Viteza reala (GPS) VS viteza afisata
Last Updated: Jun 01 2020 21:52, Started by
gege
, Mar 11 2008 18:22
·
0
#55
Posted 13 March 2008 - 17:31
Daca vrei sa fii mai catolic decat papa se poate calcula ...ai raportul de transmisie al treptei maxime, obtii turatia rotilor ( rpm x i5 ...raportul pe tr a 5-a sa zicem), apoi functie de raza rotii de determina distanta si in cat timp o faci, aia e viteza.
Asta e insa prea alambicata, practic, cu gps-ul obtii rezultate aproape exacte.Dar atata timp cat la Octavia, Passat, Audi (deci VW), la Ford (Focus, Mondeo), La Citroen C5, la BMW 320d am constatat abateri echivalente (cea mai mare viteza la care am avut navigator la indemana sa o compar...erau aproape 250km/h pe ceas cand isi atinsese viteza din specificatii).... Gasisem intr-un loc chiar o formula de calcul a abaterii, o sa vad daca mai dau de ea, ceea ce m-a dus cu gandul ca e o norma internationala, care bineinteles se poate inscrie in anumite tolerante, fara a fi insa mari. Revin cu ideea daca gasesc formula (deci cea de care tine cont producatorul la toleranta cadranului). SILE802002, on Mar 13 2008, 17:20, said: mah frate eu am inteles perfect ce spui tu, dar nu sunt de acord cu tine. diferenta bord-gps nu este atat de mare, eu asta sustin.cred ca as putea sustine cu dovezi sustenabile acest lucru. probabil depinde si de gps (modul gps, nr sateliti, procesor), asta ne pot spune cei mai in masura. ce am vrut eu sa sustin este ca un golf poate ajung in jurul vitezei de 200km/h si atat. nu o sa intru intr-o polemica cu tine in ceea ce priveste diferenta intre bord si gps Mai simplu de atat nu se poate: cat ai in talon, adauga ~ 5km/h in conditii ideale (loc unde sa tii masina in blana cat vrei, carburant de cea mai buna calitate) si cam atata poti spera ca prinde real masina.Inca o data, si mie tare mi-ar placea sa stiu ca pot merge cu 210-215/h real si ca abaterea e mica, dar...nu e asa. Edited by gege, 13 March 2008 - 17:27. |
#56
Posted 13 March 2008 - 17:36
SILE802002, on Mar 13 2008, 17:20, said: mah frate eu am inteles perfect ce spui tu, dar nu sunt de acord cu tine. diferenta bord-gps nu este atat de mare, eu asta sustin.cred ca as putea sustine cu dovezi sustenabile acest lucru. probabil depinde si de gps (modul gps, nr sateliti, procesor), asta ne pot spune cei mai in masura. ce am vrut eu sa sustin este ca un golf poate ajung in jurul vitezei de 200km/h si atat. nu o sa intru intr-o polemica cu tine in ceea ce priveste diferenta intre bord si gps Pune gpsu' pe masina si da-i bataie, s-ar putea sa ai o surpriza. Valabil pt. toti cei care sustin ca la 200/h (pe ceas) au 195-198...aproaaaape 200 (chiar sa fie cum spunea Vlad, ex. VW 5% abatere, asta inseamna 10 km in plus pe ceas. ). De Ford spuneti la fel ca de altele stim noi care? Credeam ca numai francezii ''fura''. Cred ca multi fie mintiti, fie mintiti din nou dar fara vina, puneti-va gps si postati apoi adevarul, nu fabulatii de genu ca am ''simtit io viteza''. Desi Volkswagen anunta o viteza maxima de 190 km/h pentru Variant, acul vitezometrului va ingheta undeva la 215 km/h, cand turometrul va indica 3.800-3.900 rpm. Este clar ca vorbim despre o abatere a vitezometrului, insa altceva este interesant si important. Consumul afisat de computerul de bord, odata ce ai trecut de 170 km/h, ramane constant, de 11,5 l/100 km, pana la viteza maxima de 190 km/h. Deci, practic, daca rulezi constant cu 170 sau cu 190 km/h, consumul este acelasi. http://www.topgear.r...at_variant.html Deci nu mai bateti campii cu precizia VW. Daca mai caut gasesc si mai multe ''chestii'' de astea, o sa spuneti: e intentionata treaba de catre revista bla bla... GPS si apoi sustineti treaba cu viteza si abaterea! Edited by Octavian___28, 13 March 2008 - 17:42. |
#57
Posted 13 March 2008 - 17:45
Gata, am gasit.Este vorba intr-adevar de o norma internationala pe care orice contructor trebuie sa o respecte , indiferent ca-i zice Gelly sau Ferrari.Deci nu are rost sa visam, ca visam degeaba. (pag. 7)
"The speed indicated shall not be less than the true speed of the vehicle. At the test speeds specified in paragraph 5.2.5. above, there shall be the following relationship between the speed displayed (V1 ) and the true speed (V2). 0 ≤ (V1 - V2) ≤ 0.1 V2 + 4 km/h" .La un calcul simplu, la 200 in talon ai 20+4 = 24km/h, admitand toleranta mica ( de cca 4-6km/h, rezulta ce se vede).Si mai esential este faptul ca nu are legatura cu displayul folosit, cu marca masinii (deci nu exista notiunea ca Renault are abatere mai mare ca VW, Fiat ca Opel, Citroen ca BMW etc).Nici unul din acesti producatori nu e depasit dpdv tehnologic de a face ceasuri precise, toti le pot face, dar se inscriu in norme, dupa cum se vede. Si atasamentul (documentul complet). Attached FilesEdited by gege, 13 March 2008 - 17:51. |
#58
Posted 13 March 2008 - 18:14
Liniste deplina (lecturare)...sa ai grija de postu' asta (eu am) poate mai trebuie din cand in cand pus din nou (atunci cand unii isi iau zborul)
|
#59
Posted 13 March 2008 - 20:01
Deschid un nou topic pornind de la ce s-a discutat la diesel vs benzina si din care virgula cauza Marius s-a suparat si a inchis topicu'.
Viteza reala (ce arata gps-ul, e suficient de precis) vs ce arata kilometrajul. Unii spun ca la VW spre exemplu abaterea e foarte mica (max. 5 km la un 200/h). Altii spun ca la Ford spre exemplu (cu verif. gps) ca ar fi ceva mai mare (l-as ruga pe Gege sa spuna daca mai are rabdare ce a spus si dincolo). As dori sa vad niste pareri (daca se poate sincere si cu verificare gps) de la useri. Cauciucuri standard. Atasat (ce a gasit Gege) cateva informatii despre viteza reala si cea indicata de kilometraj (ce arata defapt ca abaterea e mult mai mare decat sustin unii). Daca se poate fara mistocareli. La Logan la 100 pe ceas e 93-94 pe gps (asta e verificata de mine). La 170 pe ceas (din spusele altora) ar fi cam 160 real - tot la Logan. Attached Files |
#61
Posted 13 March 2008 - 20:41
ford fiesta si c-max, comportamentul era similar:
-pe la 30-40 km/h pe bord, gps-ul indica -5km/h -pe la 50-60 km/h, gps-ul indica -10km/h -dicolo de 100 km/h (pana pe la 150) gps-ul indica -10km/h din ce stiu eu, viteza indicata pe bord trebuie sa fie mai mica sau egala cu viteza reala, oricare ar fi dimensiunile de anvelope folosite (multi producatori dau mai multe dimensiuni pt diferite diametre ale jantei). |
#62
Posted 13 March 2008 - 21:34
_Smiley_, on Mar 13 2008, 20:41, said: din ce stiu eu, viteza indicata pe bord trebuie sa fie mai mica sau egala cu viteza reala, oricare ar fi dimensiunile de anvelope folosite (multi producatori dau mai multe dimensiuni pt diferite diametre ale jantei). Poate vrei sa zici ca viteza indicata pe bord trebuie sa fie mai mare sau egala cu viteza reala (la 60km/h la bord inseamna cam 55 km/h real) Voi face niste teste mai ales ca in Sibiu avem 2 panouri cu radar (cine vrea sa faca teste si trece prin Sibiu este unul in dreptul Aeroportului, la intrarea dispre Sebes). Voi posta aici rezultatele weekend-ul acesta. |
#63
Posted 13 March 2008 - 21:59
#64
Posted 13 March 2008 - 22:15
|
#66
Posted 14 March 2008 - 00:34
A_Ionut, on Mar 13 2008, 22:25, said: Testat cu leonul la 180 in bord are cam 175 real Iar un test interesant ar fi pe autostrada , 2 masini una langa alta sa mearga fiecare cu 130 pe bord ca asa s-ar vedea cel mai bine care are eroare de vitezometru mai mare. |
#67
Posted 14 March 2008 - 05:49
Nu se confirma nimic Vlad.Am venit cu un document clar unde se vede ca nu e chestie de la producator la producator.Hai sa fim seriosi, BMW-ul cat e de BMW, am vazut cu ochii mei ca avea peste 20km/h abatere si chestie-n dunga, numai VW si gasca are "abatere de 5km/h la 180" ( o avea Leonul acuma ceas mai ceas decat BMW).E subiectivism si nimic mai mult, pur si simplu nu se vrea acceptata realitatea.Si nici macar nu se poate spune de VW, repet inca o data: Skoda Octavia 2 TDI 105cp (200km/h pe ceas, 184-185 real), VW Passat B5 break, 1.9TDI, 115cp (190 pe ceas, 178 gps), Audi A4 1.9 TDI 115cp + chip, dus la 150cp (~ 205km/h pe ceas, 190 gps).Aaa, uitam, cand am mers cu Octavia spre Germania, am mai mers cu un amic cu Golf4 1.9TDI, 90cp si mi-a confirmat aceeasi marja de abatere (cand aveam 160 pe ceas si 150-152 pe gps, tinandu-se la distanta constanta si destul de aproape in spatele meu mi-a confirmat aceleasi viteze).Deci...pica.La cei 180 ai Leonului pe ceas NU are mai mult de 168-169 real, pe gps.Ce e drept, cam intre 90-100 si pina pe la 140, abaterea e cam tot pe acolo.La viteza maxima insa nu scapi fara minim 10% abatere.
Sa nu recunosti nici in fata unui document clar e o chestie copilareasca, semana cu una de o citisem acu vreo 10 ani sau mai bine, un articol de-al unui campion roman de culturism privitor la prejudecati.Avea un amic care sustinea sus si tare ca stie el cum ca, culturistii nu au forta."bine dom'ne" (erau in sala) "spune tu, la cum ma vezi cu cat trebuie sa fac genoflexiuni ca sa spui ca am forta"."Ahaaa, pai serie cu minim 150kg".La care el i-a facut demonstratia unei serii cu 210kg (dupa incalzirea de rigoare, normal."Mdaaa....dar voi totusi nu aveti...asaaa....cum sa spun....forta". Citez titlul documentului din pdf-ul respectiv AGREEMENT CONCERNING THE ADOPTION OF UNIFORM TECHNICAL PRESCRIPTIONS FOR WHEELED VEHICLES, EQUIPMENT AND PARTS WHICH CAN BE FITTED AND/OR BE USED ON WHEELED VEHICLES AND THE CONDITIONS FOR RECIPROCAL RECOGNITION OF APPROVALS GRANTED ON THE BASIS OF THESE PRESCRIPTIONS ∗/ Ok, dati o poza cu ceasul si gps-ul prinse in acelasi cadru, una de 1600x1200 daca se poate ca sa iasa clar ce scrie si pe gps.Daca vad un 200 pe ceas si abaterea aia modica "la o anumita marca" poate cred.Hai sa fim seriosi acuma, n-ati trecut de atatea ori pe la panourile alea de "drum bun" la iesirea din localitati, cu dracoveniile alea de inregistrau viteza si aveai 90 pe ceas, iar ala arata 81-82km/h? Repet singura clauza:daca ai roti mai mari decat in talon.Deci o masina cu 190 vit de talon poate urca pe la 210 pe ceas, cu rotile standard.Cu roti mai mari abaterea de reduce, se poate injumatati, dar nici nu va mai urca masina pe ceas mai sus de 200. Edited by Marius3k, 14 March 2008 - 07:19. |
#68
Posted 14 March 2008 - 07:17
STRICT ontopic:
Dupa cum puteti observa in semnatura, am un GPS bluetooth pe care-l leg la un "smartphone" cu OS Symbian. La Micra, diferenta e: - 50km/h pe bord - 47km/h pe GPS - 100km/h pe bord - 92-93km/h pe GPS EDIT: Ar mai fi de mentionat ca gumele sunt cele din talon (asta o sa remediem curand, punem mai mari ca sunt raritati exotice pe 12"), iar vitezometrul e "analogic" pe CABLU.
Edited by Marius3k, 14 March 2008 - 07:30.
|
#69
Posted 14 March 2008 - 07:27
#70
Posted 14 March 2008 - 07:37
La Loganu' testat la emisiunea aia de pe National tv , la 160 pe bord, avea 147 real . Cam mare diferenta . Au testat cu vreo 8 gps-uri din cate imi aduc aminte .
Edited by andreiandrei, 14 March 2008 - 07:38. |
#72
Posted 14 March 2008 - 08:20
Daca e adevarat, da e cam mare diferenta, dar se inscrie in norme.
Eu de cate ori am fost intrebat ''cat fuge'' am raspuns 160/h. Pt. ca atat merge, nu mai mult (desi pe ceas mi-a aratat cu ''incredere'' 175). Si Skoda si altele la ~200 viteza e dif. de ~15 km. |
Anunturi
Bun venit pe Forumul Softpedia!
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users