Chirurgia endoscopică a hipofizei
"Standardul de aur" în chirurgia hipofizară îl reprezintă endoscopia transnazală transsfenoidală. Echipa NeuroHope este antrenată în unul din cele mai mari centre de chirurgie a hipofizei din Europa, Spitalul Foch din Paris, centrul în care a fost introdus pentru prima dată endoscopul în chirurgia transnazală a hipofizei, de către neurochirurgul francez Guiot. Pe lângă tumorile cu origine hipofizară, prin tehnicile endoscopice transnazale pot fi abordate numeroase alte patologii neurochirurgicale. www.neurohope.ro |
cutia de viteze
Last Updated: Dec 15 2010 17:09, Started by
Adi-BV
, Aug 11 2008 13:06
·
0
#1
Posted 11 August 2008 - 13:06
Salutare!
Ma tot intreb cum sta treaba cu diferitele game din cutiile de viteze ale camioanelor. Pentru inceput, stiu ca au un reductor dupa cutie si de acolo se schimba de pe o gama pe alta (lente si rapide), dar la camioanele care au mai multe butoane pe schimbator cum se intampla? La MAN spre exemplu? |
#2
Posted 11 August 2008 - 14:49
La MAN TGA sau TGX(cele noi) ai 3 butoane pe maneta: cel din fata (GV) schimba vitezele intermediare adica jumatatile de viteza,cel din lateral schimba gama(1:4--5:8).Combinatia dintre ele inseamna 16 viteze!Mai e un buton ,mic,rosu, in lateral care suplineste ambreiajul,in sensul ca apesi pe el si schimba vitezele fara sa mai calci ambreiajul(asta se intampla numai in mers).
Adi-BV, on Aug 11 2008, 13:06, said: Salutare! Ma tot intreb cum sta treaba cu diferitele game din cutiile de viteze ale camioanelor. Pentru inceput, stiu ca au un reductor dupa cutie si de acolo se schimba de pe o gama pe alta (lente si rapide), dar la camioanele care au mai multe butoane pe schimbator cum se intampla? La MAN spre exemplu? |
#3
Posted 12 August 2008 - 14:24
multumesc mult pentru lamurire leobango!
pe mine ma intereseaza mai mult lantul cinematic, ca si componente...ce se misca pe acolo...si in ce fel (adica nu in cutia de viteze, ca pe aia o stiu in principiu). Sper sa nu fi inteles eu gresit, dar dupa ce mi-ai explicat ar trebui ca camionul (scuzati cacofonia ) sa aiba macar doua reductoare in 2 trepte ca sa se poata schimba vitezele in felul respectiv. Am tot cautat si pe net informatii cu eventuale configuratii ale lantului cinematic la camioanele grele si pana acum nu prea am gasit mare lucru...poate ma puteti ajuta si voi cu ceva informatii. |
#4
Posted 13 August 2008 - 14:40
fii mai explicit si spune exact ceea ce vrei:scheme de interior sau poze cu o cutie desfacuta? te intereseaza pentru cultura generala sau ai ceva anume stricat?Documentatia este foarte mare si nu o pot explica en-detaile
Adi-BV, on Aug 12 2008, 15:24, said: multumesc mult pentru lamurire leobango! pe mine ma intereseaza mai mult lantul cinematic, ca si componente...ce se misca pe acolo...si in ce fel (adica nu in cutia de viteze, ca pe aia o stiu in principiu). Sper sa nu fi inteles eu gresit, dar dupa ce mi-ai explicat ar trebui ca camionul (scuzati cacofonia ) sa aiba macar doua reductoare in 2 trepte ca sa se poata schimba vitezele in felul respectiv. Am tot cautat si pe net informatii cu eventuale configuratii ale lantului cinematic la camioanele grele si pana acum nu prea am gasit mare lucru...poate ma puteti ajuta si voi cu ceva informatii. |
#5
Posted 14 August 2008 - 08:12
leobango, on Aug 13 2008, 15:40, said: fii mai explicit si spune exact ceea ce vrei:scheme de interior sau poze cu o cutie desfacuta? te intereseaza pentru cultura generala sau ai ceva anume stricat?Documentatia este foarte mare si nu o pot explica en-detaile Nu mi s-a stricat nimic, ma intereseaza pentru ca sunt student la "Autovehicule rutiere" si profesorii cu care am vorbit mi-au spus ori ca nu au timp, ori ca e prea complicat cand, de fapt, nu vroiam altceva decat o lamurire cat mai simplificata in ceea ce priveste subiectul asta. Nici ceva poze nu ar strica, mai ales ca in dotarea facultatii....stim cu totii cum e. |
#6
Posted 13 December 2010 - 16:36
salut! sunt incepator, am facut scoala pe raba fara GV si n-am avut ocazia sa conduc vreun camion cu asa ceva. cred ca am inteles bine modul de functionare al acestui reductor inclusiv modul de schimare a jumatatilor de trepte. ba mai mult, am inteles si modul de trecere de la gama mica la gama mare . un meserias sa-mi confirme: schimbare de jumatate de viteza sunt intr-o treapta oarecare, turez, comut de pe greu pe usor de la butonul din stanga, calc ambreajul si s-a efectuat schimbarea; schimbare de gama cutie cu 8 trepte, sunt in trepta a patra, turez, calc ambreajul, scot pe liber, comut la gama mare de pe butonul frontal, calc ambreajul, bag a 5-a pe aceeasi pozitie cu a-1-a. banuiesc ca si la retrogradare se procedeaza la fel doar ca schimb turarea motorului cu reducerea turatiilor. am nimerit-o? sau mai am de invatat? acuma sa va spun unde am neclaritati si as vrea sa ma lamureasca cineva: sunt in treapta a-5-a pe usor. cand schimb treapta a-6-a ramane pe usor, nu? e bine asa? sau cand scot pe liber din a-5-a trebuie sa comut neaparat pe greu si dupa aia sa bag a-6-a? de pe greu pe greu pot schimba? cand retrogradez treptele cum fac ?
|
#7
Posted 13 December 2010 - 18:56
gamalus04, on 13th December 2010, 16:36, said: salut! sunt incepator, am facut scoala pe raba fara GV si n-am avut ocazia sa conduc vreun camion cu asa ceva. cred ca am inteles bine modul de functionare al acestui reductor inclusiv modul de schimare a jumatatilor de trepte. ba mai mult, am inteles si modul de trecere de la gama mica la gama mare . un meserias sa-mi confirme: schimbare de jumatate de viteza sunt intr-o treapta oarecare, turez, comut de pe greu pe usor de la butonul din stanga, calc ambreajul si s-a efectuat schimbarea; schimbare de gama cutie cu 8 trepte, sunt in trepta a patra, turez, calc ambreajul, scot pe liber, comut la gama mare de pe butonul frontal, calc ambreajul, bag a 5-a pe aceeasi pozitie cu a-1-a. banuiesc ca si la retrogradare se procedeaza la fel doar ca schimb turarea motorului cu reducerea turatiilor. am nimerit-o? sau mai am de invatat? acuma sa va spun unde am neclaritati si as vrea sa ma lamureasca cineva: sunt in treapta a-5-a pe usor. cand schimb treapta a-6-a ramane pe usor, nu? e bine asa? sau cand scot pe liber din a-5-a trebuie sa comut neaparat pe greu si dupa aia sa bag a-6-a? de pe greu pe greu pot schimba? cand retrogradez treptele cum fac ? |
#8
Posted 14 December 2010 - 20:29
Regii-Soselelor, on 13th December 2010, 18:56, said: Daca ai facut scoala de soferi pe raba atunci esti mai cu experienta decat mine, eu am 19 ani si anul trecut am facut pe actros dar am condus aproape toate tipurile de masini(tiruri). Ai inteles perfect cum e cu schimbarea vitezelor. In legatura cu retrogradarea vitezelor asta depinde de turatia motorului, depinde de incarcatura pe care o ai. De ex cum ai zis mai sus daca vrei sa schimbi din a5a la mic la 6 la mic daca ai 22 de tone nu stiu daca reusesti trebuie sa ii dai si 5 mare,dar daca il turezi peste 2000 asa cred ca o sa poti sa ii dai 6 mic. Nu e mare smecherie cand o sa fi la volan o sa sti ce trebuie sa ii dai cu siguranta nu este o lege anume depinde de situatie.Asa ca o complectare vreau sa zic ca si mie mi-ar fi placut sa fac scoala pe saviem,raba sau asa cv pt ca de la masinile alea au iesit soferi adevarati. Eu sincer sa va zic mare treaba din mecanica nu stiu pt ca nu mai e ca inainte cand faceai mecanica la greu in timpu scolii. Si tata imi zicea ca acuma noi soferii astia tineri suntem scosi la norma doar volanu il stim atat(asta nu trebuie sa jigneasca pe cineva era asa sub forma de glumitza).Numai bine si DRUMURI BUNE! |
#9
Posted 14 December 2010 - 21:25
gamalus04, on 14th December 2010, 20:29, said: stai linistit ca nu sunt multi care se omoara cu mecanica, poate cei vechi,vechi. si ca sa fiu sincer nici nu cred ca e cazul sa stim prea multa la ce masini sunt acuma unu si doi nu cred ca te va lasa vreun patron sa-ti bagi nasul in daful sau Volvo lui. de asta exista ateliere mecanice mobile. cat despre raba si saviem n-ai pierdut prea multe in afara faptului ca aveai servomuschi(exista si pompa dar de obicei nu prea baga lichid), daca nu miscai continuu de volan o luai la sant, iarna o porneai la sfachie, schimbai fara ambreaj sau cu dublu ambreaj la retrogradarea vitezelor cu un spritz de acceleratie la mijloc. parerea mea e ca soferul din ziua de azi trebuie sa fie in primul rand conducator auto, s-a dus epoca soferilor manjitzi de vaselina pana-n gat. un sofer de cursa lunga are suficiente responsabilitati incat reparatia masinii sa-i fie atribuita tot lui. asta nu inseamna ca daca ai pana tre sa vina mecanicul sa-ti schimbe roata. cat despre schimbatul vitezelor am inteles ca depinde de unii factori cum ar fi masa sau turatia daca sar peste o jumatate de viteza sau nu. ma intereseaza urmatorul lucru: din a-5-a la mare dau a-6-a mic. cand comut efectiv de pe mare pe mic? inainte de a scoate din a-5-a in asa fel incat cu ocazia calcarii ambreajului sa schimb si din a-5-a in a-6-a si totodata sa cupleze si reductorul pe mic? Edited by Regii-Soselelor, 14 December 2010 - 21:26. |
#10
Posted 15 December 2010 - 17:09
Regii-Soselelor, on 14th December 2010, 21:25, said: Corect. Sunt de acord cu tine in privinta soferilor din vremurile acestea. Cat despre schimbat, de ex daca esti in 5 mare si in timp ce il accelerezi sa isi ia demaraj poti sa ii dai pe mic ca el oricum nu schimba pana ce ambreaju nu e calcat deci in orice moment poti sa comuti butonul pe mic nu are importanta, dupa ce o sa te inveti o sa il schimbi in timpul accelerarii sa iti fie mai usor cand trebuie sa scimbi maneta in a6a sa nu faci doua lucruri odata. Iti mai zic inca ceva dar asta cred ca il sti sau poate acuma cum esti inebunit de cap nu iti dai seama de chestia asta. Daca esti in a5a pe mare si vz ca e cam subturat poti sa ii dai pe mic fara sa mai scoti la liber si sa introduci iar pt ca asta se face doar cand schimbi gama.(asta cu siguranta o stiai dar am ziso preventiv). |
|
Anunturi
▶ 1 user(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users