Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Adaptor usb3.1gigabit vs Adaptor ...

La multi ani @Atreides!

La multi ani @KENSINGTON!

La multi ani @burebista!
 La multi ani de Florii!

Stihl fs 70 c-e

Challengers (2024)

Care mai sunt mediile de admitere...
 Laptop cu HDD atasare memorie MMC...

Hartile google nu mai au chenarul...

Tomate in ghiveci la curte?

Idei cale de actiune recuperare g...
 Intoleranța lactoza- vegan v...

Tobe acustice insonorizare in blo...

Cine canta? Fragment din melodie...

Tablou sigurante Dacia Sandero 2012
 

Subaru Forester Diesel

- - - - -
  • Please log in to reply
199 replies to this topic

#19
porphyrogenitus

porphyrogenitus

    priveste profund

  • Grup: Validating
  • Posts: 23,297
  • Înscris: 30.10.2005
Ii astept anu' asta pe cei de la Subaru, aici cu noul lor diesel.

LE: Garda la sol de 215 mm este comparativa cu GrandeCherokee.

LE: Ce inseamna

Quote

diferential central cu pinioane cuplat cu LSD
?

LE: de apreciat, la capitolul siguranta, oricare din echiparile diesel de pe situl subaru, nu exista nici o diferenta. Diferenta o fac dotarile pt. confortul pasagerului.

Edited by punkt, 24 September 2008 - 13:02.


#20
Giobica

Giobica

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 630
  • Înscris: 04.07.2008
Stii cosb nu e prima oara, deci nu e nici o suparare.

Daca tu repeti de 5 ori ca 2+2=5 si eu spun tot de 5 ori ca e fals, concluzia e ca eu sunt enervant, necivilizat si nu vreau sa cooperam si sa gasim o cale de mijloc.

Incerc totusi sa lamurim situatia. Uite cum e la Forester-ul din US (pe Subaru.com)

"Continuous All-Wheel Drive: Models equipped with 5-speed manual transmission utilize a viscous-type locking center differential with torque distribution normally configured at a 50/50-split front-to-rear. If wheel speed differs between front and rear axles, the system helps distribute power to the wheels with the most traction.

Active All-Wheel Drive: Models equipped with 4-speed automatic transmission utilize an electronically controlled variable transfer clutch to distribute power to where traction is needed. Sensors monitor parameters such as wheel slippage, throttle position and braking, to help determine torque distribution and direct it to the wheels with optimum traction."

Eu intreb din nou: La Diesel e un singur sistem, adica diferential central cu vascocuplu la toate?

Pe spate ce fel de diferential este? Ori e normal (OPEN DIFFERENTIAL) ori se blocheaza cand nu stiu ce se intampla? Vorbim de diferentialul spate nu de vreun sistem electronic simplu TRC care franeaza o roata cand apar diferente la viteza de rotatie.
Nu poate sa fie si cal si magar in acelasi timp.

Incerci te rog sa raspunzi calm?

Edited by Giobica, 24 September 2008 - 13:23.


#21
porphyrogenitus

porphyrogenitus

    priveste profund

  • Grup: Validating
  • Posts: 23,297
  • Înscris: 30.10.2005
si romana

Quote

Pentru ca dumneavoastră să puteți controla în totalitate modelul Forester, toate vehiculele de acest tip sunt disponibile în combinația de transmisie manuală cu 5 trepte de viteză și sistem AWD permanent, cu un diferențial central cu alunecare limitată, cu viscocuplă. Această combinație creează o senzație accentuată la schimbarea treptelor de viteză odată cu tracțiunea, ceea ce permite modelului Forester să aibă o aderență extrem de bună la suprafața de drum. Conducerea activă este de asemenea îmbunătățită prin distribuția egală a cuplului între roțile față și spate atunci când există variații ale echilibrului tracțiunii sau în cazul derapării. Modelele 2.0XS/2.0Xsunt prevăzute și cu un sistem Dual-range, care vă permite să schimbați în trepte de viteză superioare sau inferioare, dublându-vă practic posibilitatea de a aborda un teren accidentat sau să obțineți o bună performanță de croazieră la tractare. Aceasta lucrează apoi în tandem cu Sistemul de control al dinamicii, care previne deraparea în lateral, oferind un control mai fin asupra vehiculului.

si

Quote

Sistemul Symmetrical AWD a fost conceput inițial de Subaru în anul 1972 și de atunci este îmbunătățit în mod constant cu tehnologie de ultimă oră, care să corespundă cerințelor actuale ale șoferilor. Sistemul unic Symmetrical AWD are amplasate transmisia, transferal de putere la arborele cardanic și diferențialul spate în linie dreaptă, în spatele motorului SUBARU BOXER, fiind echilibrat bilateral și având o construcție simplă, cu un centru de greutate mai coborât decât la alte sisteme AWD. În plus, dacă o roată patinează, distribuția cuplului între roțile față și spate este controlată automat. Astfel, veți fi întotdeauna sigur că vă aflați la volanul unui vehicul SUV renumit pentru echilibrul și stabilitatea oferite în orice condiții de drum.
citate extrase de pe situl lor.

sunt un imbecil :lol: . Ignorati va rog postul 19
http://www.ukipme.co...rs_08/2_25.html

Edited by punkt, 24 September 2008 - 14:00.


#22
Giobica

Giobica

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 630
  • Înscris: 04.07.2008
Sa speram ca si Forester Diesel are reductor. Apare pe undeva raportul acestuia? Au toate controlul tractiunii?

Cat despre sistemul 4x4, foarte probabil acesta consta intr-un LSD (Limited Slip Differential) central cu vascocuplu. Punct!

Symmetrical AWD suna pompos si important dar se refera mai mult la pozitionarea centrala si centrul de greutate coborat al grupului motopropulsor.

Diferentialul spate cred ca este normal (Open differential) ca la orice alta masina 4x4, indiferent cat de simpla sau ieftina. Nu apare nicaieri altceva si se vede ca nici oamenii care au facut cursuri nu pot sa ne spuna ceva concret.

Altfel recunosc ca masina ma atrage si pentru mers pe soselele patriei, trebuie sa fie o placere.

#23
Ioanides001

Ioanides001

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 754
  • Înscris: 16.08.2007

View PostGiobica, on Sep 24 2008, 15:25, said:

Cat despre sistemul 4x4, foarte probabil acesta consta intr-un LSD (Limited Slip Differential) central cu vascocuplu. Punct!

Diferentialul spate e tot cu LSD cu viscocuplaj la foresterul meu turbo pe benzina (model 2007). La fel ca la Impreza WRX. La STI exista un LSD si pentru puntea fata de unde si torque steer cind drumul nu e prea neted... Din ce-a scris domnu de la Subaru nici eu nu prea inteleg si e si cam nervos... Si nici nu mi-a raspuns la intrebare dar incep sa ma cam prind singur - diferentialul controlat electronic era doar pentru cutia automata (care-i naspa)...

View PostGiobica, on Sep 24 2008, 15:25, said:

Symmetrical AWD suna pompos si important dar se refera mai mult la pozitionarea centrala si centrul de greutate coborat al grupului motopropulsor.
Pai si ce , e putin? Sa ai si motor boxer si cardan si cutie de viteze dispuse pe axul central? Basca 50/50 tractiune pe punti. E foarte cool! Masina e excelent echilibrata si neutra atunci cind pierde aderenta si asta nu e lucru mic...



View Postpunkt, on Sep 24 2008, 14:55, said:

sunt un imbecil :lol: . Ignorati va rog postul 19
http://www.ukipme.co...rs_08/2_25.html

Don't be so hard on yourself :)

Engine-ul ala e motorul turbo pe benzina, nu diesel-ul. Boxerul turbo benzina a mai luat multe premii in afara de asta dar pentru Subaru ar fi cu adevarat un triumf daca ar cistiga ceva cu diesel-ul lor...

#24
Giobica

Giobica

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 630
  • Înscris: 04.07.2008
Nu e putin lucru cu pozitia pe axul central, nici cu centrul de greutate.

Numai ca initial denumirea te face sa te gandesti la transmiterea puterii pe fiecare roata 25%.... si la un sistem inovator.

E bine ca ai reusit sa afli ca pe spate ai tot LSD cu vasco. Eu nu am gasit asta nicaieri, si nu cred ca este prezent la toate modelele. Chiar sa fie ceva top secret pentru cei care lucreaza acolo?

By the way Ioannides, cum ti se pare asta nou?

#25
Ioanides001

Ioanides001

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 754
  • Înscris: 16.08.2007
In general baietii din showrooms nu stiu prea multe despre masinile pe care le vind. Stiu multe superlative si cam atit. Asa era si baiatul cu care am vorbit la automobile bavaria despre un M3... Habar n-avea. La Renault ti se jura toti ca Clio RS are 200 cp. Si el saracu are 197 cp si aia sunt la arbore, nu la roata. Daca or fi si aia...

Am aflat de pe Nasioc despre diferential... Basca ca suntem citiva prin firma care avem niste marote cu masinile sport. Eu, familist cu copchii mici, am trecut pe Forester xt, ei acum au ajuns la evo9... Ma rog, si eu scot pirleala cu un S2000 ca a doua masina :)  25% pe fiecare roata cred ca deja e cazul pina cind una din ele pierde aderenta. Daca se intimpla pe spate, intra un LSD spate. Daca se intimpla pe fata, intra LSD-ul central plus dif-ul deschis din fata. E bine. E chiar f bine...

Pe asta nou inca nu l-am testat dar nu sunt deloc convins de ce i-au facut. Nu cred ca e mai prost ca al meu dar nu cred ca e mai bun... Diesel-ul ala o sa faca marea diferenta pentru multi...

#26
Giobica

Giobica

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 630
  • Înscris: 04.07.2008
Da, cu Diesel e un mare plus desi ultrasii Subaru nu sunt multumiti....

Si mai am o intrebare incuietoare. Citez de pe site.

"Dispozitivul de autoechilibrare
Toate autovehiculele Forester au brațele de suspensie spate echipate cu dispozitive de autoechilibrare. Dacă partea spate a autovehiculului coboară datorită supraîncărcării, atunci înălțimea se reglează automat la pornirea autovehiculului pentru a menține același nivel necesar stabilității în deplasare."

Daca masina se lasa cand o incarci si la pornire se ridica la loc, CINE si CUM o ridica? E un circuit hidralic sau pneumatic pentru suspensia spate? Ai observat/testat asa ceva la masina ta, Ioannides?

#27
cristipate

cristipate

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 51
  • Înscris: 01.09.2004
Da, se ridica masina, adica pastreaza aceeasi garda la sol. |Cum face asta, nu stiu, important e ca o face. Am testat-o in Apuseni, la Padis, cu 4 persoane inauntru, bagaje-full de nu se vedea luneta. Au mai fost si alte ocazii, dar cea din Apuseni a fost cea mai evidenta si relevanta.

#28
Ioanides001

Ioanides001

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 754
  • Înscris: 16.08.2007
Si a mea face si am inteles ca e un dispozitiv mecanic, deci nu hidraulic sau pneumatic. Si cica e si foarte simplu ca mecanism, basca ca nu se strica. Cristi, cre ca esti singurul owner de Forester care scoate sub 10l % :D

#29
cristipate

cristipate

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 51
  • Înscris: 01.09.2004
:D  Stai linistit, sunt mai multi, dar nu apar pe aici. Eu sunt mai potolit, asa de felul meu. Dar sincer, nu vad cum ar putea sa consume prea mult (exceptie bucurestiul). Pe autostrada 150-160/h ~ 9l/100, ruta Iasi-Oradea in iulie ~ 7l/100. Ce naiba, e motor de 2 litri...

#30
Giobica

Giobica

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 630
  • Înscris: 04.07.2008
7L/100 cu Forester pe benzina nu e rau. Totusi nu cred ca sunt multi ca tine.

Referitor la bagaje si Apuseni: o vedeti/simtiti cum se ridica dupa ce plecati/porniti motorul, sau tot puneti 200 kg de bagaje si nu se lasa pur si simplu? Si apoi cand te opresti ce face: ramane asa sau se lasa din nou datorita incarcaturii?

Cred ca daca ma duc la showroom si dau peste unul care stie sa explice toate misterele astea, cumpar masina pe loc de la el. :huh:

#31
cristipate

cristipate

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 51
  • Înscris: 01.09.2004
Cand am incarcat-o la plecare nu am simtit ca s-ar fi lasat cine-stie-ce. Stii cum e - intai pui bagajele, mai bei o cafea, un suc, te mai invarti pe langa masina, te mai uiti pe o harta, m-am uitat la masina si nu mi s-a parut lasata. Dar cand am ajuns in Apuseni la locul de campare, am coborat toti 4 deodata si in maxim 5 minute am descarcat cam toate bagajele, abia atunci am vazut ca masina era mai inalta ca de obicei. Ulterior a revenit la garda la sol normala, asa cum eram obisnuit sa o vad.
Eu banuiam un astfel de mecanism de prin 2004 cand am vazut un Forester la Mangalia cu numere de Olanda care era plin ochi, nu cred ca mai aveai loc sa arunci un ac in masina aia si nu era lasat deloc, fata de alte masini pline de turisti si care isi cam taraiau tobele pe asfaltul denivelat din tarisoara asta.

#32
Ioanides001

Ioanides001

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 754
  • Înscris: 16.08.2007
O incarci si se lasa. Pe urma pornesti motorul si se ridica. Vezi NASIOC - acolo gasesti o gramada de knowledge despre tot felu' de Subaru models...

#33
Giobica

Giobica

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 630
  • Înscris: 04.07.2008
Te rog be kind si spune-mi ce ai priceput tu. Vad ca pe NASIOC trebuie sa fii membru ....

Ce mecanism si cu ce energie ridica masina? Hidraulic antrenat de motor ?! Pneumatic?!

Ceva ar trebui sa mareasca presiunea in amortizoare la pornirea masinii. Se poate asta fara o sursa de energie (motor sau baterie)??

#34
undesignus

undesignus

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,505
  • Înscris: 28.06.2006

View PostIoanides001, on Sep 24 2008, 20:03, said:

Si a mea face si am inteles ca e un dispozitiv mecanic, deci nu hidraulic sau pneumatic.


Sigur nu e mecanic. Ar fi prea frumos.
Garda e mentinuta prin energia furnizata de motor. Subaru are pe spate amortizoare speciale. Se pot pune si amortizoare normale, dar se pierde acest feature.

#35
Giobica

Giobica

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 630
  • Înscris: 04.07.2008
Deci acelasi mister ..." amortizoare speciale". La masini e greu de acceptat ca sunt speciale dar nu stim cum functioneaza.

Ce le face motorul? E vreo pompa care creste presiunea, un compresor ceva?

Cred ca ar merita filmat cu camera ascunsa raspunsul primit pe tema asta la showroom. :huh:

#36
porphyrogenitus

porphyrogenitus

    priveste profund

  • Grup: Validating
  • Posts: 23,297
  • Înscris: 30.10.2005
Scutul din fata e din plastic sau metal?! Am avut surprize neplacute cind am ciocanit in scutul unui Alteea XL Freetrack si un Mitsubishi Outlander.
LE: despre suspensii, nimic in detaliu

Quote

The Forester benefits from the suspension package that was introduced in the new generation Impreza. Known as Dynamic Chassis Control Concept, it's where the chassis aids the steering response, occupant comfort and rear cargo space by using a rear double wishbone suspension system that limits intrusion into valuable rear cargo space. The front suspension consists of MacPherson strut type independent suspension. It delivered good performance although the suspension felt a little soft coming out of tight high speed bends even though it had been stiffened to suit Australian conditions.

Exista niste referinte folosite la modelul mai vechi numit "Ksport coil-over suspension 98-02 Subaru Forester" si in drescrierea se intelege ca permite adjustarea inaltimii masinii.

Quote

Ksport Kontrol Pro Fully Adjustable Coilover Kits provide the ultimate in suspension technology for your street or track car. 36 levels of dampening adjustment allow you to fine tune the ride to your handling and comfort needs. The dampening adjusts compression and rebound simultaneously for ease of adjustment. Pillow ball top mounts in the front and rear on some applications allow you to maintain vehicle manufacturer suspension geometry design. The pillow ball top mounts also allow you a more direct feel for solid driver response. Camber adjustability is included on pillow ball top mounts that allow it for the ability to adjust camber from the actual coilover, instead of a separate camber kit.

Most applications utilize an adjustable lower mount, which means you adjust height without losing suspension travel like some other coilover designs do. With the mounts and most pieces of the coilover being designed for 6061 billet aluminum the kit is lightweight, durable, and rust resistant. The steel shock body is electroplated with zinc to resist rust and the elements. The valving of each set is matched to the springs installed for unmatched ride quality and reliability.

The Ksport system uses a Monotube design in which the oil and gas are separated within the cylinder. When compared to twin tube designs the Monotube dissipates heat better, allows finer dampening adjustments, and requires more expensive design process. Aeration and cavatation are a lot less common in a Monotube design, which results in a better ride.

The Ksport Kontrol Pro Coilover kit has been designed with professional road racing in mind offering extremely high value and performance.

Edited by punkt, 25 September 2008 - 12:36.


Anunturi

Neurochirurgie minim invazivă Neurochirurgie minim invazivă

"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv.

Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate