie atenta) dar cu un efort foarte mic practic am reusit sa misc tot spoileru :( .

Tata a avut un Cielo corean aproape 10 ani si'mi aduc aminte perfect ca spoileru' era o chestie plina cu faguri din fibra de sticla, tare, bine ancorata de restu' caroseriei. Eu am o Jetta si spoileru' este ceva similar, bine legat, un element dur care cu greu poate fi miscat.

5. Portbagajul incredibil de mic. Sa cad pe spate dar orice sedan de bun simt are un portbagaj mai mare. Acelasi neajuns ca la multe masini break. Suprafata de jos este la acelasi nivel cu zona chederului, practic nu exista o bordura cit de mica si risti sa te trezesti cu cumparaturile pe jos. Outlander si Koleos au aceasta minitrapa in partea de jos care poate fi folosita drept sezut in caz de nevoie.

6. Bancheta din spate este putin mai inalta ce ofera o vizibilitate buna. Pe sezut, fix in mijloc exista o "masuta" cu rol de portpahar care se "naste" din bancheta. Exista si o cotiera in spatar suficient de lata pt. 2 persoane.

7. Lumina multa, vizibilitate excelenta oriunde ai privi.

8. NU te ameteste cu butonase si butonele. Ceasurile bordului sunt elegant gindite. Per ansamblu bordul e misto, sexy, dinamic, usor de intuit. Volanu' are si el multe butonele.

9. Pedala de acceleratie cit si frina + ambreiaju' sunt metalice. Sportive si placute.

Ca si calitate de executie si impresie cind te afli in ea, este sub Tiguan si sub Koleos. -_- . Nu cunosc realitatile offroad.

Avansul este de 30%. Exista 3 nivele de echipari, una la 28K si ceva, una la 30k si ceva si ultima 32K si ceva. Termenul de livrare este de 15 zile. Se aduc din Grecia.

Outback'u e din alta lume. Am studiat o varianta cu piele si orice comentarii sunt inutile. Se apropie mult de Audi. Are garda la sol de 200 mm si este mai scumpa cu 2000 euro.

Edited by punkt, 28 September 2008 - 10:05.


#40
marr

marr

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,200
  • Înscris: 13.07.2005
Ai facut si un drive-test sau doar te-ai uitat la ea ?

Daca raspunsul este da, cum ti s-a parut comportamentul rutier ?

#41
porphyrogenitus

porphyrogenitus

    priveste profund

  • Grup: Validating
  • Posts: 23,297
  • Înscris: 30.10.2005

View Postmarr, on Sep 29 2008, 09:00, said:

Ai facut si un drive-test sau doar te-ai uitat la ea ?

Daca raspunsul este da, cum ti s-a parut comportamentul rutier ?
NU din pacate. Era simbata si nu faceau driveteste. Am stat juma de ora in ea, m'am foit, am coborit, m'am suit in spate, deschis porbagaj, iar de la capat si tot asa. Se uita urit una la mine :D . Parca eram un copil timpit, trageam de toate.

#42
marr

marr

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,200
  • Înscris: 13.07.2005
OK.

Speram ca ai facut un drive-test.
Intentionez sa-mi iau un Forester in cca. o luna, si speram ca mai este cineva care sa-l fi condus ca sa schimbam impresii.

La mine, problema se pune daca sa iau benzinarul de 2.0 l sau diesel-ul.
Intentionez - daca va fi posibil - sa fac drive-test cu ambele motorizari inainte sa dau comanda. Nu consumul de carburant va fi hotarator intre cele doua.

#43
Zetics

Zetics

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,424
  • Înscris: 23.10.2003
Daca ai de mers mult pe-afara, as recomanda mai degraba dieselul. Ma astept sa aiba reprize mai bune decat varianta pe benzina. Eu am Foresterul vechi, tot 2.0 benzina dar cu performante usor diferite fata de motorul de pe noul Forester. La drum lung, depasirile cam trebuie facute cu trepte mici si turatii mari, si nu stiu cata lume are inima sa tina motorul in 5-6000 de ture. In plus, motorul meu are si o gama de turatii mult mai mare (are limitarea la 7600 rpm) si imi permite sa termin in principiu o depasire in aceeasi treapta (de exemplu cu a 3-a ma duc pana la 160km/h).

Un drive test insa este cel mai recomandat (fie ca il faci cu Outback-ul diesel, ma astept sa fie destul de asemanatoare ca performante ca sa-ti faci o idee asupra motorului).

#44
porphyrogenitus

porphyrogenitus

    priveste profund

  • Grup: Validating
  • Posts: 23,297
  • Înscris: 30.10.2005
destul de neplacut
http://forum.softped...howtopic=444735

#45
Ioanides001

Ioanides001

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 754
  • Înscris: 16.08.2007
Grija mare de unde cumparati Subaru. Singurul dealer oficial pentru Ro (care acorda garantie europeana la masinile vindute) este SMT - Subaru Motors Trading. Radacini importa masini Subaru din US si le vind aici asigurind garantie doar pentru RO. Si astia de la Radacini nici nu-ti dau masinile mai ieftin ca cei de la SMT, desi Subaru se vinde in US la jumatate din pretul din Europa...

#46
marr

marr

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,200
  • Înscris: 13.07.2005
Zetics - cateva intrebari:
1. De ce, daca merg mai mult in afara recomandarea ar fi diesel ? Din cate stiu eu, diferentele mari de consum intre diesel si benzina se inregistreaza in traficul urban, nu in cel extraurban. In afara, diferenta de consum este mult mai mica (cca. 2 l/100 km).
2. Din cate am citit, se spune ca la Subaru, cosumul declarat si cel real sunt foarte apropiate. Poti sa confirmi/infirmi ?

Cat despre depasiri, nici la masinuta actuala nu am nici o greata sa o duc in 5-6000 ture (si limitarea intra la 6500). Asta sa fie singura problema, cu urcatul in ture adica !
Din cate stiu, la modelul actual, motorul de 2 l benzina a suferit ceva modificari - s-a renuntat la o parte din puterea maxima pentru a se oferi cuplu si putere mai mare la turatii mai mici - curba de cuplu este aproape plata intre 1000 si 6000 rot/min.

Punkt - am auzit si eu despre problema cu masinile Subaru achizitionate de la Radacini. Ei nu importa masinile prin Subaru Europa ci la aduc din State sau Emirate. Din acest motiv, garantia pentru masinile vandute de ei se aplica doar pe teritoriul Romaniei. Cele cumparate de la Subaru Trading - importatorul oficial - au garantie completa pe teritoriul UE.
E drept ca, din cate stiu, sunt si diferente semnificative de pret - cele de la Radacini fiind cu pana la 3000 Euro mai ieftine.

#47
Ioanides001

Ioanides001

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 754
  • Înscris: 16.08.2007

View Postmarr, on Sep 29 2008, 14:17, said:

E drept ca, din cate stiu, sunt si diferente semnificative de pret - cele de la Radacini fiind cu pana la 3000 Euro mai ieftine.

Ma indoiesc ca au acelasi pret la aceleai dotari. Cind am luat foresterul (2007) nu era cazul iar preturile erau identice...

#48
Huck_

Huck_

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,530
  • Înscris: 04.06.2007

View Postpunkt, on Sep 28 2008, 04:02, said:

Outback'u e din alta lume. Am studiat o varianta cu piele si orice comentarii sunt inutile. Se apropie mult de Audi. Are garda la sol de 200 mm si este mai scumpa cu 2000 euro.

Parerea mea este ca Legacy Outback este oricand o alternativa la Forester, mai ales daca nu esti interesat in reductor, daca obiectele pe care vrei sa le transporti sunt mai degraba lungi decat inalte, si daca vrei o masina mai bine finisata, mai confortabila si mai usor manevrabila.

In plus in State, modelul nou de Forester nu este disponibil inca cu VTD (variable torque distrib. pentru automata), deci Foresterul automat este mai putin capabil off-road decat Outback (mai ales daca nu are reductor).

View Postmarr, on Sep 29 2008, 07:17, said:

Zetics - cateva intrebari:
1. De ce, daca merg mai mult in afara recomandarea ar fi diesel ? Din cate stiu eu, diferentele mari de consum intre diesel si benzina se inregistreaza in traficul urban, nu in cel extraurban. In afara, diferenta de consum este mult mai mica (cca. 2 l/100 km).
2. Din cate am citit, se spune ca la Subaru, cosumul declarat si cel real sunt foarte apropiate. Poti sa confirmi/infirmi ?

Eu am un Legacy 2.5i Special Edition modelul SUA 2009, motor de 170 de cai, pe benzina cu CO 87. In medie consumul meu este de 8.5 litri la suta (70% autostrada, 30% oras) daca o conduc economic si 10.5 litri la suta daca o conduc sportiv. Cel mai bun consum il obtin la drum intins cu 80km/h, putin sub 6 litri la suta, iar cel mai prost consum il am in trafic "stop-and-go", cam 13 litri la suta.

Ah, am uitat sa precizez ca Legacy-ul de care vorbeam e nou, inca nu i-am schimbat primul ulei, deci ma astept ca pe la sfarsitul anului sa inceapa sa consume cam cu jumatate de litru la suta mai putin.

#49
marr

marr

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,200
  • Înscris: 13.07.2005
Multumesc !

Deci, pot sa ma astept la Forester-ul 2.0 benzina, 150 CP sa ia cam 11 l/100 km in oras si un 8 l/100 km mediu ?
Asta avand in vedere atat motorul cat si faptul ca este mai usoara - cel putin decat OBK.

#50
Zetics

Zetics

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,424
  • Înscris: 23.10.2003

View Postmarr, on Sep 29 2008, 14:17, said:

Zetics - cateva intrebari:
1. De ce, daca merg mai mult in afara recomandarea ar fi diesel ? Din cate stiu eu, diferentele mari de consum intre diesel si benzina se inregistreaza in traficul urban, nu in cel extraurban. In afara, diferenta de consum este mult mai mica (cca. 2 l/100 km).
2. Din cate am citit, se spune ca la Subaru, cosumul declarat si cel real sunt foarte apropiate. Poti sa confirmi/infirmi ?
...

1. Nu prin prisma consumului, ci datorita faptului ca ma astept ca la diesel sa ai reprize bune in trepte decente, adica sa nu prea fie nevoie sa retrogradezi/turezi motorul. Dar daca esti obisnuit cu turele, merge si benzina  :) . Cum ziceam, cu rezerva faptului ca nu cunosc exact cum se comporta noul Forester cu noul motor 2.0 benzina (intr-adevar, are putere putin mai mica dar are 10Nm in plus la cuplu).

2. As spune ca asa e. La modelul meu e dat consumul 7.3 extraurban si 12.3 urban. Pe cel urban pot sa il confirm, am reusit asta vara sa scot 12.5% fara sa ma stresez prea mult, cu tot cu a/c, in Bucuresti. Acum, toamna fiind si ambuteiajele bine stiute, eu facand dimineata cam 6 km in 50 de minute cand nu apuc sa merg mai sus de treapta a doua decat vreo 500m in total, am scos 13.4%. Maximum pe care l-am scos in oras, conducand cu schimbari de treapta numai pe la 4000 de ture sau mai sus a fost de 14.5%
Consumul extraurban insa nu il pot estima, pentru ca n-am reusit sa merg cat de cat decent nici macar o singura data. Pot sa iti spun doar ca mers la drum lung cu masina destul de plina, cu viteze intre 130-150km/h si cu a/c pornit mi-a consumat ~9.2%. Probabil ca daca m-as stresa sa merg linistit cu un 90-100km/h as putea scoate foarte aproape de consumul dat in carte.

Pe de alta parte la noul Forester vad date consumuri in carte substantial mai mici, pe care sincer parca nu prea imi vine sa le cred. De exemplu in Bucuresti practic nu reusesc sa scot cu cealalta masina, un Accent 1.6 16v mai putin de 11.5%, in conditiile in care acesta are 1070kg si tractiune fata, comparativ cu noul Forester cu 4x4 permanent si multe kile in plus. Insa...cine stie...

#51
marr

marr

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,200
  • Înscris: 13.07.2005
Din ce am mai citit pe net, se pare ca la Forester-ul Diesel au fost modificate atat suspensiile (au fost intarite, in special pe fata) cat si directia (care a devenit mai ferma - multi dintre jurnalistii auto acuzand la modelul 2.0 benzina o directie prea asistata).
In plus, se spune ca desi puterea maxima este atinsa pe la 3500 rot/min, masina trage bine si peste 4000 ture.

Avand in vedere cele de mai sus, plus cuplul de 350 Nm la 18000 rot/min si cele cateva chestii (minore) in plus (gen volan si schimbator imbracate in piele, eleron spate, jante de aliaj pe 17” in loc de 16”) si, de ce nu, consumul mai mic (1000 km cu un plin e totusi reconfortant) cred ca o sa merg in cele din urma pe diesel.

Asta nu fara o strangere de inima data fiind ”dragostea” mea pentru benzinare si pentru sunetul motorului la peste 5000 ture ...
Dar nu le poti avea chiar pe toate.

#52
marr

marr

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,200
  • Înscris: 13.07.2005
Iaca si ”povestea” Dieselului de la Subaru: http://www.subarumot...ineering_RO.pdf

#53
Giobica

Giobica

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 630
  • Înscris: 04.07.2008
Se pare ca ne-am lasat pagubasi. Chiar nu putem afla ce fel de suspensie are Forester pe spate (self levelling !?) si daca are LSD (diferential cu alunecare limitata pe spate). Sa fie asta secretul ... succcesului la Subaru?

E interesant si faptul ce reductorul apare si la Outback si la Forester numai impreuna cu motorul mic pe benzina si transmisia manuala.

#54
kahn_2

kahn_2

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,948
  • Înscris: 12.01.2007

View Postpunkt, on Sep 28 2008, 11:02, said:

4. Fiind prost impresionat de proiectoarele de ceata de la Mitsu Outlander, mai exact ramele din plastic (se miscau), am apucat mai ferm aceste rame ce incadreaza proiectoarele de ceata de la Subaru. Erau bine ancorate si rosturile dintre elementele din plastic (rame-spoiler) finut conturate (o executie atenta) dar cu un efort foarte mic practic am reusit sa misc tot spoileru :( .

Tu chiar ai o obsesie cu proiectoarele alea de ceatza  si spoilerele "miscatoare":) Mai lasa-le-n 'colo, poate asa sunt ele facute, sa se miste! Pentru amanuntul asta ai ratat o masina chiar buna - Mitsu Outlader - acum te deranjeaza excesiv lucrul asta si la Forester - sincer, nu stiu spre ce te va duce "mania" asta... Pun pariu ca la un Megane nu se misca nimic cand o cumperi, cedeaza toate putin mai tarziu!

marr said:

Iaca si ”povestea” Dieselului de la Subaru: http://www.subarumot...ineering_RO.pdf

Frumos! Si, totusi, motorul asta nu a dat pe nimeni "pe spate", in viata reala. Majoritatea review-urilor de test-drive concluzioneza un comportament mediocru, de motor care (poate) ar fi insemnat ceva acum 4-5 ani, dar acum este depasit.
Din pacate, e din ce in ce mai clar ca Forester-ul nu mai e ce a fost  - pana si fanii inraiti ai marcii (dintre testeri/jurnalisti)  ajung sa recunoasca lucrul asta.

In concluzie, as zice:

- daca vrei neaparat Subaru, atunci Outback este optiunea mult mai corecta decat Forester (aici ii dau dreptate lui "punkt"!)
- daca vrei neaparat SUV, atunci incearca Mitsu Outlander 2,2 (in caz ca vrei diesel) sau Mazda CX-7 (in caz ca preferi benzina)

Anunturi

Neurochirurgie minim invazivă Neurochirurgie minim invazivă

"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv.

Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate