Second Opinion
Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale. Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit. www.neurohope.ro |
Probleme matematicã
Last Updated: Aug 09 2017 07:31, Started by
Zamo
, Mar 14 2008 18:22
·
0
#2755
Posted 30 March 2014 - 13:27
Determinati cea mai mica valoare a expresiei:
E(x) = (5x2 - 10x + 7) / (2x2 - 4x + 3) De la ce porneste rezolvarea? |
#2756
Posted 30 March 2014 - 13:29
Domeniu, limite, derivata, monotonie si pct de extrem?
Sau forma caninica, dar fiind fractie e putin mai complicat. Deci incearca, treci la munca si vezi ce iti iese. Eventual faci prin prima metoda si apoi vezi cum s-ar fi ajuns la rez ala si de ce in metoda a doua. Edited by vidmaker, 30 March 2014 - 13:33. |
#2757
Posted 30 March 2014 - 14:29
As continua problema cu premiul si cele 3 usi prvind din alta perspectiva.
In teoria (dar si in practica) computationala exista posibilitatea evaluarii "lazy" a unei variabile. Evaluarea insemnand "relevarea" (calcularea) valorii acesteia. Tehnica evaluarii lazy presupune amanarea calcularii unei variabile pana in momentul in care ai efectiva nevoie de rezultatul evaluarii. Daca e sa vorbim de o variabila aleatoare lazy, ea este evaluata exact in momentul in care apare in membrul drept al unei atribuiri catre o variabila ne-lazy. Din perspectiva celui ce foloseste acea variabila, nu a re importanta cand anume a fost evaluata, dar nici nu poate deosebi daca a fost evaluata lazy sau nu. (pentru cei ce cunosc notiunea nu e nevoie de aceasta expunere). Sa zicem ca avem un triplet de 3 variabile booleene (adev sau fals) (A, B, C) astfel incat una si numai una dintre variabile sa fie adevarata (usa cu premiul). Repetam urmatorul experiment de un numar mare de ori Alegem variabila A (fara a-i citi valoarea), citim valoarea lui B. Daca se intampla ca sa fie adevarata renuntam la experiment. Altfel continuam cu citirea valorii lui A si lui C. Contorizam valorile de adevar in dreptul unui numar NA respectiv NC. Acum avem 2 cazuri. - Daca evaluarea variabilelor aleatoare A, B, C se face lazy NC ≈ NA. - Daca evaluarea variabilelor aleatoare A, B, C se face la inceputul fiecarui experiment NC ≈ 2 NA. In felul asta, daca repetam rexperimentul ne putem da seama daca premiul se pune acolo de la bun inceput sau daca un demon impartial (atat cat poate fi el de impartial) il pune in momentul in care tu deschizi una cu premiul. Entaglementul din cuantica e o stare in care un astfel de demon isi arata fata. Existenta acestui demon e testata printr-un experiment de acest gen. De aia am amintit intr-un mesaj anterior de similitudinea cu testul inegalitatii lui bell. |
#2758
Posted 30 March 2014 - 16:19
#2759
Posted 30 March 2014 - 18:25
Si atunci E(x) e minima cand 1 / (2x2 - 4x + 3) tinde spre infinit, adica 2x2 - 4x + 3 trebuie sa fie minim. Avand acel x2, e clar ca daca vrem sa cautam valori cat mai mici negative, vom obtine valori mari pozitive, de unde solutia x = 1.
Multumesc! |
#2760
Posted 30 March 2014 - 18:28
Cy_Cristian, on 30 martie 2014 - 16:19, said:
E = 1/2*(10x2-20x+14)/(2x2-4x+3)=1/2*(10x2-20x+15-1)/(2x2-4x+3)=1/2(5-1/(2x2-4x+3)). Mai simplu: y = (x-1)2 = x2 - 2x + 1 cuprins intre 0 si infinit, E = (1/2)*(5y+2)/(2y+1) = (1/2)*(5 - 3/(2y+1)), are un singur extrem, minimul, pentru y = 0 (valoare atinsa pentru x = 1). Pentru x -> +/- infinit, y -> infinit, E are asimptota orizontala evidenta 5/2 (nu se cheama extrema). Edited by mdionis, 30 March 2014 - 18:32. |
#2761
Posted 30 March 2014 - 18:45
Am vrut s-o las asa, pt a putea vedea cazul general. Sa zicem ca ar fi fost 2x2-4x+1 si atunci ar fi aparut discutii mai interesante.
Pe de alta parte, mi s-a parut ca oricum am dus-o prea aproape de rezolvare. Dumneavoastra chiar ati finalizat-o. Consider ca n-ar trebui sa mergem asa departe cu astfel de probleme. PS: De multe ori ma deranjaza faptul ca cerinta duce spre rezolvare si seteaza creierul spre un anumit rezultat. Poate ar fi mai bine sa se ceara analiza existentei minimului si maximului. |
#2762
Posted 30 March 2014 - 18:54
Pentru același exercițiu se poate construi funcția f(x) = E(x), a cărei derivată are forma f'(x) = 2(x - 1) / (2x2 - 4x + 3)2, cu numitorul evident pozitiv pe R, iar numitorul anulându-se la x = 1.
Cum f'(x) are semne contrare în x = 1, acest punct este punct de extrem, un minim global, deci implicit minimul expresiei. Avem f(1) = E(1) = 2. Mai mult, asimptotele oblice spre +/- inf. sunt date de dreapta y = 5/2. |
#2763
Posted 30 March 2014 - 19:02
Cy_Cristian, on 30 martie 2014 - 18:45, said:
Am vrut s-o las asa, pt a putea vedea cazul general. Sa zicem ca ar fi fost 2x2-4x+1 si atunci ar fi aparut discutii mai interesante. In cazul general, nu putem scrie numaratorul si numitorul ca a*(acelasi trinom de grad 2 in x) + b, deci restul generic nu este de forma numar/(trinom de grad 2 in x) ci (binom de grad 1 in x)/(trinom de grad 2 in x) al carui studiu e oleaca mai putin banal. Quote Pe de alta parte, mi s-a parut ca oricum am dus-o prea aproape de rezolvare. Dumneavoastra chiar ati finalizat-o. Consider ca n-ar trebui sa mergem asa departe cu astfel de probleme. Am finalizat expunerea dupa ce propunatorul exercitiului a dovedit ca inca mai e in confuzie. Altminteri ar fi ramas cu sugestia. Quote PS: De multe ori ma deranjaza faptul ca cerinta duce spre rezolvare si seteaza creierul spre un anumit rezultat. Poate ar fi mai bine sa se ceara analiza existentei minimului si maximului. Cel mai bine ar fi cerut sa se studieze functia. |
#2764
Posted 30 March 2014 - 19:11
Adica sumar cum i--am scris eu: domeniu, limite, derivat, extreme si monotonie? )
Oo da, mie asa imi plade sa ajut, adica sa nu-i spun nimic. Sa vad mai intai ca stie sa faca niste calcule sau intelege niste notiuni. Dupa aceea putem discuta despre metode inedite, dar cand ai o metoda atat de simpla si intrebi de unde pornesti... |
|
#2765
Posted 30 March 2014 - 19:12
mdionis, on 30 martie 2014 - 19:02, said:
In cazul general, nu putem scrie numaratorul si numitorul ca a*(acelasi trinom de grad 2 in x) + b, deci restul generic nu este de forma numar/(trinom de grad 2 in x) ci (binom de grad 1 in x)/(trinom de grad 2 in x) al carui studiu e oleaca mai putin banal. Eu ma refeream pe cazul particular, in care numaratorul este o constanta. Cazul general a fost o problema la ONM '95, clasa a X-a (P, Q din R[X], cu grad(P)<grad(Q). Atunci P/Q se poate scrie sub forma ...). mdionis, on 30 martie 2014 - 19:02, said:
Am finalizat expunerea dupa ce propunatorul exercitiului a dovedit ca inca mai e in confuzie. Altminteri ar fi ramas cu sugestia. Cel mai probabil n-am fost atent si am vazut doar raspunsul dumneavoastra, nu si pe cel al propunatorului. Edited by Cy_Cristian, 30 March 2014 - 19:19. |
#2766
Posted 30 March 2014 - 19:54
#2767
Posted 30 March 2014 - 21:48
#2768
Posted 30 March 2014 - 21:57
mdionis, on 30 martie 2014 - 19:02, said:
Cel mai bine ar fi cerut sa se studieze functia. Eu stiu ca matematicienii in general sunt handicapati la capitolul comunicare, dar matematicienii romani se afla la un capat extrem in aceasta privinta(nu ma refer la dumneata aici) . Vedeti voi, de asta e invatamantul romanesc de kk. Pe langa ca au de studiat matematica in sine, elevii trebuie sa memoreze un numar de termeni imbecili care adesea nu sugereaza asbolut nimic, ba mai si creeaza confuzie (ca de ex. surjectiv, injectiv, bijectiv - usor de incurcat termenii). Nu stiu de unde au aparut apucaturile astea, cred ca influenta masiva de la sovietici.. si probabil de la retardatii de Bourbaki... trebuie schimbate toate astea daca avem pretentii de invatamant cu rezultate practice si nu doar de o armata de zapaciti (care ajung asa nu din vina lor) si de o mana de prapaditi teoreticieni inepti care sufera masiv de efectul Dunning-Kruger. |
#2769
Posted 30 March 2014 - 22:09
Quote ba mai si creeaza confuzie (ca de ex. surjectiv, injectiv, bijectiv - usor de incurcat termenii) |
|
#2770
Posted 30 March 2014 - 22:14
silviutp, on 30 martie 2014 - 21:48, said:
cum adica nu pica ? perpendiculara din E pe DMB in ce punct este ? Distanta este o marime si nu un punct. In cazul de fata, este lungimea segmentului format de E si proiectia lui pe planul DBM. Asta pentru rigoare. In schimb n-ai zis daca ai reusit sa mergi mai departe cu rezolvarea. |
#2771
Posted 30 March 2014 - 22:28
Cy_Cristian, on 30 martie 2014 - 22:14, said:
Distanta este o marime si nu un punct. In cazul de fata, este lungimea segmentului format de E si proiectia lui pe planul DBM. Asta pentru rigoare. In schimb n-ai zis daca ai reusit sa mergi mai departe cu rezolvarea. nu am vazut cu ce ma ajuta ce mi-ai zis. eu am facut asa: am dus PQ paralel cu MO, Q mijlocul lui EB, PQ _|_ EB si am gasit ca distanta de la E la (MBD) este perpendiculara din E pe PB, pentru ca PB este in planul (MBD) BD _|_ pe planul (EBP). dupa care am calculat-o din triunghiul EPB isoscel la care ii stiu laturile... ai o varianta mai simpla ? |
#2772
Posted 30 March 2014 - 22:29
doctorwho, on 30 martie 2014 - 22:09, said:
de ce sa mai invatam sa denumin substantele chimice? oricum seama intre ele si sunt usor de incurcat. de fapt, de ce sa mai retinem prenumele oamenilor? Marius, Marian, Mircea, tot aia e. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users