Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Baby Reindeer - 2024

Hotii voteaza hoti?!

Camera video masina

Zilele emailului din gospodaria n...
 Best gaming laptop?

Humane (2024)

Recomandare casti 100-150 lei

Schimbare bec far VW Touran 1T3
 Plata impozit PF

Ce parere aveti de viteza/ modul ...

Love Lies Bleeding - 2024

Cum sterg mails din Promotions
 Vanzare cumparare fara transfer b...

Receptie ciudata, in functie de t...

Donez medicamente renale ptr pisica

Ce componenta e asta si ce ziceti...
 

Probleme matematicã

- - - - -
  • This topic is locked This topic is locked
4923 replies to this topic

#2755
Redount2k9

Redount2k9

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 374
  • Înscris: 13.07.2010
Determinati cea mai mica valoare a expresiei:

E(x) = (5x2 - 10x + 7) / (2x2 - 4x + 3)

De la ce porneste rezolvarea?

#2756
vidmaker

vidmaker

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,403
  • Înscris: 29.03.2013
Domeniu, limite, derivata, monotonie si pct de extrem?
Sau forma caninica, dar fiind fractie e putin mai complicat.
Deci incearca, treci la munca si vezi ce iti iese.
Eventual faci prin prima metoda si apoi vezi cum s-ar fi ajuns la rez ala si de ce in metoda a doua.

Edited by vidmaker, 30 March 2014 - 13:33.


#2757
maccip

maccip

    46 ani

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 33,269
  • Înscris: 06.01.2007
As continua problema cu premiul si cele 3 usi prvind din alta perspectiva.
In teoria (dar si in practica) computationala exista posibilitatea evaluarii "lazy" a unei variabile. Evaluarea insemnand "relevarea" (calcularea) valorii acesteia. Tehnica evaluarii lazy presupune amanarea calcularii unei variabile pana in momentul in care ai efectiva nevoie de rezultatul evaluarii. Daca e sa vorbim de o variabila aleatoare lazy, ea este evaluata exact in momentul in care apare in membrul drept al unei atribuiri catre o variabila ne-lazy. Din perspectiva celui ce foloseste acea variabila, nu a re importanta cand anume a fost evaluata, dar nici nu poate deosebi daca a fost evaluata lazy sau nu. (pentru cei ce cunosc notiunea nu e nevoie de aceasta expunere).

Sa zicem ca avem un triplet de 3 variabile booleene (adev sau fals) (A, B, C) astfel incat una si numai una dintre variabile sa fie adevarata (usa cu premiul).
Repetam urmatorul experiment de un numar mare de ori
  Alegem variabila A (fara a-i citi valoarea), citim valoarea lui B. Daca se intampla ca sa fie adevarata renuntam la experiment. Altfel continuam cu citirea valorii lui A si lui C. Contorizam valorile de adevar in dreptul unui numar NA respectiv NC.

Acum avem 2 cazuri.
- Daca evaluarea variabilelor aleatoare A, B, C se face lazy NC ≈ NA.
- Daca evaluarea variabilelor aleatoare A, B, C se face la inceputul fiecarui experiment NC ≈ 2 NA.

In felul asta, daca repetam rexperimentul ne putem da seama daca premiul se pune acolo de la bun inceput sau daca un demon impartial (atat cat poate fi el de impartial) il pune in momentul in care tu deschizi una cu premiul.

Entaglementul din cuantica e o stare in care un astfel de demon isi arata fata. Existenta acestui demon e testata printr-un experiment de acest gen. De aia am amintit intr-un mesaj anterior de similitudinea cu testul inegalitatii lui bell.

#2758
Cy_Cristian

Cy_Cristian

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,845
  • Înscris: 22.02.2009

View PostRedount2k9, on 30 martie 2014 - 13:27, said:

Determinati cea mai mica valoare a expresiei:

E(x) = (5x2 - 10x + 7) / (2x2 - 4x + 3)

De la ce porneste rezolvarea?

E = 1/2*(10x2-20x+14)/(2x2-4x+3)=1/2*(10x2-20x+15-1)/(2x2-4x+3)=1/2(5-1/(2x2-4x+3)).

#2759
Redount2k9

Redount2k9

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 374
  • Înscris: 13.07.2010
Si atunci E(x) e minima cand 1 / (2x2 - 4x + 3) tinde spre infinit, adica 2x2 - 4x + 3 trebuie sa fie minim. Avand acel x2, e clar ca daca vrem sa cautam valori cat mai mici negative, vom obtine valori mari pozitive, de unde solutia x = 1.
Multumesc!

#2760
mdionis

mdionis

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,337
  • Înscris: 18.05.2009

View PostCy_Cristian, on 30 martie 2014 - 16:19, said:

E = 1/2*(10x2-20x+14)/(2x2-4x+3)=1/2*(10x2-20x+15-1)/(2x2-4x+3)=1/2(5-1/(2x2-4x+3)).

Mai simplu: y = (x-1)2 = x2 - 2x + 1 cuprins intre 0 si infinit, E = (1/2)*(5y+2)/(2y+1) = (1/2)*(5 - 3/(2y+1)), are un singur extrem, minimul, pentru y = 0 (valoare atinsa pentru x = 1). Pentru x -> +/- infinit, y -> infinit, E are asimptota orizontala evidenta 5/2 (nu se cheama extrema).

Edited by mdionis, 30 March 2014 - 18:32.


#2761
Cy_Cristian

Cy_Cristian

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,845
  • Înscris: 22.02.2009
Am vrut s-o las asa, pt a putea vedea cazul general. Sa zicem ca ar fi fost 2x2-4x+1 si atunci ar fi aparut discutii mai interesante.
Pe de alta parte, mi s-a parut ca oricum am dus-o prea aproape de rezolvare. Dumneavoastra chiar ati finalizat-o. Consider ca n-ar trebui sa mergem asa departe cu astfel de probleme.

PS: De multe ori ma deranjaza faptul ca cerinta duce spre rezolvare si seteaza creierul spre un anumit rezultat. Poate ar fi mai bine sa se ceara analiza existentei minimului si maximului.

#2762
namespace

namespace

    Active Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 1,213
  • Înscris: 14.12.2013
Pentru același exercițiu se poate construi funcția f(x) = E(x), a cărei derivată are forma f'(x) = 2(x - 1) / (2x2 - 4x + 3)2, cu numitorul evident pozitiv pe R, iar numitorul anulându-se la x = 1.
Cum f'(x) are semne contrare în x = 1, acest punct este punct de extrem, un minim global, deci implicit minimul expresiei.
Avem f(1) = E(1) = 2.

Mai mult, asimptotele oblice spre +/- inf. sunt date de dreapta y = 5/2.

#2763
mdionis

mdionis

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,337
  • Înscris: 18.05.2009

View PostCy_Cristian, on 30 martie 2014 - 18:45, said:

Am vrut s-o las asa, pt a putea vedea cazul general. Sa zicem ca ar fi fost 2x2-4x+1 si atunci ar fi aparut discutii mai interesante.

In cazul general, nu putem scrie numaratorul si numitorul ca a*(acelasi trinom de grad 2 in x) + b, deci restul generic nu este de forma numar/(trinom de grad 2 in x) ci (binom de grad 1 in x)/(trinom de grad 2 in x) al carui studiu e oleaca mai putin banal.

Quote

Pe de alta parte, mi s-a parut ca oricum am dus-o prea aproape de rezolvare. Dumneavoastra chiar ati finalizat-o. Consider ca n-ar trebui sa mergem asa departe cu astfel de probleme.

Am finalizat expunerea dupa ce propunatorul exercitiului a dovedit ca inca mai e in confuzie. Altminteri ar fi ramas cu sugestia.

Quote

PS: De multe ori ma deranjaza faptul ca cerinta duce spre rezolvare si seteaza creierul spre un anumit rezultat. Poate ar fi mai bine sa se ceara analiza existentei minimului si maximului.

Cel mai bine ar fi cerut sa se studieze functia. :)

#2764
vidmaker

vidmaker

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,403
  • Înscris: 29.03.2013
Adica sumar cum i--am scris eu: domeniu, limite, derivat, extreme si monotonie? :))
Oo da, mie asa imi plade sa ajut, adica sa nu-i spun nimic. Sa vad mai intai ca stie sa faca niste calcule sau intelege niste notiuni. Dupa aceea putem discuta despre metode inedite, dar cand ai o metoda atat de simpla si intrebi de unde pornesti...

#2765
Cy_Cristian

Cy_Cristian

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,845
  • Înscris: 22.02.2009

View Postmdionis, on 30 martie 2014 - 19:02, said:

In cazul general, nu putem scrie numaratorul si numitorul ca a*(acelasi trinom de grad 2 in x) + b, deci restul generic nu este de forma numar/(trinom de grad 2 in x) ci (binom de grad 1 in x)/(trinom de grad 2 in x) al carui studiu e oleaca mai putin banal.

Eu ma refeream pe cazul particular, in care numaratorul este o constanta.
Cazul general a fost o problema la ONM '95, clasa a X-a (P, Q din R[X], cu grad(P)<grad(Q). Atunci P/Q se poate scrie sub forma ...).

View Postmdionis, on 30 martie 2014 - 19:02, said:

Am finalizat expunerea dupa ce propunatorul exercitiului a dovedit ca inca mai e in confuzie. Altminteri ar fi ramas cu sugestia.

Cel mai probabil n-am fost atent si am vazut doar raspunsul dumneavoastra, nu si pe cel al propunatorului.

Edited by Cy_Cristian, 30 March 2014 - 19:19.


#2766
namespace

namespace

    Active Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 1,213
  • Înscris: 14.12.2013

View Postnamespace, on 30 martie 2014 - 18:54, said:

Mai mult, asimptotele oblice spre +/- inf. sunt date de dreapta y = 5/2.

Evident orizontale, nu oblice.

Edited by namespace, 30 March 2014 - 19:55.


#2767
silviutp

silviutp

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 116
  • Înscris: 21.09.2007

View PostCy_Cristian, on 30 martie 2014 - 11:12, said:

Distanta nu pica. Eventual proiectia. Ai vazut reciproca T3P?
Distanta o calculezi din aria triunghiului EON, pe care o exprimi in 2 moduri.
cum adica nu pica ? perpendiculara din E pe DMB in ce punct este ?

#2768
MrReason

MrReason

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,266
  • Înscris: 08.10.2010

View Postmdionis, on 30 martie 2014 - 19:02, said:

Cel mai bine ar fi cerut sa se studieze functia. Posted Image
Ce sa faca? Sa "studieze" functia? Cum? Sub lupa, la microscop? Sa-i ia pulsul?

Eu stiu ca matematicienii in general sunt handicapati la capitolul comunicare, dar matematicienii romani se afla la un capat extrem in aceasta privinta(nu ma refer la dumneata aici) .
Vedeti voi, de asta e invatamantul romanesc de kk. Pe langa ca au de studiat matematica in sine, elevii trebuie sa memoreze un numar de termeni imbecili care adesea nu sugereaza asbolut nimic, ba mai si creeaza confuzie (ca de ex. surjectiv, injectiv, bijectiv - usor de incurcat termenii). Nu stiu de unde au aparut apucaturile astea, cred ca influenta masiva de la sovietici.. si probabil de la retardatii de Bourbaki... trebuie schimbate toate astea daca avem pretentii de invatamant cu rezultate practice si nu doar de o armata de zapaciti (care ajung asa nu din vina lor) si de o mana de prapaditi teoreticieni inepti care sufera masiv de efectul Dunning-Kruger.

#2769
doctorwho

doctorwho

    Softpedist

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,069
  • Înscris: 11.05.2009

Quote

ba mai si creeaza confuzie (ca de ex. surjectiv, injectiv, bijectiv - usor de incurcat termenii)
de ce sa mai invatam sa denumin substantele chimice? oricum seama intre ele si sunt usor de incurcat. de fapt, de ce sa mai retinem prenumele oamenilor? Marius, Marian, Mircea, tot aia e.

#2770
Cy_Cristian

Cy_Cristian

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,845
  • Înscris: 22.02.2009

View Postsilviutp, on 30 martie 2014 - 21:48, said:

cum adica nu pica ? perpendiculara din E pe DMB in ce punct este ?

Distanta este o marime si nu un punct. In cazul de fata, este lungimea segmentului format de E si proiectia lui pe planul DBM. Asta pentru rigoare.
In schimb n-ai zis daca ai reusit sa mergi mai departe cu rezolvarea.

#2771
silviutp

silviutp

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 116
  • Înscris: 21.09.2007

View PostCy_Cristian, on 30 martie 2014 - 22:14, said:

Distanta este o marime si nu un punct. In cazul de fata, este lungimea segmentului format de E si proiectia lui pe planul DBM. Asta pentru rigoare.
In schimb n-ai zis daca ai reusit sa mergi mai departe cu rezolvarea.
distanta este un segment care pleaca din E si se termina intr-un punct in planul DBM. intrebam unde este acel punct ?
nu am vazut cu ce ma ajuta ce mi-ai zis. eu am facut asa:
am dus PQ paralel cu MO, Q mijlocul lui EB, PQ _|_ EB si am gasit ca distanta de la E la (MBD) este perpendiculara din E pe PB, pentru ca PB este in planul (MBD) BD _|_ pe planul (EBP).
dupa care am calculat-o din triunghiul EPB isoscel la care ii stiu laturile...
ai o varianta mai simpla ?

#2772
MrReason

MrReason

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,266
  • Înscris: 08.10.2010

View Postdoctorwho, on 30 martie 2014 - 22:09, said:

de ce sa mai invatam sa denumin substantele chimice? oricum seama intre ele si sunt usor de incurcat. de fapt, de ce sa mai retinem prenumele oamenilor? Marius, Marian, Mircea, tot aia e.
Fiindca substantele chimice se preteaza la asa ceva, nefiind usor de facut referire la ele in alt mod. Ca si la oameni. De aia. Pe cand in matematica nu e nevoie de asa ceva, exista exprimare mult mai clara si naturala pentru conceptele respective.

Anunturi

Second Opinion Second Opinion

Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale.

Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate